Nem begombolkozott hk parancsnoknak lenni még kellemetlenebb.Azért gyalogosnak lenni a közelben egy kissé kellemetlen.![]()

Nem begombolkozott hk parancsnoknak lenni még kellemetlenebb.Azért gyalogosnak lenni a közelben egy kissé kellemetlen.![]()

Szétcsapná őt is mint egy kupac .... strandpapuccsal.Nem begombolkozott hk parancsnoknak lenni még kellemetlenebb.![]()

Ha nincs lezárva minden búvónyilás,a biztonsági kapcsoló nem engedi elműködni a rendszert.Nem begombolkozott hk parancsnoknak lenni még kellemetlenebb.![]()
Valami ilyesmiről van szó.
Ugye a 873-ból is létezik egy 1800 lóerős változat, gyanítom itt is a pénz az egyetlen dolog ami miatt nem került be az erősebb változat vagy az Euro Power Packkal a 883. Azért azt ne felejtsük el, hogy a németek is úgy tervezték, hogy 2015-re jön az új harckocsi, teljesen logikátlan lett volna átmotorizálni a kétezres években a gépeiket. A 883 motort is eddig a K2 Lot 1, UAE Leclerc kapta csak meg. Ha nem akarnak valami nagyon újat gurítani nagy számban ez majd talán az EMBT-vel terjedhet el. Ja meg a Merkava 4.
Én a Puma motorját nem tartom egy jó konstrukciónak. Ott mindent beáldoztak a légi szállíthatóság nevezetű elmebaj oltárán. Kis lökettérfogat, kisméretű dugattyúk, emiatt alacsony nyomaték, ráadásul ahhoz is pörgetni kell a motort.A Puma-ban használt motorból is van egy fejlesztett 1650 le verzió. A jelen állás szerint az EMBT kisebb lehet mint a mostani Leo2. szóval még akár az is mehetne bele. A nagy előnye a rendkívül kompakt méret
A Puma-ban használt motorból is van egy fejlesztett 1650 le verzió. A jelen állás szerint az EMBT kisebb lehet mint a mostani Leo2. szóval még akár az is mehetne bele. A nagy előnye a rendkívül kompakt méret
AN/PAS-13G(v)1. Ez 100%, mert más nincs a Honvédsegben ami rámegy egy PKM-re.Tessék?Hol volt ez, milyen kocsi pontosan, milyen távol és milyen időjárási körülmények között, ha szabad kérdeznem?
Ja, és főleg milyen típusú hőképalkotóval.
Pont tegnap nézegettem 1500-2000-2500 kw-os dízelgenerátorokat. Lesz vele kis dolguk, hogy becuppantsák egy hk-ba, 5-8 méteres hosszúságúak, 1,5-2 méter magasak, 1,5 méter szélesek úgy szinte mind. Persze ez szépen sorba rendezve a hűtés, dízelmotor, generátor, trafó, de lesz vele jó játék, hogy kompakt kiszerelésben szüljenek egy ilyet.EMBT helyett nem a Main Ground Combat System (MGCS) akart az lenni?
Az EMBT a Leo2 alvázát használja, az MGCS viszont még csak fejlesztési fázisban van.
Szvsz az MGCS esetén esélyes, hogy integrált elektromos meghajtás lesz, diesel-generátorral...
Az egérben már megcsinálták....Pont tegnap nézegettem 1500-2000-2500 kw-os dízelgenerátorokat. Lesz vele kis dolguk, hogy becuppantsák egy hk-ba, 5-8 méteres hosszúságúak, 1,5-2 méter magasak, 1,5 méter szélesek úgy szinte mind. Persze ez szépen sorba rendezve a hűtés, dízelmotor, generátor, trafó, de lesz vele jó játék, hogy kompakt kiszerelésben szüljenek egy ilyet.
A harci üzemmód, könnyen lehet, hogy egy félreértetés:Erre jó lenne forrás... Akárcsak a "harci" üzemmódról. (ilyen csak az Armatának van)
Jep, csak a terv valamivel kisebb gondolom. Sokat filóztam a napokban ezen és a generátor láncolatát szerintem úgy kellene átvariálni, hogy a motorra merőlegesen elhelyezni a generátort és felülről tolatni rá a hűtést. Sok helyet megspórolna.Az egérben már megcsinálták....
