[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 341
16 709
113
Melyik rész nem világos?
Ha veszünk 2 század KF-21-est vagy "lopakodó L-39NG2-est" (akármit) és azok '35-ig beérkeznek akkor a meglévő Gripenekkel együtt lesz 3 századnyi gépünk egy darabig.
Bocsi.
Nem volt időm.

Nem hiszek benne(3 század) amíg 1 normális sincs kiállítva.

Normál repidő,fegyverzet, külszolgálat(nem csak bap misszió)

Koreaiakkal nagy kapcsolatunk egyenlőre még nincs.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 287
48 309
113
Bocsi.
Nem volt időm.

Nem hiszek benne(3 század) amíg 1 normális sincs kiállítva.
24-28 gépet tartok reálisnak a Gripenek után. Ez inkább másfél-két század - attól függően hogy 16-nak vagy 12-nek veszel egy századot, meg kell-e/van-e két üléses a váltótípusból. Persze csak ha marad a feszült nemzetközi helyzet a következő évtized elején.
Ha nagyobb nyugi lesz (kis esélyes), akkor inkább csak 16-24-re tippelek.
Normál repidő,fegyverzet, külszolgálat(nem csak bap misszió)
Koreaiakkal nagy kapcsolatunk egyenlőre még nincs.
Ha nem a k. drága F-35, akkor a KF-21-nek lehet még legtöbb realitása, esélye. Koreaiak adnak hozzá hitelt is - lásd lengyelek esete.
Szóval egy Gripenhez hasonló lízing programot lehetne velük csinálni, csak előbb virítsák azt a 5G-s verziót.
2028-32 között lehet komolyabban téma a típusváltás kérdése, addig igazából tárgytalan a dolog.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 341
16 709
113
-28 gépet tartok reálisnak a Gripenek után. Ez inkább másfél-két század - attól függően hogy 16-nak vagy 12-nek veszel egy századot, meg kell-e/van-e két üléses ebből.
Ez a 16 gèpes sztori most lett tèma. :confused:
28 gèp simán 2 század.

Ha van 2 ülèses azt èn átraknám az l39-ek mellènkikèpzèsre. Ha már lessz.

Ha nem a k. drága F-35, akkor a KF-21-nek lehet még legtöbb realitása, esélye. Koreaiak adnak hozzá hitelt is - lásd lengyelek esete.
Szóval egy Gripenhez hasonló lízing programot lehetne velük csinálni, csak előbb virítsák azt a 5G-s verziót.
2028-32 között lehet komolyabban téma a típusváltás kérdése, addig igazából tárgytalan a dolog.
Nem gondolom, hogy a lengyel pèlda az üdvözítő.
Szerintem ők pont inverzbe vannak mint mi. De ez nem pozitív.

Olcsó húsnak nem híg a leve? Kf 21
Kèrdezem.

Ha egy lövèszpáncèlossal èvekig szarakodnak egy vadászgèppel meddig.
Mèg az amcsik/oroszok/kínaiak is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 575
10 788
113
Hajjajaj! :D
Ha már az NFTC-vel példálozol, akkor nem ártott volna utánanézni, hogy ebből mennyi van sugárhajtású gépen, és mit kell csinálni. És akkor ne is ecseteljük, hogy mennyiben tér el a kanadai és a magyar légtér egymástól.

Nem tudom mire vélni a kirohanásodat.
Egy század pilótáit nem egyszerre kell képezni, nem csak pilóta kell és évekkel előre kell gondolkozni.
Ha most tudják, hogy több gépet akarnak, majd, akkor már most el lehet kezdeni a pilótaképzést, ki ehet küldeni őket más NATO tagállamokhoz is, és mire itt lesznek az újabb Gripenek, addigra lesz rá pilóta is.
Egyébként hány olyan pilótája van a Honvédségnek, akinek van szakszója L-39 NG-re? Hát oktatói?

Ha egy-egy albatroszból nem lehet kihozni átlag 140-180 órát évente, akkor meg valahol komoly gondok vannak.

