A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Háború esetén nem a hosszútávú nemzetgazdasági érdeket nézve gördülsz ki a laktanyádból, hanem:
  1. először is örülsz annak, hogy még élsz és az ellen nem bombázott szét Téged az ágyadban,
  2. hogy eljutottál a technikádig és be tudtad röffenteni + még mindig élsz,
  3. hogy elhagytad a bázisodat maxigázzal és a társaiddal még mindig egyben vagytok, tehát még élsz,
  4. abban reménykedve hogy a felettesed tudja mit csinál és ideális körülmények között visz Téged harcérintkezésbe az ellennel és igy túléled az első órákat...
Hogy mekkora barázdát hagysz eközben a közutakon magad után az qrvára nem számit hallod...

Veletlenul nem egy volt katonat b.szogatsz ? :D igaz amit irsz de megis :)
 
Értem. És az üzemanyagot majd repülőn/helikopteren visszük a Pzh2000 után, miután agyonvágta az utat? Ugyanis megeszik kb. 300 liter üzemanyagot 100km-en, és sokra nem mész, hogy túlélted az első csapást, ha utánpótlás hiányában leállt a technika. A logisztikát nem csak a katonák bosszantására találták ki, higgyétek el nekem, hogy jó lesz ha megmarad az út mögöttetek, amin jön üzemanyag, lőszer, erősítás, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan
Nem lenne.Mit csinálna a gyár a gyártósorral meg az emberekkel ha előbb befejezi a gyártást minthogy beérkezik a következő megrendelés?

Most soroltam fel neked, hogy mi mindent kell legyártania az elkövetkezendőkben a KMW-nek. Szerintem még egy emelt kapacitással is bőven el lesznek látva melóval az elkövetkezendő 10-15-20 évre. Ennyi időre lazán létesítenek új gyáregységet.
A fél világnak Leopard tankjai vannak és ennek igen jelentős része még mindig A4. Ezeket vagy korszerűsíteni vagy cserélni kell igen záros határidőn belül. És emellett még ott a BW járművek javítgatása.
A nehéz technika különben is reneszánszát éli. Tehát ha van egy kis lóvéd, és tőzsdei befektetésen gondolkodsz, akkor KMW meg Rheinmetall részvényt kell venni... ;)
A kihelyezés meg már csak azért is OK a németeknek, mert ha csökken a megrendelésállomány, akkor szimplán kevesebb megrendelést kapnak a kihelyezett kapacitások. Bár szerintem a külső gyártás olcsóbbra fog nekik kijönni...:rolleyes:
 
Veletlenul nem egy volt katonat b.szogatsz ? :D igaz amit irsz de megis :)

Merő véletlenségből voltam katona és szintén véletlenül a Vay Ádám Logisztikai ezrednél. :) Mi ezt bifláztuk be, hogyan és milyen útvonalon lássuk el hős első lépcsős alakulatainkat a frontvonalban. Döbbenet, hogy egy dandár mekkora hadianyagot emészt fel napi szinten, és ezt iszonyú nehéz biztosítani, ha valamelyik vagány gyerek 60-70 km/h sebességgel végigdübörög a lánctalpassal az úton. :)
 
...olyan mint ha környezeti zajterhelésről beszélnénk harci helyzet közbe...,f.sság egyszóval.:)
A logisztikát nem csak a katonák bosszantására találták ki, higgyétek el nekem, hogy jó lesz ha megmarad az út mögöttetek,
Persze, értem én mire gondolsz egyébként...
 
Most soroltam fel neked, hogy mi mindent kell legyártania az elkövetkezendőkben a KMW-nek. Szerintem még egy emelt kapacitással is bőven el lesznek látva melóval az elkövetkezendő 10-15-20 évre. Ennyi időre lazán létesítenek új gyáregységet.
A fél világnak Leopard tankjai vannak és ennek igen jelentős része még mindig A4. Ezeket vagy korszerűsíteni vagy cserélni kell igen záros határidőn belül. És emellett még ott a BW járművek javítgatása.
A nehéz technika különben is reneszánszát éli. Tehát ha van egy kis lóvéd, és tőzsdei befektetésen gondolkodsz, akkor KMW meg Rheinmetall részvényt kell venni... ;)
A kihelyezés meg már csak azért is OK a németeknek, mert ha csökken a megrendelésállomány, akkor szimplán kevesebb megrendelést kapnak a kihelyezett kapacitások. Bár szerintem a külső gyártás olcsóbbra fog nekik kijönni...:rolleyes:

De ők nem akarnak gyorsan gyártani értsd már meg.Kidobják az ablakon aki ezt fel meri vetni egy vezetőségi ülésen.
 
Értem. És az üzemanyagot majd repülőn/helikopteren visszük a Pzh2000 után, miután agyonvágta az utat? Ugyanis megeszik kb. 300 liter üzemanyagot 100km-en, és sokra nem mész, hogy túlélted az első csapást, ha utánpótlás hiányában leállt a technika. A logisztikát nem csak a katonák bosszantására találták ki, higgyétek el nekem, hogy jó lesz ha megmarad az út mögöttetek, amin jön üzemanyag, lőszer, erősítás, stb.

