Nem, a
tényeket állítom szembe azzal a valótlan állításoddal, hogy a görögök azért hagyták abba a tesztet, mert a harckocsi ergonómiailag nem volt megfelelő.
Ezzel szemben a valóság: a görög legénység abbahagyta az 1000 km-es menetet az ukrán T-84-ben, alapvetően azért, mert közben kénytelenek voltak a légzési rendszer hibája miatt a kipufogógázokat beszívni. Ugyanezt a távot az orosz T-80Uas érdekes módon gond nélkül megtette és kifejezetten kiváló értékelést kapott. Ezzel szemben a T-84-es kifejezetten kiforratlannak tartották.
Egyszerűen összemosod az egyébként "kiforratlannak" nevezett ukránok által kókányolt T-84-re vonatkozó tapasztalatokat az orosz T-80-ra vonatkozó tapasztaltokkal!
Merőben eltért két harckocsi kapcsán a tapasztalat.
Tank T-84 - in the commission of the first diurnal march of the Greek crew after the passage of the mountain sections of the route has refused to continue to press the motion, citing the increased fatigue, the crew changed to Ukrainian. Refusal speedometer in the commission of the first daily march. Study the use of respirators by crews of foreign tanks, following the T-84, due to poisoning exhaust gases."
"The T-84 was considered to be somewhat inmature and had few problems: smoke grenades failing to work."
Vesd össze a T-80-ast, amellyel pozítívak voltak a tapasztalatok (a lövészetet most kihagyom):
"The T-80U had the best mobility and reliability."
"Slalom - T-80U has overcome this obstacle without collision on the flags."
"Maneuverability test - T-80U performed this exercise in full of minianomalous time compared to all submitted tanks."
"Test 2. Making 1000 km march. T-80U completed the march in full. … According to the Committee of the T-80U has fulfilled all the requirements of programs to perform the march, and on such indicators as: power reserve; fuel consumption;maximum speed; full charging time; exceeded the figures claimed by 15-20%. Excellent!"
"Test 3 Execution 50 km march at night. T-80U test carried out in full. Excellent! Test 4 Execution 100 km march with included stabilizer. T-80U test carried out in full. Committee noted the reliability of the stabilizer. Excellent!"
A fentiekből világosan kiderül, hogy az orosz T-80U simán végig csinálta az 1000 km-es szakaszt is,
szó sem volt "ergonómiai" hibákról, az ukrán T-84 viszont már kevésbé jól szerepelt, őket érintette volt az ominózus legénység csere is. Hogy egészen pontosan mi volt az oka a fáradságnak, kicsit homályos, de a kontextusból kiderül, hogy utána a többi harckocsi légzőkészülékét is megvizsgálták a T-84 után,
a kipufogógázoktól szerzett mérgezési tünetek miatt...
Tudod az Abrams vagy bármelyik harckocsi is k*rva fárasztó tud ám lenni, ha vezetés közben kipufogógázt lélegzel be..