Harckocsik harctéri alkalmazása

Valami ilyesmiről van szó.

Ugye a 873-ból is létezik egy 1800 lóerős változat, gyanítom itt is a pénz az egyetlen dolog ami miatt nem került be az erősebb változat vagy az Euro Power Packkal a 883. Azért azt ne felejtsük el, hogy a németek is úgy tervezték, hogy 2015-re jön az új harckocsi, teljesen logikátlan lett volna átmotorizálni a kétezres években a gépeiket. A 883 motort is eddig a K2 Lot 1, UAE Leclerc kapta csak meg. Ha nem akarnak valami nagyon újat gurítani nagy számban ez majd talán az EMBT-vel terjedhet el. Ja meg a Merkava 4.

A Puma-ban használt motorból is van egy fejlesztett 1650 le verzió. A jelen állás szerint az EMBT kisebb lehet mint a mostani Leo2. szóval még akár az is mehetne bele. A nagy előnye a rendkívül kompakt méret
 
A Puma-ban használt motorból is van egy fejlesztett 1650 le verzió. A jelen állás szerint az EMBT kisebb lehet mint a mostani Leo2. szóval még akár az is mehetne bele. A nagy előnye a rendkívül kompakt méret
Én a Puma motorját nem tartom egy jó konstrukciónak. Ott mindent beáldoztak a légi szállíthatóság nevezetű elmebaj oltárán. Kis lökettérfogat, kisméretű dugattyúk, emiatt alacsony nyomaték, ráadásul ahhoz is pörgetni kell a motort.
Csak feltételezés, de azt gondolom, hogy azt a motort már egy elektromos-dízel rendszerhez is fejlesztették, ott is nagyon számítana, hogy közel csak fele a tömege mint a 883-nak, a nyomatékot meg tolná az elektromotor.
 
A Puma-ban használt motorból is van egy fejlesztett 1650 le verzió. A jelen állás szerint az EMBT kisebb lehet mint a mostani Leo2. szóval még akár az is mehetne bele. A nagy előnye a rendkívül kompakt méret

EMBT helyett nem a Main Ground Combat System (MGCS) akart az lenni?
Az EMBT a Leo2 alvázát használja, az MGCS viszont még csak fejlesztési fázisban van.

Szvsz az MGCS esetén esélyes, hogy integrált elektromos meghajtás lesz, diesel-generátorral...
 
Tessék? :D Hol volt ez, milyen kocsi pontosan, milyen távol és milyen időjárási körülmények között, ha szabad kérdeznem?
Ja, és főleg milyen típusú hőképalkotóval.
AN/PAS-13G(v)1. Ez 100%, mert más nincs a Honvédsegben ami rámegy egy PKM-re.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
EMBT helyett nem a Main Ground Combat System (MGCS) akart az lenni?
Az EMBT a Leo2 alvázát használja, az MGCS viszont még csak fejlesztési fázisban van.

Szvsz az MGCS esetén esélyes, hogy integrált elektromos meghajtás lesz, diesel-generátorral...
Pont tegnap nézegettem 1500-2000-2500 kw-os dízelgenerátorokat. Lesz vele kis dolguk, hogy becuppantsák egy hk-ba, 5-8 méteres hosszúságúak, 1,5-2 méter magasak, 1,5 méter szélesek úgy szinte mind. Persze ez szépen sorba rendezve a hűtés, dízelmotor, generátor, trafó, de lesz vele jó játék, hogy kompakt kiszerelésben szüljenek egy ilyet.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Pont tegnap nézegettem 1500-2000-2500 kw-os dízelgenerátorokat. Lesz vele kis dolguk, hogy becuppantsák egy hk-ba, 5-8 méteres hosszúságúak, 1,5-2 méter magasak, 1,5 méter szélesek úgy szinte mind. Persze ez szépen sorba rendezve a hűtés, dízelmotor, generátor, trafó, de lesz vele jó játék, hogy kompakt kiszerelésben szüljenek egy ilyet.
Az egérben már megcsinálták....
d9f5wxf-bd1099d4-98fe-45f4-a1bd-d56cacb8e627.png
 
Erre jó lenne forrás... Akárcsak a "harci" üzemmódról. (ilyen csak az Armatának van)
A harci üzemmód, könnyen lehet, hogy egy félreértetés:
Van ilyen, de nem az amire gondoltok. A motorvezérlő elektronika védi a motort, ezért sok esetben nem engedi a maximális teljesítményt kihasználni (leszabályoz).
Ezt harchelyzetben ki lehet kapcsolni, így az 1500 LE megvan. Akkor is ha hideg, vagy túlmelegedett.
Tehát van harci üzemmód, de nincs 1500 LE- nél több....
A másik is úgy van, de netes forrást meg nem leltem.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az egérben már megcsinálták....
d9f5wxf-bd1099d4-98fe-45f4-a1bd-d56cacb8e627.png
Jep, csak a terv valamivel kisebb gondolom. Sokat filóztam a napokban ezen és a generátor láncolatát szerintem úgy kellene átvariálni, hogy a motorra merőlegesen elhelyezni a generátort és felülről tolatni rá a hűtést. Sok helyet megspórolna.
 
