A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Honnan jött ez a román beszerzés faszság? ;)
Semmien román beszerzésről szó sincs Iveco ról írtam (kisteher autók platósók dobozosok és főleg a Daily 4X4 esről ) tartalékosoknak.
erre jött hogy nem jó mert romániaba fog készülni minden iveco vagy hasonló erre hoztam a valóságot.
miszerint Romániába nincs több iveco érdekeltség mint egy felépitmény szerelde (platógyár) ami 10 évre le van kötve a román megrendeléskkel. és kb utánna be is zár mert nincs igény ilyenre az iveco részéről (mert egy marhaság lenne életben tartani.) az egész csak a román nemzeti öntudat miatt szükséges trükközés.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 971
7 797
113
Csak érdekességképpen: Tudtátok, hogy van Román haderőfejlesztési program 2025 topik is?
@Terminator a román haderőfejlesztési topik épp a nyugateurópa bizpolra van használva , mivel a nyugateurópa bizpol épp a T-72-es kibeszélésére van használva , mert éppenséggel a T-72-es topikba épp 6-genes gép fejlesztésről van szó , mert hogy a 6-genes gépfejlesztésbe épp a cseh önjárólöveg beszerzésén megy a vita, mivel hogy a cseh haderőfejlesztésben a török uavék kivesézésre használják , mert hogy a ....
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
egyébként meg a felsorolásomba levő termékek közül eggyik sem lessz tervezetten romániába összeszerelve. és pláne nem katonai szegmens.

Picit meglepődve olvasom ez az IVECO dolgot. Nekem az a legnagyobb problémám ezzel, hogy a tulaj Agnelli család nem olyan rég még el akarta az egészet adni a Kínaiaknak mert nem igazán rentábilis a dolog. Április hogy volt hogy ezt akadályozandó az Olasz kormány beígért nekik megrendelés, hogy a stratégiai teherautó gyártás megmaradjon.


Szerintem kurva hülye ötlet volt a romik részéről egy összeszerelő üzemért cserébe beszállni ebbe a dologba, igy most majd az Olasz kormánnyal összefogva tolhatják a megrendeléseket, hacsak nem akarják, hogy egy Kinai befektetőnél kössön ki az egész vállalat.

Először is nem látom be miért ne mennénk MAN irányba, ha már Rheinmetallal ennyire össze vagyunk borulva. Ha MAN gyárat nem is de más ellentételezést biztosan kapnánk.
Ha nem MAN akkor ott a Merci. Ellentételezésként esetleg megépitik a 2. csarnokot Kecskeméten pl
Ha se nem Merci se nem MAN én akkor is nagyobb fantáziát látnék valami V4 szerű dologgal összefogni és akkor Tatra Truck. Szerintem Csehek, Szlovákok ebben benne lennének, a mi teherautóink meg végszerelése lehetne Győrben, meg kapna a Rába valami alkatrész beszálitást pl.

Szerintem pont az IVECO kéne legyen kb az utolsó megfontolandó lehetőség. Még a Renault Truck-ban is több fantáziát látok.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Hirtenberger sikere Svájcban
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Picit meglepődve olvasom ez az IVECO dolgot. Nekem az a legnagyobb problémám ezzel, hogy a tulaj Agnelli család nem olyan rég még el akarta az egészet adni a Kínaiaknak mert nem igazán rentábilis a dolog. Április hogy volt hogy ezt akadályozandó az Olasz kormány beígért nekik megrendelés, hogy a stratégiai teherautó gyártás megmaradjon.


Szerintem kurva hülye ötlet volt a romik részéről egy összeszerelő üzemért cserébe beszállni ebbe a dologba, igy most majd az Olasz kormánnyal összefogva tolhatják a megrendeléseket, hacsak nem akarják, hogy egy Kinai befektetőnél kössön ki az egész vállalat.

Először is nem látom be miért ne mennénk MAN irányba, ha már Rheinmetallal ennyire össze vagyunk borulva. Ha MAN gyárat nem is de más ellentételezést biztosan kapnánk.
Ha nem MAN akkor ott a Merci. Ellentételezésként esetleg megépitik a 2. csarnokot Kecskeméten pl
Ha se nem Merci se nem MAN én akkor is nagyobb fantáziát látnék valami V4 szerű dologgal összefogni és akkor Tatra Truck. Szerintem Csehek, Szlovákok ebben benne lennének, a mi teherautóink meg végszerelése lehetne Győrben, meg kapna a Rába valami alkatrész beszálitást pl.