![]()
EMBT helyett nem a Main Ground Combat System (MGCS) akart az lenni?
Az EMBT a Leo2 alvázát használja, az MGCS viszont még csak fejlesztési fázisban van.
Szvsz az MGCS esetén esélyes, hogy integrált elektromos meghajtás lesz, diesel-generátorral...
Hőkamerában olyan lehet mintha egy nagy fáklyát nézne az ember !jó emlékezzz vissza a 72 hőpellengátorának méretére hogy mi volt ha járó motorral mellé álltál és nézd meg egy m1 ét és nézd meg ki állhat mögé és mikor? majd gondolkozz el a müködési elvükőön melyiknek mennyi levegő az igénye? és az a levegőtömeg modern érzékelőkön bizony meglátszik... még csak szilárd tárgyat sem kell felmelegítenie. tehát az eggyik legalább szmből nem látszik a másik szemből is nagyon látszik bokrok mögött is látszik... tüzelés? ahhoz hogy egy tüzelő hkt kiszurj nem kell hőképahogy egy csapatásban levőhöz se ha porosabb a talaj.
Én nem értek hozzá,@papi -t kérdezd.Jep, csak a terv valamivel kisebb gondolom. Sokat filóztam a napokban ezen és a generátor láncolatát szerintem úgy kellene átvariálni, hogy a motorra merőlegesen elhelyezni a generátort és felülről tolatni rá a hűtést. Sok helyet megspórolna.
Mindaddig amíg az emissziós normákban nem kell szintén versenyre kelni !Érdekes,hogy a Leoban sem cserélik le a 873as motort.Tudtommal a 883 motorral csak egy próbadarab készült.
Amcsik 40 éve ugyanazokat a járgányokat upgradelik.Egyszerűen nincs új tipusuk.Ha belegondolunk,hogy elötte lévő 40 évben mekkora fejlődés volt,ez egészen elképesztő.
Szerintem különben az amcsi dizelmotorok egyáltalán nem rosszak.Sőt,nagyon is jók.Simán tudnának új dizelt fejleszteni,ahogy őj turbinát is,csak egyszerűen nem költenek rá.
Szerintem gázturbinával sem lenne kisebb.Én nem értek hozzá,@papi -t kérdezd.
Szerintem talán itt lenne helye a gázturbinának.Gt+generátor.De régóta kisérleteznek az ilyen elektomos hajtáslánccal,de eddig mindig jobbnak bizonyult a mechanikus.
Ilyen izé csak az Izraelieknek van/lehet ! A buta muszka ilyet nem tudhat készíteni ! LOLT-72B3-ra szerelt Arena-M (KAZ T09-A6) aktív védelmi rendszer "találkozása" (egy közvetlen közelről leadott lövés) RPG-7-es gránáttal....
![]()
Én a Puma motorját nem tartom egy jó konstrukciónak. Ott mindent beáldoztak a légi szállíthatóság nevezetű elmebaj oltárán. Kis lökettérfogat, kisméretű dugattyúk, emiatt alacsony nyomaték, ráadásul ahhoz is pörgetni kell a motort.
Csak feltételezés, de azt gondolom, hogy azt a motort már egy elektromos-dízel rendszerhez is fejlesztették, ott is nagyon számítana, hogy közel csak fele a tömege mint a 883-nak, a nyomatékot meg tolná az elektromotor.
EMBT helyett nem a Main Ground Combat System (MGCS) akart az lenni?
Az EMBT a Leo2 alvázát használja, az MGCS viszont még csak fejlesztési fázisban van.
Szvsz az MGCS esetén esélyes, hogy integrált elektromos meghajtás lesz, diesel-generátorral...
Jaja, olvastam én is, hogy a Puma fordulás közben eléggé hajlamos lefulladni ha nem figyel a járművezető. Hiába van 1000+ lóerő ha nyomaték nincs...Kis lökettérfogat, kisméretű dugattyúk, emiatt alacsony nyomaték, ráadásul ahhoz is pörgetni kell a motort.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..