Milyen forrásokat használtál ha megkérdezhetem?A görög tesztek nem 85-ben voltak. A HH után össze vissza rakosgattak mindent mindenbe és fejlesztgettek mindent mindenhogy. Nem véletlen írtam oda, hogy 85.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Milyen forrásokat használtál ha megkérdezhetem?A görög tesztek nem 85-ben voltak. A HH után össze vissza rakosgattak mindent mindenbe és fejlesztgettek mindent mindenhogy. Nem véletlen írtam oda, hogy 85.
Döntően:Milyen forrásokat használtál ha megkérdezhetem?
Ok, holnapra végignézem az orosz forráslistám, mert szerintem pár anomáliára lesz válaszom.Döntően:
Das Panzerdetail - Ladeautomaten, Munition und Feuerleitanlagen
www.kotsch88.deEzen túlmenően ha valami anomáliát fedettem fel, akkor pedig google a barátom alapon keresgettem még.Home
Tankograd Announcement! The author has a book coming out! To commemorate 10 years of the Tankograd blog, I have written a new original boo...thesovietarmourblog.blogspot.com
Igazából, még a tankogrodon is ír 850 és 800 métert vagy 1200 és 1300 métert ugyanarra az eszközre más típusban, de ha 3. oldalon néztem meg ott jó esetben nem egy 3. adat jelent meg. A nagyításnál ugyanez, van ahol 5-öt írnak van ahol meg 4,75-öt ugyanarra az eszközre. Eért írtam le, hogy mekkora nagyítashoz kb mekkora felismerési távolság tarsul, mert ez a lényeg.
A görög tesztek nem 85-ben voltak. A HH után össze vissza rakosgattak mindent mindenbe és fejlesztgettek mindent mindenhogy. Nem véletlen írtam oda, hogy 85.
Na akkor elkezdem. Mert miután olvasgattam, egyre több minden jött elő.Döntően:
Das Panzerdetail - Ladeautomaten, Munition und Feuerleitanlagen
www.kotsch88.deEzen túlmenően ha valami anomáliát fedettem fel, akkor pedig google a barátom alapon keresgettem még.Home
Tankograd Announcement! The author has a book coming out! To commemorate 10 years of the Tankograd blog, I have written a new original boo...thesovietarmourblog.blogspot.com
Igazából, még a tankogrodon is ír 850 és 800 métert vagy 1200 és 1300 métert ugyanarra az eszközre más típusban, de ha 3. oldalon néztem meg ott jó esetben nem egy 3. adat jelent meg. A nagyításnál ugyanez, van ahol 5-öt írnak van ahol meg 4,75-öt ugyanarra az eszközre. Eért írtam le, hogy mekkora nagyítashoz kb mekkora felismerési távolság tarsul, mert ez a lényeg.
Ilyen apróságokon, hogy mióta van a T-72B, fenn sem akadtam. Nekem erre az a megoldásom, hogy nem egy határozott éles vonallal váltott a gyártás T-72A-ról T-72B-re, hanem fokozatosen, emiatt legyártásra került pár száz hibrid aminek senki se tudta, hogy mi legyen a neve.Mert pl, reggel óta próbálok forrást találni az 1V40-1 tűzvezérlő rendszerre, de kb beleütköztem abba, hogy körkörösen visszahivatkozott T-72B fejlesztés.
Másik gond a szovjet nevezéktan.
A T-72 B gyártása pl.: 1984ben kezdődött. Vagy nem. Mert akkoriban gyártottak T-72 B páncélelrendezésű járműveket, amire hivatkoznak T-72 AB, T-72B1 és T-72A vagy T-72 B címszóval is. De biztos, hogy nem ugyanaz, mint a T-72B mondjuk azt, széria változata.
Ne haragudj de a peri 17E A2re se kereshetek rá úgy, hogy peri 15 A1Keresd úgy, hogy 1A40-1.
Én meg úgy tudom, hogy már az 1A40-1 is képes ATGM iranyzására.Ne haragudj de a peri 17E A2re se kereshetek rá úgy, hogy peri 15 A1
Miután minden forrás kiemeli, hogy fejlesztett tűzvezérlőrendszer az 1A40-1 leváltására az 1V40-1 így feltehetőleg nem ugyanaz. Már csak azért sem, mert az utóbbi képes IRPTk célravezetésére is.
Viszont az oroszok nem így tudják. Mivel pont ez volt az egyik váltás a T-72 A és B között.Én meg úgy tudom, hogy már az 1A40-1 is képes ATGM iranyzására.
"
The TPD-K1 sight, originally considered a piecemeal sighting unit, was later reclassified as the primary sight of the 1A40 sighting complex. The 1A40 sighting complex consists of the TPD-K1 sight and either the TPN1-49 or TPN3-49 night sight. If the 1K13-49 sight with the 9K120 "Svir" missile control system is installed, the fire control system is designated as the 1A40-1. In conjunction with this reclassification, the TPD-K1 received some small improvements related to the fire control system, the most notable of which is the new add-on lead calculator. The laser rangefinder was also improved in some way to permit shorter cooldown periods between lasings. According to Mikhail Baryatinsky, the T-72A received the 1A40 beginning in 1982, and the 1A40-1 came standard on the T-72B since its formal introduction in 1985. The T-72B1, lacking an ATGM capability, was fitted with the 1A40. 1A40 or 1A40-1 systems fitted to T-72BA tanks differ by the implementation of additional ballistic corrections using data collected by an external wind sensor and by a cant sensor.
It is important to note that the reclassification of the sight from TPD-K1 to 1A40-1 was not trivial. With the implementation of the ATGM guidance system, special changes were needed in the behaviour of the stabilizer, and as the gunner's control handles are integral to the TPD-K1 sight, the sight itself received a new electrical socket to connect to the missile control box. "
Még ilyeneket, kérlek! Biztos sok időd ment rá, és lezsibbadt a kezed a begépeléstől, de egészen a T-90A-ig is szívesen olvasnám!A harckocsizó csapatok rendszerében a vezető kutató és tesztelő szervezet a kubinkai NIIBT gyakorlótér volt, amelynek az első háború utáni időszakban I.K. Romanov harckocsizó vezérőrnagy majd N.N. Alymov, N.V. Barykov és A.U. Tarasenko a harckocsimérnöki szolgálat vezérőrnagyai álltak az élén. A tesztterületen végzett kutatási és tesztelési munkák a megbízhatóság, a terepjáró képesség, az átlagsebesség és a páncélvédelem javítását, valamint a lövési pontosság növelésének módjait, a különféle típusú páncélozott járművek működésének és megbízhatóságának javítását célozták.
A lőtéri tesztekben fontos helyet foglaltak el a komplex tesztek, amelyek magukban foglalták a harckocsik, önjáró fegyverek, páncélozott szállítójárművek és egyéb páncélozott járművek futási, ballisztikai és speciális tesztelését. Az NIIBT lőtér a páncélos-minták átfogó vizsgálatát nem csak a vizsgálati helyszín körülményei között, hanem a csapatoknál, valamint a Szovjetunió különböző éghajlati övezeteiben is megszervezte. Vizsgálatokat végeztek a Pamír-hegység és a Transz-Kaukázus hegyvidékein, Közép-Ázsia forró éghajlatán, valamint az Északi-sarkvidék és az arktikus területek zord körülményei között is. A tesztekhez tengeri(óceáni) körülmények közötti vizsgálatok is tartoztak, amiket a Fekete-tengeren és a Finn-öbölben, valamint a nyugati katonai körzetekben, a Távol-Keleten és Transz-Bajkáliában végeztek. Emellett a NIIBT tesztpályáin zajlott a külföldi páncélozott járművek tesztelésére és itt került összegzésre a világ harckocsigyártásának tapasztalata.
1954-ben a Szovjetunió Minisztertanácsának és a Védelmi Minisztérium rendeletével összhangban a Moszkvai régióban, Bronznyi városában megalakult a Járműtechnikai kutató és teszt intézet. Az új fejlesztőközpontot a korábban létrehozott kerekes és lánctalpas tüzérségi vontatók és szállítóeszközök kutatóintézetei és az erőátviteli és futómű fejlesztésével foglalkozó intézetek összevonásával szerveztek meg. Az Intézet a különböző kerekes harcjárművek, úgy, mint kerekes gyalogsági szállítók, rakétatüzérségi járművek, valamint tüzérségi és ballisztikus rakéta szállító eszközök vontatóinak alvázfejlesztésének lett a zászlóshajója.
- A harci kerekes jármű alváza alatt a jármű karosszériájának azon részeit értjük, amelyek meghatározzák a mobilitás, a teherbírás és a jármű hasznos teher mutatóit, és lehetővé teszik járműcsalád létrehozását különféle célokra. Tartalmazza a testet (vagy a páncéltest tartó részét), a hajtóművet, a sebességváltót, a futóművet és az ezek működését biztosító különféle berendezéseket.
A Szovjetunió Minisztertanácsának 1948. június 11-i rendeletével összhangban Leningrádban megkezdődött az Egyesített Harckocsitudományi és Diesel meghajtási Kutatóintézet (VNII-100) létrehozása. A tényleges munkát azonban csak 1949-ben tudták elkezdeni, így 1949. június 4-ét ünneplik az intézet alapításának napjaként, amelynek első igazgatóját Z. J Kotint nevezték ki, aki egyidejűleg a Leningrádi Kirov-gyár tervező irodáját is vezette. Az Intézet a kutatómunkával párhuzamosan fejlesztési munkát végzett, valamint az LKZ műhelyeivel együttműködve páncélozott járművek prototípusait is elkészítette.
A harckocsiipari népbiztosság 1945. októberi átszervezése kapcsán a páncélozott járművek és a hozzájuk tartozó alkatrészek gyártását a szövetséges népbiztosságra, 1946 áprilisától pedig a minisztériumokra bízták. (рансмаш, автотракторопром, тяжмаш и стройдормаш gondolom a felelős minisztériumok, de ennyire nem vagyok képben). A páncélozott járművek gyártását főként olyan vállalkozásoknál végezték, amelyek páncélozott fegyvereket és felszereléseket gyártottak a Vörös Hadsereg számára a Nagy Honvédő Háború idején. Békeidőben az ilyen gyárak száma 11-re csökkent, ugyanakkor nőtt a páncélozott járművek fejlesztésében részt vevő vállalkozások és szervezetek száma.
Az új idők előjeleként a Krasznoje Sormovo üzem (112. számú gyár) 1946 végén leállította a T-34-85 harckocsik gyártását. Tervezték az üzem átállítását T-54es harckocsik gyártására, azonban ez végül nem valósult meg, így az üzem 1953-ig lángszóró és parancsnoki harckocsik, valamint tűzoltó berendezések és OPVT rendszerek fejlesztésével foglalkozott. 1953 februárjában a 264-es számú üzemmel (Sztálingrádi Hajógyár) együtt rendeltetésszerű használatra visszaadták a Hajóépítő Ipari Minisztériumnak. A Szovjetunió Népbiztosai Tanácsának 1945. október 14-i rendeletével az uráli nehézgépészeti üzemben Ordzhonikidze (A későbbi Uralmash) leállították az önjáró tüzérség gyártását, és az üzemet átirányították az olaj- és gázipari, bányászati, kohászati és nehézgépészeti berendezések fejlesztésére és gyártására. Ugyanakkor az 50. számú üzemben, amely az Uralmash üzem része volt, a tervezőirodát megtartották az önjáró tüzérség fejlesztésének további fenntartása érdekében. A lánctalpas páncélozott járművek gyártását a Gorkij Autógyárban leállították.
Megtartották viszont a közepes harckocsik gyártását a 183-as számú Nyizsnyij-tagii és a 174-es omszki gyárban (ráadásul az SzU-100 közepes önjáró löveg gyártását az utóbbiba helyezték át az Uralmashból). A nehézharckocsi gyártás szintén folytatódott a cseljabinszki ChKZ-ben.
A német megszállás alatt elpusztult a harkovi mozdonygyárat részben helyreállították a 2. Ukrán Front 4. számú harckocsijavító bázisaként. 1943 októberében a felújított üzem a 75. számot kapta. Az üzem dolgozói között a 183-as (Nyizsnyij tagii) és a 75-ös (Cseljabinszk) üzemekből kirendelt egykori harkoviták voltak. 1944 júliusában a 75-ös számú harkovi gyár visszakerült az NKTP rendszerébe, majd 1944 augusztusában a 38-as üzemet Kirovból Harkovba helyezték át (A dolgozók nagy részét a Kolomnai(kolomneskogoi?) mozdonygyár szakemberei tették ki), amely a helyreállított üzem része volt korábban.
Ugyanezen év novemberében a Kazahsztánból újra kivont, lángszórókat gyártó 222. számú üzem bekerült a 75. számú üzembe. A 75. számú üzemben mindenekelőtt kohászati üzemek beszerzései indultak meg, berendezések és szerszámgépek helyreállítása, korszerűsítése később történt meg. Az üzemet már 1944. november végén megbízták a T-44-es közepes harckocsi sorozatgyártásával, amely 1947-ig - a T-54-es közepes harckocsi sorozatgyártásának megszervezéséig - folytatódott.
Az LKZ területén 1944-ben, Leningrád blokádjának feloldása után létrehozott 100-as számú kísérleti üzem VNII-100-as (1966-tól - VNIITransmash) és az NKTP cseljabinszki 100-as kísérleti üzemévé alakították át. 1951. augusztus 4-től műhelyként a ChKZ szervezetének része lett. Ugyanezen év augusztusának végén a VNII-100-ból önálló egységként leválasztották a nehéz harckocsik speciális tervezőirodáját, az OKBT-t, amely a helyreállított LKZ harckocsigyártás részévé vált.
A sztálingrádi traktorgyár helyreállítása után (F.E. Dzerzsinszkijről elnevezett üzem) a harckocsigyártást nem szervezték meg újra a háború utáni első években. Az országnak ugyanis békés termékekre is szüksége volt így legalábbis a kezdetekben tényleg mezőgazdasági vontatókat és traktorokat gyártottak az üzemben. Azonban 1950. november 28-án a PT-76 könnyű kétéltű harckocsi sorozatgyártás megkezdésével párhuzamosan Speciális Tervezőirodát hoztak létre itt, így a nemzetgazdasági termékek mellett a páncélozott járművek sorozatgyártása is újra indult az üzemben.
Amit idéztem egy orosz írta (legjobb tudomásom szerint) orosz emberekre és forrásokra hivatkozva (az viszont biztos, hogy orosz forrásanyaggal dolgozik). Igaz angolul.Viszont az oroszok nem így tudják. Mivel pont ez volt az egyik váltás a T-72 A és B között.
Bocsánat, de ebben az oroszoknak hiszek. Ahogy abban is, hogy az 1A40-1 tüzvezérlő, és nem optikai rendszer leváltására hozták létre az 1V40-1et.
De csak a lelked megnyugtatására, a leopard 1ről írt szovjet elemzéseket is pont ugyanezzel a szkepticizmussal kezelem
Az 1A40re szerintem részletes gombokat is magába foglaló leírást is találtam.https://www.mediafire.com/file/lklsptqo8hgixee/T-72_T-90.pdf/file
Remélem megjelenítni. Én az 1A40-1 esetén a 192. oldalra emlékszem, hogy megemlítik. De szinte biztos, hogy tárgyalják valahol külön is.
Amivel semmi baj nincs. Olvastam. Csak ellentmond a többi orosz forrásnak, ami nem nyugaton jelent meg.Amit idéztem egy orosz írta (legjobb tudomásom szerint) orosz emberekre és forrásokra hivatkozva (az viszont biztos, hogy orosz forrásanyaggal dolgozik). Igaz angolul.
Semmilyen digitális tűzvezetés nem volt a B3-at leszámítva. Annak az alapja egy szélmérő. Nem találsz T-72B-n, T-72B1-en szélmérőt.Az 1A40re szerintem részletes gombokat is magába foglaló leírást is találtam.
A helyzet az, hogy a T-72Big, és utána a tisztán kukázott cuccokról rengeteg forrásanyag van. Pl az Agaveról is részletes leírást találtam.
A T-72 Btől kb melléduma, meg körkörös hivatkozások, mintha mai napig hadititoknak számítanának a rendszereik.
Majdnem minden orosz forrás 1V40ként hivatkozik a tűzvezérlő rendszerre. Felsorolva a részegységeket is. De már, hogy milyen ballisztikus számítógép tartozott hozzá, még általam nem megtalált információ.
Amivel semmi baj nincs. Olvastam. Csak ellentmond a többi orosz forrásnak, ami nem nyugaton jelent meg.
Mint mondtam a T-72Aig, és kb 80anig meglehetősen felderíthető az orosz harckocsik világa. Utána az egész egy mellédumálós katyvasz, amiből próbáld kiemelni a lényeget.
Pl.: OBJ 299 és 299B. Totálisan nem tiszta, hogy miért nem maradtak a 2 fős elrendezésnél. A legtöbb általam olvasott forrás a túlterheltséget hozza fel, ami teljesen hihető. De van legalább egy, aki szerint a számítógépes rendszer fejletlensége az oka. Én inkább az előbbire hajlok. De 100% hogy nyugati forrásban csak az utóbbit találnám meg.