Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.
A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.
De erről már volt szó.
És adjuk hozzá, hogy az a feltápászkodás igen lassú lesz - példának vegyük a Ferihegyen rohadó Lufthansa gépeket. A betonon dekkolnak lassan egy éve - hogy azok felszálljanak be kell őket tolni a hangárba (2x2 férőhely ACE, 2x2 Lufi + az ugrálóvár, wizz hangár nem játszik, az az övék), és ott eltöltenek darabonként jópár napot, függően mi kattant ki belőlük. Nyilván a hajtóműcserések az utolsóak, de még a legkisebb munka is komoly átrágás lesz - ennyi állásnak nyoma van a gépen (tömítésektől a kondirendszerig). És akkor jön az, hogy lesz, amit nem éri meg - nem ezek a gépek, mert ezek asszem elég újak, de sok gépre lesz megmondva, hogy nem éri meg. Lásd a 4 hajtóművesek gyors kihalása....
És akkor innen jön a szűk keresztmetszet - ok minden világjáró blogger rohanni akar repülni, de mivel a fentebb emltítettek miatt, mely az egész világon van, nem lesz elég gép, ami megdobja az árakat elég keményen. Emiatt viszont kevesebben mennek - ami meg lehajtja a felfutás görbéjét, mert azt éppen a nagy igény vitte.
Szóval nagyon pöpecül kell ezt kivitelezni, ráadásul kérdés milyen elvárások leszenk a járvány után - értsd milyen távolságtartások, etc... mire kell beállni a reptereknek satöbbi.
Az emberi tényezőről már nem is beszélek (elküldött emberek, kikattanó szerelő/pilóta szakszók...)
Jelenleg az egész full bizonytalan.