[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A MiG-17PF meg jobb volt mint a Gripen? o_O
1. A lassúbb gépeket aránylag könnyebb repülni, mert sokkal kisebb a döntési időkényszere a pilótának, több idő van korrigálni repülés közben, a 17-es meg feleakkora sebességű volt mint a Griff
2. A MiG-17PF az elfogóvadász volt tehát nemigen repültek vele földközelben, a Griff meg vadászbombázó is, tehát aránylag többet repülnek vele földközelben ahol sokkal veszélyesebb a hibázás
3. A 17-re általában MiG-15-ről kerültek a pilóták ami nem jelentett olyan nagy különbséget, tehát eleve volt már gyakorlatuk hasonló tipuson, a Gripen elődtipusai meg a Draken és a Viggen voltak, hát jóval nagyobb különbség van köztük tömegben, ránézésre aerodinamikában, tehát vezetéstechnikában is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 518
72 518
113
1. A lassúbb gépeket aránylag könnyebb repülni, mert sokkal kisebb a döntési időkényszere a pilótának, több idő van korrigálni repülés közben, a 17-es meg feleakkora sebességű volt mint a Griff
2. A MiG-17PF az elfogóvadász volt tehát nemigen repültek vele földközelben, a Griff meg vadászbombázó is, tehát aránylag többet repülnek vele földközelben ahol sokkal veszélyesebb a hibázás
3. A 17-re általában MiG-15-ről kerültek a pilóták ami nem jelentett olyan nagy különbséget, tehát eleve volt már gyakorlatuk hasonló tipuson, a Gripen elődtipusai meg a Draken és a Viggen voltak, hát jóval nagyobb különbség van köztük tömegben, ránézésre aerodinamikában, tehát vezetéstechnikában is.


Azt gondolom, hogy igazad van, de azért gonoszkodom kicsit....

A Gripennek jobb az aerodinamikia kialakítása és a számítógép is segít. Könnyebben irányítható még kis sebességen is, fel- leszálláskor. A MiG-17-nél minden a pilótán múlt.

A Gripenre MiG-29 tapasztalattal ültek át az első csoport tagjai.

Itthon a Gripennel sem vitték túlzásba földközeli repülések gyakorlását. Csak nagyobb magasságban repülnek gyorsabban a Gripenek, mint a MiG-17.

1956 után a légierőben tisztogatás volt.


http://reptar.hu/repulogepeink/mig-17pf-sugarhajtomuves-vadaszrepulogep.html
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Azt gondolom, hogy igazad van, de azért gonoszkodom kicsit....

A Gripennek jobb az aerodinamikia kialakítása és a számítógép is segít. Könnyebben irányítható még kis sebességen is, fel- leszálláskor. A MiG-17-nél minden a pilótán múlt.

A Gripenre MiG-29 tapasztalattal ültek át az első csoport tagjai.

Itthon a Gripennel sem vitték túlzásba földközeli repülések gyakorlását. Csak nagyobb magasságban repülnek gyorsabban a Gripenek, mint a MiG-17.

1956 után a légierőben tisztogatás volt.


http://reptar.hu/repulogepeink/mig-17pf-sugarhajtomuves-vadaszrepulogep.html
Azt gondolom, hogy igazad van, de azért gonoszkodom kicsit....

A Gripennek jobb az aerodinamikia kialakítása és a számítógép is segít. Könnyebben irányítható még kis sebességen is, fel- leszálláskor. A MiG-17-nél minden a pilótán múlt.

A Gripenre MiG-29 tapasztalattal ültek át az első csoport tagjai.

Itthon a Gripennel sem vitték túlzásba földközeli repülések gyakorlását. Csak nagyobb magasságban repülnek gyorsabban a Gripenek, mint a MiG-17.

1956 után a légierőben tisztogatás volt.


http://reptar.hu/repulogepeink/mig-17pf-sugarhajtomuves-vadaszrepulogep.html
Ha csak a magyar Griffekben gondolkodsz akkor igazad is lehet, a Gripen viszont nemcsak magyar gép, sőt, mintha a svédeknél kicsit több lenne belőle, és másra is használják nemcsak vadászként.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 518
72 518
113
Ha csak a magyar Griffekben gondolkodsz akkor igazad is lehet, a Gripen viszont nemcsak magyar gép, sőt, mintha a svédeknél kicsit több lenne belőle, és másra is használják nemcsak vadászként.

