A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mondjuk ebben azért nem lennék biztos. Vajon örülne e a NATO ha valaki venne tizenpár J-20 full felszerelve Kínában képzett pilótákkal akik ellen lehetne gyakorolni. Szerintem 5 évig minden nap red falg gyakorlat lenne...

Én biztos alapítanék egy szállodát a reptér mellett az biztos...
Abban a pillanatban belekerülnénk ugyan abba a fiókba, mint amibe a törökök manőverezték magukat.
Pont azért nem engednék az F-35-öt a J-20-szal együtt gyakorlatozni egy békeidős gyakorlaton full képességekkel, mert az simán összeporszívózná az adatokat a kínaiaknak...
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 832
6 188
113
Abban a pillanatban belekerülnénk ugyan abba a fiókba, mint amibe a törökök manőverezték magukat.
Pont azért nem engednék az F-35-öt a J-20-szal együtt gyakorlatozni egy békeidős gyakorlaton full képességekkel, mert az simán összeporszívózná az adatokat a kínaiaknak...

Így van, J-20 ki van csukva.
Opció lehet viszont a japán FX/F-3 program, ami nekünk idöben ideális lenne, meg - elvileg partnereket is keresnek. A topikjába Terminator linkelt egy cikket október végén, meg PavolR írta néhány napja, hogy a LM végül besegít.
A roadmap szerint ‘24-ben proto, ‘31-töl sorozatgyártás ‘35-töl hadrendben.
Ha a közös fejlesztésben való részvétel, részegységgyártás, európai szervizközpont, esetleg RC (akár loyalwingman) beszállítás opció lehet, akkor ez egy érdekesnek tünö projekt. A japánok kénytelenek ezt tolni, tehát ez határidöre biztosan el fog készülni.
Mi meg addig pont kihúznánk az állig felfegyverzett griffekkel (esetleg bérlünk egy második századot a délafrikai (vagy svéd) letárolt C/D flottából olcsóér’).

Remélhetöen ilyen egzotikus lehetöségeket is vizsgálunk.
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 986
5 279
113
Az Aero-nak mennyire lenne nehéz az átállás, hogy nekiálljanak drónokat fejleszteni/gyártani? Biztos egyszerűbb lenne mint nulláról kezdeni... Nem volt semmi ilyen irányú próbálkozásuk eddig?
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Azt is el kell fogadni, hogy az Európai hadiipar késve kapott észbe nagyon az 5. generációs típusok fejlesztésekor és lemaradtak a piaci résről mint a borravaló, nagyon úgy néz ki, hogy az Eurifghter és a Rafale sorsára fognak jutni a majdani típusok (kis darabszám brutális költségek és mire beérik a projekt a piaci réseket betöltik az amerikaiak (meg az oroszok/kína)

Az F-35 mellett szól, hogy nagyon úgy tűnik, hogy az lesz az 5. generáció igáslova és úttörője és jelenleg egyetlen kapható nyugati típusa jelenleg rohadt drágán üzemeltethető, de ahogy pörög a gyártás nőnek a darabszámok sokasodnak a megrendelők és kiforr a típus az ár úgy fog csökkenni. Valószínüleg amerikai harci repülőgyártás 5. generációs sikerterméke lesz az F-16-hoz hasonlóan elég vaskos exportszámokkal és nagyon sok NATO tagországnak kézenfekvő választás lesz mint ahogy elég sokan be is jelentkeztek rá. De egy a 2030-as évek elejére fog nagyjából megtörténni.

Jelenleg nem éri meg rá a váltás a költségek és a politikai zsaroló potenciál illetve az amerikai hozzállás miatt az ipari ellentételezések/ hadiipari együttműködések felé. Amiatt sem kell aggódni, hogy a demokrata adminisztráció nem adná el nekünk, mert eladná, maximum drágábban és pár apró "szívességért" cserébe.

A dilemma az, hogy mi hogy közelítjük meg a generáció váltást jelenleg.

