Harckocsik harctéri alkalmazása

nem igazán tartanám jó ötletnek egy harcjármű esetében a hibrid hajtást. Ugyanis az egészen bizonyosan nagyobb helyet foglal, márpedig akkor nő a védendő felület --> több páncél kell --> nő a tömeg
ráadásul mi lenne az upside a dízel-elektromos meghajtásban? amíg nem akarnak rá railgun-t rakni, addig minek ezzel tökölni? Akkor már egyszerűbb az APU-s megoldás (amit ugye már a Leo2A7-nél is használnak)
Normál esetben kisebb fogyasztás, magasabb élettartam, állandó teljes nyomaték, cserébe jóval bonyolultabb szervíz. nagyobb, méret, tömeg, több szükséges alkatrész.
 
Hogy mennyire befolyásolja az amerikai kormányzat a nemzetközi beszerzéseket:
  • horvát-izraeli F-16 megfúrása.
  • a Gripen több országnak való megfúrása.
  • a török S-400-as beszerzés és folyományai.
Hát én kifejezetten örültem volna ha megfúrják a mi Gripenjeinket! Sokkal többre tartom az F-16-ot. De várj... kik híresültek el a korrupcióról? Ja csak nem a Saab?.... :D
A török Sz-400-at próbálták megfúrni, láthatóan sikertelenül... erről ennyit.
Sehol nincs olyan hogy "kötelező" amcsit venni. Ausztráloknál sem. Nézz utána a mostani IFV beszerzésnek. Két típus maradt. Egy koreai és egy német.
 
A harci üzemmód, könnyen lehet, hogy egy félreértetés:
Van ilyen, de nem az amire gondoltok. A motorvezérlő elektronika védi a motort, ezért sok esetben nem engedi a maximális teljesítményt kihasználni (leszabályoz).
Ezt harchelyzetben ki lehet kapcsolni, így az 1500 LE megvan. Akkor is ha hideg, vagy túlmelegedett.
Tehát van harci üzemmód, de nincs 1500 LE- nél több....
A másik is úgy van, de netes forrást meg nem leltem.
MTU 883-t raktak az EFV-be, alapból 1200 lovat tudott, viszont vízben volt lehetőség ugyanezt feltolni 2700 lóra azzal, hogy a tengervíz is hűtötte a motort.
 
Jaja, olvastam én is, hogy a Puma fordulás közben eléggé hajlamos lefulladni ha nem figyel a járművezető. Hiába van 1000+ lóerő ha nyomaték nincs...
Ezért nem mindegy hogy az Abrams (vagy akár a T-80) turbinája mennyivel nyomatékosabb a dízeleknél. + a franciáknál sem véletlenül van hyperbar... :)
Áruld el,hogy egy automata valtós teljesen elktronikusan vezérelt váltónál,motornál és kormanyműnél mégis mi a búbánatot tud befolyasolni a vezető?
 
MTU 883-t raktak az EFV-be, alapból 1200 lovat tudott, viszont vízben volt lehetőség ugyanezt feltolni 2700 lóra azzal, hogy a tengervíz is hűtötte a motort.
Láttam én is az MTU kínálatában azt a hajó motort. Nem tudom, de azért lehet, hogy nagyobb feltöltő, erősebb hajtókar, jobb csapágyazás és egyéb dolgok is közrejátszanak.
 
Én nem is a Puma-ban használt MTU 892 Ka-501-re, hanem annak a fejlesztett változatára az MTU 892 Xa-500-ra.
annak sokkal szebb - amolyan modern dízelautós - a nyomaték görbéje, és nem mellesleg jóval erősebb.
Önmagában szerintem kicsi a 890 család lökettérfogata ahhoz, hogy egy 50+ tonnás gépet dinamikusan mozgasson, illetve nagyon magas a fordulatszám tartomány, ami általában azt jelenti, hogy alul hulla a motor.
Egyébként én sem hiszek az elektromos/hidrogén hibrid cuccokban. Harctéren feleslegesen bonyolult, feleslegesen terheli az ellátó láncot.
 