Mert hogy most az a realitás, hogy 4 új gép lesz, tökmindegy, hogy mit mondott egy már nyugdíjas tábornok. Egyáltalán jó lesz a következő típushoz, (ami mi is lesz?) az L-39 NG?

Az, hogy a csehek egy rakat L-159-et tartottak hadrendben nem viszonyítási alap. Legyártattak az Aeroval egy rahedlit, aztán kezdeni kellett vele valamit.

Ezek fényében javaslom, hogy konzultálj a lovasoktatóddal, mert elég magas a ló.
Az L-159 könnyű csapásmérőt ne hasonlítsuk már a L-39NG-hez waze. Az ALCA sokkal potensebb és ténylegesen harci gép, amig a másik kiképző vacak, redundáns elemek, önvédelmi képesség és lokátor nélkül. Csöves fegyver az ALCA-nal, Plamn 23mm gépágyú konténer. L-39NG nem bírja el, nehézgéppuskás konténer lesz. ALCA lézer GBU-k, AIM-9, és még tervezve volt anno légi utántöltési lehetőség is, ja meg persze Litening konténer. Nos az NG... alig fegverterheletőség, nincs onvédelem, nincs páncél, nincs felderítő konténer, jóval gyengébb hajtómű stb. Nem összemérhető a két repülőgép csak annyi hogy AERO
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 287
48 309
113
Ez a 16 gèpes sztori most lett tèma. :confused:
28 gèp simán 2 század.

Ha van 2 ülèses azt èn átraknám az l39-ek mellènkikèpzèsre. Ha már lessz.


Nem gondolom, hogy a lengyel pèlda az üdvözítő.
Szerintem ők pont inverzbe vannak mint mi. De ez nem pozitív.
5G-s gépet saját zsebből nehezen vennénk - ha van hozzá hitel az azért komoly előny. Nagyon úgy fest hogy egyelőre csak a koreaiak adnak erre pénzt.
Olcsó húsnak nem híg a leve? Kf 21
Kèrdezem.
Nem lesz F-35-ös szint - az biztos, de azért közelíti majd várhatóan.

Ha egy lövèszpáncèlossal èvekig szarakodnak egy vadászgèppel meddig.
Mèg az amcsik/oroszok/kínaiak is.
Koreaik elég gyorsan haladnak azzal e géppel, de valóban: várjuk ki a végét!
Repüljön az első 5G-s gép és lássuk mennyire is lopakodó. Pl. az oroszk "lopakodó" Su-57 RCS-e rosszabb mint a RAFALE-é. pedig elvileg az egy korábbi generációs gép...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 609
36 176
113
Khm.....Miből gondoljátok,hogy a KF21 5G verziója olcsó lesz?Ha azt a technológiai szinvonalat akarják elérni (márha tudják....),amit az F35 ad,akkor aligha használhatnak olcsóbb technikát.Ráadásul jóval kisebb db-számban készülne.És 2 hajtóműves gép.
5G nem csak a lopakodást jelenti.Lesz LPI képes radarja?DAS szintű rakéta közeledés jelző,ami 500+ km távolságból képes bemérni egy BM inditást,meg alkalmas 50km távrol passziv tüzérségi tűzbemérésre?Stb....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 609
36 176
113
Ja,gyorsan haladnak a géppel....Mint az F50 1üléses könnyűvadásszal-15 éve mindjárt kész lesz......Pedig a T/FA50 sorozatgyártásban van.
KF21 olyan szinten sincs,mint a kinai J35,mikor még J31nek hivták....Még az YF35 szintjét se érte el,hisz az már valóban képes volt lopakodni,és volt működőképes belső fegyvertere.
 
