Harckocsik harctéri alkalmazása

Mondta tovaris Önmagánkívül és tolatva elgázolta a vele tartó gyalogságot, majd neki ment egy másik harcjárműnek is....
Lásd egyik ukrán BMP-s videót.



De azért fejlődőképes vagy ahogyan látom :D

Te okostojás, a Leopard 2, Abrams a 70-es évek végén, tolatókamera nélkül tudott nagy sebességgel tolatni.

Ők kegyetlenül elgázolták a gyalogságot, de a humánus orosz bölcsen direkt lassúra tervezte a ruszki tankok tolatási sebességét?!
Ezt akarod bemagyarázni?
:D
Ne égesd már magad.
Butaságot írtál. Nem ez volt az oka.

Más filozófia, más priorizálással, más kompromisszumokkal. Ennyi.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gorkamorka
Háááát.
Én speciel a gyaltámhk alatt értenék mondjuk egy Churchill, Matilda-t.
Ellenben a német hk magasabb egységeknél egyáltalán nem ül a meghatározás.
Ahol a gyal volt, ami a pc-t támogatta /pz.gren./
Az hogy önálló, áttörő hadműveletekre alkalmazták az minden, csak nem gyal.támogatás.

A nemet hk magasabb egysegeknek a fo feladata nem a gyalogsag tamogatasa volt. Erre a celra ott voltak a Stug-ok peldaul.
 
Ahogy a francia is, a kérdés nem az, hogy megvolt-e a könnyű, nehéz tagoltság, mert megvolt, hanem, hogy ezek mire voltak használva. Ami viszont egy full egyszerű, már már faékre emlékeztető rendszer volt.
Az angol, ahogy a francia gondolkodás is,a tengeri harcból ered. Ott a csatasor az isten, és a csatasort támogatja a könnyű egységek sora (könnyűlovasság) míg a nehéz egységek dolga, hogy áttörjék az ellen vonalait, szétzilálják a csatasort (nehézlovasság) ez az adott időszakban a fregattok, és gyújtóhajók.
A csatasor meg akkor dolgozik jól, ha áthúzza a tjét az ellenségen.
Ezzel szemben a kontinentális népek gondolkodása más, ők a tengeren is szárazföldi aggyal gondolkodnak. Lásd még Tegethoff, akiről angol könyvben olvastam, hogy úgy rontott rá Lissanal az olasz csatasorra, mint valami őrült huszártiszt a szárazföldön. (Nem mellesleg felfedezték benne a Nelson vonást, ami angoloktól a legnagyobb dícséret, amit admirális kaphat)
Ami azért mókás, mert pont ezt csinálta. Ő nem a Tt akarta kialakítani, hanem átszakítani az ellenség vonalait. Apró különbségnek tűnik, de ez a lényeg.
A kontinentális hatalmak lovassága lest vet, rohamoz, zavart kelt, nyelvet hoz, felderít, áttör, megkerül, hátbatámad, miközben a gyalogság próbál felzárkózni az ellenre, és lerohanni.
Na pontosan ezért nem cirkáló, hanem közepes tank az a közepes tank.
Ahogy a gyorshadtest (az utolsó OMM megoldás az adott problémára) sem egy baromság volt, hanem pont ugyanennek a problémának egy megoldása. A gyalogság tűzereje már túl nagy, ha csak gyalogsággal mész oda, szétszed, mert nem tudod kimanőverezni, lekötni.
A biciklis honvéd ennek megfelelően nem egy idiotizmus, hanem a szegény ember könnyű hkja.
Nyilván ma megint máshogy oldod meg. De a nato a hk feladata az ellenséges hk elleni harc pontosan ezekből az apró különbségekből származik.
A fentihez, sztem nem egyféleképp értelmezzük a gyal.tám.hk-t.
Na mindegy.

