Harckocsik harctéri alkalmazása

Te bátor lennél, ha te lennél a földön? Amúgy nem mondom 100%-os bitzonsággal, de szerintem CAS-hez kell a vizuális azonosítás is.
Ha köztem és a cél között van 2 km és a SAR radaron tisztán látszik a formáció, akkor miért ne lennék?
A SAR radar két egymás mellett álló járművet ma elkülönít.

Ha 2 km-es hiba és GBP koodináta ellenőrzéssel is FF lesz, akkor ott valaki nagyon hülye.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711
Ha köztem és a cél között van 2 km és a SAR radaron tisztán látszik a formáció, akkor miért ne lennék?
A SAR radar két egymás mellett álló járművet ma elkülönít.

Ha 2 km-es hiba és GBP koodináta ellenőrzéssel is FF lesz, akkor ott valaki nagyon hülye.
Az nem CAS.
 
Nagyon egyszerűen az CAS ami közel van saját csapatokhoz. A saját csapatoktól 2km-re csapást mérni az nem közel. A 2km az a harckocsik harcának távolsága.
Khm-ha 2km már közvetlen tüzü eszközök harctávolsága,akkor nyugottan veheted CASnak.De mondjuk a mondern háboruk tapasztalata is az,hogy a hk-k átlagos harctávja még mindig 1 km alatt van.
 
Khm-ha 2km már közvetlen tüzü eszközök harctávolsága,akkor nyugottan veheted CASnak.De mondjuk a mondern háboruk tapasztalata is az,hogy a hk-k átlagos harctávja még mindig 1 km alatt van.
Nem. Ellősz ATGM-el akár 8km-re aztán semmilyen hülye nem gondolja CAS-nek.
 
Nem. Ellősz ATGM-el akár 8km-re aztán semmilyen hülye nem gondolja CAS-nek.
CAS akkor,ha egymással közvetlen tűzhatású harcban álló erők összecsapásába kutyul bele a légierő.
Egyébbként meg ha jól felszerelt korszerű gépekkel csinálják,jol felszerelt szárazföldi csapatokat támogatva,jóféle BMS irányitásával,nyugodtan lehet CASt adni alacsony felhőalap mellet is.Pontos valós idejű elektronikus,rendszerbe kötött térkép alapján "vakon" is lehet tűzcsapást adni.
 
CAS akkor,ha egymással közvetlen tűzhatású harcban álló erők összecsapásába kutyul bele a légierő.
Egyébbként meg ha jól felszerelt korszerű gépekkel csinálják,jol felszerelt szárazföldi csapatokat támogatva,jóféle BMS irányitásával,nyugodtan lehet CASt adni alacsony felhőalap mellet is.Pontos valós idejű elektronikus,rendszerbe kötött térkép alapján "vakon" is lehet tűzcsapást adni.
Pontosan. Dudi akkora hülyeséget mondott, csoda, hogy nem roppant bele a fórum motor
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Pontosan. Dudi akkora hülyeséget mondott, csoda, hogy nem roppant bele a fórum motor
Azért a vizuális azonositáshoz eléggé ragaszkodnak még ma is.Ha nem muszáj,nem mérnek csapást nélküle.
(km-röl eleresztett ATGM meg CAS,ha közvetlen összecsapásba avatkoznak be vele.Harctéri csapásmérés,ha egy harchoz vonuló mondjuk hk a célpont.Vagyis nem a csapásmérő eszköz távolsága,hanem a célpont hadműveleti helyzete a meghatározó.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
CAS-t azt nem F-15-össel meg Szu-30-assal vagy Szu-34-essel kell, hanem Szu-25T / TM / 39-essel, de az meg 8 gép, nem sorozatgyártott.
 
Az A-10-es / Szu-25-ös szólóban támad ellenséges egységeket, anélkül, hogy saját csapatok lennének a közelben / kérnék, az minek minősül ?
 
Nem, csak a ti téves elképzelésetekbe nem fér bele.
Majd ha sikerül megismerkedni a CAS, pre-panned CAS, on call CAs, interdiction és deep interdiction fogalmakkal, akkor szerintem fussunk neki ennek újra.
A CLOSE jelentése láthatólag nem ment át, hogy mit jelent. Nem azt bakker, hogy mellett állnak. Azét close, mert már HARCCSELEKMÉNY van a felek között, ami az azonosítást megnehezíti főleg, ha nincs szabályos frontvonal.

Az SDB II meg szerinted viccből kapott végfázisú optikai rávezetést a szimultán célleküzdéshez mozgó célok ellen?
Szerinted mindek visz akár 8-16-ot egy F-16C/F-35A vagy F-35E? Szerinted minden célra egyesével meg VID?
Ezt te sem gondoltad komolyan ugye?
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba