[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Én inkább a csehekhez hasonlóan a Spydert választottam volna.Olcsóbb,jobb HMZ,és a rakéták a booster nélkül függeszthetők gépre.Zsidók meg ha kéred,a jövő hetet is beleintegrálják.Persze nem ingyen,elvégre zsidók :D
Naja, akkor aztan tenyleg egyetlen, nem is europai gyartotol fuggene a legvedelem jovoje. :rolleyes:

Miért? te adnál ingyen bármit is?
Semmi nincs ingyen - fölösleges zsidózni.
Nem zsidozott, hanem pont ironizalt. Amugy nem tudom, mennyiben olcsobb a Spyder, de ha kulon integralni kellene valamit a mi kedvunkert, akkor biztosan mindennel dragabb valasztas lenne.

Volt kérdés, hogy a cseheknél miért lesz 14 Griff és lízing. Egyrészt mert a kormányuk így döntött, és a hadrafoghatóság ott is szempont volt, mivel egy "szovjet" üzemeltetési kultúráról és 3. gen repülőgépekről kellett villámgyorsan átállini a Gripenre, mert a néhány repülőképes MiG-21MFN-jük már a végét járta (utána bezzeg eladva Malliba, ahol senki se törődött a forumálokkal és pecsétekkel még évekig repültek, Ruszlánnal vitték ki őket. Vannak képeim róluk. Másrészt Ők nem voltak fenyegetett helyzetben és ha elég volt légirendszétre 8-10 db 21-es (A 29-esek barterezték a lengyelekkel W-3A-ért) nos akkor miért ne lett volna elég egy század Gripen. Ne felejtsük a cseh gépek 1 évtizedig légifölény vadászok voltak AIM-9M!!! és AIM-120 rakétákkal. Ezek tényegesen C/D-k új gyártásuak voltak a svéd légierő számára. Utána lettek multirola a nagyjavítással. Nos még egy nekik ott volt a csapásnérő ALCA. Dekidáltan, lézerbombákkal, szabadesésű bombákkal és önvédelmi AIM-9-el (ellentevékenység rendszerrel, lokátorral stb.). Nos minek akartak volna több gépet?? És miért ne lízing...
Igen, ez mindig becsapos a csehekkel valo hasonlitgatasokban, hogy nekik semmifele "balhes szomszedsag" problemaja nem letezik, sem a nemetek, sem a lengyelek nem fenyegetnek oket sosem.
A csehek tulajdonkeppen siman lehetnenek Ausztria 2, minimalis legierovel, leginkabb csak pancelos erot meg korrekt legvedelmi umbrellat fenntartva... eros a gyanum, hogy ott is mindent a korrupcio dont el a vegen, azert latjuk ezt a sok idiota, kulonutas megoldast, raadasul olyasmikre koncentralva, amire nincs igazan szukseguk (lasd a legritkabb harci helikopterek, amit csak a USMC hasznal, de "veletlenul" a Bellnek pont van cseh telepe es hasonlok.)
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Aladeen
kiemelik, hogy az IRIS-T képes légiharc rakétákat is lelőni - vagyis egyfajta "APS-ként" szolgálhat majd.
Erről a képességről én is olvastam itt-ott, bár kicsit szkeptikus vagyok ezt illetően...
Most mondjam, hogy mar atbeszeltuk parszor...? :P
Ez nem hit kerdese. :) A thrust vectoring miatt, a proximity radar fuze miatt, LOAL/LOBL, a ketiranyu adatkapcsolat miatt stb siman kepesnek kell lennie, ha ezt eleve terveztek (marpedig igen, nem veletlenek az azota kijott foldi IRIS interceptor rendszerek sem.)
 
Igen, ez mindig becsapos a csehekkel valo hasonlitgatasokban, hogy nekik semmifele "balhes szomszedsag" problemaja nem letezik, sem a nemetek, sem a lengyelek nem fenyegetnek oket sosem.
A csehek tulajdonkeppen siman lehetnenek Ausztria 2, minimalis legierovel, leginkabb csak pancelos erot meg korrekt legvedelmi umbrellat fenntartva... eros a gyanum, hogy ott is mindent a korrupcio dont el a vegen, azert latjuk ezt a sok idiota, kulonutas megoldast, raadasul olyasmikre koncentralva, amire nincs igazan szukseguk (lasd a legritkabb harci helikopterek, amit csak a USMC hasznal, de "veletlenul" a Bellnek pont van cseh telepe es hasonlok.)
A csehek a védelmüket kiszervezték a lengyeleknek - ha a lengyeleket lenyomják az oroszok, akkor nekik úgy is annyi: nincs a cseh haderő ami megállítja őket. Max. még a Bundeswehrben meg az amerikaiakban bízhatnak...
A AH-1 nem lenne rossz masina, de 4 db az egy értelmezhetetlen mennyiség.
 