1. Egyelőre az F-35 költségei baromi magasak.
2. A politikai kílma sem kedvező egy jó üzlethez, ahhoz meg elkéstünk, hogy most elkezdjünk seggnyaló vásárlásokat kezdeni mivel eléggé egyértelműen letettük a garast a németek mellett.
3. A csehekkel való együttműködés gripen fronton, főleg a hozzá való kiképzési lehetőségekkel elég sok jóval kecsegtet, főleg ha ebbe be tudjuk rántani a horvátokat is amennyiben gripent vesznek. (a szlovákokkal- csehekkel közös gripen kiképző központ újraélesztése lehet a dolog csak a szlovákokat horvátokra cserélve, az L-39-ek szintén erre mutatnak)
4. A SAAB-al és a svédekkel elég jó az üzleti kapcsolat, hajlandóak gazdasági ellentételezésre és tech trasferre egyaránt.
5. A gripen E beszerzése lenne a kiegészítő költségek miatt a legköltséghatékonyabb megoldás illetve a jelenlegi állomány upgradje, illetve a kiképzés erre lenne a leggyorsabb és a legolcsóbb mind a hajózó mind a műszaki állomány számára.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 551
4 742
113
Azt is el kell fogadni, hogy az Európai hadiipar késve kapott észbe nagyon az 5. generációs típusok fejlesztésekor és lemaradtak a piaci résről mint a borravaló, nagyon úgy néz ki, hogy az Eurifghter és a Rafale sorsára fognak jutni a majdani típusok (kis darabszám brutális költségek és mire beérik a projekt a piaci réseket betöltik az amerikaiak (meg az oroszok/kína)

Az F-35 mellett szól, hogy nagyon úgy tűnik, hogy az lesz az 5. generáció igáslova és úttörője és jelenleg egyetlen kapható nyugati típusa jelenleg rohadt drágán üzemeltethető, de ahogy pörög a gyártás nőnek a darabszámok sokasodnak a megrendelők és kiforr a típus az ár úgy fog csökkenni. Valószínüleg amerikai harci repülőgyártás 5. generációs sikerterméke lesz az F-16-hoz hasonlóan elég vaskos exportszámokkal és nagyon sok NATO tagországnak kézenfekvő választás lesz mint ahogy elég sokan be is jelentkeztek rá. De egy a 2030-as évek elejére fog nagyjából megtörténni.

Jelenleg nem éri meg rá a váltás a költségek és a politikai zsaroló potenciál illetve az amerikai hozzállás miatt az ipari ellentételezések/ hadiipari együttműködések felé. Amiatt sem kell aggódni, hogy a demokrata adminisztráció nem adná el nekünk, mert eladná, maximum drágábban és pár apró "szívességért" cserébe.

A dilemma az, hogy mi hogy közelítjük meg a generáció váltást jelenleg.

1. Egyelőre az F-35 költségei baromi magasak.
2. A politikai kílma sem kedvező egy jó üzlethez, ahhoz meg elkéstünk, hogy most elkezdjünk seggnyaló vásárlásokat kezdeni mivel eléggé egyértelműen letettük a garast a németek mellett.
3. A csehekkel való együttműködés gripen fronton, főleg a hozzá való kiképzési lehetőségekkel elég sok jóval kecsegtet, főleg ha ebbe be tudjuk rántani a horvátokat is amennyiben gripent vesznek. (a szlovákokkal- csehekkel közös gripen kiképző központ újraélesztése lehet a dolog csak a szlovákokat horvátokra cserélve, az L-39-ek szintén erre mutatnak)
4. A SAAB-al és a svédekkel elég jó az üzleti kapcsolat, hajlandóak gazdasági ellentételezésre és tech trasferre egyaránt.
5. A gripen E beszerzése lenne a kiegészítő költségek miatt a legköltséghatékonyabb megoldás illetve a jelenlegi állomány upgradje, illetve a kiképzés erre lenne a leggyorsabb és a legolcsóbb mind a hajózó mind a műszaki állomány számára.
Egyedül a képességek maradtak kérdőjelesek!
Mit tud az F35 és mit a Gripen? Tudunk e kompenzálni valamivel egy “lopakodó” technológiát? Most a gép egyéb képességeit nem is számolva...
Brutálisan sokat tud az az F35.

