Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 872
113
Technika karbantartás.


"A berendezések elsődleges hibaelhárítását a védelmi vállalkozások szakemberei segítségével végzik, akik jól ismerik termékeik jellemzőit. Például az Uralvagonzavodot képviselő Nyizsnyij Tagil mérnökei felelősek a T-72-es harckocsikért különféle módosításokkal, a szibériai Omsktransmash alkalmazottai a T-80-as harckocsikért, a Kurgan technikusai pedig, ahol ezt a járművet gyártják, a BMP-3. "
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 285
33 862
113
@dudi nem vóltam HK vezető csak tervezve vóltam annak alapkiképzés alatt. De szakalapon már harcjármű PK ra kaptam képzést és abból is vizsgáztam. (joli joker vóltam. Beülhettem irányozni vezetni és parancsnokolni ) a bikát is és 55 ös hídvetőre is kaptam képzést . A kuplingot több okból is be kell nyomni.
1. @fip7 írt a célratartás miatt hogy a motor járása ne akadályozzon.
2. ha nem optimális tüzelővonalból vagy tüzelőállásból tüzel a HK szar a talaj állapota vagy lejtős megtolja a gépet. és ha sebességbe van a gép menetközbe az megrúgja a gépet hátra. ez motorfékként hat ez sem a lövésnek sem a jármű motorjának erőátviteli rendszerének nem segít. (a hűtőventilátor is kap ilyenkor de nem ezért szokott törni a lapát.előfordúlhat ha nagyon fáradt a lapát bekötési pontnál de nem jellemző) mondjuk a kuplung nélküli lövés sem.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 285
33 862
113
nekem a vezetés annyiból állt. hogy.
kelett tudnom arréb parkolni a gépet tábori (bakony) és telephelyi körülmények között. (a parkoló állást szakszerűen kitölteni) más parkolását irányítani.
kelett tudnom beállnom javítóállásra telephelyről (táblás útszakaszon áthaladva) ez a felvezetéses vezetés
meg bója nélküli kijelőlt vezgyak pályán kelett tudnom vezetni és a megfelelő műveleteket végreajtani. (álj jobra balra előrre hátra sebességváltás.)terepi)
kelett tudnom vontatni harckocsival bikával. meg a t55 hídvetőt be kelett tudnom indítani kiállni a garázsból meg vissza (kanyart nem kértek) csak elörre hátramozgást meg a rendszerek felélesztését. (beindítani tudni tartós tárolásból)
(ez kelett a HKSZ hez is nekem) ott amikor HKSZ be kerültem kelett egy bonyolúltabb vezetési műveletet végrehajtanom. (begyakorlással) vizsgával) kiállás élesfordulat ivesfordulat oda lassú menet vissszafele nagygázfröccsel kigyorsítás hirtelen álj (fékteszt) lassúgurulás teljes fordulat lassúmenet vissza majd 3/4 es fordulat és tolatás. a hksz vezetéstréningje egyébként nem rossz. ezt időre megadott sebességre gyorsítva megadott helyen fékezve forrdulva stb.
a harcjármú késszenlétbe helyezési tesztje az rám hárult kocsipk ként hksz be mert én vettem át.
Leonál nem tudom hogy van a késszenléti csomagok feltőltése meg egyebek meg titok. riadókészleteké is. de azok rendezése is az én dolgom vólt. szolgálaton kívül is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 285
33 862
113
ezen fellül 1 szer vóltam vontatvány amikor a MESSIÁST hoztam vissza a felmérés ( után a műhelyből TK ) egyszer vissza a műhelybe.
4x-5x ki meg visszaparkóltam a javítás céljábol
meg 3x megcsapattam belső udvaron és a telephelyen meg egyszer vagisztam vele amikor beindítottam elsőnek menetkésszé tettem egy órát másfelet kocsikáztam a garázsok között. vízsgám után parkóltam vele ki telephely elé szemlére meg vissza 2x vissza 2x vittem mosoba (meg szakalapon is vagy 3x le kelett mosni) 1x parkoltam trélerre (vasuti kocsira nem parkoltam csak oktatást kaptam belölle zártam meg irányítottam) kb ennyi vólt a vezetés (meg egyszer lövészként volt egy örömvezetésem.)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 285
33 862
113
harchoz tevéshez annyi vólt vezetőrésznél hogy 2x2 X be kelett parkolnom belső telephely belső gyakorló terén tesztpályán egy kiszedett üzemanyagtartály gödrébe meg egyxzer egyy földtöltés mögül kigördülni meg vissza. De ez a jármútesztel vólt egybetartva. (javítás miatti tesztjárat) meg felmenni a kaptatóra és ott megállni majd lejönni (vólt még vizsgatétel nekem).
tüzelő harckocsit nem kelett vezetnem (nem vóltam vezető ahogy "bólyás " vezgyak pályán sem kelett mennem. (nem vólt a dolgom).)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 285
33 862
113
kb ennyi vólt a harckocsivezetés részemről. Irányzói feladatokról kevesebbet írhatnák és többet ha a műszerezettséget is leírnám. de ebbe vezetésnél se mentem bele (hányszór indítottam járművet kapcsolótáblák mikor mit kell kapcsolni stb...) miközbe javítottam a páncélosomat sokszor kellett indítanom (tesztjáratot csinálni)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 223
67 138
113
9 perces szösszenet 3 DNR tankról, ahogy keringőznek a szépséges csernozjomon, valahol Pervormajszkoje mellett, sűrű ukrán tüzérségi tűzben és néha egy-egy ATGM-mel is megkóstoltatva.