Viszont haladhatnak a műút mellett párhuzamosan is - nem hiszem hogy fognak -, és akkor nem vágják tönkre.
Egyáltalán: rongálják olyan mértékben, hogy az utána alkalmatlan legyen a teherautók számára? A sokadrendű ócska magyar közutaknak meg kb mindegy, hogy milyen nehéz jármű halad rajtuk, széthullanak így is úgy is. Jó, ez azért túlzás, de érted mire gondolok.
 
Viszont haladhatnak a műút mellett párhuzamosan is - nem hiszem hogy fognak -, és akkor nem vágják tönkre.
Egyáltalán: rongálják olyan mértékben, hogy az utána alkalmatlan legyen a teherautók számára? A sokadrendű ócska magyar közutaknak meg kb mindegy, hogy milyen nehéz jármű halad rajtuk, széthullanak így is úgy is. Jó, ez azért túlzás, de érted mire gondolok.
Viszonylag sokat járom az országot személyautóval. Főleg a Dunától Keletre bőven van olyan út, ahol centiznem kell, hogy a tarajon menjek. Ha nem, megfeneklik.
 
Para szerintem inkább itt arra céloz, hogy a megroggyant közúthálózat miatt a gumikerekesek máris hátrányba kerülnek.

Nemtom, nem b.szogatok senkit. De valljuk be ez az "aszfaltkimélés" dolog egy háborús témában olyan izééé...:)
Múltkor a Boxer topicba betettem pár képet annak szemléltetésére. Nem vagyok benne biztos, hogy itt a fórumon teljesen tisztában vannak vele páran, hogy egy-egy ilyen modern 8x8-as milyen terepjáró képességgel rendelkezik. Maradjunk annyiban, hogy alul vannak értékelve.
Én azt mondanám, hogy mind a kettőnek (lánctalpas-kerekes) megvan a létjogosultsága.
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő
Múltkor a Boxer topicba betettem pár képet annak szemléltetésére. Nem vagyok benne biztos, hogy itt a fórumon teljesen tisztában vannak vele páran, hogy egy-egy ilyen modern 8x8-as milyen terepjáró képességgel rendelkezik. Maradjunk annyiban, hogy alul vannak értékelve.
Én azt mondanám, hogy mind a kettőnek (lánctalpas-kerekes) megvan a létjogosultsága.

igen meg is kaptad rá a választ:

14 tonna vs 40 tonna. Kint a határban több tonnás dögökkel dolgoztam. A megfelelő súlyelosztás sem nem mindegy. Plusz az abroncsokhoz kapcsolt levegő rendszer. Azzal lehet még játszadozni bizonyos súlyhatárig. Egyébként továbbra sem vagyok meggyőződve arról hogy a boxer egy felázott laza talajon tudna teljesítenni. Itt már a súly il súlyelosztás is belejátszik. Nem könnyű ketéltű mint a btr.
Ajánlom a boxernek a jó zsíros fekete földet nem peddig a laza, könnyű homokos löszös talajt mint a képpeken.
 
De ők nem akarnak gyorsan gyártani értsd már meg.Kidobják az ablakon aki ezt fel meri vetni egy vezetőségi ülésen.
Pedig kénytelenek lesznek, mert különben ügyfelet fognak veszíteni.
Gondolj bele, ha a románok odamennek, hogy 80-100-120-200 db kellene nekik. A németek mondanak nekik egy 2026-28-as dátumot, akkor milyen gyorsan fognak elmenni az amerikaiakhoz M1-ért? Meg megveszik a USA használt feleslegét is.
Persze hogy jelenleg ez a kényelmes tempó ok nekik de ez nem lesz mindig így. Ha pedig sikerült rámelegíteni egy országra a típust, akkor onnantól 30-40 éven keresztül fix tervezhető melót jelent a folyamatos korszerűsítés.
 
igen meg is kaptad rá a választ:
Értem.
a1eavnccsa531.jpg

Ez egy holland Boxer.
 
  • Tetszik
Reactions: Septimus
Pedig kénytelenek lesznek, mert különben ügyfelet fognak veszíteni.
Gondolj bele, ha a románok odamennek, hogy 80-100-120-200 db kellene nekik. A németek mondanak nekik egy 2026-28-as dátumot, akkor milyen gyorsan fognak elmenni az amerikaiakhoz M1-ért? Meg megveszik a USA használt feleslegét is.
Persze hogy jelenleg ez a kényelmes tempó ok nekik de ez nem lesz mindig így. Ha pedig sikerült rámelegíteni egy országra a típust, akkor onnantól 30-40 éven keresztül fix tervezhető melót jelent a folyamatos korszerűsítés.

Semmilyen gyorsan.Az amcsik nem nagyon gyártanak már tankot ha jól emlékszem.