Épp ezért kell kiszervezni.Ezzel csak az a baj, hogy a török drónágazat esélyes, hogy rommá lesz embargózva.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Épp ezért kell kiszervezni.Ezzel csak az a baj, hogy a török drónágazat esélyes, hogy rommá lesz embargózva.
Ha megvesszük a licenszét akkor is tudják embargózni ?Ezzel csak az a baj, hogy a török drónágazat esélyes, hogy rommá lesz embargózva.
Azt is embargózzák, hogy megvedd a licencét, meg a nem török eredetű alkatrészeket nem szállítják be hozzá stb.Ha megvesszük a licenszét akkor is tudják embargózni ?
Másrészt pedig a törökök olyanok, mint a lengyelek. Éveket sz0ptak a hadiiparuk felépítésével. Nem fogják holmi "mihasznák" miatt levágni az aranytojást tojó tyúkot.Ezzel csak az a baj, hogy a török drónágazat esélyes, hogy rommá lesz embargózva.
NFTC-ről pár érdekesség magyar viszonylatban - 2019:
Ha valaki részletesen utánaolvas miből is áll a kanadai képzés, érthető, hogy nem egy olcsó mulatság. Az viszont kétségtelen, hogy "szinte 0-ról indulva" nem lehet egy hasonló iskolát azzal megnyitni, hogy veszünk pár NG-t és szerzünk pár magyar "NFTC-s oktatót" vagy korábban ott végzett pilótát, akik majd lezavarják az egészet. Nekem leginkább ezért vannak fenntartásaim, hogy erre képesek-e leszünk azzal, hogy a Z2026 "terhére" kiképzőgépeket - szinte 100% hogy NG lesz - veszünk.
" Milyen új honvédelmi-hadiipari beszerzésekre, beruházásokra számíthatunk a következő időszakban?
Teljes körű modernizáció folyik a haditechnikai eszközök tekintetében. A szakmai közvélemény pontosan tudja, hogy mely fegyvernemek maradtak ki eddig a szórásból – mindenkit szeretnék biztosítani, hogy majdnem mindenre sor kerül majd. A Magyar Honvédség által összerakott modernizációs program teljes körű, az összes elemre kiterjed. Éppen ezért kár is előre minősíteni, hiszen néhány évvel ezelőtt rendszeresen hallottuk: nem tudjuk, mit kell venni, és azt sem, hogy mit vásárolunk. Mindenki megnyugodhat: a Magyar Honvédség van olyan felkészült, hogy pontosan tudja, mit kell venni. Ez a közösség komoly szellemi erőforrásokkal rendelkezik, tehát tisztában vannak vele, milyen fejlesztésekre van szükség az adott területeken. Ismétlem: mindenre sor fog kerülni. Még idén bejelentünk több további fejlesztést."
TÉTEKET KÉREK!
Az en tippeim:
- kebabos-gyartas
- kerekes IFV 8x8
- tuzerseg ill MLRS
- radarok
- Bronco-Hirtenberger?
- LN-39NG (jo, ez tuti)
Ezzel csak az a baj, hogy a török drónágazat esélyes, hogy rommá lesz embargózva.
Még 2018 októberében a Szíjjártó-Lavrov találkozón beszéltek az oroszokkal esetleges helikopter gyártásról. Alakult is erre bizottság, akkoriban erről sokat beszéltünk itt erről. Közben szinte minden link elérhetetlenné vált..
Ez volt az eredeti:
http://www.kormany.hu/hu/kulgazdasa...rek/ujra-fejlodnek-a-magyar-orosz-kapcsolatok
Itt jelentették be:
"Közölte továbbá, hogy a magyar-orosz ipari együttműködések erősítésére új munkacsoport jön létre, a testület tevékenysége kiterjed a helikopter-, hajó- és mezőgazdasági gépgyártásra.
Parlamentben is volt ról kérdés:
Mai parlamenti kérdések és válaszok...
"Orosz helikopter-összeszerelő üzem jön létre Magyarországon..."
