[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113
A cseh légtér miben tér a magyartól?

A KANADAI tér el a magyartól.

Tudtommal több jelenlegi Gripen pilótánk is aktív oktatói státuszban volt az NFTC-ben. Mind Texanon, mind Hawkon. Szerinted mennyi idő lesz nekik megszerezni a típusátképzést?

Megvan annak a követelménye, akár NFTC-ben oktattak, akár nem.
De mikor is voltak ők oktatói státuszban?

minimális 250-300 órás minimális képzési időt!

De ez nem sugárhajtásún!

Miért ne lenne jó a következő típushoz. Max. még pár óra gyorsabb gépen is elfér.

Amiért a Delfin meg a Fouga Magister sem volt jó egy idő után.

Megmondanád, hogy mennyi volt az eredeti terv Gripenből nálunk, meg a cseheknél?! Ehhez képest most mennyi F-35-öst rendeltek?

Ez totálisan irreleváns.

Mit gondoltál, hogyan reagálok egy ilyen komment után? o_O

Néha elfelejtem, hogy olyan emberek is írnak ide, akiknek csak annyi közük van a repüléshez, hogy ültek utasszálítón.

Az L-159 könnyű csapásmérőt ne hasonlítsuk már a L-39NG-hez waze.

Nem is hoztam föl, waze.
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113
Most gonosz leszek, de az a heti kb. 1 repülés mennyire viseli meg a pilótákat? Szerintem repülnének ők többet is szívesen.

Nem is a pilóta a szűk keresztmetszet.
Arről beszélek itt már mióta, hogy ha nincs rendelkezésre állás, akkor nincs repülés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A KANADAI tér el a magyartól.
Csakhát ugye a kanadai "ajtó már bezárult".
Megvan annak a követelménye, akár NFTC-ben oktattak, akár nem.
De mikor is voltak ők oktatói státuszban?
Emlékeim szerint az utolsó friss végzettünk avatóján is volt róla szó, hogy csaptak a kint lévő embereink egy kis ünnepséget.
De ez nem sugárhajtásún!
a képzés lépcsői rugalmasak. A L-39NG-t képzési rendszerrel együtt vesszük meg. Az NG átmenetet képez a Texans és a Hawk között.
A svédek, osztrákok sem használtak a képzési rendszerükben turbopropot. Náluk a lépcső a dugattyús után egybőlk a Saab 105. míg ki nem
Ez totálisan irreleváns.
Miért is? Az egy békeidős vásárlás lett volna. Egyszerűen nem volt pénz a megfelelő mennyiség megvételére.
Se Csehország, se Magyarország nem lett kisebb azóta. A geopolitikai kihívások meg csak szaporodtak. Ahogy írtam, nem véletlenül rendeltek 24db F-35-öst.
Néha elfelejtem, hogy olyan emberek is írnak ide, akiknek csak annyi közük van a repüléshez, hogy ültek utasszálítón.
Remélem, hogy ezzel nem rám céloztál! Bár elég rég volt már, de ahogy korábban írtam is, nagyon is tisztában vagyok vele, hogy milyen tapasztalatok vezethetnek egy növendék pályaelhagyásához. Az egyik ilyen az, ha nincs megfelelő mennyiségű gép, és arra kell várni napokat, hogy a következő felszállásra sor kerülhessen az oktató gépen.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113
Csakhát ugye a kanadai "ajtó már bezárult".

Ha az NFTC-t vesszük alapul, akkor a kanadai légtérhez kell viszonyítani, nem a cseh légtérhez.

Emlékeim szerint az utolsó friss végzettünk avatóján is volt róla szó, hogy csaptak a kint lévő embereink egy kis ünnepséget.

Na, minden szakszónak meg jogosítványnak van lejárati ideje. Általában éves minimum óraszámokat is megszabnak.
Meg lehet persze hágni ezeket a szabályokat, de nem véletlenül vannak.

a képzés lépcsői rugalmasak. A L-39NG-t képzési rendszerrel együtt vesszük meg. Az NG átmenetet képez a Texans és a Hawk között.
A svédek, osztrákok sem használtak a képzési rendszerükben turbopropot. Náluk a lépcső a dugattyús után egybőlk a Saab 105. míg ki nem

Na, akkor emgint ott tartunk, hogy habár az NFTC-t veszed alapul, és a teljes kb. NFTC program repidejét rávetítetted az albatroszokra, most szerinted sem analógja az itthon kiépülő rendszer. Akkor meg totálisan fölösleges ráhúzni, meg sokszáz órákat számolni a sugárhajtású gyakorlóra.