Molni táblázata a Magyarországon rendszresített gépekre vonatkozott, ezért én is csak a magyar Gripenekre gondoltam.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 518
72 518
113
"A Magyar Televízió Őrjárat című műsorának MIG-29-es pilóták élete epizódjában a Kecskeméti Repülőbázisról és a MIG-29-es pilótákról készült dokumentumfilm. A felvétel 2002-ben készült."

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 518
72 518
113
Arról mi a vélemény, hogy a Nemzeti Vagyonkezelő eladásra kínál 19db MIG-29-et, 20 hajtóművet, 293db tartozékot, és rakétákat 2.873.368.000ft-ért.

Nem 28 db van?
És a maradék 9?

1 lezuhant. Úgyhogy 27. De akkor is hiányos.
Bár én 2001ben voltam kecskeméten soros. Akkor már egy csomó állt féligmeddig szétbontva a reptér u alakú fedezékeiben.
Úgyhogy lehet a hiányzók szét lettek teljesen bontva?
Amúgy kicsit keveslem. Főleg ha a 20 hajtómű működőképes.
Meg milyen rakéták?

lehet anno gyurcsány a bmp-khez hozzá csapott pár hajtóművet is :D , ami meg a 19-et illeti , igen hiányos de szerintem a maradék már annyira szétrohadt hogy még nekik sincs pofájuk eladni még ócskavasnak se

Hát elképzelhető.
Volt akkor valami gyakorlat. Ha jól emlékszem 4 c130ból ugrottak amik.
Meg c17 ből gurultak ki járművekkel. Nem emlékszem mikkel.:(
Épp válltottuk az örséget. 30 méterre ért hozzám földet az egyik. Számomra rendesen becsapódás volt. Rohadt nagyot puffant. Pedig a zsákja alatta lógott.
Számomra nagy élmény volt vagy 200 ejtőernyős egyszerre a levegőben.:)
Bár kicsit égett a pofám az amd-vel a zöld gyakorlóban.:)
Na ők is csodálkozva szemlélték a roncs,szétszedett,félig leponyvázott migeket.o_O

2 lezuhant (Rácz Zsolt és Szabó "Topi"), 1 hasraszállt, talán kapott a Reptár is és a Repülő Műszaki Főiskola is 1-1 gépet, 2-3 gépet meg "rommá repültek".

nekem is volt szerencsém pár amihoz hadgyakorlaton , de ott mi pislogtunk mikor megláttuk az M109-eseket :D na meg utána hogy hogy lőnek vele ...

Igaz. Topit elfelejtettem.
A többi pedig biztos úgy van.
Lassan meg is lessz miért csak 19:D
De az árat így is keveslem. Bár tudni kellene a részleteket.

Jólemlékszem, hogy 800millió dollár államadosságért kaptuk őket?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 518
72 518
113
2 lezuhant (Rácz Zsolt és Szabó "Topi"), 1 hasraszállt, talán kapott a Reptár is és a Repülő Műszaki Főiskola is 1-1 gépet, 2-3 gépet meg "rommá repültek".

2 lezuhant (Rácz Zsolt és Szabó "Topi"), 1 hasraszállt (Peszeki), 1 van a Reptárban, 1 van a Repülő Műszaki Főiskolán.

Az utolsó 3-4 gép, ami a végén még repülőképes volt, állítólag jobb állapotban van, mint a többi. Lehet, azt külön próbálják majd értékesíteni. Vagy már el is adták.
Valószínűleg nem véletlenül kérdezett rá Demeter Márta még november végén írásban. Biztos súg neki valaki, hogy mikor mire kell rákérdezni.