vagyis az árcédula mögött nem csak egy brand van, mint sok árucikknél.
Úgy érzem a Rav4 vs GLE dilemma. De lehet nincs igazam...
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Egyedül a képességek maradtak kérdőjelesek!
Mit tud az F35 és mit a Gripen? Tudunk e kompenzálni valamivel egy “lopakodó” technológiát? Most a gép egyéb képességeit nem is számolva...
Brutálisan sokat tud az az F35.

vagyis az árcédula mögött nem csak egy brand van, mint sok árucikknél.
Úgy érzem a Rav4 vs GLE dilemma. De lehet nincs igazam...
A kérdés, hogy akkora szükségünk van-e jelenleg és a közeljövőben ezekre a képességekre vagy pedig tudjuk-e esetleg költséghatékonyabban kihúzni addig amíg elérhető lesz az 5.genes gépek ára illetve a poltikai ára is megfizethető lesz-e az F-35-nek (orosz gáz, LNG terminálok, Paks 2 stb. )
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Azt is el kell fogadni, hogy az Európai hadiipar késve kapott észbe nagyon az 5. generációs típusok fejlesztésekor és lemaradtak a piaci résről mint a borravaló, nagyon úgy néz ki, hogy az Eurifghter és a Rafale sorsára fognak jutni a majdani típusok (kis darabszám brutális költségek és mire beérik a projekt a piaci réseket betöltik az amerikaiak (meg az oroszok/kína)

Az F-35 mellett szól, hogy nagyon úgy tűnik, hogy az lesz az 5. generáció igáslova és úttörője és jelenleg egyetlen kapható nyugati típusa jelenleg rohadt drágán üzemeltethető, de ahogy pörög a gyártás nőnek a darabszámok sokasodnak a megrendelők és kiforr a típus az ár úgy fog csökkenni. Valószínüleg amerikai harci repülőgyártás 5. generációs sikerterméke lesz az F-16-hoz hasonlóan elég vaskos exportszámokkal és nagyon sok NATO tagországnak kézenfekvő választás lesz mint ahogy elég sokan be is jelentkeztek rá. De egy a 2030-as évek elejére fog nagyjából megtörténni.

Jelenleg nem éri meg rá a váltás a költségek és a politikai zsaroló potenciál illetve az amerikai hozzállás miatt az ipari ellentételezések/ hadiipari együttműködések felé. Amiatt sem kell aggódni, hogy a demokrata adminisztráció nem adná el nekünk, mert eladná, maximum drágábban és pár apró "szívességért" cserébe.

A dilemma az, hogy mi hogy közelítjük meg a generáció váltást jelenleg.

1. Egyelőre az F-35 költségei baromi magasak.
2. A politikai kílma sem kedvező egy jó üzlethez, ahhoz meg elkéstünk, hogy most elkezdjünk seggnyaló vásárlásokat kezdeni mivel eléggé egyértelműen letettük a garast a németek mellett.
3. A csehekkel való együttműködés gripen fronton, főleg a hozzá való kiképzési lehetőségekkel elég sok jóval kecsegtet, főleg ha ebbe be tudjuk rántani a horvátokat is amennyiben gripent vesznek. (a szlovákokkal- csehekkel közös gripen kiképző központ újraélesztése lehet a dolog csak a szlovákokat horvátokra cserélve, az L-39-ek szintén erre mutatnak)
4. A SAAB-al és a svédekkel elég jó az üzleti kapcsolat, hajlandóak gazdasági ellentételezésre és tech trasferre egyaránt.
5. A gripen E beszerzése lenne a kiegészítő költségek miatt a legköltséghatékonyabb megoldás illetve a jelenlegi állomány upgradje, illetve a kiképzés erre lenne a leggyorsabb és a legolcsóbb mind a hajózó mind a műszaki állomány számára.
Ezzel teljesen egyetértek, csak sztem úgy kell tervezni, hogy nem lesz, vagy esetlegesen lesz közép-európai együttműködés. Sajnos a román-lengyel-magyar trión kívül mindenki félszívvel csinálja a katonai fejlesztéseket itt a térségben. Ez persze, jövőre a cseh választások után változhat. Főleg, hogy most a cseh katonai kiadások csonkolása után, a cseh ellenzék automatikusan a másik, haderőfejlesztést támogató álláspontot vett fel. De erre sztem nem lehet együttműködést építeni.