Miért is? Az egy békeidős vásárlás lett volna. Egyszerűen nem volt pénz a megfelelő mennyiség megvételére.
Se Csehország, se Magyarország nem lett kisebb azóta. A geopolitikai kihívások meg csak szaporodtak. Ahogy írtam, nem véletlenül rendeltek 24db F-35-öst.

Azért, mert az, hogy 20 éve kinek mire volt pénze, meg mit kellett volna, abból nem következik, hogy most fölöslegesen sok oktatógépet kell venni.

Remélem, hogy ezzel nem rám céloztál! Bár elég rég volt már, de ahogy korábban írtam is, nagyon is tisztában vagyok vele, hogy milyen tapasztalatok vezethetnek egy növendék pályaelhagyásához. Az egyik ilyen az, ha nincs megfelelő mennyiségű gép, és arra kell várni napokat, hogy a következő felszállásra sor kerülhessen az oktató gépen.

A repülőgépek darabszáma csak egy szám, írom le újra. A rendelkezésreállás a fontos mutató, nem győzöm hangsúlyozni. Összevásárolhatnak akárhány gépet, ha X földi személyzet marad, akkor nem lesz több repülés, mert Béláméknak nem lesz több kezük.
Meg a sem mindegy, hogy a parancsnokság hogyan osztja ki a repülési feladatokat. Ja, meg a svédek felé jó előre le kell adni a tervet, hogy melyik gép mikor megy majd javításra, és úgy kell beosztani a repült időket.

Gripen pilótát márpedig Gripenen kell reptetni. Elő kell teremteni a lehetőséget a repült órák megemelésére, ez a nagy titok, nem pedig az, hogy az új pilótákat oktatógépen parkoltatják még évekig. Persze, hogy megunja.

Játsszunk el a gondolattal, hogy mégis lesz valami abból a három századból. Tegyük fel, hogy nem 12, hanem 14 gép lesz a századokban.
Az mondjuk 60 pilóta. Ebből most legyen meg 20.
Jön két éven belül 4 újabb Gripen. Számoljunk úgy, hogy mire itt lesznek, lesz +5 fő pilóta rá, akik még mondjuk nem vethetőek be harcban, de már egyedül repülhetnek a gépen. 2026-ra akkor lesz 25.

Na, a hatvanhoz még +35 pilóta kellene, ha 26-ig nem lép le senki.
Jó, de ezt a 35 pilótát hány évfolyamban akarjuk előteremteni? A Gripenek tempója évi két darab. Az évente úgy három pilóta. Ehhez konkrétan két oktatógép kell, hogy megtanuljanak párban repülni, de ennyire irgalmatlan pazarlás egy típust fenntartani.
A cseheknek, most nem nézek utána, fejből írom, valami öt év alatt szállítják le az F-35-ket. 24/5 az 4,8 gép évente, amire kell akkor 7,2 pilóta. Ezt azért szerintem nyugodtan vehetjük 7 pilótának évente. De számoljunk úgy, hogy 3 fő lemorzsolódik közben, viszont rájuk nem is megy el a teljes repült óraszám, csak mondjuk másfél emberé.
Egy év alatt azért illenék letudni a sugárhajtású oktatást. Na, és erre a 8-9 növendékre vajon hány oktatógép kell?
Meg hány oktató pilóta, és honnan lesz annyi?