A helyszín valahol a donyecki reptér mellett, nyugatra. Geolokációk, illetve rövid leírás arról, mi történik a videó alatt találhatóak.
Itt legalább hallatszanak a hangok, de ez sem bírta ki, hogy ne vágjon alá valami kedvenc zenét. Mi ez a kretén agyfasz betegség az emberekben? :mad: :mad: :mad: :mad:
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 223
67 138
113
9 perces szösszenet 3 DNR tankról, ahogy keringőznek a szépséges csernozjomon, valahol Pervormajszkoje mellett, sűrű ukrán tüzérségi tűzben és néha egy-egy ATGM-mel is megkóstoltatva.

A helyszín valahol a donyecki reptér mellett, nyugatra. Geolokációk, illetve rövid leírás arról, mi történik a videó alatt találhatóak.
Amúgy elég jó felvételek és végre nem magányos hk kolbászol. Bár kicsit gyakorlat szaga van.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 940
48 711
113
Itt legalább hallatszanak a hangok, de ez sem bírta ki, hogy ne vágjon alá valami kedvenc zenét. Mi ez a kretén agyfasz betegség az emberekben? :mad: :mad: :mad: :mad:
Teljesen jó lenne (főleg az ilyen hosszabb videóknál) ha egyszerűen csak hallanánk a zajokat. Az ilyen stock zenék alávágása emberiség elleni cselekedet :(

Disclaimer: az "egyperceseknél" szerintem annyira nem gáz, ha van zene :)
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 223
67 138
113
Teljesen jó lenne (főleg az ilyen hosszabb videóknál) ha egyszerűen csak hallanánk a zajokat. Az ilyen stock zenék alávágása emberiség elleni cselekedet :(

Disclaimer: az "egyperceseknél" szerintem annyira nem gáz, ha van zene :)
Utoljára a szír Anna TV-s GoPro felvételek voltak tisztán a valóság hangjaival.
 

Catles

Well-Known Member
2021. február 5.
521
1 739
93
harchoz tevéshez annyi vólt vezetőrésznél hogy 2x2 X be kelett parkolnom belső telephely belső gyakorló terén tesztpályán egy kiszedett üzemanyagtartály gödrébe meg egyxzer egyy földtöltés mögül kigördülni meg vissza. De ez a jármútesztel vólt egybetartva. (javítás miatti tesztjárat) meg felmenni a kaptatóra és ott megállni majd lejönni (vólt még vizsgatétel nekem).
tüzelő harckocsit nem kelett vezetnem (nem vóltam vezető ahogy "bólyás " vezgyak pályán sem kelett mennem. (nem vólt a dolgom).)
Minden tiszteletem mellett @Szittya mindig van egy olyan érzésem hogy azért írsz igy hogy google translate/deepl/stb. ne tudja lefordítani a románokat/ukránoknak/gyíkembereknek (kinek mi tetszik). Profi.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 285
33 862
113
Minden tiszteletem mellett @Szittya mindig van egy olyan érzésem hogy azért írsz igy hogy google translate/deepl/stb. ne tudja lefordítani a románokat/ukránoknak/gyíkembereknek (kinek mi tetszik). Profi.
semmi szükség nem lenne semmi ilyesmire mert már más a kiképzési struktúra (német rendszer van alapúl véve) az a rendszer amibe én képződtem egy elavúlt képzési rendszer. Leok esetében meg a db számok miatt nem kivitelezhető teljes mértékbe és ez meg is borítja. (nekünk 1 hónapunk vólt teszem azt 30 harckocsi közül kiválasztanunk a magunkét (vólt közte fél éve leállított meg tizen éve leálított is. (és ezek hibás olykor hiányos gépek.) és azt a hk t elvileg vitte magával adott személy. (tartalék gép a kezszemnek ) ez a leokkal nem kivitelezhető pl. mert nincs gatya leoból több tucat