"Tisztelt Miniszter Úr!
Március 21-i moszkvai látogatása során – az OF Ipari és Kereskedelmi Minisztériumának közlése szerint – Gyenisz Manturov orosz ipari és kereskedelmi miniszterrel más kérdések mellett megvitatták a légijárműgyártás területén történő együttműködés lehetőségeit is. Konkrétan szó esett az „Anszat” helikopterek magyarországi összeszerelésének lehetőségéről, amely projektről a „Vertoljoti Rosszii” folytat tárgyalásokat egy magyar céggel.
Ennek kapcsán a következőket kérdezem Miniszter Úrtól:
1. Melyik magyar cég a partnere a „Vertoljoti Rosszii”-nak az „Anszat” helikopterek hazai összeszerelését célzó projektben?
2. Hol tart a projekt jelenleg? Hol és milyen feltételekkel valósulna meg a helikopter-összeszerelés Magyarországon? Milyen hasznot jelentene ez a projekt a magyar nemzetgazdaságnak?
3. Az „Anszat” melyik típusát szerelnék össze hazánkban (pl. az „Anszat-2RC” harci helikoptert)? Milyen piacon adnák el az itt összeszerelt helikoptereket?
4. Befolyásolta-e a projekttel kapcsolatos tárgyalásokat, hogy korábban a „Vertoljoti Rosszii”-val kötöttek szerződést a Magyar Honvédség forgószárnyasainak nagyjavítására, ennek részeként öt Mi–17-es szállítóhelikopter felújítására ötmilliárd, 12 darab Mi–24-es harci helikopter felújítására 21 milliárd forint értékben?
5. Van-e arról információja, hogy sújthatják-e a „Vertoljoti Rosszii”céget amerikai részről újabb szankciók? Befolyásolja-e ez a kockázat a tervezett projektet?
6. Nyújt-e anyagi támogatást a kormányzat a projekthez vagy tervezik-e ilyen támogatás nyújtását pl. az Eximbank révén?
7. Támogatja-e ezt a projektet valamilyen formában a Nemzetközi Befektetési Bank vagy tervben van-e támogatás iránti igény (hitel, garancia vagy más formában) benyújtása a Nemzetközi Befektetési Bankhoz?"
Csak gondoltam bedobom mint opció...
Hát nem tudom, szerintem ezt Szijjártó jelentett volna be nem Maróth mivel az embargó miatt Maróth nem tárgyal az oroszokkal.
Ez jó, erre emlékszek, de a feledés homályába merült. Háááát izgalmas beruházás lenne! Nem vagyok ellene, szeretem amikor vagány terveink vannak. Lenne visszhangja!
Közben eszembe jutott, hogy egy Uniós embargóhoz a mi szavazatunk is kell. Vicces lenne. Megembargózzuk a törököket, majd innen áruljuk.Azt is embargózzák, hogy megvedd a licencét, meg a nem török eredetű alkatrészeket nem szállítják be hozzá stb.
Hogy többe fog, az nyilvánvaló, de hogy egy főre vetítve nem, az biztos! Konkrétan '21-ben a túl magas költségek miatt hagyjuk abba az NFTC-t.
De azt gondolom, hogy akik ezzel foglalkoznak tudnak számolni. Ha nem, akkor ott a számológép. Ha az sem elég, akkor le a zoknikkal, de nem gondolom, hogy azért csináljuk, mert olyan szar nekünk....
Figyelj, a csehek már a kezdetektől nem vesznek részt az NFTC-ben! Saját képzési rendszert alakítottak ki az Albatrosz és harcostársai alapján.
Nagyon fontos, hogy a L-39NG-vel nem csak a gép fog érkezni, hanem a teljes kidolgozott képzési rendszer is (a különböző szimulátorokkal együtt).
Ha pedig azt is hozzávesszük, hogy nekünk meg rendelkezésre állnak az NFTC-t megjárt oktatók, aki végigcsinálták az NFTC minden szintjét (értsd, évekig oktattak a különböző szinteken, sőt részt vettek a kiképzési rendszerben a feladatszabásaiban, részlegek irányításában is), akkor szerintem olyan nagy titok nincs amivel többet adhat az NFTC.