A lengyel-román páros az amerikai vonalat viszi, vadászgépügyben esélytelen az együttműködés, ráadásul Romániával stratégiailag sem számolhatunk.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Amennyiben marad a jelenlegi politikai garnitúra, akkor berendelünk szerintem egy E/F századot a jelenlegi mellé. Aztán majd a C/D flotta helyére jöhet a 30-as években valami más...
Sztem ezt jövőre még a választások előtt megteszik. A kocka az Aero V. vásárlásával el lett vetve. Ez a pénz nem mehet veszendőbe.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezzel teljesen egyetértek, csak sztem úgy kell tervezni, hogy nem lesz, vagy esetlegesen lesz közép-európai együttműködés. Sajnos a román-lengyel-magyar trión kívül mindenki félszívvel csinálja a katonai fejlesztéseket itt a térségben. Ez persze, jövőre a cseh választások után változhat. Főleg, hogy most a cseh katonai kiadások csonkolása után, a cseh ellenzék automatikusan a másik, haderőfejlesztést támogató álláspontot vett fel. De erre sztem nem lehet együttműködést építeni.

A lengyel-román páros az amerikai vonalat viszi, vadászgépügyben esélytelen az együttműködés, ráadásul Romániával stratégiailag sem számolhatunk.
A cseheknél még jobban "ketyeg a bomba", mivel náluk szó sincs a konstrukcióban tulajdonjog átruházasról. Bár 1 évvel tovább vakarózhatnak, de ennél olcsóbban semmivel nem jönnek ki. Náluk ez meg még komolyabb létkérdés, mint nálunk, amekkora haláltánc megy folyamatosan a védelmi költségvetés.
De '27-től jelen állás szerint semmilyük sem lesz!
Szóval elemi érdekük, hogy létrejöjjön egy cseh-magyar-horvát program. Kiképzési szinten pedig a szlovákok is beszállhatnak, mert az F-16 alá is megfelelő lehet az NG.
Az biztos, hogy mi vagyunk a legkényelmesebb helyzetben azzal, hogy itt maradnak a Gripenek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
A cseheknél még jobban "ketyeg a bomba", mivel náluk szó sincs a konstrukcióban tulajdonjog átruházasról. Bár 1 évvel tovább vakarózhatnak, de ennél olcsóbban semmivel nem jönnek ki. Náluk ez meg még komolyabb létkérdés, mint nálunk, amekkora haláltánc megy folyamatosan a védelmi költségvetés.
De '27-től jelen állás szerint semmilyük sem lesz!
Szóval elemi érdekük, hogy létrejöjjön egy cseh-magyar-horvát program. Kiképzési szinten pedig a szlovákok is beszállhatnak, mert az F-16 alá is megfelelő lehet az NG.
Az biztos, hogy mi vagyunk a legkényelmesebb helyzetben azzal, hogy itt maradnak a Gripenek.
Hiába, ha döntésképtelen helyzetben vannak a csehek. Márciusban választások. Ha kommunisták kikerülnek a kormányból, akik Putyin beépített embereként fúrják a fejlesztéseket, és Babis marad, csak akkor van gyors döntésre esély. De túl sok a ha. Egy új kormány, új elképzelésekkel jöhet.

A szlovákok az előző kormány amerikai szerződésével kényszerpályára kerültek. Látom, hogy részben visszatáncolnának, de nem túl stabil a koala.