Láttam én is az MTU kínálatában azt a hajó motort. Nem tudom, de azért lehet, hogy nagyobb feltöltő, erősebb hajtókar, jobb csapágyazás és egyéb dolgok is közrejátszanak.
Nem tudom mennyire volt a WEP miatt megpiszkálva a motor, kíváncsiságból most kikerestem, közel egy tonnával nehezebb az MTU 883 Ka-524 mint a 883 Ka-501.
 
Hát én kifejezetten örültem volna ha megfúrják a mi Gripenjeinket! Sokkal többre tartom az F-16-ot. De várj... kik híresültek el a korrupcióról? Ja csak nem a Saab?....
Ugye nem értő olvasás volt a jeled az oviban?
Ugye nem dereng a Lockheed botrány idehaza? A szöveged alapján biztos vagyok benne, hogy még talán nem is éltél akkor.
De az amerikaiaknak általában nincs szüksége alárendelt országok esetén a korrupcióra (persze ettől sem riadnak vissza). Egyszerűen politikai nyomásgyakorlással operálnak.
A török Sz-400-at próbálták megfúrni, láthatóan sikertelenül... erről ennyit.
Nyilván a törökök tapsolnak, amiért nemcsak nem kapják meg az F-35-öt, de még ki is zárták a programból őket. Nyilván szerinted ez sem nyomásgyakorlás...
Sehol nincs olyan hogy "kötelező" amcsit venni. Ausztráloknál sem. Nézz utána a mostani IFV beszerzésnek. Két típus maradt. Egy koreai és egy német.
Felsorolod nekem a lehetséges amerikai versenytárs konstrukciókat? o_O
Tényleg kezdem azt érezni, amit Ford Fairlane érzett a sajtreszelővel kapcsolatban....
 
Ugye nem dereng a Lockheed botrány idehaza? A szöveged alapján biztos vagyok benne, hogy még talán nem is éltél akkor.
De az amerikaiaknak általában nincs szüksége alárendelt országok esetén a korrupcióra (persze ettől sem riadnak vissza). Egyszerűen politikai nyomásgyakorlással operálnak.
Erre azért jó lenne forrás... mármint ahol az Abrams nyert. (amúgy 33 vagyok...)
Nyilván szerinted ez sem nyomásgyakorlás...
És elértek vele bármi is az Sz-400 kapcsán? :D A törökök esete kirívó, ugyanis ők nem hogy egy nem NATO országgal, hanem a NATO főellenségével az oroszokkal üzleteltek. Mutass olyan esetet ahol ilyen nyomásgyakorlás miatt vesztett egy NATO ország fegyvereladás terén.
Felsorolod nekem a lehetséges amerikai versenytárs konstrukciókat?
A GDLS pályázott az Ajax "amerikanizált" változatával. Ki is estek már a legelején. Hol a nyomásgyakorlás akkor?
 
Hát pont mint egy szar benzines ahol eléred az jó teljesítmény ott már lófasz nyomaték van ! Meg ugye azt te se hiszed , hogy a turbina 20%-on ad 6000+nm-t de 100%-on már csak 3500nm-t ? Értem én , hogy gőzgép de mi hajtja ? Nekem az jön le , hogy az MTU szélesebb tartományba használható és kiszámíthatóbb !
Szerintem rosszul értelmezed a diagrammokat.
Alacsony fordulatnál a turbina nagyobb nyomatékot és teljesítményt ad le, aztán magasabb fordulatszámon ez az előny eltűnik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Cifu
Azért a harckocsit úgy általában nem ajánlatos fedezéknek használni. Nagyon könnyen légnyomást lehet kapni ha elsütik az ágyút, és nagyon könnyen beletapos a földbe, ha tolat vagy fordul.
Márpedig elég sokszor futottunk a T-55-ös után. Jobb egy harckocsi fedezékében rohamozni, mint nélküle. De tényleg nem veszélytelen.
 
Erre azért jó lenne forrás... mármint ahol az Abrams nyert.
Ez neked nem nyilvánvaló?
Kik is az Abrams üzemeltetők?
  • Szaud-Arábia
  • Taiwan
  • Kuvait
  • Irak
  • Marokkó
  • Ausztrália
  • Egyiptom

Az utóbbi 3 ország csak szimplán jóban akar lenni az USA-val, az első 4-nek meg létszükséglet az amerikai támogatás.
Az Ausztrál eredeti M1 vásárlás kapcsán érdemes ezt a cikket elolvasni.
Persze, ha nem akarod, akkor nem fogod megérteni, hogy előre lezsírozott beszerzés volt:
A spokeswoman for Senator Hill refused to speculate on the tank choice. The decision would be announced "as soon as possible", she said.