Ezt a lovasságosdit meg abszolute nem értem.
A világ összes európai lovasságánál ugyan ez volt a bevett alkalmazás.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Pont hogy nem. Ez nem vita téma, elég csak megnézni, mire használta a tehetség nuku Wellington a lovasságát, és mire Görgey
Miért? W pont hogy screeningre használta a könnyűlovasságát pl a Félszigeti hdj-ban.
48 meg... biztos vagyok benne, hogy ha lett volna megfelelő létszámban és féleségben
magyar lovasság, akkor máshogy is alkalmazták volna.
Az meg tudott, hogy ez krónikus hiányossága volt a 48as magyar hds-nek, ti. hogy nem állt rendelkezésre lovassága.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Igazából két kérdés:

  • melyik eszköztől veszítették az oroszok a legtöbb harckocsit? Ha tippelnem kellene, akkor a Tarasz sétál a szent dzsavelinnel és némá, itten kalézol egy ruszki tank magában, akkor durr.
  • melyik eszközzel lehet Taraszt kiszedni a bokorból? Igazából akármivel, ha értelmesen használják, legyen az tetőcserépből reszelt dobócsillag vagy BMP-re hegesztett 250000mm-es löveg.

Rendszeresen visszatérő momentum, hogy otthoni és egyenirányított fejjel próbálunk valamit megérteni. Szerintem a nagytócsa vagy Ural, Golán környékén van néhány ezer (százezer) év harctéri tapasztalat, talán több és jobb irányból közelítik meg a problémát, mint a magyar ugaron tenyésző fotel tábornokok vagy "biztonságpolitikai" szakértők - akinek annyi napon keresztül nem adnék kaját, ahány tippük csak idén nem jött be...
 
Te okostojás, a Leopard 2, Abrams a 70-es évek végén, tolatókamera nélkül tudott nagy sebességgel tolatni.

Ők kegyetlenül elgázolták a gyalogságot, de a humánus orosz bölcsen direkt lassúra tervezte a ruszki tankok tolatási sebességét?!
Ezt akarod bemagyarázni?
:D
Ne égesd már magad.
Butaságot írtál. Nem ez volt az oka.

Más filozófia, más priorizálással, más kompromisszumokkal. Ennyi.
Csak simán nem fért több fokozat a teknőbe, semmilyen koncepcionális oka nem volt. A T-80 érdekes módon nem cammogva tud tolatni (bár nem éri el a nyugat harckocsik tolatási sebességét), szóval milyen koncepcióról is beszélünk?
 
Igazából két kérdés:

  • melyik eszköztől veszítették az oroszok a legtöbb harckocsit? Ha tippelnem kellene, akkor a Tarasz sétál a szent dzsavelinnel és némá, itten kalézol egy ruszki tank magában, akkor durr.
  • melyik eszközzel lehet Taraszt kiszedni a bokorból? Igazából akármivel, ha értelmesen használják, legyen az tetőcserépből reszelt dobócsillag vagy BMP-re hegesztett 250000mm-es löveg.

Rendszeresen visszatérő momentum, hogy otthoni és egyenirányított fejjel próbálunk valamit megérteni. Szerintem a nagytócsa vagy Ural, Golán környékén van néhány ezer (százezer) év harctéri tapasztalat, talán több és jobb irányból közelítik meg a problémát, mint a magyar ugaron tenyésző fotel tábornokok vagy "biztonságpolitikai" szakértők - akinek annyi napon keresztül nem adnék kaját, ahány tippük csak idén nem jött be...
Rosszul látod. A kb 2022 nyarán mondta azt egy orosz tábornok, hogy újra elő kell venni a regi tankönyveket és megtanulni a gépesített hadviselést, ezen túlmenően fogták magukat és kukázták az egész BTG koncepciót mert rájöttek, hogy semmire nem megy 6-8 BTG egy dandárral szemben hiába van meg az erőfölény. Egész egyszerűen az oroszok taktikai és stratégiai szinten is alulmaradtak az ukránokkal szemben. Ez az oka annak a szerencsétlenkedésnek amit ma láthatunk. Es igen az ukránok sem voltak a helyzet magaslatán, de nekik rendelkezésre állt a teljes nyugati világ hírszerzése, ami real time közölte velük, hogy Harkov alsón, hány harckocsi van a Lenin utca 2 szám előtt.
Így meg azért könnyű háborúzni.
 
De a gyalogság támogatása volt a fő a feladata.

