Kompromisszum nelkul? Ha lerobban a tank, akkor ki tud szallni harcolni? Tud segiteni a javitasban? Kepes orkodni, sebesultet ellatni?
Ezek kozul egyiket sem.
Aztan megis van ertelme.
Ugyanez megy a robotikaval is. Annyi a kulonbseg, hogy ott van mas szempont is, ami nem technologiai, hanem etikai/jogi (ki adja ki a tuzparancsot, kie a felelosseg).
lég érdekes vita alakult itt ki...
Néhány észrevétel:
az ""MI"-t nem azért nevezik intelligenciának mert képes az élet értelmén elmélázni, hanem azért mert olyan dolgokat képes megcsinálni, ami nincsen benne leprogramozva...vagyis egy programtól eltérően nem egy nagyon vagy egy kevésbé bonyolult kódot futtat végig....
Az alphago úgy verte meg a go mestert, hogy előtte hetekig maga ellen játszott rengeteg szimulált játékot. Vagyis az MI pár hét alatt több go játékot játszott le, mint egy Go mester egész életében...ha emberről lenne szó ezt tapasztalatnak hívnánk...
És nem azért tudta megverni a Go mestert, mert le volt neki programozva, hogy az x-y-z lépskombinációra mi a jó válasz, hanem saját maga jött rá a "tapasztalata" alapján
gondoljatok bele már nagyon jó repülőgép szimulátorok vannak...egy hónapban van 5040 óra....hány USAF pilótának van ennél több repülési tapasztalata?...ha egy hónapon keresztül 24/7-ben egy deep/machine learning MI-t futtatnál szimulátáros környezetben nagyobb repülési tapasztalata lenne, mint a legtöbb USAF (vadász)pilótának
Az meg pont a legkönnyebb része, hogy megtanítsák egy MI-nek, hogy az a pár száz szavas parancskészlet ami el tud hangzani egy raj esetében azt betanítsák...
Az érzékelők korlátai meg mindneki számára azonosak...a baka vagy a hk parancsnok ugyanúgy nem a 2 szép szemével meg a fülével szerzi be az infókat, hanem mindenféle érzékelőre támaszkodik....az meg, hogy az álcaháló megtévesztheti a MI-t...mert ugye az embert nem?Az embert nem tévesztehti meg a deléibáb, árnyék stb...
viszont ha fogadnom kellene, hogy egy utcán hömpölygő tömegből egy arcfelismerő prgoram vagy az ember szúr ki előbb egy adott arcot én nagy tételben fogadnék az előbbire...az álcázott jármű felismerése pedig lényegében ugyanez a probléma...