[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

Arról mi a vélemény, hogy a Nemzeti Vagyonkezelő eladásra kínál 19db MIG-29-et, 20 hajtóművet, 293db tartozékot, és rakétákat 2.873.368.000ft-ért.

Nem 28 db van?
És a maradék 9?

1 lezuhant. Úgyhogy 27. De akkor is hiányos.
Bár én 2001ben voltam kecskeméten soros. Akkor már egy csomó állt féligmeddig szétbontva a reptér u alakú fedezékeiben.
Úgyhogy lehet a hiányzók szét lettek teljesen bontva?
Amúgy kicsit keveslem. Főleg ha a 20 hajtómű működőképes.
Meg milyen rakéták?

lehet anno gyurcsány a bmp-khez hozzá csapott pár hajtóművet is :D , ami meg a 19-et illeti , igen hiányos de szerintem a maradék már annyira szétrohadt hogy még nekik sincs pofájuk eladni még ócskavasnak se

Hát elképzelhető.
Volt akkor valami gyakorlat. Ha jól emlékszem 4 c130ból ugrottak amik.
Meg c17 ből gurultak ki járművekkel. Nem emlékszem mikkel.:(
Épp válltottuk az örséget. 30 méterre ért hozzám földet az egyik. Számomra rendesen becsapódás volt. Rohadt nagyot puffant. Pedig a zsákja alatta lógott.
Számomra nagy élmény volt vagy 200 ejtőernyős egyszerre a levegőben.:)
Bár kicsit égett a pofám az amd-vel a zöld gyakorlóban.:)
Na ők is csodálkozva szemlélték a roncs,szétszedett,félig leponyvázott migeket.o_O

2 lezuhant (Rácz Zsolt és Szabó "Topi"), 1 hasraszállt, talán kapott a Reptár is és a Repülő Műszaki Főiskola is 1-1 gépet, 2-3 gépet meg "rommá repültek".

nekem is volt szerencsém pár amihoz hadgyakorlaton , de ott mi pislogtunk mikor megláttuk az M109-eseket :D na meg utána hogy hogy lőnek vele ...

Igaz. Topit elfelejtettem.
A többi pedig biztos úgy van.
Lassan meg is lessz miért csak 19:D
De az árat így is keveslem. Bár tudni kellene a részleteket.

Jólemlékszem, hogy 800millió dollár államadosságért kaptuk őket?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
2 lezuhant (Rácz Zsolt és Szabó "Topi"), 1 hasraszállt, talán kapott a Reptár is és a Repülő Műszaki Főiskola is 1-1 gépet, 2-3 gépet meg "rommá repültek".

2 lezuhant (Rácz Zsolt és Szabó "Topi"), 1 hasraszállt (Peszeki), 1 van a Reptárban, 1 van a Repülő Műszaki Főiskolán.

Az utolsó 3-4 gép, ami a végén még repülőképes volt, állítólag jobb állapotban van, mint a többi. Lehet, azt külön próbálják majd értékesíteni. Vagy már el is adták.
Valószínűleg nem véletlenül kérdezett rá Demeter Márta még november végén írásban. Biztos súg neki valaki, hogy mikor mire kell rákérdezni.

Vagy.... kap egy kétülésest is a Reptár, egy együléses- és egy kétüléses marad a kecskeméti bázismúzeumban, egy együléses pedig oszlopra kerül egy körforgalomban vagy megy az új Közlekedési múzeumba.
 
Az a példány, ami egészen a közelmúltig a hangárban volt és a vendégeknek mutogatták a Gripen helyett a sajtónapokon, most szintén kiköltözött a többi közé a susnyásba. A pápai gépekhez hasonlatosan a szintén dicstelen véget érő 29-esek is mozognak szép lassan. Sokáig a kutyanyelveken álltak, tehát bent a reptér munkaterületén, illetve egy részük a konzervgyári végnél. Mostanra már szép csendben a reptér kerítése mellé költöztek ki, ha minden igaz, valami iparvágány mellé. De már kőhajításnyi távolságra akárki számára. Köztük virít a hangárlakó társuk is, egyelőre még feltűnően jobb állapotú festésével.
 
A francert nem lehet egy ketulesest megtartani uzemkepesen?
Ez a ket milliard mar tok mindegy ennyi stadion mellett (boccs)
A maradek romokbol lenne hozza alkatresz
Minden unnepen repulonapon reptetnem
Mindenki orulne neki nyalnak falnak szeretgetnek stb.....
Meg a moralt is javitana.....
 