De nem. Tamadasnal az attores volt a feladatuk, az elen 2 hk szazad 2-2 szakasza haladt ek alakban -Panzerkeil. Mogottul zarkoztak a szazadok 3. szakaszai. A hk szazadokat kovettek a parancsnoki fellanctalpason -sdkfz 251/6- vagy parancsnoki harckocsiban a harccsoport parancsnoka es a vezetesi csoportok. Utanuk az onjaro pancelozott tuzer es rohamlovegosztaly Hummel, Wespe, Stug... Ezekre zarkoztak a granatosok loveszpancelos zaszloaljai fellanctalpasokkal megpedig ugy, hogy elore minden szakasz pontosan tudta, hogy melyik harckocsit es/vagy Stug-ot kell oltalmaznia gyalogsag ellen- majd az utaszok vegul pedig a biztosito, egeszsegugyi es karbantarto alakulatok. A szarnyakon egy hk szazad biztositott.
Vedelemben pedig egesz egyszeruen ugy helyeztek el a mukodo hk egysegeket, hogy azonnali ellenlokest tudjanak vegrehajtani oldalrol beletamadva az ellenseges tamadasba. A nem jarokepes hk-kat es Stug-okat alcazva statikus pontkent hasznaltak a vedelemben a gyalogsag tamogatasara, de a mukodo harckocsik elsodleges feladata ebben az esetben sem a gyalogsag konkret tamogatasa volt, hanem a tamadas megakasztasa es a tuzfolenyukkel a leheto legnagyobb pusztitas az ellenlokes soran.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: dudi and SirHiggins
Ahogy a francia is, a kérdés nem az, hogy megvolt-e a könnyű, nehéz tagoltság, mert megvolt, hanem, hogy ezek mire voltak használva. Ami viszont egy full egyszerű, már már faékre emlékeztető rendszer volt.
Az angol, ahogy a francia gondolkodás is,a tengeri harcból ered. Ott a csatasor az isten, és a csatasort támogatja a könnyű egységek sora (könnyűlovasság) míg a nehéz egységek dolga, hogy áttörjék az ellen vonalait, szétzilálják a csatasort (nehézlovasság) ez az adott időszakban a fregattok, és gyújtóhajók.
A csatasor meg akkor dolgozik jól, ha áthúzza a tjét az ellenségen.
Ezzel szemben a kontinentális népek gondolkodása más, ők a tengeren is szárazföldi aggyal gondolkodnak. Lásd még Tegethoff, akiről angol könyvben olvastam, hogy úgy rontott rá Lissanal az olasz csatasorra, mint valami őrült huszártiszt a szárazföldön. (Nem mellesleg felfedezték benne a Nelson vonást, ami angoloktól a legnagyobb dícséret, amit admirális kaphat)
Ami azért mókás, mert pont ezt csinálta. Ő nem a Tt akarta kialakítani, hanem átszakítani az ellenség vonalait. Apró különbségnek tűnik, de ez a lényeg.
A kontinentális hatalmak lovassága lest vet, rohamoz, zavart kelt, nyelvet hoz, felderít, áttör, megkerül, hátbatámad, miközben a gyalogság próbál felzárkózni az ellenre, és lerohanni.
Na pontosan ezért nem cirkáló, hanem közepes tank az a közepes tank.
