Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
515
1 727
93
harchoz tevéshez annyi vólt vezetőrésznél hogy 2x2 X be kelett parkolnom belső telephely belső gyakorló terén tesztpályán egy kiszedett üzemanyagtartály gödrébe meg egyxzer egyy földtöltés mögül kigördülni meg vissza. De ez a jármútesztel vólt egybetartva. (javítás miatti tesztjárat) meg felmenni a kaptatóra és ott megállni majd lejönni (vólt még vizsgatétel nekem).
tüzelő harckocsit nem kelett vezetnem (nem vóltam vezető ahogy "bólyás " vezgyak pályán sem kelett mennem. (nem vólt a dolgom).)
Minden tiszteletem mellett @Szittya mindig van egy olyan érzésem hogy azért írsz igy hogy google translate/deepl/stb. ne tudja lefordítani a románokat/ukránoknak/gyíkembereknek (kinek mi tetszik). Profi.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 192
33 579
113
Minden tiszteletem mellett @Szittya mindig van egy olyan érzésem hogy azért írsz igy hogy google translate/deepl/stb. ne tudja lefordítani a románokat/ukránoknak/gyíkembereknek (kinek mi tetszik). Profi.
semmi szükség nem lenne semmi ilyesmire mert már más a kiképzési struktúra (német rendszer van alapúl véve) az a rendszer amibe én képződtem egy elavúlt képzési rendszer. Leok esetében meg a db számok miatt nem kivitelezhető teljes mértékbe és ez meg is borítja. (nekünk 1 hónapunk vólt teszem azt 30 harckocsi közül kiválasztanunk a magunkét (vólt közte fél éve leállított meg tizen éve leálított is. (és ezek hibás olykor hiányos gépek.) és azt a hk t elvileg vitte magával adott személy. (tartalék gép a kezszemnek ) ez a leokkal nem kivitelezhető pl. mert nincs gatya leoból több tucat
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 192
33 579
113
vólt egy harckocsim mint másnak karabélya másnak a fegyverszobán nekem a telephelyen. de másoknak is vólt saját a vezetőnek is az irányzónak is. 3 fős kezszem azt jelentette hogy vólt 3 harckocsi amit váltogatott. (a 3 hk a 3 kezszem 1-1-1 hk jából ált össze. tehát amikor a parancsnokok kezszemet választottak akkor harckocsit is választottak.
1 használatba 1 késszenlétbe pöpecen 1 javítós .
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 648
55 278
113
vólt egy harckocsim mint másnak karabélya másnak a fegyverszobán nekem a telephelyen. de másoknak is vólt saját a vezetőnek is az irányzónak is. 3 fős kezszem azt jelentette hogy vólt 3 harckocsi amit váltogatott. (a 3 hk a 3 kezszem 1-1-1 hk jából ált össze. tehát amikor a parancsnokok kezszemet választottak akkor harckocsit is választottak.
1 használatba 1 késszenlétbe pöpecen 1 javítós .
Mennyire érezted magadat"biztonságban" a harckocsiban? Gondoltál arra, hogy statisztikailag elég hamar kilő(het)nek?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 192
33 579
113
Mennyire érezted magadat"biztonságban" a harckocsiban? Gondoltál arra, hogy statisztikailag elég hamar kilő(het)nek?
Valós statisztikák nem annyira drasztikusak. de az nem hír hogy hány hk-t nem lőtek ki vagy hány hk s élte túl a találatot vagy hogy a kilőtt jármű javítható e maradt vagy sem. tartózkodott e egyáltalán vallaki a kilőtt hk kba . statisztikailag mennyi vólt üres mennyi vólt egy készenlétis figyelőből. stb
statisztikailag nem rossz a hk ban a túlélési arány.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 192
33 579
113
2 óra a harcban maximumra tervezve az egy félreértés. az annyit jelent hogy 2 óra valós folyamatos tűzcselekményes harcot bír egy hk.
ez nem úgy müködik hogy az eggyik bevetésen vólt 10 perc tűzharcka részem most 20 percbe akkor már csak 1.5 órám van...
hanem egyhuzamba 2 órát (nagyon többet lehet üzemanyaggal sem bír)
-a linkelt 9 perces viddeó is kb egy 1 órás bevetés felgyórsítása.) 2 óra folyamatós tűzharcot bárhol kemény dolog túlélni.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 057
30 976
113
2 óra a harcban maximumra tervezve az egy félreértés. az annyit jelent hogy 2 óra valós folyamatos tűzcselekményes harcot bír egy hk.
ez nem úgy müködik hogy az eggyik bevetésen vólt 10 perc tűzharcka részem most 20 percbe akkor már csak 1.5 órám van...
hanem egyhuzamba 2 órát (nagyon többet lehet üzemanyaggal sem bír)
-a linkelt 9 perces viddeó is kb egy 1 órás bevetés felgyórsítása.) 2 óra folyamatós tűzharcot bárhol kemény dolog túlélni.
Szinte kizárt,hogy manapság 2 órás folyamatos tűzharcot vivj hk-val.Egyszerűen nincs hozzá elég lőszered.Mindenképpen ki kell válnod visszatérni a feltöltő ponthoz.
Mennyire érezted magadat"biztonságban" a harckocsiban? Gondoltál arra, hogy statisztikailag elég hamar kilő(het)nek?
Ez a kilövés egy érdekes dolog.Mit értesz alatta?73as izraeli statisztikák szerint átlagban 6x lőttek ki egy hk-t,mire javithatatlan,harcképtelen roncs minősitést elérte.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
2 óra a harcban maximumra tervezve az egy félreértés. az annyit jelent hogy 2 óra valós folyamatos tűzcselekményes harcot bír egy hk.
ez nem úgy müködik hogy az eggyik bevetésen vólt 10 perc tűzharcka részem most 20 percbe akkor már csak 1.5 órám van...
hanem egyhuzamba 2 órát (nagyon többet lehet üzemanyaggal sem bír)
-a linkelt 9 perces viddeó is kb egy 1 órás bevetés felgyórsítása.) 2 óra folyamatós tűzharcot bárhol kemény dolog túlélni.
Azt se felejtsük el, hogy 2 óra tűzharcra nincs is feltétlen elég lőszere a harckocsinak. Teljesen mind1, hogy milyen harckocsiról beszélünk 45 lőszernél nincs több egyikben sem a 120/125mm-es ágyúkhoz. Ez nem egy olyan hű de nagy mennyiség, simán el lehet lőni nemhogy kettő de egy óra alatt is.
 
