Szerintem meg van,csak szét kellene nézni a civil szférában,rácsos keréknek hívják,a tank,ivf futódörgőire rá kell applikálni,és.már nem is süllyed meg annyira,hogy felhasaljon,szerintem az első 2 futógörgőre elég is lenne,azzal már hatalmasat nőne a terepjáró képesség.
Egy gyorskapcsolós megoldàst kellene rendszeresíteni,még megemelni sem kell hozzá a gépet,számtalan megoldás van,a kezelők 1 perc alatt felraknák/db,jól elhelyezve a gépen még az atgm-ek ellen is véd,nem is kell műszer pontosnak lennie, kukk egyszerű vasdarab,egy csőhajlító,ami megtekeri a 30,as gömbvasat,állványos flex, Co hegejtő,100as szögvas,colstok,derékszöd,és egy komótos reggeli után már fent is lenne az első darab a futőgörgőn ebédidőre,aztán teszt a dagonyában,és mehet is szériagyártás,majd a tankok így mehetnek át a sáron, amon eddig nem.
A sztyeppén érdektelen,hogy 1 méterrel szélesebb lesz a gép,városban meg van út,oda nem kell úgysem.
Szintúgy szintet lépnének sztyeppei harcban a kerekes ivf-ek,meg az egész ellátó lánc,ha a teherautókat is felszerelnék velük, láthatóan mindkét félnek hatalmas erőket fog le a járható utak tartása/elfoglalása,ezzel a módszereel ez kb 80%-ban csökkenthető lenne,mivel kb bárhol elmenne a harci szekér.
Annyi, hogy a láncos technikán a futógörgők nem hajtottak,de azért kapnak nem kevés hajtást a lánctól,az már önmagában is sokat hajt,de én még dobnék a 2 első futógörgőre,a két gumiabroncs közé valami körmös hevedert,vagy sima láncot,ami kapaszkodik a láncban lévő tüskékre,így a futógörgő is hajtott lenne egyből, a rápattintott rácsos kerékkel együtt. Kis erőfeszítéssel lehetne a futógörgőket ilyen belső kiképzéssel gyártani,ami akad a láncban lévő tüskékbe,és davai!
Ez az utakat sem károsítja,sem a láncot,sem a futóművet,mert amíg nem süllyed meg a gép,nem ér le a talajra,csak a szélességet nőveli,de ez a terepen érdektelen.