Ezért állítom újra, hogy totál felesleges 12 gépet venni ezért.
Két gépen végigmegy kb. 5 növendék, mire a gép eljut 400 óráig. Mert feltételezem, 400 óránál már van valami mókolás.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Na, akkor emgint ott tartunk, hogy habár az NFTC-t veszed alapul, és a teljes kb. NFTC program repidejét rávetítetted az albatroszokra, most szerinted sem analógja az itthon kiépülő rendszer. Akkor meg totálisan fölösleges ráhúzni, meg sokszáz órákat számolni a sugárhajtású gyakorlóra.
Az NFTC csak "sorminta".
Ahhoz, hogy eljuss lvl 2-ről lvl 4-re az kb. ennyi repült órát igényel. Több lehet, kevesebb nem nagyon.
Az NG-nek pont az az előnye, hogy el tudja látni az NFTC-ben látott típusok (Texan, Hawk) feladatkörét is. Azaz akár a fenti óraszámot teljesítheted egy fajta gépen is.
Azért, mert az, hogy 20 éve kinek mire volt pénze, meg mit kellett volna, abból nem következik, hogy most fölöslegesen sok oktatógépet kell venni.
A 20 éve szükséges (ma is annyi szükséges) gépszám befolyasolja a szükséges pilótaszámot.
Az pedig a gépszámot. Ilyen egyszerű.
Gripen pilótát márpedig Gripenen kell reptetni. Elő kell teremteni a lehetőséget a repült órák megemelésére, ez a nagy titok, nem pedig az, hogy az új pilótákat oktatógépen parkoltatják még évekig. Persze, hogy megunja.
Mi köze van ehhez a Gripennek.
Amíg nem ül a pilóta Gripenen, addig miért nem repkedhetne NG-n?
Jelenleg is állandó személyzete van a kiképző gépeinknek.

Játsszunk el a gondolattal, hogy mégis lesz valami abból a három századból. Tegyük fel, hogy nem 12, hanem 14 gép lesz a századokban.
Az mondjuk 60 pilóta. Ebből most legyen meg 20.
Jön két éven belül 4 újabb Gripen. Számoljunk úgy, hogy mire itt lesznek, lesz +5 fő pilóta rá, akik még mondjuk nem vethetőek be harcban, de már egyedül repülhetnek a gépen. 2026-ra akkor lesz 25.
Ja és addig senki nem szerel le, és még nem is öregszik. Mindenki innentől az idők végezetéig átmegy az orvosin. Dorian Gray jeligére... :oops:
Na, a hatvanhoz még +35 pilóta kellene, ha 26-ig nem lép le senki.
Naugye. Csakhogy nem 2026-ra fog jönni új típus, hanem jóval később. Ahhoz idén kéne rendelni.
Nem fogunk. Pont a 4 most bejelentett gép miatt.
Jó, de ezt a 35 pilótát hány évfolyamban akarjuk előteremteni? A Gripenek tempója évi két darab. Az évente úgy három pilóta.
Milyen tempója?
A Gripen pilóták esetén meglévő képzési keretünk arra vonatkozik, hogy fenntartsuk a jelenlegi pilóta létszámot.
Ha új típusra váltunk, akkor ott nem 2 ember per év szinten kellenek a pilóták.
A legjobb megoldás erre, hogy mostantól felépítesz egy kiképző századot 12 géppel, majd őket folyamatosan repteted NG-n. Amikor meg jön az igény, hogy nosza új típus, meg átképzés akkor egyből mehet a mostani Gripen pilóták egy része + a kiképző század pilótái a képzésre.
Ez azt jelenti, hogy egyből ki lehetne küldeni egy 20-30 pilótás turnust. Ez még akkor is lehetséges lenne, ha közben az aktív Gripen pilóták egy része tovább repüli a Gripeneket, mert a készültséget fent kell tartani.
Mondjuk 20 főből 8 fő Gripen pilóta (belőlük lesznek az új típus hazai oktatói), a többi meg a kiképző század teljes állománya.
Ha 4 kiképző géped van, az a jelenlegi állomány fenntartásához elegendő.
Úgyhogy örülj neki, hogy 12-őt rendelünk, mivel ez azt jelenti, hogy Honvédségi szinten még mindig több mint 1 század harci gépben gondolkodnak.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 053
113
Aki az NG ekkora darabszámú megvásárlása mellett hírdet igét, az nem vagy NER szekértoló, vagy hivatalból bele volt rángatva és most próbálja a bizonyítványt magyarázni, mert a felettesei is olvassák a HTKA.