Most mondjam, hogy mar atbeszeltuk parszor...? :p
Ez nem hit kerdese. :) A thrust vectoring miatt, a proximity radar fuze miatt, LOAL/LOBL, a ketiranyu adatkapcsolat miatt stb siman kepesnek kell lennie, ha ezt eleve terveztek (marpedig igen, nem veletlenek az azota kijott foldi IRIS interceptor rendszerek sem.)
A kérdés az az, hogy képes-e a vadászgép érzékelni időben és elég pontosan(!) az érkező légiharc rakétát, hogy ráindítson egy IRIS-T rakétát! Pl. a Gripenre gondolok, ami azért nincs körberakva radarral és érzékelőkkel úgy mint egy F-35...
Egy hátulról érkező rakétára mi alapján fog rámozdulni az IRIS-T?
 
Az integrációs meg drága és elhúzódó - jobb nekünk a bejáratott NASAMS, amit a fél NATO használ már.
Nem az,a dél afrikai inditósinekkel kompatibilis,csak egy illesztő sw kell.És már régóta ajánlatban is van a Gripenhez
main-qimg-0bb442fa984e07663551ced0ab1cdb12-c

Egyszerűen csak még nem rendelte meg hozzá senki a Derbit.
És a Spyderrel van már harci tapasztalat,a NASAMS viszont még "szűz".
 
Nem az,a dél afrikai inditósinekkel kompatibilis,csak egy illesztő sw kell.
Pont az SW a legdrágább + kell pár éles indítás is, mert az minden integráció része. Vagyis pár millió dolcsi az integráció így önmagában is...
Az általad csatolt rajz E/F-re vonatkozik és az oda rajzolt cuccok fele nincs integrálva, csak ötlet szintjén létezik...
 
A kérdés az az, hogy képes-e a vadászgép érzékelni időben és elég pontosan(!) az érkező légiharc rakétát, hogy ráindítson egy IRIS-T rakétát! Pl. a Gripenre gondolok, ami azért nincs körberakva radarral és érzékelőkkel úgy mint egy F-35...
Egy hátulról érkező rakétára mi alapján fog rámozdulni az IRIS-T?
EGyreszt ha valaki nem erzi, hogy mar celoznak ra, akkor mar regen rossz. :rolleyes:
Masreszt LOAL.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
A csehek a védelmüket kiszervezték a lengyeleknek - ha a lengyeleket lenyomják az oroszok, akkor nekik úgy is annyi: nincs a cseh haderő ami megállítja őket. Max. még a Bundeswehrben meg az amerikaiakban bízhatnak...
A AH-1 nem lenne rossz masina, de 4 db az egy értelmezhetetlen mennyiség.
Meg oreg is. Meg semmi szukseguk ra. Igaz, legalabb draga is. :)
 
Akkor most kezdj el gondolkozni azon, hogy vajon miért választotta a Cseh Légierő is a lízinges megoldást! :)
Nyilvan ők sem tudták volna megoldani a hadrafoghatóságot...
Hja meg hogy miért lett az eredetileg 28 gépes flotta náluk is levíve 14-re.
Az üzlet megkötése előtt nagy árvíz volt a cseheknél. Még 14-et sem akartak venni, de a MiG-21-eseknek hamarosan lejárt az üzemideje, így nem lehetett elhalasztani, valamit csinálni kellett. Nekik csak L39-eseik és L-159-esük maradt volna. Az ajánlatok közül csak a svédek ajánlottak bérlési lehetőséget, az volt a legolcsóbb megoldás. A csehek csak bérlik a gépeiket, valószínűleg ezért sem engedték a svédek hogy a csehek egyedül üzemeltessék/szervizeljék.
 
Az üzlet megkötése előtt nagy árvíz volt a cseheknél. Még 14-et sem akartak venni, de a MiG-21-eseknek hamarosan lejárt az üzemideje, így nem lehetett elhalasztani, valamit csinálni kellett. Nekik csak L39-eseik és L-159-esük maradt volna. Az ajánlatok közül csak a svédek ajánlottak bérlési lehetőséget, az volt a legolcsóbb megoldás. A csehek csak bérlik a gépeiket, valószínűleg ezért sem engedték a svédek hogy a csehek egyedül üzemeltessék/szervizeljék.
Igen, erről a ruppótlan pénztelenségről beszéltem. Egyik országnak sem állt rendelkezésére olyan mennyiségű pénz, ami az éves részletű lízingtől eltérő konstrukciót engedett volna.
Alapvetően a cseheknél még hamarabb épült ki - emlékeim szerint - a szerviz háttér, de nagyszervizek miatt mindenki, - még a thaiok is tudtommal - Linköpingbe hordja a gépeket.
A brazilok lesznek az egyetlenek, akik nagyszervizt csinálhatnak. Korábban talán a dél-afrikaiak is csináltak, de nem tudom, hogy az utóbbi időben meg tudták-e még tartani a Denel minősítését.
De a csehek - hozzánk hasonlóan - üzemeltetni maguk üzemeltetnek. Az alkatrészeket meg kapják a Saab-tól.
Az a helyzet, hogy az ilyen 14 gépes légierők esetén nem nagyon opció az, hogy kiépítsenek egy depot level maintenence infrát.
A horvátokat - a kis gépszám ellenére - pont azzal akarták megfogni, hogy kaptak volna egy ilyen központot. A horvát, cseh, magyar, és thai gépek együttesen már adhattak volna elegendő melót egy komolyabb beruházásra. De biztosan a thaiok is nagyon örültek volna, ha csak pár órával kevesebbet kell repülniük 1-1 géppel.
 