De ne feledjük, az NFTC-ről nem kész harcedzett vadászpilóták jönnek le. Azoknak még - Gripenek esetén - át kell esni a svéd kiképzésen..
Ebben viszont nincs eltérés a magyar és a cseh pilóták között. Ugyanakkor a cseh rendszerből érkező pilóták is képesek voltak elvégezni a ráépített svéd típus specifikus képzést
A helikopterekre (és a szállítókra) alapvetően nem feltétel az NFTC-s előélet.
Izraeli drónokat ne feledjük. Lövésem sincs és nem olvastam semmi aktuálisat, de az esélye megvan.Épp ezért kell kiszervezni.
Szerintem az Airbus simán hozhat ide plusz gyártás. pl: romániai üzemet áthozzák ideAirbus uzem mar epul Gyulan, az eleve kiesik, mint uj.
En amerikai vagy olaszra tippelek, bar a lengyeleknel kabe mindenki gyart mar, Leonardo-AW, LM-Sikorski stb, de azert az kelloen messze van, tolunk inkabb del fele lehete ellatni, plusz alkatreszt is gyarthatnak a lengyel osszeszerelo uzemeknek.
A cseheknel egy helyi ceget (Aviation akarmi) megvett a Textron-Bell jo regen, ott van karbantartas meg felujitokozpont, az is kiesik.
A Boeingnek a nemeteknel van legkozelebb kozpontja, de mondjuk fogalmam sincs, mit vehetnenk toluk (Apachet semmikeppen sem, max parat az uj Chinookbol?)
En amerikaira tippelek, a NASAMS kapcsan is - a Raytheonnak resze a Collins Aerospace (formerly Rockwell-Collins ill United Technologies), azok csillio dolgot tudnanak itt gyartani es tudomasom szerint nekik nincs europai gyaruk...?
Az az üzem 15 éve semmit sem gyárt, a román helikopterek nagyjavításával vegetál mert nem a H215M-nem lett annyira sikeres típus mint várták és a románok nem vettek további helikoptereket a szokásos ígéretcunami ellenére.Szerintem az Airbus simán hozhat ide plusz gyártás. pl: romániai üzemet áthozzák ide
Szerintem az Airbus simán hozhat ide plusz gyártás. pl: romániai üzemet áthozzák ide
Szerintem se H215M gyártanának itt ha áthoznák hanem valami új/befutottabb tipust.Az az üzem 15 éve semmit sem gyárt, a román helikopterek nagyjavításával vegetál mert nem a H215M-nem lett annyira sikeres típus mint várták és a románok nem vettek további helikoptereket a szokásos ígéretcunami ellenére.
Tudom, hogy épül, de attól áthozhatják az üzemet más tipus gyártására.Mint irtam, mar epul egy Airbus uzem Gyulan...
Még ennyike
Maróth Gáspár
1972-ben született Budapesten. A Semmelweis Orvostudományi Egyetemen szerzett diplomát, emellett kiegészítő kurzusokat hallgatott az Eötvös Loránd Tudományegyetem jogtudományi karán, valamint a Budapesti Műszaki Egyetemen üzleti menedzsment tantárgyból. 2016-ig az üzleti szférában töltött be vezető pozíciókat. 2016-ban lett a Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt. igazgatósági elnöke, 2017-től nemzeti fegyverzeti igazgató, majd 2018-tól védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos.
Semmi konkrétum, de sztem a 2 interjú alapján van miből csemegézni.
Tervek, most is vannak.Az az üzem 15 éve semmit sem gyárt, a román helikopterek nagyjavításával vegetál mert nem a H215M-nem lett annyira sikeres típus mint várták és a románok nem vettek további helikoptereket a szokásos ígéretcunami ellenére.
És az az üzem konkrétan annak a típusnak a gyártására és nagyjavítására épült, arra van felszerszámozva.