Azt feltételezték 2011-ben az orosz FGA-35 AESA fedélzeti lokátorról, hogy csak 680 T/R modulból áll, viszont bebizonyosodott, hogy 1016 T/R modul alkotja (1064 volt a célkitűzés). A T/R modul tömege 2011-ben 80 gramm volt. 2013-ra a tömeg 10 gramm az új technológiának köszönhetően.
Az orrkúp formája és mérete döntően befolyásolja a T/R modulok számát. A Pak-Fa N050 AESA lokátorában 1800 T/R modul elhelyezésére is lenne lehetőség az 1500 helyett, de az orrkúpot át kellene hozzá tervezni. Inkább a lokátor teljesítményét áldozták be a kevesebb T/R modul meghagyásával.
A kínai J-10B repülőgép AESA lokárorában 1200 T/R modul van.
A Kínai televízió beszámolója szerint a J-11B repülőgép AESA lokátora 1760 T/R modult tartalmaz. 1m2 RCS-nél a felderítési hatótávolság 450 km, 0,1m2 RCS esetén 250 km. (???)
http://www.asian-defence.net/2013/10/china-developed-aesa-radar-for-j-11b.html
A 6. generációs repülőgépek megjelenésének egyik legfontosabb feltétele az AESA lokátorok esetében, a NIIPP teljes funkcionalítású sík integrált többcsatornás T/R (vevő és adó) modulok megjelenése, amelyek tartalmazzák az összes AESA aktív elemet - antenna sugárzók, mikrohullámú jel elosztó és ellenőrző rendszer, másodlagos tápegység, vezérlő digitális interfész áramkör és vízhűtő rendszer. Ezek az univerzális modulok lehetővé teszik különböző méretű és funkciójú berendezések kialakítását, amelyek leegyszerűsítik a végfelhasználók számára az AESA lokátorok tervezését. Az új GaN alapú, alacsony hőmérsékleten, laminált többcsatornás vízhűtő rendszerrel működő kerámiák jellemzői: rendkívűl kis méret és tömeg, nagy megbízhatóság és hosszú élettartam, olcsóság és tömeggyártás.
Műszaki jellemzők: rövid beszabályozási idő (néhány perc), zajtényező 3 dB, áthallás 15 dB, működési hőmérséklet tartomány: - 60 és 80 C fok között, energia felhasználás: készenléti: 50mW, aktív állapotban 300mW;
НИИПП - NIIPP T/R modul 2013-ban:
4 csatornás UHF modul méretei: 156x127x13mm, csatlakozás:SMP;
64 csatornás X sávú modul;
2015
Eurofighter vs. Rafale AESA lokátorai