A francert nem lehet egy ketulesest megtartani uzemkepesen?
Ez a ket milliard mar tok mindegy ennyi stadion mellett (boccs)
A maradek romokbol lenne hozza alkatresz
Minden unnepen repulonapon reptetnem
Mindenki orulne neki nyalnak falnak szeretgetnek stb.....
Meg a moralt is javitana.....

Üzemképesen (földi üzemben) megtartani könnyebb, repülőképesnek megtartani a mai állapotuk után már csaknem lehetetlen!!
MERT:
- hány éve nem kaptak a 29-ek karbantartást, csak esőt, havat és gyilkos napsütést - minden védelem és takarás nélkül?!!
- mikor volt az utolsó nagyjavítás egy 29-esen, mikor járt le ennek érvényessége - mert már minden lejárt?!!
- mennyibe kerülne csak egyetlen gép nagyjavítása ? (persze tartalék gép egyetlen nagyjavított gép esetén még nem lenne, egy meghirdetett repülőnapon meg óriási égés lenne ha emiatt elmaradna a repülése!)
- mikor is repült utoljára magyar pilóta 29-el, mikor járt le a repülési szakszolgálati engedélye és az orvosija, egyáltalán hány éves lehet a legfiatalabb 29-es pilóta?!! Szóval ki repülhetne vele bemutatót, hogyan és miből lehetne neki évi min 100-120 repórát biztosítani, hogy bemutatót tudjon repülni?! Vagy 0-ról kezdve ki kellene képezni min. 2 pilótát csak bemutatózni???!!
- meddig repülhetne egy ilyen gép szerinted, mikor az eddigi gyakorlat szerint pont a túlhajtott bemutató műrepülésekkel tettek tönkre több 29-est, (nem győzték számolni a repedéseket a fő részek bekötéseinél, aztán sorban lekorlátozni a gépek rep-üzemmódját)?!!
Szóval ezzel a "repültetni kéne" kívánságműsorral szerintem "kicsit" elkéstünk. A Honvédségben még kapun belül lévő állomány morálját kötve hiszem hogy ez emelné, mikor egy repülőnap megszervezését is csak parancsra végzett túlmunkának és nyűgnek tekintik Kecsón is meg az egész MH-nél is. A leszerelt (MH-től elmenekült) és pláne a soha be nem vonult civilek meg nem hiszem, hogy lelkesen megfinanszíroznák egy ilyen "bemutató-29-es" költségeit. Az a hozzád és hozzám hasonló pár-10 vagy -100 repülésrajongó akik ennek örülnének - sehol nem tétel, mi járhatunk külföldre bemutatókat nézni meg a pilótákkal, műszakiakkal beszélgetni - még a mieinkkel is!!
Szóval legyünk már kicsit realisták ... még ha nem is mindig kellemes ...
 
a soha be nem vonult civilek meg nem hiszem, hogy lelkesen megfinanszíroznák egy ilyen "bemutató-29-es" költségeit
Én szívesen feláldoznám rá egy stadion árát, de szerintem nem kerül annyiba
A reptetés hogyanjáról meg kérdezzük meg a svédeket; mintha mindenből repülne egy náluk, amiből csak lehet...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Én szívesen feláldoznám rá egy stadion árát, de szerintem nem kerül annyiba
A reptetés hogyanjáról meg kérdezzük meg a svédeket; mintha mindenből repülne egy náluk, amiből csak lehet...
Tartok tőle hogy a stadion/ok áráról nem fognak bennünket megkérdezni, mint ahogy eddig se kérdeztek erről bennünket egyszer sem (nem fért el a Nemzeti konzultáció A/4-én :(:mad:). A repültetés hogyanja meg úgy kezdődik, hogy nem szabad hagyni szétrohadni azt a gépet, amit valaha még repültetni akarunk. A svédek tudják is ezt, így az ősrégi gépeik is olyan fickós bemutatókat repülnek, mintha csak néhány éve gyártották volna őket! Volt szerencsém látni őket többször is Ostravában, le az összes kalappal a műszakiak és a pilóták előtt egyaránt!! Több mint 10 éve karbantartás és védelem nélkül mostohán rohadó gépekkel ezt nagyon sokba kerülne bevállalni, és nem is biztos hogy a 29-eink között lenne olyan példány a végén, amit korlátozás nélküli repülőképességgel fel lehetne támasztani - akármilyen drágán is. :(:mad:
 
Én szívesen feláldoznám rá egy stadion árát, de szerintem nem kerül annyiba
A reptetés hogyanjáról meg kérdezzük meg a svédeket; mintha mindenből repülne egy náluk, amiből csak lehet...