T

Törölt tag

Guest
Ha egy lövèszpáncèlossal èvekig szarakodnak egy vadászgèppel meddig.
Ha ránézel a topicjára, láthatod, hogy irgalmatlan tempót diktálnak. Még úgy is, hogy a fejlesztői partner szart a fejükre, és nem utalta a megígért pénzt.
Nagy mennyiségű tesztgépet csináltak, már fegyverzeti teszteknél tartanak. Úgy néz ki, hogy az alapkonstrukció hozza az elvártat - vagy még többet is! Csak így lehet ilyen tempóban dolgozni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 341
16 709
113
Ha ránézel a topicjára, láthatod, hogy irgalmatlan tempót diktálnak. Még úgy is, hogy a fejlesztői partner szart a fejükre, és nem utalta a megígért pénzt.
Nagy mennyiségű tesztgépet csináltak, már fegyverzeti teszteknél tartanak. Úgy néz ki, hogy az alapkonstrukció hozza az elvártat - vagy még többet is! Csak így lehet ilyen tempóban dolgozni.
Tudom ez nem igazán válasz de hiszem amit látok.

Ha akarnak valamit a piacon így kell.
 
T

Törölt tag

Guest
Felesleges a másfeles feltöltésnél nagyobb.
Miért lenne felesleges?
A nagy légierőknél is 1,5-es szorzót alkalmaznak, de náluk van tartalék.
Tudnak rotálni.
Nálunk meg országvédelmi okokból minimum kellene a 2x szorzó, mert gépet mindig sokkal hamarabb kapnánk NATO-n belül, minthogy ide jöjjenek értünk harcolni.
Arról nem beszélve, hogy a 1,5-es szorzó csak a normál működés fenntartásához (!) elég.
Harci helyzetben viszont minden gépnek minél többet kell repülnie. Ott nem 2 vagy 4 gépet kell készenlétben tartani 24/7-ben, hanem az összeset!
Emiatt kell külön kiképző század is!
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 287
48 309
113
Miért lenne felesleges?
A nagy légierőknél is 1,5-es szorzót alkalmaznak, de náluk van tartalék.
Tudnak rotálni.
Nálunk meg országvédelmi okokból minimum kellene a 2x szorzó, mert gépet mindig sokkal hamarabb kapnánk NATO-n belül, minthogy ide jöjjenek értünk harcolni.
Arról nem beszélve, hogy a 1,5-es szorzó csak a normál működés fenntartásához (!) elég.
Harci helyzetben viszont minden gépnek minél többet kell repülnie. Ott nem 2 vagy 4 gépet kell készenlétben tartani 24/7-ben, hanem az összeset!
Emiatt kell külön kiképző század is!
Összeset nem tudod készenlétben, bevethetően tartani, mert kb 1/3 mindig karbantartás alatt van. Tehát ezekre személyzet sem kell, mert tilos repülniük. Intenzívebb (háborús) használat mellett valszeg még sűrűbben kell karbantartani őket.
Tehát a majdani 18 gépünkből 6-ra nem kell személyzet. Marad tehát 12 gép.
Erre a 12 gépre másfélszeres személyzet az 18 fő, kétszeres 24 fő pilóta.

2021-es cikk szerint akkor 20 kiképzett Gripen pilótánk volt, szóval van elég személyzet: bőven van 1,5-ös szorzó - még néhány fő kell és akkor meg van a kétszeres arány. (A jelenlegi 12 gépes állományra bőven meg van a kétszeres pilóta arány, mivel ez 10 bevethető gépet jelent valójában - két ülésesekkel együtt is.)

A karbantartási arányról meg a pilóták számáról itt írnak bővebben:

 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 609
36 176
113
Összeset nem tudod készenlétben, bevethetően tartani, mert kb 1/3 mindig karbantartás alatt van. Tehát ezekre személyzet sem kell, mert tilos repülniük. Intenzívebb (háborús) használat mellett valszeg még sűrűbben kell karbantartani őket.
Tehát a majdani 18 gépünkből 6-ra nem kell személyzet. Marad tehát 12 gép.
Erre a 12 gépre másfélszeres személyzet az 18 fő, kétszeres 24 fő pilóta.

2021-es cikk szerint akkor 20 kiképzett Gripen pilótánk volt, szóval van elég személyzet: bőven van 1,5-ös szorzó - még néhány fő kell és akkor meg van a kétszeres arány. (A jelenlegi 12 gépes állományra bőven meg van a kétszeres pilóta arány, mivel ez 10 bevethető gépet jelent valójában - két ülésesekkel együtt is.)