Szerintem pont az IVECO kéne legyen kb az utolsó megfontolandó lehetőség. Még a Renault Truck-ban is több fantáziát látok.
Man nem gyártja ezeket a kategoriákat a merci is csak egy részét az is duplaáras szervízháttér alkatrészellátási nehézséges az ivecohoz képest.
pár száz db járműért új csarnok 3-4 típusra ráadásúl elosztva? 1-2 napi termelésért ez azért viccnek is gyenge. (típusonként egy műszak lepörgeté a gyrtósórról szinte az igényt :D ezért nem építenek egy parkolót se nem hogy új gyártócsarnokot.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and Ocses

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Man nem gyártja ezeket a kategoriákat a merci is csak egy részét az is duplaáras szervízháttér alkatrészellátási nehézséges az ivecohoz képest.
pár száz db járműért új csarnok 3-4 típusra ráadásúl elosztva? 1-2 napi termelésért ez azért viccnek is gyenge. (típusonként egy műszak lepörgeté a gyrtósórról szinte az igényt :D ezért nem építenek egy parkolót se nem hogy új gyártócsarnokot.

A csarnok már ott áll Kecskemétem. Én a második ütemről beszélek, hogy a kapacitás évi 300 ezer autó fölé mehessen. Nem ugyan arról beszélünk.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A csarnok már ott áll Kecskemétem. Én a második ütemről beszélek, hogy a kapacitás évi 300 ezer autó fölé mehessen. Nem ugyan arról beszélünk.
de azt nem 3-400 különböző típusú autó megrendelésével fogjuk elérni :D kiröhognének minket éves termelésének 0,1% a körüli érti ajánlatunkal mint indok...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
Nem de most megnéztem neked köszönhetően:) (amúgy szinte mindig kihagyom ezeket mert az esetek 99%-ban semmi lényeges nem hangzik el bennük).
De segíts nekem mire kellett figyelni az ominózus részben?
Én nem tudom eldönteni, hogy a focis hasonlatot csak viccnek szánta vagy teljesen komolyan gondolta...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85 and Wilson

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
Megnyugodhattok, akkor is kelleni fog a humán hozzá mint annyi minden máshoz. Lesz elég reklámfilm meg videó,...meg propi ha valakinek igy jobban tetszik.
Cseh beszállitói videó a napokból,...a többit meg @Terminator vagy @Bálint linkelte azt hiszem:
Tele leszünk ilyenekkel,...a gyártósorról is. No para.
Azért nekem kicsit furcsa hogy az RM nem számol be a zalai gyárépítés folyamatáról a weboldalán vagy a közösségi médiában, se arról hogy aláírtak valamit.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: arcas and polyfag

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
ez az Iveco nem bejövős senikinek.
Akkor legyen a sprinter.
3500kg össztömegűből 4X4 es hajtásba végülis lenne zárt dobozos és platós kivitel is. a maximális tehelhetőség viszont fele lenne az iveconak és a terpjáróképesség is gyengébb. B kategóriás jogosítvánnyal kb 1t teherig vezethető. ez végülis nem lenne olyan rossz.
alapár 12 millió környéke inkább felette a szóbajöhető variánsoknak. mire ebből használható jármű lessz az még 6 hogy terepbe is lehessen kapcsolni 4x4 et felezőt... és akkor itt elvállik a dolog kiviteltől függően. zárt dobozos áruszállító zárt dobozos személyszállító és platós verziókra azt lehet mondani hogy átlagosan 20 millióra jönne ki db ja 1-1-1 arányba. ez kb 300 járművet eredményezne a gyártói flottakedvezménnyel nem érdemes számolni azt további felszerelésbővítésre kellene fordítani verziótól függöen.
(az arányok némi nemű eltolásával vagy minden 4,-5. jármű 2 kerékmeghajtású változatának választásával (ami nem tudom mennyire lenne jó ötlet.) 30-40 db kisdobozos haszongépjármű kihozható lenne.
erre én azt mondanám hogy ez végülis elégséges mennyiség lenne a középtávon a tartalékos állománynak. terepjáró tehergépkocsikkal kiegészítve.(amik már többnyire rendelkezésre is állnak.)
ezzel a jármüflotta mennyiséggel már a logisztikába is méllyebben belehetne vonni a tartalékos alegységeket és bizonyos szintig önellátóak tudnának lenni anyagszállítás szempontjából. mivel B kategóriás jogosítvánnyal 1t körülbellüli teherig képesek árumozgatásra legálisan a sofőrök sem jelentenének problémátt. (Ez a legnagyobb előnye a másik a tartalékos helyörségek elhelyezkedése és a kisebb méretű szállitókapacitás igény teher tekintetében.)
Ez drágább lenne mint az Iveco féle vonal de mercédesz .minőség de a vele járó magasabb szervízköltség is...