Azokat a gépeket ők gyártották. Van hozzá saját repülőgépipar, nemzeti büszkeség, hagyományőrzés/múlt tisztelet, önkéntesmunka és támogatás.

2018-ban a kecskeméti repülőtéren volt egy emléktábla avatás és "MiG-29 simogatás" . Ide is be volt linkelve az esemény. Bárki bemehetett, csak regisztrálni kellett.
Ennyi embert érdekelt...

https://keol.hu/kecskemet-bacs/mig-29-es-megemlekezes-kecskemeten

Hány fő lehetett az, akinek semmi köze nem volt a MiG-29eshez, csak "civil" volt?

Persze ha repült volna a gép, akkor többen lettek volna. De mi lett volna utána.... ment volna a "miért nem infrázott, miért nem csinált kobrát, bezzeg amikor Vári/Topi/stb... ez már semmi.")


Ezt a videót biztos láttad már, hogy hány ember kell a MiG-29 repülésre felkészítéséhez. És ez csak egy jól működő gép repülésre felkészítése. Kell még hangár, rendszeres karbantartás, nem lejárt üzemidejű/szavatosságú pótlkatrész, engedélyek és sok pénz.



Kíváncsi lettem volna hogy a HA-UTI MiG-15-nek milyen "élete" lett volna. Meddig tartott volna a pénz és a lelkesedés... :(
(A lengyel MiG-15 sem repül már, ha jól tudom.)
 
Last edited:
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Tartok tőle hogy a stadion/ok áráról nem fognak bennünket megkérdezni, mint ahogy eddig se kérdeztek erről bennünket egyszer sem (nem fért el a Nemzeti konzultáció A/4-én :(:mad:). A repültetés hogyanja meg úgy kezdődik, hogy nem szabad hagyni szétrohadni azt a gépet, amit valaha még repültetni akarunk. A svédek tudják is ezt, így az ősrégi gépeik is olyan fickós bemutatókat repülnek, mintha csak néhány éve gyártották volna őket! Volt szerencsém látni őket többször is Ostravában, le az összes kalappal a műszakiak és a pilóták előtt egyaránt!! Több mint 10 éve karbantartás és védelem nélkül mostohán rohadó gépekkel ezt nagyon sokba kerülne bevállalni, és nem is biztos hogy a 29-eink között lenne olyan példány a végén, amit korlátozás nélküli repülőképességgel fel lehetne támasztani - akármilyen drágán is. :(:mad:
Mi24???
Ha akarnák megtennék... Az oroszok egyébként úgy tudom pár éve átvizsgálták, hogy mekkora munka lenne repképessé tenni őket.
Akkoriban talán 4 gépet kis ráfordítással rendbe hozhatónak értékeltek. (Forrást ne kérdezzetek, valahol olvastam, az is lehet, hogy pont itt és csak egy komment volt)
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

Csak annyi hogy leültetném aki hagyta hogy így szétrohadjon az állomány.... egy fillért sem ér az egész, nyersvasnak talán még leadhatják a helyi MÉH telepen..... kutyának se kell..... ennyit erről...

"Az árverési kiírásból arra lehet következtetni, hogy nem sikerült eladni azt a 23 darab Mig 29-est, amit még 2017-ben bocsátottak árverésre 4,8 milliárd forintért. "

Egyszerűen nem ér többet.


Múzeumba is került egy kettő. Amúgy írták azt hogy mindet eladnák ami van? Mert az utolsó négy még nagyjából egyben volt tíz éve mikor kivonták, csak aztán gondolom azokat is kitolták a gyepre hogy magyarosan deaktiválják őket...

Elboltolhatnák a szerbekkel erre arra...

És a horvátok mit szólnának hozzá? :mad:
Az INA ügyön a 10-20 szorosát buknánk. Főleg, hogy a horvátoknak nincs értékelhető légiereje.

Szerintem a szlovákok, vagy a bolgárok lehetnének esélyesek.
 
