Összeset nem tudod készenlétben, bevethetően tartani, mert
kb 1/3 mindig karbantartás alatt van. Tehát ezekre személyzet sem kell, mert tilos repülniük. Intenzívebb (háborús) használat mellett valszeg még sűrűbben kell karbantartani őket.
Tehát a majdani 18 gépünkből 6-ra nem kell személyzet. Marad tehát 12 gép.
Erre a 12 gépre másfélszeres személyzet az 18 fő, kétszeres 24 fő pilóta.
2021-es cikk szerint akkor 20 kiképzett Gripen pilótánk volt, szóval van elég személyzet: bőven van 1,5-ös szorzó - még néhány fő kell és akkor meg van a kétszeres arány. (A jelenlegi 12 gépes állományra bőven meg van a kétszeres pilóta arány, mivel ez 10 bevethető gépet jelent valójában - két ülésesekkel együtt is.)
A karbantartási arányról meg a pilóták számáról itt írnak bővebben:
MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, Kecskemét History: Before the second world-war, Kecskemét was used by the Hungarian Air Force. During the war the Luftwaffe used it as a transit airfield. During 1941 and 1942 it main purpose was a transit airfield for aircraft en-route between Germany and...
lowpassaviation.com