Az aktív állománynak sem ártana a fenti verzíokból további ellátás a meglévő különböző márkák helyett ott is lehetne törekedni egységesítésre. (természetesen a már meglévő jó állapotúak megtartása melett.)
mivel a tartalékos állomány is rendelkezik már hasonló kategoriás járművekkel kis mennyiségben azok megtartása is javvalott. cseréjük nem szükséges. viszont ameddig gazdaságosan üzemeltethetőek a fenti megrendelt mennyiségből tartalék állomány képezhető (hisz balesetek nem kívánt nagymértékű meghibásodások bármikor előfordulhatnak így ideiglenes vagy tartós esetleg végleges pótlásról a rendszer képes lenne gondoskodni ugyan úgy ahogy megnövekedett feladatellátás soráni nagyobb járműigény kipufferolására is alkalmasak lehetnek a tartalékba helyezett járművek.)

bár gyengébb terepjáró képességet kapnánk az állomány egésszét nézve mivel könnyű logisztikai járművek akkora hátrányt nem szenvedne az alkalmazhatóságuk hisz elsődleges feladatuk a jó és normál minőségű utakon történne. rossz úton élettartamuk kisebb hányadát üzemelnék.) (ezért nem is lenne szükséges egy egy alegység összes járművének összkerék terephajtásúnak lennie az így megspórólt összegen kissebb kapacitású járművek szerezhetőek be amik olcsón üzemeltethetőek kisebb terhek vagy személyek mozgatására alkalmasak gazdaságos módon esetleg speciális változatok alakíthatóak ki ezekből (vagy a fenntebb szóbanforgó járműpark egy részének 2 kerék meghajtása esetén a megsporolandó összegből.) a kisebb kategórás járművek melett a nagyobb kategóriás járművek egy része speciális ideiglenes vagy állandó felépítménnyt kaphatnának pl mint üzemanyagtöltő mobil állomás vagy hiradós jármű esetleg speciális megfigyelő vagy értékelő mobil központ...) néhány jármű vonohoroggal történő ellátása javallott UFO beszerzésével vontatott rakományként a b kategoriával vezethető jármű össztömege ellenére is alkalmassá vállna nagyobb terhek mozgatására B kategoriás jogosítvánnyal rendelkező személyek esetében is. ezáltal tovább bővülnének az alegységek szállítmányozó képességei.

a költségek nagyjából 6-7 milliárd ft. hoszabb gyártói garancia vagy szervízhálozat igénybevétele esetén kiegészítőkkel (mind hagyomásnyos és speciális utánfutók több évszakos abroncsok és egyéb felszerelés és kiegészítők extrák igénybevételével a jármúpark egy részére bizonyos szolgáltatások az egésszére oktatással a felkészítők felkészítésével.) a végösszeg nagyjából 10 milliárd ft.

ami elég jelentős összeg ha hozzá vesszük az infrastruktürális fejlesztéseket. de az infrastrukturális fejlesztések Ha különböző szervek hajladóak objektumokat átengedni a honvédség használatára minden megye minden járásába (kivételt képez ezalol budapest.) 3-5 milliárd ft (átengedett oblyektumoktól függően.) különböző méretű és súlypontosított feladatú alegységek jöhetnek létre amik objektum fejlesztése a járműpark jelentős részének védett elhelyezését biztosítja. (ez a rész hoszú ezért most nem gépelem be de elég mélyen belemélyedtem a dologba.)

itt hagyom csak hoyg mutassam nem csak tagolva vagyok képes írni
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 350
96 750
113
Azért nekem kicsit furcsa hogy az RM nem számol be a zalai gyárépítés folyamatáról a weboldalán vagy a közösségi médiában, se arról hogy aláírtak valamit.
Ez egy szándéknyilatkozat volt a Várpalotai gyárról, még nem a végső deal. Meg miért reklámozza a német kampányfinisben, hogy Nemeto. helyett Magyaro.ra telepít át gyártást, munkahelyeket.
 
K

kamm

Guest
A 4x4 Daly -nél a military -ra gondolsz vagy civil verzióra?

Egyébként a román most (még) nem gyárt semmit. Ami viszont 100%, hogy amennyiben Iveco -t rendelnénk, akkor azt a román fogja gyártani.

Szerintem az RM abban a pillanatban kapna idegrángást, hogy bejelentenénk, hogy román Iveco -t szeretnénk teherautónak bármelyik szegmensbe. A románoknál ugye először az Agilis projekttel égtek be. Aztán a jó ideig "biztosnak" tűnő teherautó biznisz - itt ugye az RM főnök is sokáig magabiztosan nyilatkozgatott annak idején, hogy legalább ez megmaradt - ugrott, amikor bejelentették az Iveco teherautók kiválasztását illetve a romániai gyártást.