Egyedül a horvátok fognak hamarosan döntést hozni, de nyitott, hogy az európai vagy az amerikai vonalat fogják vinni.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 669
113
Amennyiben marad a jelenlegi politikai garnitúra, akkor berendelünk szerintem egy E/F századot a jelenlegi mellé. Aztán majd a C/D flotta helyére jöhet a 30-as években valami más...
Nem sok értelme van venni egy század E/F verziót majd a 30-as évek körül a mostani gépeket cserélni. Akkor lenne együtt hadrendben a legmodernebb Gripen és valami más típus.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Szerintem meg vadászgépet pont nem fogunk venni 2026-ig: egyrészt mert elég jól kiköltekeztünk: ha megfigyelitek már a radaroknál is 2027-ig el van húzva a beszerzés, mert a következő években éppen eleget fogunk minden évben fizetni. Másrészt azért mert még a Gripeneket sem fizettük ki. Szerintem csak akkor jön szóba újabb többcélú vadászgép vásárlás ha már a Gripen részleten túl vagyunk, ráadásul mivel ez a NER-es Tombor megvette az AV-t, sajnos egészen biztosan veszünk 8 db L-39NG-t. És több, mint valószínű, hogy pont ez az egyik alapvetése a Z2026-nak (vagy már 30) hogy nekünk nem kell venni vadászgépet mert már vettünk 20 éve ergo tudunk költeni végre másra. Még sokminden fog érkezni: biztos, hogy jön rakétatüzérség, mert teljesen másoljuk a német gépesített lövészdandár (nem a harckocsidandár mert akkor kellene még 1 zászlólaj Leo) felépítését. Nyilván nem véletlenül vettük meg a Hirtenbergert és kezdjük meg a gránátok gyártását: tehát jönnek a Hirtenberger 81 és 120 mm-es aknavetői. Nyilván jön kerekes IFV (Boxer vagy Terrex). Le vannak pukkanva a laktanyák: ha fel akarjuk tölteni az állománytáblát akkor igenis költeni kell az épületekre is. A RM-Nurol 4X4 ára is vaskos lesz ha többszáz darabot veszünk. Ha vennénk új gépet akkor csak az F-35-nek lenne értelme, tavaly volt is róla szó. Biztos vagyok, hogy mérlegeltük a beszerzést márcsak azért is mert Trumpnél szereztünk volna még néhány pluszpontot, de végül elvetették.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hiába, ha döntésképtelen helyzetben vannak a csehek. Márciusban választások. Ha kommunisták kikerülnek a kormányból, akik Putyin beépített embereként fúrják a fejlesztéseket, és Babis marad, csak akkor van gyors döntésre esély. De túl sok a ha. Egy új kormány, új elképzelésekkel jöhet.

A szlovákok az előző kormány amerikai szerződésével kényszerpályára kerültek. Látom, hogy részben visszatáncolnának, de nem túl stabil a koala.