Ez a repülőgép ugyanis csak kiképzésre alkalmas. Magyarország szuperszonikus harci repülőgépein kivül viszont másra nem, mert az Aribus gépekre kint kapják az oktatást (amihez egyébként is felesleges az NG. lévén a többmotoros repülőgépeken repülő személyzetet is jellemzően nem sugárhajtású egymotoros kiképző repülőgépen oktatják (Lásd pld. Boeing és Airbus gondolom ennyi elég). A helikopteres pilótáknak sem szükséges ilyenen repülni. Nos meg kell nézni a hajózó állományt és a 14+4 gépét és hozzá a kiképzési igényeket és kilóg a lóláb, hogy nincs szükség ennyi NG-re. Magyarország légtér adottságai és kikézpési lehetőségei is mutatják, hogy felesleges ennyi repülőgép, pld. alacsony repülésre és szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisal rendelkezünk. Az sem állja meg a helyét, hogy más országokból repülnének majd itt. (Nem véletelen a gyártó csehország is sem rendelt meg saját pilótakiképző szervezetének ennyi repülőgépet). A könnnyű csapásmérő és felderítő NG, pedig a vicc kategóriája.
 

AchtungPanzer

Well-Known Member
2020. február 9.
246
1 116
93
Aki az NG ekkora darabszámú megvásárlása mellett hírdet igét, az nem vagy NER szekértoló, vagy hivatalból bele volt rángatva és most próbálja a bizonyítványt magyarázni, mert a felettesei is olvassák a HTKA.

Ez a repülőgép ugyanis csak kiképzésre alkalmas. Magyarország szuperszonikus harci repülőgépein kivül viszont másra nem, mert az Aribus gépekre kint kapják az oktatást (amihez egyébként is felesleges az NG. lévén a többmotoros repülőgépeken repülő személyzetet is jellemzően nem sugárhajtású egymotoros kiképző repülőgépen oktatják (Lásd pld. Boeing és Airbus gondolom ennyi elég). A helikopteres pilótáknak sem szükséges ilyenen repülni. Nos meg kell nézni a hajózó állományt és a 14+4 gépét és hozzá a kiképzési igényeket és kilóg a lóláb, hogy nincs szükség ennyi NG-re. Magyarország légtér adottságai és kikézpési lehetőségei is mutatják, hogy felesleges ennyi repülőgép, pld. alacsony repülésre és szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisal rendelkezünk. Az sem állja meg a helyét, hogy más országokból repülnének majd itt. (Nem véletelen a gyártó csehország is sem rendelt meg saját pilótakiképző szervezetének ennyi repülőgépet). A könnnyű csapásmérő és felderítő NG, pedig a vicc kategóriája.
Elég jól bele tudsz állni azokba, akik netán másként mernek gondolkodni valamiről mint Te ! Vélhetőleg nálad van a mindentudás képessége.
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
2. Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?
3. " szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisan rendelkezünk " , akkor minek kellene a kiképzés egyes szakaszában más, akár gyorsabb gép ?
4. Az általad vicc kategóriás gépnek tartott eszköznek lehetnek olyan bevetési profiljai, amiben sikerrel lehet alkalmazni. Amennyiben nem ismersz ilyet, attól még lehet ilyen.
5. A Pilóta azzal repül amit kap, legyen az akár egy hangárajtó. Bizonyos szintű képességfenntartáshoz elegendő a szubszonikus sebességű repülőgép is, vannak olyan feladatok ahová sok és drága egy csili-vili vadászgép.
6. Lehet a mennyiségről vitatkozni, de ex katedra kijelenteni valamiről, hogy nem lesz jó, nem használható semmire ( " vicc kategória " ), mielőtt megérkezett volna és napi tapasztalatokkal rendelkeznénk, elég merész azért. Vélhetőleg több száz óra NG illetve T-45 Goshawk óra van már a szakszódban ...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 988
113
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
Elég lett volna 4 db is...
Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?
Ha nem vettünk volna akkor meg se vette volna bobo a céget
4. Az általad vicc kategóriás gépnek tartott eszköznek lehetnek olyan bevetési profiljai, amiben sikerrel lehet alkalmazni
Afrikába max
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 252
33 551
113
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
Talán vewgyen az,kinek szüksége van a gépre.Nekünk nincs.Hogy 1 századnyi gépre fentartsunk 2 kiképzőszázadot,az kb röhej kategóriája.
Véleményem szerint a gyár megvásárlása is sima NER tolvajérdek volt,nem honvédelmi,és nem magyar érdek.
2. Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?
Egy exportra tervezett cuccot miért is kellene a gyártó országnak rendszeresitenie?Pl F5.Vagy az IAI F5,MiG21,Mi24 korszerűsitések.Stb
3. " szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisan rendelkezünk " , akkor minek kellene a kiképzés egyes szakaszában más, akár gyorsabb gép ?
Azért van supersonicus repülésre alkalmas méretű légterünk,viszont kiképző repülésre alkalmas légtérnek sok szempontbol szűkében vagyunk.
4. Az általad vicc kategóriás gépnek tartott eszköznek lehetnek olyan bevetési profiljai, amiben sikerrel lehet alkalmazni. Amennyiben nem ismersz ilyet, attól még lehet ilyen.
Persze,hogy van.Ahol semmiféle légelháritásra,de még ellenséges légtér felderitésre se kell számitani,ott használható.....De ott meg sokkal jobban használható egy olcsóbb,nagyobb teherbirású turbopop.....
5. A Pilóta repül amit kap, legyen az akár egy hangárajtó. Bizonyos szintű képességfenntartáshoz elegendő a szubszonikus sebességű repülőgép is, vannak olyan feladatok ahová sok és drága egy csili-vili vadászgép.
Nem.NEM és nem.Egy vadászpilótá képességfentartásához NEM felel meg egy oktató gép.És diszelgő repülésen kivűl sehol nem is tudja pótolni az L39 a vadászgépet.
6. Lehet a mennyiségről vitatkozni, de ex katedra kijelenteni valamiről, hogy nem lesz jó, nem használható semmire ( " vicc kategória " ), mielőtt megérkezett volna és napi tapasztalatokkal rendelkeznénk, elég merész azért. Vélhetőleg több száz óra NG illetve T-45 Goshawk óra van már a szakszódban ...
Bocs,de ez a pont a vicc kategória.Egy vadászpilótának a sugárhajtású alapfokú kiképzés után semmi keresni valója egy L39ben.Repülhet 500 órát is feleslegesen egy oktató gépben,az nem pótol egyetlen egy vadászgépen való repült órát sem.Inkább üljön helyette egy jó minőségű tipusspecifikus vadászgép szimulátorban.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113
Az NFTC csak "sorminta".
Ahhoz, hogy eljuss lvl 2-ről lvl 4-re az kb. ennyi repült órát igényel. Több lehet, kevesebb nem nagyon.
Az NG-nek pont az az előnye, hogy el tudja látni az NFTC-ben látott típusok (Texan, Hawk) feladatkörét is. Azaz akár a fenti óraszámot teljesítheted egy fajta gépen is.