Nem az,a dél afrikai inditósinekkel kompatibilis,csak egy illesztő sw kell.És már régóta ajánlatban is van a Gripenhez
main-qimg-0bb442fa984e07663551ced0ab1cdb12-c

Egyszerűen csak még nem rendelte meg hozzá senki a Derbit.
És a Spyderrel van már harci tapasztalat,a NASAMS viszont még "szűz".

lehet velem van a baj, de az olyan kijelentéseket, hogy “nincs harci tapasztalat” meg “ élesben még nem bizonyított” meg hogy “szűz”, nem tudom elfogadni.
Majd egy csúcs haditeknikát gyártó cég ahol képzett mérnökökkel technilógiával etc.., terméke nem játékszer, a 21. században. Elvárható, hogy az úgy működjön ahogy le van írva.
Az üzemeltetés meg más dolog.

Mondjuk mondandóm nem érvényes orosz vackokra. ;)
 
Egyébként Meteornak ~ 200km-ben adják meg hatótávot.
Ezek szerint magyar Gripeneknek upgradt radarja bírja azt a távot, vagy nem?
 
lehet velem van a baj, de az olyan kijelentéseket, hogy “nincs harci tapasztalat” meg “ élesben még nem bizonyított” meg hogy “szűz”, nem tudom elfogadni.
Majd egy csúcs haditeknikát gyártó cég ahol képzett mérnökökkel technilógiával etc.., terméke nem játékszer, a 21. században. Elvárható, hogy az úgy működjön ahogy le van írva.
Az üzemeltetés meg más dolog.
Na meg a "van tapasztalat" amit a zsidok mindig elohoznak ilyesmi temaban, az altalaban koszos labu arabok altal kilodozott, hazilag hekkelt rakettakat jelent, nem ukran tuzersegi lovedekeket avagy Iszkandereket stb.
Mondjuk mondandóm nem érvényes orosz vackokra. ;)
Pedig azokra is megall, amit exportalnak mar es normalisan karbantartjak, azzal nem hinnem, hogy lenne gond.
 
  • Tetszik
Reactions: Negan and kétkedő
Hende Csaba Honveddelmi miniszter Ur is beleolvashatna, meg a legieronel a fotisztek. Talan egyszer eljut hozzajuk is...
Te is olvasgass. A HM beszerzéseit a miniszter akkor írhatja alá, ha az illetékesek rábólintanak. A HM BH, vagy VGH csak felsőbb engedéllyel indíthat beszerzést. A MH-nél nincs dedikált légierő, remélem ez eljut hozzád is.
 
Te is olvasgass. A HM beszerzéseit a miniszter akkor írhatja alá, ha az illetékesek rábólintanak. A HM BH, vagy VGH csak felsőbb engedéllyel indíthat beszerzést. A MH-nél nincs dedikált légierő, remélem ez eljut hozzád is.
Komment-nekrofilia? ;) FYI 6 éve volt a minap, hogy utoljára itt járt. :D
Rá sem jöttem volna, hogy több, mint tízéves kommentre valaszoltal, ha nem emlegeti Hendet (!) miniszterként... :cool:
 
Egyébként Meteornak ~ 200km-ben adják meg hatótávot.
Ezek szerint magyar Gripeneknek upgradt radarja bírja azt a távot, vagy nem?
A 200 km-t nagyon túlzásnak tűnik
Az eddigi egyetlen aki publikusan megpróbálta modellezni a Meteor hatótávolságát, annak is optimális körülmények között (10 ezer m ről, M1.3 sebességgel indítva) max. 170 km jött ki - de ott már M1 alatt lenne a sebesség (Ramjet = Meteor)
Fig2.JPG

Az hogy ez mit jelent a gyakorlatban nagyon erősen helyzetfüggő, de az biztos hogy - elsősorban a radar korlátai miatt - nem sokkal lesz 100 km fölött az a távolság ahonnan a Meteor t érdemes lesz indítani.