Szerintem az RM akármilyen formában, de kitalálna valamit erre a kategóriára is (akár árban, akár gyártásban, akár más német céget bevonva stb.), hogy ne gondolkozzunk annyira sokat a román gyártású Iveco -kban ...
Az hagyjan, de kb a teljes allomany is idegzsabat kapna roman gyartasu jarmuvek hallatan... hulyeseg az egesz, ha ilyesmi kell, ott vannak a nemetek, raadasul nem ertem, mi a banathoz kellene egy ujabb kisteherauto, amikor amugy is HXek vannak es abbol is van 4x4 modell.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: vasszekely and dkes

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
Ez egy szándéknyilatkozat volt a Várpalotai gyárról, még nem a végső deal. Meg miért reklámozza a német kampányfinisben, hogy Nemeto. helyett Magyaro.ra telepít át gyártást, munkahelyeket.
Jó észrevétel! A 218 db Lynxen kívül van bármi más konkrét aláírva? Vagy mire mi van aláírva eddig? Kicsit összekeveredtem már a sok bejelentéssel és aláírással kapcsolatban...
 
K

kamm

Guest
Jó észrevétel! A 218 db Lynxen kívül van bármi más konkrét aláírva? Vagy mire mi van aláírva eddig? Kicsit összekeveredtem már a sok bejelentéssel és aláírással kapcsolatban...
A 8x8-at is alairtak meg anno, ugy remlik, a Varpalotarol meg mar most is ugy beszelt Maroth, hogy 2-3 even belul allni fog es 5 even belul fullon lesz a gyartas.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Az hagyjan, de kb a teljes allomany is idegzsabat kapna roman gyartasu jarmuvek hallatan... hulyeseg az egesz, ha ilyesmi kell, ott vannak a nemetek, raadasul nem ertem, mi a banathoz kellene egy ujabb kisteherauto, amikor amugy is HXek vannak es abbol is van 4x4 modell.
De nincs és nem is lessznek román gyártásu ivecok. semmien pláne nem Daily !!!!
A románok annyit csinálnak hogy az ivecotol megvásárolt jármüveikre ŐK RAKNAK PLATOT. ennyi és semmi több!!! senki másnak nem foglyák csinálni csak maguknak ... sima felépitményezés amit csinálnak
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Bocsánat meg felfestik a mintákat az egyszínűre festett Olaszországi járművekre. (ami nemtudom mennyire gyáerási folyamat nem folyamatos felületképzés.)
ami meg nem kap mintát az román zőld színü lessz.


A specifikációk szerint a megállapodás 2902 multifunkcionális platformot (8X8, 6X6 és 4X4) tartalmaz, az alábbiak szerint osztva:

ACMC kis teherbírású szállítókocsi - 254 db
Hűtős
teherautó AFF - 59 db Közepes teherbírású teherautó ACMD - 536 db
Közepes teherbírású teherautó ACMD- MAC (taktikai teherautó alváz) - 499 db
AOR
emelőkocsi - 21 db Speciális konténeres teherautó ATCS - 284 db
konténeres teherautó ATCS -MAC (taktikai teherautó alváz) - 34 db ACCL -MAC közepes kapacitású tartályhajó
- 89 db
ACCL -MAC közepes kapacitású tartályhajó (taktikai teherautó alváz) - 40 db
ACAP közepes kapacitású vízszállító tartályhajó - 102 db
Kapacitás szállító teherautó nagy ACMR - 503 db
ACMR -MAC nagy kapacitású szállítás teherautó (taktikai teherautó alváz) - 108 db
Nyerges nyerges vontató - ATS nyerges vontató félpótkocsival nehéz és túlméretes felszerelések szállítására STEG - 119 darab
Nyerges nyerges vontató - ATS -MAC (taktikai teherautó alváz) nyergesvontató - 13 db
ATC Autotranscontainer - 199 db
Jármű csörlővel és daruval a helyreállításhoz és VRE kipufogó - 42 db


ennyit csinálnak ezeket a felépítményeket teszi rá az olasz járművekre
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Nem akarom sztrománozni a topikot de.
iveco-1.jpg
ígymennek olaszországból az ivecok. ezt felépítményezik a románok...
Felejcsétek el hogy ez egy gyár vagy hogy romániába ivecot gyártanak semmi ilyesmiről még csak szó sincs egy sima szimpla felépítményező üzem. és nem gyártanak külföldre nem felépitményeznek más országnak nem is ehetik... vagy ha teszik akkor azt a gyártó engedélye nélkül.
egy egy speciális változatra tesznek rá kabint fent olvasható hogy milyen változatok lessznek (de azok a kabinok sem román kabinok csak bizonyos felszerelések elhelyezése miatt egyszerübb az olasznak nem rátenni mint hogy a román leszedje majd visszategye... (mert hülyén adták le a rendelést a románok) de ez a fülke ráhelyezés is csak pár tucat járművet érint.