Ahogy a gyorshadtest (az utolsó OMM megoldás az adott problémára) sem egy baromság volt, hanem pont ugyanennek a problémának egy megoldása. A gyalogság tűzereje már túl nagy, ha csak gyalogsággal mész oda, szétszed, mert nem tudod kimanőverezni, lekötni.
A biciklis honvéd ennek megfelelően nem egy idiotizmus, hanem a szegény ember könnyű hkja.
Nyilván ma megint máshogy oldod meg. De a nato a hk feladata az ellenséges hk elleni harc pontosan ezekből az apró különbségekből származik.
Nsgyon nem.
A csatasor portugal talalmany,toluk vettek at a hollandok,es a hollandoktol az angolok,Monk flotta pk idoszakaban
Angol lovagok meg pont arrol voltak hiresek,hogy gyakran harcoltak hyalog,szetszprpdva az ijasz gyalogság soraiban
100 eves háború utolso hatmadaan az angolok kifejezetten haszaltak a portyázó hadviselést.Par lovag,konnyulovas es lota ültetett hossziijas kiserrettel,pusztitotta a francia kezen lévő videket.(eredmenye lett a Johanna vezette nepi ellenallas).
Hispan felszigeten szinten bevett dolog volt a portyazo lovas hadviseles a rekonkviszta idejen A szezon szo innen szarmazik,eredetileg sz aratas utani rabloportyak idoszakat jelolte.Szinten gyakran vegyes lovassagi alakulatokkal.
Holland fuggetlensegi háború idejen is hasznaltak a portyázó hadviselest a hollandok,elsosorban.Meg a kettos adoztatas is jelenvolt,ugyanugy mint nalunk ugyanekkor.
Stb,mert hosszan lehetne meg sorolni.
Gyorshadtest sem valami OMM géniusz,hanem gazdasagi okokbol hasznalta a kerekparos alakulatokat.MKH szeretwtt volna inkabb terepjáró teherautokat,meg pancelozott loveszszallitokat-csak se penz,se ipari kapacitas nem volt ra . Kényszer miatt volt a bicigli,mert az volt, és meg tudtak fizetni.Es masok is hasznaltak,Svajcban maig vannak cangas teruletvedelmi erok (terepviszonyok miatt,nem pénzügyi okbol)
Egyebkent meg pont az amcsi,vagyis angolszasz,tankoknak joval magasabb a gp loszerkiszabata a gyalogsagi/gyalogsag elleni harcra gondolva,mint az oroszoke.Az utolso homlokgp-s tank is amerikai,az M47.
Ami azt ulleti,amig volt,mi is alkalmaztunk portyakra vegyes nehez-konnyu lovassagot.Mohacsnal a magyar nehezlovassag megsemmisul.Utana viszont a huszarok nehezulnek el,lesznek jobban pancelozottak,atveve a helyüket (ugyanekkor nyugaton meg kikonnyul a klasszikus lovagi nehezlovas,egy pancelos huszar vértezett alig konnyebb egy nyugati kurassziretol)
A viszonyok es a kenyszer a meghatározó.A nemzeti sajatossagok ugyan megvannak,de egyaltalan nem perdontoek,inkabb csak fuszerezes beli kulonbbsegek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Catles
Csak simán nem fért több fokozat a teknőbe, semmilyen koncepcionális oka nem volt. A T-80 érdekes módon nem cammogva tud tolatni (bár nem éri el a nyugat harckocsik tolatási sebességét), szóval milyen koncepcióról is beszélünk?

