A megforduláson van a lényeg, mert az minden helyzetben veszélyes ha a 40-50mm vastag farpáncélt mutatod az ellenségnek.
Vedd úgy hogy ez az orosz Merkava, a motor védi a személyzetet. Ha ott jó ötlet akkor itt is!

Aranyapám mutass már egy kulisszás mechanikus váltót amin több hátrameneti fokozat van ? Az UNIMOG-on is menetirányt váltasz ! Azt itt is meg lehetne tenni csak amikor tervezték a gyors hátramenet még nem merült fel igényként ! Ha az Orosz letud gyártani egy T150-es vagy K700-ba egy olyan váltót aminél a nyomatékot se kell elvenni akkor gondolod ezt egy HK-nál nem tudná abszolválni ?
Gondolom tudná csak nincs rá igény. Valahogy azt is kétlem hogy egy harckocsiba széltében nem férne el több fokozat.
Hátramenetekről - a tigrincsekben asszem 8 előremeneti volt és nem kevesebb mint 4 hátrameneti, igaz 3-asban indult előre és a 1-2 egyfajta felezőszerűség lehetett.