W

Wilson

Guest
Inkább ide teszem mnint az ukri fegyveres erőkhöz....


A legénység élete a harctéren szerelő-vezetőtől függ.


17 November 2022, 10:29

Az ukrán fegyveres erők egyik gyakorlótere zajos volt - harckocsimotorok dübörögtek, lövések hallatszottak. A kadétok másik váltása három tank mellett sorakozott fel.

golovna-37.jpg


Egy rövid parancs, és a "hetvenkettes" megindult előre.

Az egyik tank, ahogy mondani szokták, "szépen" mozgott, a többiek jobbra-balra szökdécseltek, néha extra füstfelhőkkel.

Hallom az oktató hangját a sisaktelefonban: "Óvatosan, ne rángasd annyira a kart, ez nem tudod mi!".

A verseny után, egy rövid szünetben beszélgettünk az oktatókkal, akik a szerelő-vezetőket képzik.

- Mennyi ideig tart egy szerelő-vezető képzése?

- Kezdjük azzal a ténnyel, hogy létezik ilyen pozíció - szerelő-vezető. De van olyan is, aki gyalogsági harcjárművekkel, van aki páncélozott személyszállító járművekkel, van aki harckocsikkal dolgozik. Ezért nincs általános válasz.

A gépész-vezető alapképzés 20 munkanap, ha van tank vagy szimulátor, de ez csak egy alapszintű, ahogy ők mondják, "felhasználói" képzés. Ilyen képzés után a járművezető elindíthatja a harckocsit, vezethet egy bizonyos távolságot, valahogy megtanulhat manőverezni. Ez a képzés első foka.

A második - az alapvető ismeretek ismétlésével kezdődik: mi a nyomás, a sebesség, a hőmérséklet. Ezután - mi a motor, a sebességváltó, a motorrendszerek általános felépítése, mi a harckocsi napi karbantartása, és csak ezután - lépnek át a gyakorlatba.

Például legalább 5 módja van annak, hogy beindítsuk a motort egy tankban:

1. Levegő

2. Elektromosság, az akkumulátorról

3. Kombinált

4. A szomszédos harckocsi légrendszeréből

5. A szomszédos harckocsi villamos energiájának segítségével

Van még egy, a "gúnyolódás" - "olajjal", de ez szélsőséges esetekre vonatkozik.