A 20 éve szükséges (ma is annyi szükséges) gépszám befolyasolja a szükséges pilótaszámot.
Az pedig a gépszámot. Ilyen egyszerű.

Mi köze van ehhez a Gripennek.
Amíg nem ül a pilóta Gripenen, addig miért nem repkedhetne NG-n?
Jelenleg is állandó személyzete van a kiképző gépeinknek.


Ja és addig senki nem szerel le, és még nem is öregszik. Mindenki innentől az idők végezetéig átmegy az orvosin. Dorian Gray jeligére... :oops:

Naugye. Csakhogy nem 2026-ra fog jönni új típus, hanem jóval később. Ahhoz idén kéne rendelni.
Nem fogunk. Pont a 4 most bejelentett gép miatt.

Milyen tempója?
A Gripen pilóták esetén meglévő képzési keretünk arra vonatkozik, hogy fenntartsuk a jelenlegi pilóta létszámot.
Ha új típusra váltunk, akkor ott nem 2 ember per év szinten kellenek a pilóták.
A legjobb megoldás erre, hogy mostantól felépítesz egy kiképző századot 12 géppel, majd őket folyamatosan repteted NG-n. Amikor meg jön az igény, hogy nosza új típus, meg átképzés akkor egyből mehet a mostani Gripen pilóták egy része + a kiképző század pilótái a képzésre.
Ez azt jelenti, hogy egyből ki lehetne küldeni egy 20-30 pilótás turnust. Ez még akkor is lehetséges lenne, ha közben az aktív Gripen pilóták egy része tovább repüli a Gripeneket, mert a készültséget fent kell tartani.
Mondjuk 20 főből 8 fő Gripen pilóta (belőlük lesznek az új típus hazai oktatói), a többi meg a kiképző század teljes állománya.
Ha 4 kiképző géped van, az a jelenlegi állomány fenntartásához elegendő.
Úgyhogy örülj neki, hogy 12-őt rendelünk, mivel ez azt jelenti, hogy Honvédségi szinten még mindig több mint 1 század harci gépben gondolkodnak.