A karbantartási arányról meg a pilóták számáról itt írnak bővebben:

Ahogy a gépek se lehetnek mind harckészek egyideüleg,úgy a pilóták sem.A gépeket szervizelni,a pilótákat pihentetni kell.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 961
11 229
113
Ahogy a gépek se lehetnek mind harckészek egyideüleg,úgy a pilóták sem.A gépeket szervizelni,a pilótákat pihentetni kell.
Most gonosz leszek, de az a heti kb. 1 repülés mennyire viseli meg a pilótákat? Szerintem repülnének ők többet is szívesen.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 287
48 309
113
Most gonosz leszek, de az a heti kb. 1 repülés mennyire viseli meg a pilótákat? Szerintem repülnének ők többet is szívesen.
Háborúban kicsit többet kellene repülni - ha ez sajnos bekövetkezne. Meg azért a készenlét sem malmozás: ha tudod hogy bármelyik percben ugrani kell, akkor nem igazán tudsz pihenni.
Azért ennek a 20-24 pilótának 18 Gripennnel meg 12 L-39-essel sok repidő juthat. Utóbbi ha nem is ugyanaz mint Gripen, de sok mindent lehet vele gyakorolni olcsóbban: kötelék repülést, civilgép elfogást, JTAC együttműködést (pl. merről repüljön be, milyen magasan stb.).
Szóval 100 óra Gripen meg 30 óra szimulátor mellé amit most repülnek (a fentebb berakott 2021-es cikk szerint) 30-40 óra L-39NG is bejöhet és talán a Gripen-óraszám is tovább növelhető több géppel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag

Guest
Összeset nem tudod készenlétben, bevethetően tartani, mert kb 1/3 mindig karbantartás alatt van. Tehát ezekre személyzet sem kell, mert tilos repülniük. Intenzívebb (háborús) használat mellett valszeg még sűrűbben kell karbantartani őket.
Ki ne találd már, hogy háborús helyzetben majd leállítgatjuk a gépeket 800 órás nagyszervizekre! :oops:
2021-es cikk szerint akkor 20 kiképzett Gripen pilótánk volt, szóval van elég személyzet: bőven van 1,5-ös szorzó - még néhány fő kell és akkor meg van a kétszeres arány. (A jelenlegi 12 gépes állományra bőven meg van a kétszeres pilóta arány, mivel ez 10 bevethető gépet jelent valójában - két ülésesekkel együtt is.)
Továbbra sem érted meg, hogy a 12 gép nem a mostani gépszámra lett megrendelve.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 609
36 176
113
Most gonosz leszek, de az a heti kb. 1 repülés mennyire viseli meg a pilótákat? Szerintem repülnének ők többet is szívesen.
Háborús helyzetre gondoltam.
Különben ez a majd kapunk gépeket dolog azért nem feltétlen működik.73ban az IAF abba a helyzetbe került a háború végére,hogx hiába kapott F4E gépeket,nem volt rá személyzete.Mirage pilótákat nem lehetett 1-2 hét alatt F4 pilotákká átképezni.
Továbbra sem érted meg, hogy a 12 gép nem a mostani gépszámra lett megrendelve.
Nem is,hisz EGYÁLTALÁN NEM a honvédelmi igények miatt lettek megrendelve.
Azért ennek a 20-24 pilótának 18 Gripennnel meg 12 L-39-essel sok repidő juthat. Utóbbi ha nem is ugyanaz mint Gripen, de sok mindent lehet vele gyakorolni olcsóbban: kötelék repülést, civilgép elfogást, JTAC együttműködést (pl. merről repüljön be, milyen magasan stb.).
Felejtsétek el ezt az L39 jó lesz gyakorolgatni dolgot.Inkább egy jó Gripen szimulátorban gyakoroljanak,mint az Albába.Gyakorolhatsz amennyit akarsz egy Astrával téli hegyi úton,attol még kamionnal nem fogsz tudni végigmenni rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77