NFTC-ről pár érdekesség magyar viszonylatban - 2019:
Ha valaki részletesen utánaolvas miből is áll a kanadai képzés, érthető, hogy nem egy olcsó mulatság. Az viszont kétségtelen, hogy "szinte 0-ról indulva" nem lehet egy hasonló iskolát azzal megnyitni, hogy veszünk pár NG-t és szerzünk pár magyar "NFTC-s oktatót" vagy korábban ott végzett pilótát, akik majd lezavarják az egészet. Nekem leginkább ezért vannak fenntartásaim, hogy erre képesek-e leszünk azzal, hogy a Z2026 "terhére" kiképzőgépeket - szinte 100% hogy NG lesz - veszünk.
Jól látod.
Nem véletlenül képzik pilótáikat a kisebb nyugati országok is az USA-ban. Komoly infrastruktúra és nagy számú profi oktatói (nem csak levegőben!) gárda szükséges ahhoz hogy minőségi szintre juttassanak egy pilótanövendéket két év alatt. Esélytelen még csak a halvány árnyékába is érnünk egy kanadai képzésnek.
Jelenleg az NKE-n ki oktat? Előző rendszerben szocializálódott/tanult kiöregedett emberek. Ők fogják a hallgatóknak megtanítani a NATO-s eljárásokat? Még egy civil approach plate használatát se tudják megtanítani, hisz sose volt hozzá közük. (ezzel nem személyesen őket szeretném cseszegetni, mert nem ők tehetnek róla). Jó kiindulási alap, hogy a 20as éveik elején lévő fiatalokkal indítunk. De arra mi szükség hogy 200 órát repüljenek Zlinen? Időhúzás, pazarlás, semmi értelme. Egy Zlin kategóriájú gépet kimaxolsz 40 órából, akinek nem megy ne is menjen tovább. Akinek megy az meg húzzon tovább. A Zlin bőven elég alap kiválasztásra, nem azon fog megtanulni nagy dolgokat, azt majd nyugati suliban.
Szép számok, hogy hányan végezték el Kanadát. De azt is nézzétek meg hányan szereltek le az oktatói gárdából! Az lett volna a minimum, hogy őket igyekszik megtartani a rendszer. Szolnokon hány Kanadát megjárt helikopteres van? (szerintem egy kézen meg lehetne számolni), a fiatalokat elkergették szanaszét a fafejűséggel.