Amikor a kadét megérti, hogy a motor indítása fűtés nélkül csak 5˚C-ig megengedett, és az alatt - szükség van rá, amikor elkezdi megérteni, hogy az olaj hőmérsékletét és nyomását a megfelelő értékekre kell hozni, és csak akkor "nyomja meg a gázt" - akkor lehet továbblépni a különböző körülmények közötti vezetéshez és a gyakorlatok végrehajtásához.

photo1668601259.jpg


- Mennyire fontos a szerelő-vezető képzettségi szintje?

- Ahogy a tankosok mondják, a legénység élete a harctéren a szerelő-vezetőn múlik. A szerelő megfigyeli a helyzetet, jelentést tesz a parancsnoknak, döntéseket kell hoznia a manőverről, figyelembe véve a csata körülményeit. Ezért a személyzet koordinálása a képzés harmadik szakasza, az elmélet és a gyakorlat elsajátítása után kezdődik.

Rendszerint öt-tíz napba telik, amíg a legénység összeáll a harcban. A szimulátor jelenléte pedig ideális. Ugyanis a gyakorlatvezető a képernyőn látja a tank összes hibáját és manőverét, és lehetősége van mindent megmagyarázni.

- Úgy látom, hogy most a vezetők T-72-es harckocsikon gyakorolnak. Milyen jellemzői vannak a különböző típusú tartályok járművezetői képzésének?

- A fegyveres erők jelenleg háromféle harckocsival rendelkeznek. A háború előtt az első és legfontosabb a T-64 és a különböző változatai - T-64A, T-64B, T-64BV, T-64BVM, "Bulat".

A felkészülést sok éven át végezték különböző helyeken, így ez a tank a fegyveres erők fő igáslova, és sok kiképzett személyzet van hozzá.

A második a T-72A harckocsi és különböző változatai - T-72B, T-72AMT, zsákmányolt T-72B3 - mindegyiknek megvannak a maga sajátosságai. Különböző motorok, illetve eltérő dinamika, eltérő karbantartás. Az elmúlt hónapokban több tucat T-72B3-as harckocsit szereztek be, amelyek most az Ukrán Fegyveres Erők kötelékében harcolnak.

A kadétok általában nem tudják, mi a különbség a T-64 5TDF vagy 6TD motorjai és a B-46 vagy B-84 vagy B-92 orosz V alakú motorok között. A különbség a különböző üzemi fordulatszámokban rejlik - az ellentétes irányban mozgó dugatyúkkal rendelkező motorral rendelkező harckocsik 2200-2800 fordulat/perc, a V-elrendezésűek pedig 1600-1900 fordulat/perc fordulatszámon működnek. Ezért azok, akik hozzászoktak a percenkénti 300 fordulatszámú "ablakhoz", megszokják, hogy a váltókarral dolgozzanak, a 600 fordulatszámú ablakkal rendelkező harckocsikkal ezt nem szabad megtenni. Az emberek átképzése egyik motortípusról a másikra időbe telik. Ha ez nem történik meg, az túlzott üzemanyag- és kenőanyag-fogyasztáshoz vagy a motor meghibásodásához vezethet.

photo1668601261.jpg

A harmadik harckocsitípus a T-80-as és annak T-80B és T-80BVM módosításai gázturbinás hajtóművekkel. Számos funkcióval is rendelkezik.

Tény, hogy nemcsak repülőgép-kerozinnal, hanem dízelüzemanyaggal is működhet. Az indítóhengerek nyomásszintjét azonban gondosan ellenőrizni kell, mert levegő nélkül nem lehet majd beindítani a motort, és egy vontatótól vagy tolatótól is.

A GTD-1000, GTD-1000T, GTD-1000TF motorokkal felszerelt tankoknál semmiképpen "ne vegyen magára két kart", ahogy azt sokan a T-64 vagy T-72 esetében megszokták. Miért? Mert lassításkor a karok nem indítják be a sugárfúvókát, és amikor a harckocsi lelassul, ez a második kaszkád turbinalapátjainak töréséhez vezet. Ezért az embereket át kell képezni, vagy még jobb, ha az alapoktól tanítják meg őket, mert a dízelüzemű harckocsik vezetőinek bizonyos szokásai automatikussá válnak.

Egy másik jellemzője, hogy a 2. sebességfokozatból való elinduláskor a harckocsi szinte azonnal eléri a 40 km/h-s sebességet, ami korlátozott területen kellemetlen következményekkel járhat.

