Szállítógépek váltása a MH-nél

Az van amit Kilián mondott, ha lesz rá pénz. De őszintén szólva ez a kurvára ráér kategória.
Ebben egyetértünk: most hogy nem kell Afganisztánba rohangálni, szerintem felesleges is egy harmadik gép - pláne a "civil szállítók" mellé.
Területvédelemre rendezkedünk be régiós szinten, szóval nincs annyi szállítani való.
Inkább másra költsük azt a 130 millió dolcsit...
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Szóval ha pár száz darab páncèltörő rakètát tudnak a föld másik vègèről ideszállítani, ami sorsdöntő lehet, máris rèsztvettek a konfliktusban.

A kèrdès pedig ez volt. Hogyan vehetnek benne rèszt.
Hja, ha te így értetted, akkor ok.
Én arra értettem, hogy majd felszáll Sármellékről 2 KC, és Nyírbátor mellett dobnak ki ellátmányt a földi csapatoknak. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Hja, ha te így értetted, akkor ok.
Én arra értettem, hogy majd felszáll Sármellékről 2 KC, és Nyírbátor mellett dobnak ki ellátmányt a földi csapatoknak. :)
Ilyenre is gondoltam.

De termèszetesen ha ez nem lehetsèges az ellentevèkenysèg miatt, akkor sokkal többet èrnek ha a háttèrben hajtanak vègre szállításokat.

Gondolom egy konfliktus esetèn nem az lenne, hogy átmenekítjük a szállítógèpeket valamely szövetsèges országba, ès ott leponyvázzuk:rolleyes: hogy bocsi de most nem tudunk veletek mit kezdeni.


Úgy gondolom ez is rèszvètel a konfliktusban.
 
Lehet, fogalmatlan vagyok, de a Hercules alapváltozata olcsó volt, emiatt lett sikeres, az A-400 más megjelenésekor nagyon drága volt + sokáig kiforratlan.
A400M lényegesen nagyobb: majdnem kétszer akkor max. felszállósúlyú repülőgép, mint a Hercules!
Az A400M azért sem fogy mert kevés légierőnek van szüksége ekkora gépre.
 
Ha olcsóbb lenne, üzemeltetni is olcsóbb lenne. és elég lenne esetleg 3 helyett 2. Kevés ország szállít egyszerre 3 helyre katonai szállítóval, amelynek csak néhányra van pénze.
Amióta nincs afganisztáni misszió és területvédelem lett a hangsúlyos a Európában, azóta csökkent a légi szállítási igény. Ezeket kisebb gépekkel oldják meg mert gazdaságosabb. Az A400M is megélt pár rendelés visszamondást (pl. németek részéről) és akiknek van az másokkal együtt próbálja üzemeltetni őket, mert egy maga nem tudja kihasználni őket.
Túl nagy ez gép a legtöbb felhasználónak. Az EMRAER jobban lőtte be a valós igényeket és KC-390-es méretét.
 
A400M lényegesen nagyobb: majdnem kétszer akkor max. felszállósúlyú repülőgép, mint a Hercules!
Az A400M azért sem fogy mert kevés légierőnek van szüksége ekkora gépre.
Dehogy nincs, nem is olyan óriási, pont ideális és multirole.
Csak hát, mint minden franciák által megérintett dolog, drága, mint az állat.
 
Amióta nincs afganisztáni misszió és területvédelem lett a hangsúlyos a Európában, azóta csökkent a légi szállítási igény. Ezeket kisebb gépekkel oldják meg mert gazdaságosabb. Az A400M is megélt pár rendelés visszamondást (pl. németek részéről) és akiknek van az másokkal együtt próbálja üzemeltetni őket, mert egy maga nem tudja kihasználni őket.
Túl nagy ez gép a legtöbb felhasználónak. Az EMRAER jobban lőtte be a valós igényeket és KC-390-es méretét.
Dehogy nagy. Piszkosul drága.
 
Dehogy nincs, nem is olyan óriási, pont ideális és multirole.
Kétszer akkora mint a Hercules. A legtöbb országnak nem kell ekkora gép.
Csak hát, mint minden franciák által megérintett dolog, drága, mint az állat.
Azért is drága mert letekerték a mennyiséget belőle: a projekt kezdetekor mindenki többet akart venni, az exportja sem futott nagyot.
 
Kétszer akkora mint a Hercules. A legtöbb országnak nem kell ekkora gép.
Te már csak tudod. Ezt is, és csuklobol, mint mindig. :D

Biztos azért vadaszik minden közepes és nagyobb ország C-17-re (sosincs eladó, mert mindenki tartja, akikek még jutott, mert már régen nem gyartjak.)

Azért is drága mert letekerték a mennyiséget belőle: a projekt kezdetekor mindenki többet akart venni, az exportja sem futott nagyot.
Nem, ezt sem érted igazán. Az alacsony sorozat már csak következmény.
Minden ilyen rendszer azért lesz drága, mert Európában nincs semmiféle versenyeztetés, hanem egy committee-design mindent is akar bele, ami qrva dragava teszi, majd egy politikailag kivalasztott gyártó csinálja meg, patikamérlegen osztva el a munkát az államok között, még sokkal drágábbá téve az eleve drága designt.
Abszurdum az egész; így lett belőle mára negyedmilliárdos gép.
 
a legtöbb ország nem közepes és nagyobb
A vilagon, de a normalis hadseregeket fenntartoak jo resze kozepes. FYI Magyarország Európában közepes méretű ország, a vilagban kicsi - és mégis optimalisan 3-4 Millenium kellene, ideálisan meg 5 (lasd hollandok), úgy valoban kihuznak vagy 30-40 évig.

Az Atlas $250M körül van valahol. Az tényleg abszurdum.