Senator Hill was expected to discuss the Abrams deal in talks with US Defence Secretary Donald Rumsfeld.
Senator Hill has emphasised the need for interoperability with the US, and an Australian fleet of Abrams would facilitate easy training interchange between the two forces and access to ongoing development. It could also allow Australian crews to fight in pre-positioned US tanks.

A GDLS pályázott az Ajax "amerikanizált" változatával. Ki is estek már a legelején. Hol a nyomásgyakorlás akkor?
Egy alkalmatlan konstrukciót senki nem fog megvenni. Tessék megnézni, hogy mit szenved az Ajax-szal a Brit Hadsereg (konkrétan a személyzet egészségére károssá nyilvánították). Vagy hogy maguk az amerikaiak is szarnak találták a Griffin III-at, mert még egy 1 szereplős tendert sem tudott a GDELS megnyerni vele. Az OMFV programot inkább leállították, minthogy megrendelték volna a GDELS-től a Griffin-t.

A törökök pedig még mindig nem aktiválták az S-400-as rendszert, miközben az orosz kiképzőket már hazaküldték.

Akkor a Lockheed botrányról dióhéjban.
Csak hogy képbe kerülj. Mert gondolom 13 évesen még nem ez volt a fő téma a suliban.

Teljesen nyilvánvaló, hogy a fegyverpiacon így vagy úgy de megrendeléseket kellett felmutatni. Általában a cégek a megkenést választották. Az amerikaiaknál elegendő volt a legtöbb esetben a politikai nyomásgyakorlás is. Ez a Hidegháború-t követően elkerülhetetlen volt, mert mindenki a meglévő technikáit próbálta elsütni. Új értékesítések alig voltak.

Az amerikaikkal - ha ezt letisztázod magadban - együtt lehet, és kell is élni. Egyszerűen nem kell tőlük a land domain kapcsán sokat várni.
Nincs hatalmas probléma az Abrams-szal. Lehet üzemeltetni - még ha fájdalmas is. De az, hogy a nyilvánvaló tények ellenére isteníted itt a turbina felsőbbrendűségét, miközben az eddig ilyen konstrukciót tervező nemzetek is húzzák rá a szájukat....erősen komolytalanná teszi a diskurzust.
 
Ez neked nem nyilvánvaló?
Kik is az Abrams üzemeltetők?
  • Szaud-Arábia
  • Taiwan
  • Kuvait
  • Irak
  • Marokkó
  • Ausztrália
  • Egyiptom

Az utóbbi 3 ország csak szimplán jóban akar lenni az USA-val, az első 4-nek meg létszükséglet az amerikai támogatás.
Az Ausztrál eredeti M1 vásárlás kapcsán érdemes ezt a cikket elolvasni.
Persze, ha nem akarod, akkor nem fogod megérteni, hogy előre lezsírozott beszerzés volt:




Egy alkalmatlan konstrukciót senki nem fog megvenni. Tessék megnézni, hogy mit szenved az Ajax-szal a Brit Hadsereg (konkrétan a személyzet egészségére károssá nyilvánították). Vagy hogy maguk az amerikaiak is szarnak találták a Griffin III-at, mert még egy 1 szereplős tendert sem tudott a GDELS megnyerni vele. Az OMFV programot inkább leállították, minthogy megrendelték volna a GDELS-től a Griffin-t.

A törökök pedig még mindig nem aktiválták az S-400-as rendszert, miközben az orosz kiképzőket már hazaküldték.

Akkor a Lockheed botrányról dióhéjban.
Csak hogy képbe kerülj. Mert gondolom 13 évesen még nem ez volt a fő téma a suliban.