Egyedül a horvátok fognak hamarosan döntést hozni, de nyitott, hogy az európai vagy az amerikai vonalat fogják vinni.
Az nem olyan, mint a harckocsik felújítása/cseréje. Ezt nem lehet halasztgatni a végtelenségig, mert egyszer csak nem szállhatnak fel a gépek, illetve elviszik őket a svédek. Ez pártviszonyoktól független sztori.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Szerintem meg vadászgépet pont nem fogunk venni 2026-ig: egyrészt mert elég jól kiköltekeztünk: ha megfigyelitek már a radaroknál is 2027-ig el van húzva a beszerzés, mert a következő években éppen eleget fogunk minden évben fizetni. Másrészt azért mert még a Gripeneket sem fizettük ki. Szerintem csak akkor jön szóba újabb többcélú vadászgép vásárlás ha már a Gripen részleten túl vagyunk, ráadásul mivel ez a NER-es Tombor megvette az AV-t, sajnos egészen biztosan veszünk 8 db L-39NG-t. És több, mint valószínű, hogy pont ez az egyik alapvetése a Z2026-nak (vagy már 30) hogy nekünk nem kell venni vadászgépet mert már vettünk 20 éve ergo tudunk költeni végre másra. Még sokminden fog érkezni: biztos, hogy jön rakétatüzérség, mert teljesen másoljuk a német gépesített lövészdandár (nem a harckocsidandár mert akkor kellene még 1 zászlólaj Leo) felépítését. Nyilván nem véletlenül vettük meg a Hirtenbergert és kezdjük meg a gránátok gyártását: tehát jönnek a Hirtenberger 81 és 120 mm-es aknavetői. Nyilván jön kerekes IFV (Boxer vagy Terrex). Le vannak pukkanva a laktanyák: ha fel akarjuk tölteni az állománytáblát akkor igenis költeni kell az épületekre is. A RM-Nurol 4X4 ára is vaskos lesz ha többszáz darabot veszünk. Ha vennénk új gépet akkor csak az F-35-nek lenne értelme, tavaly volt is róla szó. Biztos vagyok, hogy mérlegeltük a beszerzést márcsak azért is mert Trumpnél szereztünk volna még néhány pluszpontot, de végül elvetették.
Valahogy így, de a gripeneket ha akarnánk cserélni 2026-után akkor az már most eldöntött lenne típussal, Benkő pedig azt nyilatkozta, hogy számolnak velük 26-után is. 26-ig (de inkább 30-ig) semmiképp nem lesz sem további gripen beszerzés, sem pedig csere.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Szerintem meg vadászgépet pont nem fogunk venni 2026-ig: egyrészt mert elég jól kiköltekeztünk: ha megfigyelitek már a radaroknál is 2027-ig el van húzva a beszerzés, mert a következő években éppen eleget fogunk minden évben fizetni. Másrészt azért mert még a Gripeneket sem fizettük ki. Szerintem csak akkor jön szóba újabb többcélú vadászgép vásárlás ha már a Gripen részleten túl vagyunk, ráadásul mivel ez a NER-es Tombor megvette az AV-t, sajnos egészen biztosan veszünk 8 db L-39NG-t. És több, mint valószínű, hogy pont ez az egyik alapvetése a Z2026-nak (vagy már 30) hogy nekünk nem kell venni vadászgépet mert már vettünk 20 éve ergo tudunk költeni végre másra. Még sokminden fog érkezni: biztos, hogy jön rakétatüzérség, mert teljesen másoljuk a német gépesített lövészdandár (nem a harckocsidandár mert akkor kellene még 1 zászlólaj Leo) felépítését. Nyilván nem véletlenül vettük meg a Hirtenbergert és kezdjük meg a gránátok gyártását: tehát jönnek a Hirtenberger 81 és 120 mm-es aknavetői. Nyilván jön kerekes IFV (Boxer vagy Terrex). Le vannak pukkanva a laktanyák: ha fel akarjuk tölteni az állománytáblát akkor igenis költeni kell az épületekre is. A RM-Nurol 4X4 ára is vaskos lesz ha többszáz darabot veszünk. Ha vennénk új gépet akkor csak az F-35-nek lenne értelme, tavaly volt is róla szó. Biztos vagyok, hogy mérlegeltük a beszerzést márcsak azért is mert Trumpnél szereztünk volna még néhány pluszpontot, de végül elvetették.
Nem kell most kifizetni, csak megkötni a stratégiai partnerséget és egy hazai beruházást bejelenteni, elkezdeni. Ezzel kormányváltástól függetlenül biztosított a beszerzés.
8-12 L-39 aprópénz, arra nem vesz senki gyárat. Az eddigi hadiipari beruházások sem erre irányultak, hanem az esetleges exportlehetőségekre. Ezzel kvázi önfenntartó lesz a honvédség.

Sztem az Aero V. a Saab stratégiai partnerség miatt kellett. ( az Embraerhez is kapcsolódik, de az mellékszál ). A poén, hogy egy ilyen szerődéstervezet korábban elő volt készítve a csehekkel, de szokás szerint eltöketlenkedték. Most ezt kell felmelegíteni és aktualizálni.

Még egy zárójel. A csehek a magyar államnak nem adták volna el az Aero V., mert azzal a saját hibás privatizációjukat kérdőjelezik meg. Mondjuk ettől nem esett kétségbe senki, ezért jött egy megbízható stróman. De tökmind1 ki adta hozzá a nevét, az elgondolás jó lehet és magyar biztonságpolitikai szempontból hasznos.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 734
113
Valahogy így, de a gripeneket ha akarnánk cserélni 2026-után akkor az már most eldöntött lenne típussal, Benkő pedig azt nyilatkozta, hogy számolnak velük 26-után is. 26-ig (de inkább 30-ig) semmiképp nem lesz sem további gripen beszerzés, sem pedig csere.
A Leopardokat 2018-ban írtuk alá és 2023-ban jön.
A Gripent jövőre muszáj lesz aláírni, hogy 2026-ban legyen belőle vmi.