Vagy.... kap egy kétülésest is a Reptár, egy együléses- és egy kétüléses marad a kecskeméti bázismúzeumban, egy együléses pedig oszlopra kerül egy körforgalomban vagy megy az új Közlekedési múzeumba.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
Az a példány, ami egészen a közelmúltig a hangárban volt és a vendégeknek mutogatták a Gripen helyett a sajtónapokon, most szintén kiköltözött a többi közé a susnyásba. A pápai gépekhez hasonlatosan a szintén dicstelen véget érő 29-esek is mozognak szép lassan. Sokáig a kutyanyelveken álltak, tehát bent a reptér munkaterületén, illetve egy részük a konzervgyári végnél. Mostanra már szép csendben a reptér kerítése mellé költöztek ki, ha minden igaz, valami iparvágány mellé. De már kőhajításnyi távolságra akárki számára. Köztük virít a hangárlakó társuk is, egyelőre még feltűnően jobb állapotú festésével.
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
219
239
43
A francert nem lehet egy ketulesest megtartani uzemkepesen?
Ez a ket milliard mar tok mindegy ennyi stadion mellett (boccs)
A maradek romokbol lenne hozza alkatresz
Minden unnepen repulonapon reptetnem
Mindenki orulne neki nyalnak falnak szeretgetnek stb.....
Meg a moralt is javitana.....
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A francert nem lehet egy ketulesest megtartani uzemkepesen?
Ez a ket milliard mar tok mindegy ennyi stadion mellett (boccs)
A maradek romokbol lenne hozza alkatresz
Minden unnepen repulonapon reptetnem
Mindenki orulne neki nyalnak falnak szeretgetnek stb.....
Meg a moralt is javitana.....

Üzemképesen (földi üzemben) megtartani könnyebb, repülőképesnek megtartani a mai állapotuk után már csaknem lehetetlen!!
MERT:
- hány éve nem kaptak a 29-ek karbantartást, csak esőt, havat és gyilkos napsütést - minden védelem és takarás nélkül?!!
- mikor volt az utolsó nagyjavítás egy 29-esen, mikor járt le ennek érvényessége - mert már minden lejárt?!!
- mennyibe kerülne csak egyetlen gép nagyjavítása ? (persze tartalék gép egyetlen nagyjavított gép esetén még nem lenne, egy meghirdetett repülőnapon meg óriási égés lenne ha emiatt elmaradna a repülése!)
- mikor is repült utoljára magyar pilóta 29-el, mikor járt le a repülési szakszolgálati engedélye és az orvosija, egyáltalán hány éves lehet a legfiatalabb 29-es pilóta?!! Szóval ki repülhetne vele bemutatót, hogyan és miből lehetne neki évi min 100-120 repórát biztosítani, hogy bemutatót tudjon repülni?! Vagy 0-ról kezdve ki kellene képezni min. 2 pilótát csak bemutatózni???!!
- meddig repülhetne egy ilyen gép szerinted, mikor az eddigi gyakorlat szerint pont a túlhajtott bemutató műrepülésekkel tettek tönkre több 29-est, (nem győzték számolni a repedéseket a fő részek bekötéseinél, aztán sorban lekorlátozni a gépek rep-üzemmódját)?!!
Szóval ezzel a "repültetni kéne" kívánságműsorral szerintem "kicsit" elkéstünk. A Honvédségben még kapun belül lévő állomány morálját kötve hiszem hogy ez emelné, mikor egy repülőnap megszervezését is csak parancsra végzett túlmunkának és nyűgnek tekintik Kecsón is meg az egész MH-nél is. A leszerelt (MH-től elmenekült) és pláne a soha be nem vonult civilek meg nem hiszem, hogy lelkesen megfinanszíroznák egy ilyen "bemutató-29-es" költségeit. Az a hozzád és hozzám hasonló pár-10 vagy -100 repülésrajongó akik ennek örülnének - sehol nem tétel, mi járhatunk külföldre bemutatókat nézni meg a pilótákkal, műszakiakkal beszélgetni - még a mieinkkel is!!
Szóval legyünk már kicsit realisták ... még ha nem is mindig kellemes ...
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
a soha be nem vonult civilek meg nem hiszem, hogy lelkesen megfinanszíroznák egy ilyen "bemutató-29-es" költségeit
Én szívesen feláldoznám rá egy stadion árát, de szerintem nem kerül annyiba
A reptetés hogyanjáról meg kérdezzük meg a svédeket; mintha mindenből repülne egy náluk, amiből csak lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz