Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest

"Old Cathay Pacific Boeing 747 crashed into Airpot Hangar on purpose.
This is a behind-the-scenes look at a real Boeing 747 crashing into a hangar on the set of the 2020 spy-thriller "Tenet".
Director Christopher Nolan explained it was cheaper to get an old jumbo jet and crash it, then using miniatures and CGI to create the scene."

Hat, igy sem volt olcso $200M gyartassal (bar a buko egyenleg tuti kamu, Hollywood hirhedt a sumak "kreativ konyvelesrol", ahol $100M nyeresegbol $200M veszteseget csinalnak): https://nypost.com/2020/11/04/director-christopher-nolan-defends-tenets-sluggish-box-office-sales/
 
M

molnibalage

Guest
A vakcina első hatása: utazási boomba torkollhat a karanténfáradtság
https://forbes.hu/uzlet/a-vakcina-e...I9_IJx5EV22OWKxjr3hupiWVN6OOR8-IXxtOJqNHRh-s#
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
364
1 702
93
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.
Éppen ezen gondolkodtam, hogy mekkora lenne a turizmus optimális részaránya? Budapest nemzetközi összehasonlításban azért még nincs az élmezőnyben, és a mostani 0 forgalom rendesen a padlóra is vágta. Viszont az olcsósága miatt - ha engedik - nagyon hamar nagyon sok turista választhatja majd célpontnak a vakcina megjelenése után.
Arra viszont nagyon kíváncsi vagyok, hogy a korlátozások feloldása hogyan fog megvalósulni. Azt tudom elképezelni, hogy aki igazolással rendelkezik, hogy megkapta az oltást, az előtt feloldják az idén bevezetett korlátozásokat.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Ha valóban lesz működő vakcina akkor ez lehet, hogy nem baj. Mert a szektornak úgy kell a bevétel, mint egy falat kenyér.

A bibi az, hogy ha most volt egy ilyen izé, és a jövőben is lehet, ami ellen ugyanígy nem lesz, akkor a turizmus, mint ipar lényegében tervezhetetlenné = drága luxussá válik.
Ez klímavédelmileg és más szempontból nem rossz, csak akkor felvetődik a kérdés, hogy egyes országokban a munkaerő 5-8-10%-a és egyes régiók, amik csak ebből éltek, azokkal mi lesz...? Mert ez az izé azt mutatta meg, hogy azon régiók, ahol kvázi semmi ipar és meló nincs csak ebből lehet élni. De ha ez nincs = településeknek ott game over.

De erről már volt szó.

És adjuk hozzá, hogy az a feltápászkodás igen lassú lesz - példának vegyük a Ferihegyen rohadó Lufthansa gépeket. A betonon dekkolnak lassan egy éve - hogy azok felszálljanak be kell őket tolni a hangárba (2x2 férőhely ACE, 2x2 Lufi + az ugrálóvár, wizz hangár nem játszik, az az övék), és ott eltöltenek darabonként jópár napot, függően mi kattant ki belőlük. Nyilván a hajtóműcserések az utolsóak, de még a legkisebb munka is komoly átrágás lesz - ennyi állásnak nyoma van a gépen (tömítésektől a kondirendszerig). És akkor jön az, hogy lesz, amit nem éri meg - nem ezek a gépek, mert ezek asszem elég újak, de sok gépre lesz megmondva, hogy nem éri meg. Lásd a 4 hajtóművesek gyors kihalása....

És akkor innen jön a szűk keresztmetszet - ok minden világjáró blogger rohanni akar repülni, de mivel a fentebb emltítettek miatt, mely az egész világon van, nem lesz elég gép, ami megdobja az árakat elég keményen. Emiatt viszont kevesebben mennek - ami meg lehajtja a felfutás görbéjét, mert azt éppen a nagy igény vitte.
Szóval nagyon pöpecül kell ezt kivitelezni, ráadásul kérdés milyen elvárások leszenk a járvány után - értsd milyen távolságtartások, etc... mire kell beállni a reptereknek satöbbi.
Az emberi tényezőről már nem is beszélek (elküldött emberek, kikattanó szerelő/pilóta szakszók...)
Jelenleg az egész full bizonytalan.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
És akkor innen jön a szűk keresztmetszet - ok minden világjáró blogger rohanni akar repülni, de mivel a fentebb emltítettek miatt, mely az egész világon van, nem lesz elég gép, ami megdobja az árakat elég keményen. Emiatt viszont kevesebben mennek - ami meg lehajtja a felfutás görbéjét, mert azt éppen a nagy igény vitte.

Szerintem nem lesz olyan gyors a felfutás, hogy ne tudna vele lépést tartani a kapacitás. No meg, ha pl. a Lufi túl sok gépet letárolt, és nem tud onnan gyorsan visszajönni, akkor majd rárepül az útvonalaira olyan cég, ami előrelátóbb volt. Vannak cégek, akik pl. nyáron elég komolyan repdestek fel-alá.

Én nem hiszek az árnövekedésben, most minden apró kell a cégeknek, nézd meg pl. mennyi 30%-os akció van a Wizznél... És amíg nem lesznek nagyjából tele a gépeik, ez így is marad majd. Az meg attól félek nem hónapokon belül lesz... talán nyárra.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Repülni (és túlélni...) annyi mint jó döntéseket hozni.
Itt volt egy-két rossz döntés (VFR -> IMC o_O)
De úgy néz ki ha ők maguk el is csesztek ezt-azt, legalább Fortuna melléjül állt mert egészben túlélték ... (legalábbis amíg látható a felvétel).:eek::(:);)