Szállítógépek váltása a MH-nél

NEM kölcsönkéregetnek a hadseregektől.
Pedig adnank.... :p Kell valakinek egy alighasznalt MiG-29? Ketuleses, egy pilota, egy utas, rohadtgyorsan ott vagy Brusszelben, vagy ahol akarsz. :D Tenyleg Viktor leparkolhatna egy ketuleses Fulcrummal Brusszelben, Szijjarto meg a masikkal, csak fel kell ujitani oket, azt sirhat az ellenzek, hogy jaj, kormanygep.:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek
view.php
 
A 219 sehol nincs, legfeljebb A 319!! :D És tudod mennyi a különbség az A 319 és a WizzAir-nél tömegével előforduló A 320 között?!! A 320-as kicsivel hosszabb hogy több utasülés férjen bele, vagyis reptechnikailag gyakorlatilag semmi különbség.

Lehet, hogy van átjárás, de nem vagyok biztos benne!
 
Lehet, hogy van átjárás, de nem vagyok biztos benne!
Akkor nyugodtan biztos lehetsz benne, sőt, még a 321-hez is van átjárás elég rövid szimulátoros átképzéssel (a 321-en a még nagyobb utastér miatt nagyobb a kondi-rendszer, több a vészkijárat és a hosszabb törzs miatt hátul van farokcsúszó, hogy nehezebben verjék oda a gép seggét startnál - ekkora a brutális különbség). Nem véletlen hívják ezeket típuscsaládnak.
 
Akkor nyugodtan biztos lehetsz benne, sőt, még a 321-hez is van átjárás elég rövid szimulátoros átképzéssel (a 321-en a még nagyobb utastér miatt nagyobb a kondi-rendszer, több a vészkijárat és a hosszabb törzs miatt hátul van farokcsúszó, hogy nehezebben verjék oda a gép seggét startnál - ekkora a brutális különbség). Nem véletlen hívják ezeket típuscsaládnak.

Egészen pontosan a Wizzairnél egy 1 órás online átképzés van a pilótáknak a típuscsalád tagjai között... Tehát nyugodtan repülhetnék. Más kérdés, hogy nem hiszem, hogy a Wizzair pilótát fog biztosítani a magyar államnak tekintve, hogy elég komoly pilótahiánnyal küzdenek ők is, pláne kapitányi oldalról.

Előbb tartanám elképzelhetőnek, hogy gyakorlatban tartás végett a honvédségi pilóták repüljenek part-time contract-al a Wizznél.
 
Kicsit érdekes mert a lajstromozás alapján (9H-AGN) a gépek jelenleg a Máltai Privajet - https://www.privajet.com/en/#/top - tulajdonában vannak.
Érdemes figyelni mert állítólag - www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4 - ma vagy holnap szállítják le őket a HUAF-nak.

Szerintem a Privajet valami közvetítő lehet az üzletben...
 
Egészen pontosan a Wizzairnél egy 1 órás online átképzés van a pilótáknak a típuscsalád tagjai között...
Előbb tartanám elképzelhetőnek, hogy gyakorlatban tartás végett a honvédségi pilóták repüljenek part-time contract-al a Wizznél.
Szerintem így is kellene csinálni hosszú távon, segítség lenne a Wizz felé, és repült időt, tapasztalatot gyűjthetnének a Honvédség pilótái (feltéve ha nem tiltja ezt valami légiforgalmi szabályzat).
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Szerintem így is kellene csinálni hosszú távon, segítség lenne a Wizz felé, és repült időt, tapasztalatot gyűjthetnének a Honvédség pilótái (feltéve ha nem tiltja ezt valami légiforgalmi szabályzat).

Fizetni is kellene őket ahhoz, hiszen a civil pilóták 3-5-ször többet keresnek, mint a katonaiak. Ez talán megoldás lenne arra a problémára, hogy fognak megtartani a honvédségnél, egy civilben lényegében azonnal elhelyezkedni tudót!
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Kicsit érdekes mert a lajstromozás alapján (9H-AGN) a gépek jelenleg a Máltai Privajet - https://www.privajet.com/en/#/top - tulajdonában vannak.
Érdemes figyelni mert állítólag - www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4 - ma vagy holnap szállítják le őket a HUAF-nak.

Szerintem a Privajet valami közvetítő lehet az üzletben...
Megtalaltad hol landol némi feketepenz. Málta valami adoparadicsom ha jól tudom mint Luxemburg meg a Man sziget.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Fizetni is kellene őket ahhoz, hiszen a civil pilóták 3-5-ször többet keresnek, mint a katonaiak. Ez talán megoldás lenne arra a problémára, hogy fognak megtartani a honvédségnél, egy civilben lényegében azonnal elhelyezkedni tudót!
Azokra a napokra fizessen nekik a Wizz, de ha jól tudom jogszabályokat tilos a bermunka a fegyveres testuleteknel. Legalábbis a múlt evtizedbol nekem valami ilyen rémlik.
 
Azokra a napokra fizessen nekik a Wizz, de ha jól tudom jogszabályokat tilos a bermunka a fegyveres testuleteknel. Legalábbis a múlt evtizedbol nekem valami ilyen rémlik.
Megoldható: MH/HM szerződik a Wizz-el, és a személyzetet vezénylik a Wizz-járatokra, a pilótákat nem közvetlenül a Wizz fizetné hanem a saját gazda, tehát így nem egyéni akció lenne és kontrollálható a tevékenység törvényessége és az elfoglaltság ideje is.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz