Szerintem ezek a számok nem egészen valósak....
A T-72 az változattól függően 0.83-0.87 -ig van az oroszok szerint.
A Leopárd 2A4-es az 0,83 de az A5 az bizony 0.92 a németek szerint!
A T-90 esetén 0.938-0.97-ig az oroszok szerint.
(Pl. Orosz wiki ezekre hivatkozik:
- 188IE-4. T-90S tartály. Használati útmutató. - Nyizsnyij Tagil: AEL (Ural Design Bureau of Transport Engineering), 1992. — T. 1. könyv.
- ↑ T-90S tartály. Műszaki leírás. — Nyizsnyij Tagil: AEL (Ural Design Bureau of Transport Engineering), 1999. — T. 1. rész.
- ↑ Перейти обратно:188A.TO-1. 188A1 termék TP ESSA-val. Műszaki leírás. - Nyizsnyij Tagil: AEL (Ural Design Bureau of Transport Machine Building), 2004. — T. 1. rész.)
De a T-72-őt alapul véve (üres súly) ki is lehet számolni a T-90-ét akár az MS harci súlyára is.
(0,83:41)X48=0,97
Én úgy tudom, hogy nem változott a lánc szélessége és hossza a T-72/T90 relációban.
Ez Igaz a Leopárdra is! A Leopárd 2A4 Üres súlya 52 tonna, a Leopárd 2A5 57.3 a Leopárd 2A7 esetén meg elviekben 70 tonna.
(0,83:52)X57.3= 0.915 Vagyis kijön a Leopárdnál a megadott 0.92-es kerekített érték, hiba határon belül működik az arányosság.
Hozzá tenném, hogy szeretnek üres súlyra számolni, mert az jobban mutat a marketingeben...
Az A5-ös harci súlyára (0.83:52)X59.5= 0.95 kg/ncm
Az A7-es harci súlyára (0.83:52)X70= 1.12 kg/ncm
Ez alapján én nem mondanám, hogy az orosz tankok talajnyomása ugyan az lenne, mint a nyugatiaké jelenleg.
Régen azért hasonló volt.
A többi állítás valid, csak nekem ez szemet szúrt. Legalábbis én így látom a források és a számolás alapján.