Már egyszer le lett írva, hogy miért nincs igazad...
Az ukránok simán raktak belé menetirány fordítót is. De készült olyan is ami 7+1 helyet 6+2-es volt.

A T-80-as harckocsi váltójában ráadásul kevesebb fokozat volt. Ahogyan a Leopárd 2-es váltójában is kevesebb fokozat volt.
A T-72-ben ha valamire nincs szükség, akkor az a több fokozat. ;)
Azt meg, hogy miért nem kell 200 al tolatni egy tankkal arra ukrajnában N+1 példát láttunk mind két oldalon.
Ma már van tolatókamera, akkoriban nem volt. Önmagán kívül meg elröhögcsélhet ezen, de a való élet nem őt igazolja.
(De ha valakinek ez se elég, üljön be egy dobozos kisteherbe, bassza le a tükröket róla és tolatgasson úgy 30-al. Aztán számoljon be róla mi lett a vége....)
 
Már egyszer le lett írva, hogy miért nincs igazad...


A T-80-as harckocsi váltójában ráadásul kevesebb fokozat volt. Ahogyan a Leopárd 2-es váltójában is kevesebb fokozat volt.
A T-72-ben ha valamire nincs szükség, akkor az a több fokozat. ;)
Azt meg, hogy miért nem kell 200 al tolatni egy tankkal arra ukrajnában N+1 példát láttunk mind két oldalon.
Ma már van tolatókamera, akkoriban nem volt. Önmagán kívül meg elröhögcsélhet ezen, de a való élet nem őt igazolja.
(De ha valakinek ez se elég, üljön be egy dobozos kisteherbe, bassza le a tükröket róla és tolatgasson úgy 30-al. Aztán számoljon be róla mi lett a vége....)
Ne nevettesd ki magad. Tolató kamera nélkül is lehet gyorsan tolatni, lásd a nyugati harckocsik. Ja hogy ott a pk-nak volt hátraforgatható panoráma optikája így tudta irányítani a tolatást? Hát igen...
 
Ne nevettesd ki magad. Tolató kamera nélkül is lehet gyorsan tolatni, lásd a nyugati harckocsik. Ja hogy ott a pk-nak volt hátraforgatható panoráma optikája így tudta irányítani a tolatást? Hát igen...

Magyarán ha tudod a választ a feltett kérdésre akkor miért nyomod fullban a hülyeséget , mint süket a csengőt? o_O
Ezt állítottad:
"Csak simán nem fért több fokozat a teknőbe, semmilyen koncepcionális oka nem volt. "
Vagyis saját magad szerint is a nem olyan régen írt állításod téves, pont ahogyan én mondtam ;)
Ha nem látsz hátra, nem mész gyorsan. Ilyen egyszerű. Semmi köze a váltó fokozat számához, ellenben koncepcionális oka van. :rolleyes:
 
Nsgyon nem.
A csatasor portugal talalmany,toluk vettek at a hollandok,es a hollandoktol az angolok,Monk flotta pk idoszakaban
Angol lovagok meg pont arrol voltak hiresek,hogy gyakran harcoltak hyalog,szetszprpdva az ijasz gyalogság soraiban
100 eves háború utolso hatmadaan az angolok kifejezetten haszaltak a portyázó hadviselést.Par lovag,konnyulovas es lota ültetett hossziijas kiserrettel,pusztitotta a francia kezen lévő videket.(eredmenye lett a Johanna vezette nepi ellenallas).
Hispan felszigeten szinten bevett dolog volt a portyazo lovas hadviseles a rekonkviszta idejen A szezon szo innen szarmazik,eredetileg sz aratas utani rabloportyak idoszakat jelolte.Szinten gyakran vegyes lovassagi alakulatokkal.
Holland fuggetlensegi háború idejen is hasznaltak a portyázó hadviselest a hollandok,elsosorban.Meg a kettos adoztatas is jelenvolt,ugyanugy mint nalunk ugyanekkor.
Stb,mert hosszan lehetne meg sorolni.
Gyorshadtest sem valami OMM géniusz,hanem gazdasagi okokbol hasznalta a kerekparos alakulatokat.MKH szeretwtt volna inkabb terepjáró teherautokat,meg pancelozott loveszszallitokat-csak se penz,se ipari kapacitas nem volt ra . Kényszer miatt volt a bicigli,mert az volt, és meg tudtak fizetni.Es masok is hasznaltak,Svajcban maig vannak cangas teruletvedelmi erok (terepviszonyok miatt,nem pénzügyi okbol)
Egyebkent meg pont az amcsi,vagyis angolszasz,tankoknak joval magasabb a gp loszerkiszabata a gyalogsagi/gyalogsag elleni harcra gondolva,mint az oroszoke.Az utolso homlokgp-s tank is amerikai,az M47.
Ami azt ulleti,amig volt,mi is alkalmaztunk portyakra vegyes nehez-konnyu lovassagot.Mohacsnal a magyar nehezlovassag megsemmisul.Utana viszont a huszarok nehezulnek el,lesznek jobban pancelozottak,atveve a helyüket (ugyanekkor nyugaton meg kikonnyul a klasszikus lovagi nehezlovas,egy pancelos huszar vértezett alig konnyebb egy nyugati kurassziretol)
A viszonyok es a kenyszer a meghatározó.A nemzeti sajatossagok ugyan megvannak,de egyaltalan nem perdontoek,inkabb csak fuszerezes beli kulonbbsegek.
Ne keverjünk már kk-i példákat ehhez.
Így sem egyértelmű, hogy átmegy az üzenet :D