A Gripen NG egy koncepció bemutatása volt, hiszen a Deltát erős lemezmunkának vetették alá... Az közelebb áll az F-hez, mint a KF51 egy eljövendő tankhoz. Ami nagy különbség, hogy itt el volt határozva az Griff F gyártása de előtte készítettek egy demonstrátort, hasonlóan mint a Eurofighter előtt az EAP, vagy éppen az F-22 előtt az XF-22 amelyeken még jocskán reszeltek, de de végül mindegyik sorozatgyártott lett, mert már a gyártásra volt elhatározás, vásárló, pénz, gyártókapacítás stb. A KF-51 meg a Lynx 120, viszont koncepciók, ha valaki ráharap, nincs rá jelentkező, nincs rá pénz allokálva, gyakorlatilag ha valamely ország megrendelni akkor az finanszírozza a fejlesztés árát is. Ezért nem kell annak olyan kis országnak lenni mint nekünk.. A KF-51 azért kellett a Lynx 120-al, hogy a NExter+KMV-vel szemben legyen az RM is valami. Nincs mögöttük potens megrendelők. (A Nexter+KMV Euroleo mögött sincs még egyébként - de vszeg, a franciák inkább ott vannak ami már komoly piac, s akkor talán a németek is.)