EMBT helyett nem a Main Ground Combat System (MGCS) akart az lenni?
Az EMBT a Leo2 alvázát használja, az MGCS viszont még csak fejlesztési fázisban van.

Szvsz az MGCS esetén esélyes, hogy integrált elektromos meghajtás lesz, diesel-generátorral...

Természetesen, MGCS
 
jó emlékezzz vissza a 72 hőpellengátorának méretére hogy mi volt ha járó motorral mellé álltál és nézd meg egy m1 ét és nézd meg ki állhat mögé és mikor? majd gondolkozz el a müködési elvükőön melyiknek mennyi levegő az igénye? és az a levegőtömeg modern érzékelőkön bizony meglátszik... még csak szilárd tárgyat sem kell felmelegítenie. tehát az eggyik legalább szmből nem látszik a másik szemből is nagyon látszik bokrok mögött is látszik... tüzelés? ahhoz hogy egy tüzelő hkt kiszurj nem kell hőkép :D ahogy egy csapatásban levőhöz se ha porosabb a talaj.
Hőkamerában olyan lehet mintha egy nagy fáklyát nézne az ember !
 
Jep, csak a terv valamivel kisebb gondolom. Sokat filóztam a napokban ezen és a generátor láncolatát szerintem úgy kellene átvariálni, hogy a motorra merőlegesen elhelyezni a generátort és felülről tolatni rá a hűtést. Sok helyet megspórolna.
Én nem értek hozzá,@papi -t kérdezd.
Szerintem talán itt lenne helye a gázturbinának.Gt+generátor.De régóta kisérleteznek az ilyen elektomos hajtáslánccal,de eddig mindig jobbnak bizonyult a mechanikus.
 
Érdekes,hogy a Leoban sem cserélik le a 873as motort.Tudtommal a 883 motorral csak egy próbadarab készült.
Amcsik 40 éve ugyanazokat a járgányokat upgradelik.Egyszerűen nincs új tipusuk.Ha belegondolunk,hogy elötte lévő 40 évben mekkora fejlődés volt,ez egészen elképesztő.
Szerintem különben az amcsi dizelmotorok egyáltalán nem rosszak.Sőt,nagyon is jók.Simán tudnának új dizelt fejleszteni,ahogy őj turbinát is,csak egyszerűen nem költenek rá.
Mindaddig amíg az emissziós normákban nem kell szintén versenyre kelni !
 
Én a Puma motorját nem tartom egy jó konstrukciónak. Ott mindent beáldoztak a légi szállíthatóság nevezetű elmebaj oltárán. Kis lökettérfogat, kisméretű dugattyúk, emiatt alacsony nyomaték, ráadásul ahhoz is pörgetni kell a motort.
Csak feltételezés, de azt gondolom, hogy azt a motort már egy elektromos-dízel rendszerhez is fejlesztették, ott is nagyon számítana, hogy közel csak fele a tömege mint a 883-nak, a nyomatékot meg tolná az elektromotor.

Én nem is a Puma-ban használt MTU 892 Ka-501-re, hanem annak a fejlesztett változatára az MTU 892 Xa-500-ra.
annak sokkal szebb - amolyan modern dízelautós - a nyomaték görbéje, és nem mellesleg jóval erősebb.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
EMBT helyett nem a Main Ground Combat System (MGCS) akart az lenni?
Az EMBT a Leo2 alvázát használja, az MGCS viszont még csak fejlesztési fázisban van.

Szvsz az MGCS esetén esélyes, hogy integrált elektromos meghajtás lesz, diesel-generátorral...

nem igazán tartanám jó ötletnek egy harcjármű esetében a hibrid hajtást. Ugyanis az egészen bizonyosan nagyobb helyet foglal, márpedig akkor nő a védendő felület --> több páncél kell --> nő a tömeg
ráadásul mi lenne az upside a dízel-elektromos meghajtásban? amíg nem akarnak rá railgun-t rakni, addig minek ezzel tökölni? Akkor már egyszerűbb az APU-s megoldás (amit ugye már a Leo2A7-nél is használnak)
 
Kis lökettérfogat, kisméretű dugattyúk, emiatt alacsony nyomaték, ráadásul ahhoz is pörgetni kell a motort.
Jaja, olvastam én is, hogy a Puma fordulás közben eléggé hajlamos lefulladni ha nem figyel a járművezető. Hiába van 1000+ lóerő ha nyomaték nincs...
Ezért nem mindegy hogy az Abrams (vagy akár a T-80) turbinája mennyivel nyomatékosabb a dízeleknél. + a franciáknál sem véletlenül van hyperbar... :)