Technikai jellegű kérdésem lenne: egy 8000 méter magasan repülő repülőn mekkora lehet a légnyomás különbség a földihez (beszálláskori) képest?
Természetesen a kabin túlnyomásos, de emelkedéskor meg perceg az ember füle, azaz csak van valamekkora eltérés.
A dolog csak azért érdekelne, mert amikor a légnyomás emelkedik egy jó 20-30 hPa-t, akkor a derekamban a porckorong-sérv nyavíkol (finoman zsibbadó labfej, vagy csak fáj, vagy csak az oldalam fáj tompán - de ezek lehetnek simán szalagos cuccok is). Viszont repülőn ezt nem sikerült megismételnem 4 kísérletben (1 és 2 órás utazások). Pedig a gyorsabb változas miatt jobban kellene ütnie. Másfelől viszont nem mozgok, így nincs annyi statikus-dinamikus terhelés sem.
Természetesen a kabin túlnyomásos, de emelkedéskor meg perceg az ember füle, azaz csak van valamekkora eltérés.
A dolog csak azért érdekelne, mert amikor a légnyomás emelkedik egy jó 20-30 hPa-t, akkor a derekamban a porckorong-sérv nyavíkol (finoman zsibbadó labfej, vagy csak fáj, vagy csak az oldalam fáj tompán - de ezek lehetnek simán szalagos cuccok is). Viszont repülőn ezt nem sikerült megismételnem 4 kísérletben (1 és 2 órás utazások). Pedig a gyorsabb változas miatt jobban kellene ütnie. Másfelől viszont nem mozgok, így nincs annyi statikus-dinamikus terhelés sem.