Én úgy hirdettem volna, hogy LOPAKODÓK! Ugyanis az égen már őket nem lehet majd látni. Már alkatrészbázisnak sem jók. Maximum emlékmű vagy tantermi oktatási segédeszközök lehetnek. Esetleg egy unatkozó milliárdos vehet egy jobb állapotút (kevésbé rosszat), kiszerelik a katonai cuccokat és Red Bull módra repteti.... Talán...
 
A francert nem lehet egy ketulesest megtartani uzemkepesen?
Ez a ket milliard mar tok mindegy ennyi stadion mellett (boccs)
A maradek romokbol lenne hozza alkatresz
Minden unnepen repulonapon reptetnem
Mindenki orulne neki nyalnak falnak szeretgetnek stb.....
Meg a moralt is javitana.....
  1. Mi nem vagyunk a SAAB, hogy ilyen úri hobbira telik...
  2. Nincs semmilyen magyar pilótának rá szakszója...
  3. Ennyire kevés reptetésért semmi értelme...
  4. Ezt miből vezetted le? Amikor részleges munkaerőhiány van a napii feladatok ellátásában és túlóra, akkor ki a tököm fogja ezt szerelni. Kinek van rá jogosítása? Ki fogja majd ráütni a pecsétet?
  5. Mitől javulna a morál ettől?
Olyan szinten el tetszik szakadva lenni a valóságtól, hogy ara szavak nincsenek.
 
51298900-2752508471640443-837254538065870848-o.jpg
 
Jol van na, picit eleresztettem a fantaziamat es koszi sracok mar visszahuppantam a foldre..... Pedig milyen jo lenne aug 20 an latni ahogyan fustolve ropogva elhuz az egen
 
Össze kellene szedni egy repmúzeumos kollekciót, ehhez kellene csereberélni egy csomó miget!

K.u.k. ww1 replikák

Me109 győri gyártású - bármit megadni érte! vs. P-51, P-47

Mig-15 vs F-84, F-86
Mig-17 vs F-105
Mig-19 vs F-104
Mig-21bisz vs F-5, Mirage III
Mig-21MF vs F-4
Mig-23 vs Tornado
Mig-29 vs F-16A/B

Il-28 vs Camberra
Szu-22 vs A-4
szovjet Szu-24 vs F-101
csehszl. Szu-25 vs A-10
szovjet Szu-27 vs F-15

L-29 vs Fiat G.91
L-39 vs Alpha Jet

stb.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Össze kellene szedni egy repmúzeumos kollekciót, ehhez kellene csereberélni egy csomó miget!

K.u.k. ww1 replikák

Me109 győri gyártású - bármit megadni érte! vs. P-51, P-47

Mig-15 vs F-84, F-86
Mig-17 vs F-105
Mig-19 vs F-104
Mig-21bisz vs F-5, Mirage III
Mig-21MF vs F-4
Mig-23 vs Tornado
Mig-29 vs F-16A/B

Il-28 vs Camberra
Szu-22 vs A-4
szovjet Szu-24 vs F-101
csehszl. Szu-25 vs A-10
szovjet Szu-27 vs F-15

L-29 vs Fiat G.91
L-39 vs Alpha Jet

stb.
Olaszoknál rohadt egy csomó régi kályhacső még 10-15 éve több helyen is. Velük lehetne talán diskurálni ilyen ügyben. Voltak ott Sabrék, Aleniák, Fiatok, F-104-es (bár az van tudtommal itthon).
 
Össze kellene szedni egy repmúzeumos kollekciót, ehhez kellene csereberélni egy csomó miget!

K.u.k. ww1 replikák

Me109 győri gyártású - bármit megadni érte! vs. P-51, P-47

Mig-15 vs F-84, F-86
Mig-17 vs F-105
Mig-19 vs F-104
Mig-21bisz vs F-5, Mirage III
Mig-21MF vs F-4
Mig-23 vs Tornado
Mig-29 vs F-16A/B

Il-28 vs Camberra
Szu-22 vs A-4
szovjet Szu-24 vs F-101
csehszl. Szu-25 vs A-10
szovjet Szu-27 vs F-15

L-29 vs Fiat G.91
L-39 vs Alpha Jet

stb.

Egy F-14 is jöhetne. :) De már annak is örülnék lenne itthon minden olyan madárból egy ami repült magyar színekben.
Bf-109, FW-190, Ju-52, Ju-87, He-111...
 
  • Tetszik
Reactions: Hegylakó