Általánosságban elmondható, hogy a harckocsi nagyon gyors, nagyon energikus, a felfüggesztés lehetővé teszi, hogy nagy sebességgel mozogjon terepen

Most már van egy bizonyos számú ilyen gépünk, és ezért világosan meg kell értenünk, hogy működésükhöz szükség van a szerelő-vezetők bizonyos átképzésére.



photo1668601260-1.jpg


- Vannak-e különbségek a gépek kezelhetőségében és manőverezhetőségében?

- Igen, természetesen vannak. A képzés külön szakasza a manőverezőképességre vonatkozik. A T-64-es tankokon ugyanis a rövid torziós görgők koaxiálisan vannak rögzítve, a T-72-eseken pedig a jobb oldali görgők előre vannak rögzítve, ezért a tank egyenesből balra fordul. Ezt vagy eltérő sínfeszítéssel kellene kompenzálni, de általában nem így történik. Ezért a vezetőknek időről időre korrigálniuk kell a mozgás irányát a megfelelő karral. Ha ez nem történik meg, akkor észrevehetően balra fordul, és a kezdők ezt a pályán látott kar ideges meghúzásával kompenzálják.

 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
A pár tucat az nem több száz, de erre magától is rájöhetett az aki gondolkozott egy kicsit...
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
A pár tucat az nem több száz, de erre magától is rájöhetett az aki gondolkozott egy kicsit...

"Вже за останні місяці були затрофеєні десятки танків Т-72Б3, які зараз воюють у лавах ЗСУ."
Ami a google translate és a gyenge orosztudásom alapján szó szerint:
"Már az utóbbi hónapokban több tucat T-72B3 lett trófea, amik most az Ukrán Fegyveres Erők kötelékében harcolnak."

Tehát specifikusan T-72B3 típusra mondja, és az "utóbbi hónapokra".

Oryx szerint a teljes háború alatt e hozzászólás pillanatában az összes T-72B3 változatból (B3, B3 2014, B3 2016) 184 darabot foglaltak el (bár ebbe a "damaged and captured" is benne van, amiket valójában talán teljesen leírtak, mint pl ez https://postlmg.cc/ZW4JkjQT).

Attól függően, hogy "az utóbbi hónapokban" mit jelent, ha három hónappal számolunk, feltételezzük, hogy kb egyenletesen jelennek meg a veszteségek, és hogy a háború már majdnem 9 hónapja tart, az erre az időszakra eső mennyiség kb 62 darab.
Ez nagyságredileg megfelel a "több tucat" leírásnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
"Вже за останні місяці були затрофеєні десятки танків Т-72Б3, які зараз воюють у лавах ЗСУ."
Ami a google translate és a gyenge orosztudásom alapján szó szerint:
"Már az utóbbi hónapokban több tucat T-72B3 lett trófea, amik most az Ukrán Fegyveres Erők kötelékében harcolnak."

Tehát specifikusan T-72B3 típusra mondja, és az "utóbbi hónapokra".

Oryx szerint a teljes háború alatt e hozzászólás pillanatában az összes T-72B3 változatból (B3, B3 2014, B3 2016) 184 darabot foglaltak el (bár ebbe a "damaged and captured" is benne van, amiket valójában talán teljesen leírtak, mint pl ez https://postlmg.cc/ZW4JkjQT).

Attól függően, hogy "az utóbbi hónapokban" mit jelent, ha három hónappal számolunk, feltételezzük, hogy kb egyenletesen jelennek meg a veszteségek, és hogy a háború már majdnem 9 hónapja tart, az erre az időszakra eső mennyiség kb 62 darab.
Ez nagyságredileg megfelel a "több tucat" leírásnak.
Mikor vokt Harkov? Pár hónapja. Másból (T-80BVM, T-90A vagy M) meg nincs nekik 100-as mennyiség, max T-72B-ből.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Ezt azért megindokolhatnád.
Csak hogy ne az armatát szennyezzük vele:

Még ha a sosna-unál az alapverziót vesszük is (ami spec nem tiszta, hogy fejlesztve lett-e, de akár még fejlesztéseket is kaphatott a bevezetése óta, tudjuk, hogy pl a hőkamerája az akkori francia rendszer licenc másolata.
Azt kb a leo2a6M haladta meg.
Csak az orosz "kohószökevények" legfőbb baja nem ez, hanem az APS hiánya. Na mennyi APS-el szerelt nyugati tank rohangászik?
Igazából kb még egy sem. És innentől a "modern" páncéltörő rakéták ellen (igazából a nem modernek ellen is) pontosan ugyanannyira védettek. Akkor miről beszélünk?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
Csak hogy ne az armatát szennyezzük vele:

Még ha a sosna-unál az alapverziót vesszük is (ami spec nem tiszta, hogy fejlesztve lett-e, de akár még fejlesztéseket is kaphatott a bevezetése óta, tudjuk, hogy pl a hőkamerája az akkori francia rendszer licenc másolata.
Azt kb a leo2a6M haladta meg.
Csak az orosz "kohószökevények" legfőbb baja nem ez, hanem az APS hiánya. Na mennyi APS-el szerelt nyugati tank rohangászik?
Igazából kb még egy sem. És innentől a "modern" páncéltörő rakéták ellen (igazából a nem modernek ellen is) pontosan ugyanannyira védettek. Akkor miről beszélünk?
Nem kapott semmi fejlesztést, hisz semmi nem változott ami miatt erre szükség lenne. A T-90M is ugyanazt a 2A46M-5 löveget használja mit a B3 így még csak új lőszereket sem kellett "megtanítani " neki. Az, hogy modernebb optika kerüljön bele megint csak értelmetlen, hisz pont az olcsósága miatt rakták a T-90M-be is. Ha megdrágítanák, akkor eltűnne az egyetlen előnye a T-14-hez használt technológiaval szemben (az olcsóság).

Nem az APS hiánya a legnagyobb bajuk, hanem a modern rendszerek komplett hiánya. A T-90M-et leszámítva még digitális térkép sincs bennük. Ha meg akarja a parancsnok tervezni, hogy merre menjenek, akkor meg kell állni kipattani a harckocsiból, mert az "iranytű" nem működik 46 tonna acélban. De a parancsnok helyzetképe is tragikus, hisz csak egy kézzel forgatható periszkóprendszere van. Szerintem sokszor azt sem sikerül megállapítaniuk, hogy honnan lőnek rájuk, ami azért alapvetőbb lenne a sikeres harctevékenységhez mint az APS.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Nem kapott semmi fejlesztést, hisz semmi nem változott ami miatt erre szükség lenne.
tudom, hogy ez "csak" egy hülye orosz oldal a tankról
de mégis miért írnak akkor fejlesztett tűzvezérlő rendszert, ha nem azért, mert fejlesztették?
Innentől most komolyan, mi értelme válaszolni?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and fip7

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 335
76 985
113
tudom, hogy ez "csak" egy hülye orosz oldal a tankról
de mégis miért írnak akkor fejlesztett tűzvezérlő rendszert, ha nem azért, mert fejlesztették?
Innentől most komolyan, mi értelme válaszolni?
Volt egy terv arról, hogy mi lesz a T-90M és lett egy végeredmény amit T-90M-nek nevezünk. A kettő elég távol áll egymástól.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: Mark1993 and bel

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Az egész (és nem csak a hk) harcászatrol nagyon fals elképzelések vannak a fórumon.A köztudatban az van,ami a valóságban elégr itka-a hk találkozóharc.
Én spec a löszerrovatba rendre kitörő vitákon tudok jókat röhögni.Ki se tudja lőni!!!!Áááá,dehogy....De mégis.Ott vannak a tényleges,éles harci tapasztalatok,tessenerk már kikeresni és átböngészgetni.
Persze, ha úgy nézed, a harckocsi a gyalogság támogató erejévé vált ismét. Ettől függetlenül fontos a mi lövi ki, hogy lövi ki kérdés is, csak nem a Kurksz 2.0 miatt, hanem mert nagyon érdekesek a mögöttük rejlő tervezési filozófiák.
Igazából ha engem kérdezel nem is a frontpáncél 90°ban mennyi lenne a fő kérdés, hanem a tényleges ellenállóképesség, túlélési lehetőségek stb.
Ehhez pl.: tök érdekes, hogy a T-62 egyik méltatlanul alulértékelt fejlesztése, hogy kevésbé hajlamos "szilánkosodni" a páncélzata. Pedig a T-55ről keményen kiderült, hogy amíg a nyugati fronton, ahova tulajdonképpen tervezték halálos fegyver lenne, mert ami ellen tervezték (90mm HEAT, űrméretes pcgránát) kb immunis, ami jött (105 pcgránát, HEAT) jól szerepel, addig a zsidó HESH ellen "védtelen" volt, annak ellenére, hogy maga a páncél megfogta a lövedékeket. Csak a legénység belehalt.
Ahogy érdekes téma lenne, a ki mit gondolt a másikról témaköre is. Nagyon érdekes meglepetések vannak benne. Legalábbis számomra, pont pl.: a mozgékonyság témájában is.