A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
..viszont sokkal kisebb darabszámba is gyártják.
Szerintem jóval 30 alatti van az éves termelés. És ne felejtsük el, hogy a mi rendelésünk sem csak 44 Leo 2-esből áll. Van mellette 24 PZH+5 support jármű. Mind azonos alapon.
A Katari megrendelés 2013-as. 24PZH+62Leo2+X support. És még jódarabig gyártják őket, mire a mi csomagunkat elkezdik.
Különben én általános kapacitásbővülésre gondoltam. Azt is el tudom képzelni, hogy a most meglévő 2db Puma "sorból" egyet átállítanak Leopardra, a tervezett összesen 3 Puma sorból 2-t kipakolnak a leendő megrendelő országokba ellentételezésként.
Lenne értelme! ;)

Nem lenne.Mit csinálna a gyár a gyártósorral meg az emberekkel ha előbb befejezi a gyártást minthogy beérkezik a következő megrendelés?
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
241
1 238
93
A PZH jóval könnyebb, mint a Leo-k. Ugyan az az alapja, és ugyan úgy gumibetétes lánctalp van rajta.
A németek simán oszlopban ráküldik a közútra.

Milyen tempót tud a Pzh2000 vagy a Leo 2 közúton gumibetétes lánctalppal, anélkül hogy rongálná az utat? Szerintem fontos szempont, hogy háború esetén se vágjuk agyon a saját infrastruktúránkat, mert az utánpótlást mégiscsak azon kell szállítani, és állítólag a nemzetgazdaságnak sem tesz jót. :) De amúgy lassan meghajlok érveitek súlya alatt. :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
...háború esetén se vágjuk agyon a saját infrastruktúránkat, mert az utánpótlást mégiscsak azon kell szállítani, és állítólag a nemzetgazdaságnak sem tesz jót.
Háború esetén nem a hosszútávú nemzetgazdasági érdeket nézve gördülsz ki a laktanyádból, hanem:
  1. először is örülsz annak, hogy még élsz és az ellen nem bombázott szét Téged az ágyadban,
  2. hogy eljutottál a technikádig és be tudtad röffenteni + még mindig élsz,
  3. hogy elhagytad a bázisodat maxigázzal és a társaiddal még mindig egyben vagytok, tehát még élsz,
  4. abban reménykedve hogy a felettesed tudja mit csinál és ideális körülmények között visz Téged harcérintkezésbe az ellennel és igy túléled az első órákat...
Hogy mekkora barázdát hagysz eközben a közutakon magad után az qrvára nem számit hallod...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 071
10 687
113
A PZH jóval könnyebb, mint a Leo-k. Ugyan az az alapja, és ugyan úgy gumibetétes lánctalp van rajta.
A németek simán oszlopban ráküldik a közútra.
Persze ez nem autopályázást jelent, tehát a tréler is indokolt, de nem akkora probléma, mint gondolod.
A kerekes önjáróknak az az előnye, hogy egyrészt valamivel kisebb a logisztikai igényük, jóval olcsóbbak (fele?), és szépen itthon mi is össze tudjuk pattintani az alap logisztikai jármű típusainkra.

Amúgy biztos, hogy olcsóbb? 8 köpeny, egy rakat difi, mindenféle tengely, meg ilyen szir-szarok.

Milyen tempót tud a Pzh2000 vagy a Leo 2 közúton gumibetétes lánctalppal, anélkül hogy rongálná az utat? Szerintem fontos szempont, hogy háború esetén se vágjuk agyon a saját infrastruktúránkat, mert az utánpótlást mégiscsak azon kell szállítani, és állítólag a nemzetgazdaságnak sem tesz jót. :) De amúgy lassan meghajlok érveitek súlya alatt. :)

Persze, nem gond, ha nincs felszántva minden út, de ugye a lánctalpasnak nagy előnye. hogy árkon-bokron át. A hátországban, talán, ha szerencsénk van, éppen maradhat a hálózat, de ahol összecsapások vannak... Gondolj bele, valahova leesik pár aknagránát. Az is hagy nyomot. De ha nagyon védeni akarjuk, lehet rekvirálni utánfutókat az ipartól.
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 790
12 120
113
Háború esetén nem a hosszútávú nemzetgazdasági érdeket nézve gördülsz ki a laktanyádból, hanem:
  1. először is örülsz annak, hogy még élsz és az ellen nem bombázott szét Téged az ágyadban,
  2. hogy eljutottál a technikádig és be tudtad röffenteni + még mindig élsz,
  3. hogy elhagytad a bázisodat maxigázzal és a társaiddal még mindig egyben vagytok, tehát még élsz,
  4. abban reménykedve hogy a felettesed tudja mit csinál és ideális körülmények között visz Téged harcérintkezésbe az ellennel és igy túléled az első órákat...
Hogy mekkora barázdát hagysz eközben a közutakon magad után az qrvára nem számit hallod...

Veletlenul nem egy volt katonat b.szogatsz ? :D igaz amit irsz de megis :)
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
241
1 238
93
Értem. És az üzemanyagot majd repülőn/helikopteren visszük a Pzh2000 után, miután agyonvágta az utat? Ugyanis megeszik kb. 300 liter üzemanyagot 100km-en, és sokra nem mész, hogy túlélted az első csapást, ha utánpótlás hiányában leállt a technika. A logisztikát nem csak a katonák bosszantására találták ki, higgyétek el nekem, hogy jó lesz ha megmarad az út mögöttetek, amin jön üzemanyag, lőszer, erősítás, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Halfdan

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 107
45 399
113
Nem lenne.Mit csinálna a gyár a gyártósorral meg az emberekkel ha előbb befejezi a gyártást minthogy beérkezik a következő megrendelés?

Most soroltam fel neked, hogy mi mindent kell legyártania az elkövetkezendőkben a KMW-nek. Szerintem még egy emelt kapacitással is bőven el lesznek látva melóval az elkövetkezendő 10-15-20 évre. Ennyi időre lazán létesítenek új gyáregységet.
A fél világnak Leopard tankjai vannak és ennek igen jelentős része még mindig A4. Ezeket vagy korszerűsíteni vagy cserélni kell igen záros határidőn belül. És emellett még ott a BW járművek javítgatása.
A nehéz technika különben is reneszánszát éli. Tehát ha van egy kis lóvéd, és tőzsdei befektetésen gondolkodsz, akkor KMW meg Rheinmetall részvényt kell venni... ;)
A kihelyezés meg már csak azért is OK a németeknek, mert ha csökken a megrendelésállomány, akkor szimplán kevesebb megrendelést kapnak a kihelyezett kapacitások. Bár szerintem a külső gyártás olcsóbbra fog nekik kijönni...:rolleyes:
 

Septimus

Well-Known Member
2018. november 22.
241
1 238
93
Veletlenul nem egy volt katonat b.szogatsz ? :D igaz amit irsz de megis :)

Merő véletlenségből voltam katona és szintén véletlenül a Vay Ádám Logisztikai ezrednél. :) Mi ezt bifláztuk be, hogyan és milyen útvonalon lássuk el hős első lépcsős alakulatainkat a frontvonalban. Döbbenet, hogy egy dandár mekkora hadianyagot emészt fel napi szinten, és ezt iszonyú nehéz biztosítani, ha valamelyik vagány gyerek 60-70 km/h sebességgel végigdübörög a lánctalpassal az úton. :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
...olyan mint ha környezeti zajterhelésről beszélnénk harci helyzet közbe...,f.sság egyszóval.:)
A logisztikát nem csak a katonák bosszantására találták ki, higgyétek el nekem, hogy jó lesz ha megmarad az út mögöttetek,
Persze, értem én mire gondolsz egyébként...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Most soroltam fel neked, hogy mi mindent kell legyártania az elkövetkezendőkben a KMW-nek. Szerintem még egy emelt kapacitással is bőven el lesznek látva melóval az elkövetkezendő 10-15-20 évre. Ennyi időre lazán létesítenek új gyáregységet.
A fél világnak Leopard tankjai vannak és ennek igen jelentős része még mindig A4. Ezeket vagy korszerűsíteni vagy cserélni kell igen záros határidőn belül. És emellett még ott a BW járművek javítgatása.
A nehéz technika különben is reneszánszát éli. Tehát ha van egy kis lóvéd, és tőzsdei befektetésen gondolkodsz, akkor KMW meg Rheinmetall részvényt kell venni... ;)
A kihelyezés meg már csak azért is OK a németeknek, mert ha csökken a megrendelésállomány, akkor szimplán kevesebb megrendelést kapnak a kihelyezett kapacitások. Bár szerintem a külső gyártás olcsóbbra fog nekik kijönni...:rolleyes:

De ők nem akarnak gyorsan gyártani értsd már meg.Kidobják az ablakon aki ezt fel meri vetni egy vezetőségi ülésen.
 