Áhh, jó, nem vitatkozom tovább.
Akkor gondold azt, hogy három vadászgép mellé kell egy oktatógép.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
2. Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?

Bobó csinált magának egy bizniszt.
Egyébként ha mindenáron kell, akkor kb. a fele is elég lett volna.

. A Pilóta azzal repül amit kap, legyen az akár egy hangárajtó. Bizonyos szintű képességfenntartáshoz elegendő a szubszonikus sebességű repülőgép is, vannak olyan feladatok ahová sok és drága egy csili-vili vadászgép.

Egyrészt nem, mert ha nem tetszik nekik a műsor lelépnek, másrészt KÁ-ROS!
A Gripen-pilóta Gripenen repüjön, azon gyakoroljon. Annyiszor leírták már itt mások is, nem csak én, hogy ez csak alibizés. Csehországban ebből volt gépveszteségünk, hogy séróból repültek, és a jóuram összekeverte az előző típusával.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Bobó csinált magának egy bizniszt.
Egyébként ha mindenáron kell, akkor kb. a fele is elég lett volna.



Egyrészt nem, mert ha nem tetszik nekik a műsor lelépnek, másrészt KÁ-ROS!
A Gripen-pilóta Gripenen repüjön, azon gyakoroljon. Annyiszor leírták már itt mások is, nem csak én, hogy ez csak alibizés. Csehországban ebből volt gépveszteségünk, hogy séróból repültek, és a jóuram összekeverte az előző típusával.
A gépvesztés pont abból volt, hogy nem repült a pilóta eleget. És egyből a 2 üléses Gripennek ugrottak neki.

Még egyszer: Bobó egy stróman volt ebben az egészben. Mint ahogy utána Hernádi is.
Most meg már a Magyar Állam tulajdona az Aero.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 053
113
Elég jól bele tudsz állni azokba, akik netán másként mernek gondolkodni valamiről mint Te ! Vélhetőleg nálad van a mindentudás képessége.
1. Kinek másnak kellene rendelnie terméket egy repülőgépgyárból, mint az 50%-os tulajdonosnak ?
2. Milyen üzenete lenne annak, ha termékből még a tulajdonos sem használ ?
3. " szuperszonikus repülésre alkalmas légtérrel minimálisan rendelkezünk " , akkor minek kellene a kiképzés egyes szakaszában más, akár gyorsabb gép ?
4. Az általad vicc kategóriás gépnek tartott eszköznek lehetnek olyan bevetési profiljai, amiben sikerrel lehet alkalmazni. Amennyiben nem ismersz ilyet, attól még lehet ilyen.
5. A Pilóta azzal repül amit kap, legyen az akár egy hangárajtó. Bizonyos szintű képességfenntartáshoz elegendő a szubszonikus sebességű repülőgép is, vannak olyan feladatok ahová sok és drága egy csili-vili vadászgép.
6. Lehet a mennyiségről vitatkozni, de ex katedra kijelenteni valamiről, hogy nem lesz jó, nem használható semmire ( " vicc kategória " ), mielőtt megérkezett volna és napi tapasztalatokkal rendelkeznénk, elég merész azért. Vélhetőleg több száz óra NG illetve T-45 Goshawk óra van már a szakszódban ...
Egyben hülyeség amit írtál:

1. Ki a faszt érdekel, kié az 50% tulajdon, amikor használhatalan kiképési feladatkörön kívül (célt repülhet a lérakosoknak...)
1. Milyen üzenet? válasz fent!
3. Négy darab repülőgép elég egy 18 harci géppel rendelkező ország kiképzésére, amikor a képzés egy része külfödön vaósul meg
4. Nincs ilyen profil. Ez a repülőgép NEM harci alkalmazásra készült, semmilyen csöves vagy rakétás légvédelemmel felett nem tevékenykedhet, nincsenek redundáns elemei, nincs ellentevékenység rendszere, lokátora stb.
5. Nem kell hangárajtóval repülni, annyi repülőgépet kell beszerezni amennyi szükséges. A feleslegesen beszerzett L-39NG bekeülési költéségéből akár fegyverzet mehetett volna a jelenlegi Griffekre, akár még 2-4 belefért volna a bővítésbe..
6, Ex katedra kijelenthető, mert láttam két értekezést, amelyben ez szerepelt szépen ábrákkal stb. A gép főkonstruktőre is ezt mondta, kiképző repülőgép. Ebből úgy lehet harci, mint amilyen a Dassault Falcon felderítő..
Egyébként pld. az L-159-es Plamen gépágyú konténerét se tudja hordozni, nehéz. Egy nehézgéppuska konténer lehet a törzs alatti tartón Ennél 1941-ben már erősebb tűzereje volt eg Bf-109F-nek is.
A szakszónak meg ehhez semmi köze. A labdrarugó edzők sem azért tudják a tutit, mert jó játékosok voltak...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 061
14 104
113
Kaptunk négy Gripen-t, ami semmit nem változtat a számunkra régóta és alapvetően hátrányos Kárpát medencés Status quo-n.

Összefüggéseiben is nézve: Kaptunk kb. annyi minimumot, amit a hazai Politika el tud adni győzelemként! Érdemes összevetni a török F-16 és "kellékei" tétellel és segít a valódi helyén értékelni a dolgot.

Egy leselejtezés előtt álló készletből sikerült eladni a svédeknek, nem rossz, de sok jellemzőjében jelentősen a török F-16-ok alatt van. Légirendészetre elég, ...
Összegezve: Hmmm...

U.I.: Nyilvános a darab-ár, vagy ismét titkosított 1000+1 évre?


.
 
  • Tetszik
Reactions: L.O.B and gafzhu

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Kaptunk négy Gripen-t, ami semmit nem változtat a számunkra régóta és alapvetően hátrányos Kárpát medencés Status quo-n.

Összefüggéseiben is nézve: Kaptunk kb. annyi minimumot, amit a hazai Politika el tud adni győzelemként! Érdemes összevetni a török F-16 és "kellékei" tétellel és segít a valódi helyén értékelni a dolgot.

Egy leselejtezés előtt álló készletből sikerült eladni a svédeknek, nem rossz, de sok jellemzőjében jelentősen a török F-16-ok alatt van. Légirendészetre elég, ...
Összegezve: Hmmm...

U.I.: Nyilvános a darab-ár, vagy ismét titkosított 1000+1 évre?


.
Hello , nos részben egyetértek veled , azt gondolom hogy ha még legalább plussz 4 db Gripen jönne , az aláírt 4-en kívül akkor itt jópáran táncra perdültek volna!Amennyire én tudom , ezek a gépek a Block 2.1. és a 2.2. upgradet megkapják!Márcsak a nagyjainknak kellene , a fegyverzet fejlesztésére adni egy kis pénzt!A két top légiharcrakéta , sisakcélzó, bombák , esetleg Rampage - ha netalán tán vmely felelős ember egy olyan kiálltáson fordul meg ahol ez a fegyver bemutatásra kerül!Nyílván ott a HA , de ne adj Isten mégis bejönne , azért az már kicsit odavágna , a felsorolt fegyverzettel egyetemben!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 279
81 221
113
Csak hogy legyen min tovább vitatkozni...

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 681
42 112
113
"Hazánk a három elérhető modernizációs csomag közül a legnagyobbat rendelte meg. Ennek köszönhetően hamarosan új hardverelemekkel bővül – a gépek önvédelmi képességét fokozatokkal emelő – elektronikai hadviselési rendszer és a radar, elsődlegesen azonban a fedélzeti számítógépek szerepe változik. 2006 óta több alkalommal frissültek egyre jobb képességű szoftverváltozatokkal a magyar Gripenek. A következő újítás lényege, hogy más képet látnak majd a pilóták az előttük lévő három képernyős kijelzőn. A bal oldalin a repülés és a HUD adatait, a középsőn a repülőgép vízszintes helyzetét kijelző műszer (HSI), a jobb oldalin pedig a rádiólokátor, az infravörös vagy az elektrooptikai érzékelők által megjelenített képet lehet látni."

 
Status
Not open for further replies.