Teljesen nyilvánvaló, hogy a fegyverpiacon így vagy úgy de megrendeléseket kellett felmutatni. Általában a cégek a megkenést választották. Az amerikaiaknál elegendő volt a legtöbb esetben a politikai nyomásgyakorlás is. Ez a Hidegháború-t követően elkerülhetetlen volt, mert mindenki a meglévő technikáit próbálta elsütni. Új értékesítések alig voltak.

Az amerikaikkal - ha ezt letisztázod magadban - együtt lehet, és kell is élni. Egyszerűen nem kell tőlük a land domain kapcsán sokat várni.
Nincs hatalmas probléma az Abrams-szal. Lehet üzemeltetni - még ha fájdalmas is. De az, hogy a nyilvánvaló tények ellenére isteníted itt a turbina felsőbbrendűségét, miközben az eddig ilyen konstrukciót tervező nemzetek is húzzák rá a szájukat....erősen komolytalanná teszi a diskurzust.
90venes években a görögök is vettek ruszki teknyikát-és nem volt belőle gond.Erdogan és Putyin változtatott a helyzeten.
Saabnak is van korrupciós vonala,Dassaultnak is,MiGnek és a Szuhojnak is,BAe szaudi EF üzlete meg maga a korrupció iskolapéldája.
Tudsz róla,hogy 91 elött Kuvaitnak jugó M84 tankjai voltak?
Gázturbinának vannak előnyei és hátrányai.De valahogy mégiscsak elég jelentősek lehetnek az előnyök,ha mégiscsak rendszerben tartják őket...még az oroszok is.Sőt,korszerűsitették is őket.
Marokko is kapott Abramsot?erről lemaradtam.
 
Pont tegnap nézegettem 1500-2000-2500 kw-os dízelgenerátorokat. Lesz vele kis dolguk, hogy becuppantsák egy hk-ba, 5-8 méteres hosszúságúak, 1,5-2 méter magasak, 1,5 méter szélesek úgy szinte mind. Persze ez szépen sorba rendezve a hűtés, dízelmotor, generátor, trafó, de lesz vele jó játék, hogy kompakt kiszerelésben szüljenek egy ilyet.

Egy szünmentes áramellátást biztosító diesel-generátornál nem tényező, hogy kompakt legyen.
Egy 100kW-os generátor üzemanyag-tartály nélkül is kb. 2,5x1x1,5 méteres, hogy viszonyítási alap legyen...
 
nem igazán tartanám jó ötletnek egy harcjármű esetében a hibrid hajtást. Ugyanis az egészen bizonyosan nagyobb helyet foglal, márpedig akkor nő a védendő felület --> több páncél kell --> nő a tömeg
ráadásul mi lenne az upside a dízel-elektromos meghajtásban? amíg nem akarnak rá railgun-t rakni, addig minek ezzel tökölni? Akkor már egyszerűbb az APU-s megoldás (amit ugye már a Leo2A7-nél is használnak)

Haladjunk sorban, ha hibrid meghajtás felé lépsz, akkor rögtön ugrik a sebességváltó, márpedig az eleve egy méretes elem.
Hogy nagyobb adott teljesítménynél a térigénye, ez feltehetően ezzel együtt is igaz.

Mi az előnye? Nos nem kell EM ágyú, hogy energiaigényes megoldások felé nézz. Jelenleg eleve ott tartunk, hogy folyamatosan nő a fedélzeti elektronika energiaigénye, mint kommunikáció, EO/IR és radarérzékelők terén, jöhetnek az ECT ágyúk, drónok elleni fiber-lézerek. Aztán ki tudja, milyen megoldások jöhetnek még. Egy integrált energiarendszer esetén ezek táplálása nem probléma, míg a jelenlegi harckocsiknál pont, hogy gond lett, lásd amíg az 1970-es és -80-as években még elégséges volt az akkumulátor a fedélzeti rendszerek táplálására, az 1990-es években általános lett, hogy már kevés hozzá, és ha nem akarod egy sima Hull-down pozícióban is járatni a motort, hogy a hőkamera, kommunikáció és fedélzeti elektronika menjen, akkor kell egy APU-t utólag beépíteni...

Ez feltehetően nem fog változni a jövőben, vagyis egyre több energiaéhes rendszer fog beépítésre kerülni, és ha erre nem készülsz előre, akkor extra kört futhatsz a kiszolgálás terén...