Lelkeslaikus

Well-Known Member
2018. december 24.
705
2 999
93
Értem. És az üzemanyagot majd repülőn/helikopteren visszük a Pzh2000 után, miután agyonvágta az utat? Ugyanis megeszik kb. 300 liter üzemanyagot 100km-en, és sokra nem mész, hogy túlélted az első csapást, ha utánpótlás hiányában leállt a technika. A logisztikát nem csak a katonák bosszantására találták ki, higgyétek el nekem, hogy jó lesz ha megmarad az út mögöttetek, amin jön üzemanyag, lőszer, erősítás, stb.

Viszont haladhatnak a műút mellett párhuzamosan is - nem hiszem hogy fognak -, és akkor nem vágják tönkre.
Egyáltalán: rongálják olyan mértékben, hogy az utána alkalmatlan legyen a teherautók számára? A sokadrendű ócska magyar közutaknak meg kb mindegy, hogy milyen nehéz jármű halad rajtuk, széthullanak így is úgy is. Jó, ez azért túlzás, de érted mire gondolok.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 071
10 687
113
Viszont haladhatnak a műút mellett párhuzamosan is - nem hiszem hogy fognak -, és akkor nem vágják tönkre.
Egyáltalán: rongálják olyan mértékben, hogy az utána alkalmatlan legyen a teherautók számára? A sokadrendű ócska magyar közutaknak meg kb mindegy, hogy milyen nehéz jármű halad rajtuk, széthullanak így is úgy is. Jó, ez azért túlzás, de érted mire gondolok.
Viszonylag sokat járom az országot személyautóval. Főleg a Dunától Keletre bőven van olyan út, ahol centiznem kell, hogy a tarajon menjek. Ha nem, megfeneklik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 107
45 399
113
Para szerintem inkább itt arra céloz, hogy a megroggyant közúthálózat miatt a gumikerekesek máris hátrányba kerülnek.

Nemtom, nem b.szogatok senkit. De valljuk be ez az "aszfaltkimélés" dolog egy háborús témában olyan izééé...:)
Múltkor a Boxer topicba betettem pár képet annak szemléltetésére. Nem vagyok benne biztos, hogy itt a fórumon teljesen tisztában vannak vele páran, hogy egy-egy ilyen modern 8x8-as milyen terepjáró képességgel rendelkezik. Maradjunk annyiban, hogy alul vannak értékelve.
Én azt mondanám, hogy mind a kettőnek (lánctalpas-kerekes) megvan a létjogosultsága.
 
  • Tetszik
Reactions: rejsz felügyelő

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 609
113
Múltkor a Boxer topicba betettem pár képet annak szemléltetésére. Nem vagyok benne biztos, hogy itt a fórumon teljesen tisztában vannak vele páran, hogy egy-egy ilyen modern 8x8-as milyen terepjáró képességgel rendelkezik. Maradjunk annyiban, hogy alul vannak értékelve.
Én azt mondanám, hogy mind a kettőnek (lánctalpas-kerekes) megvan a létjogosultsága.

igen meg is kaptad rá a választ:

14 tonna vs 40 tonna. Kint a határban több tonnás dögökkel dolgoztam. A megfelelő súlyelosztás sem nem mindegy. Plusz az abroncsokhoz kapcsolt levegő rendszer. Azzal lehet még játszadozni bizonyos súlyhatárig. Egyébként továbbra sem vagyok meggyőződve arról hogy a boxer egy felázott laza talajon tudna teljesítenni. Itt már a súly il súlyelosztás is belejátszik. Nem könnyű ketéltű mint a btr.
Ajánlom a boxernek a jó zsíros fekete földet nem peddig a laza, könnyű homokos löszös talajt mint a képpeken.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 107
45 399
113
De ők nem akarnak gyorsan gyártani értsd már meg.Kidobják az ablakon aki ezt fel meri vetni egy vezetőségi ülésen.
Pedig kénytelenek lesznek, mert különben ügyfelet fognak veszíteni.
Gondolj bele, ha a románok odamennek, hogy 80-100-120-200 db kellene nekik. A németek mondanak nekik egy 2026-28-as dátumot, akkor milyen gyorsan fognak elmenni az amerikaiakhoz M1-ért? Meg megveszik a USA használt feleslegét is.
Persze hogy jelenleg ez a kényelmes tempó ok nekik de ez nem lesz mindig így. Ha pedig sikerült rámelegíteni egy országra a típust, akkor onnantól 30-40 éven keresztül fix tervezhető melót jelent a folyamatos korszerűsítés.