Meg nagyon szép, pofás kis gép volt, az vitathatatlan!! Sőt, a MAGA KORÁBAN még ütős harcértéke is volt ...akkor nem fárasztom magam vele.Jó az ide
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meg nagyon szép, pofás kis gép volt, az vitathatatlan!! Sőt, a MAGA KORÁBAN még ütős harcértéke is volt ...akkor nem fárasztom magam vele.Jó az ide
A Kfir az igencsak szerteágazó Mirage gépcsalád egyik ágának vége.A másik a Mirage 2000 volt.Valójában francia-amerikai.izraeli közös fejlesztés eredménye,amibe belefolytak a dél afrikaiak is.Zsidók alig gyártottak bele valamit,francia sárkányfődarabok és amcsi hajtómű összelegózása.Közvetlen elődje a Mirage V,és eredetileg támadógép,az IAF nem is használta soha légiharc szerepkörben.Francia változata a Mirage III NG,viszont vadászgépnek készült.Sorozatgyártásra nem került,de a technológiájával több ország is újitott fel Mirage III/V gépeket.Pl Svájc,Belgium,Chile,Dél Afrika
Szóval maga a gép egy régi,de ezzel együtt jol kiforrott technika.Nem,nem azonos a Mirage IIIC-vel.Kb annyi köze van hozzá,mint a MiG21BISZnek (vagy inkább már a Bisont változatának) a MiG21F-13hoz.Vagy a Gripen Anak a Gripen Ehez.Más hajtómű,fejlesztett sárkány,lecserélt harcelektronika.
Viszont a gép régi technikája már nemnagyon rejteget kellemetlen meglepetéseket.Magának a gépnek az üzemeltetése kb MiG21 szintű kihivás-ami nekünk egész jol ment a 21ek kivonásának pillanatáig.És olcsón,a harci gépek viszonylatában.Igen valószinű,hogy ez a tejtermékkel is igy volna.
Az alapterv régi volta persze több hátránnyal is jár,mire később kitérek (@molnibalage meg az andakszin bevétele után bőszen kiegészit).Meglepő módon azonban előnye is van.Egyik példul a tábori reptérről való üzemeltethetőség.(Kenyerin ismét sivithatnak nosztalgikus módon a turbinák ).Ezt viszont harci körülmények között ugymond "rendes" légibázison is ki lehet használni.Ha feltéve,de meg nem engedve,gaz mordori ATACMS rakéták szaggatják fel a kecsói betont-hát a Kefir fel tud szállni a beton mellól is a gyepröl...(ezt 67ben és 73ban gyakorlatban is csinálták az egyiptomi MiG21ek,az IDF felszállómezőt romboló látogatásai után)
Folyt,köv.
Ez a kép árulkodik a gép egyik előnyéről.9 felfüggesztési ponton tekintélyes mennyiségű fegyverzetet(és szép nagy póttartájokat) tud magával vinni.Persze betonrol,nem fűröl.5,5 és 7tonna közötti fegyverterhelést irnak változattol függően.Nem kevés.
A gép gyors.Légiharcfegyverzettel képes elérni a 2Machot.Egyszerűen faképnél hagyja a 4.generációs gépeket,Vagyis kitérhet az olyan helyzetek elől,amelyekben hátrányban volna.Ez a helyzet pedig a kutyaharc (azért se angolul irom).Merthogy abban bizony hátrányban volna.F16MLU dogban alighanem masnikat tudna repülni köré-ha utol tudná érni.(amcsi TGY viszont bérelt Kfireket légiharc gyakorlásához.Ott bizony azt irják,hogy igencsak megtudta izzasztani az F18C pilótákat.).
Üzemeltethetőség és harci felkészithetőség minnél egyszerűbb és gyorsabb volta az IDF előirása volt,saját értékelésük szerint a gép hozta az elvártakat.
Folyt köv
Térjünk rá a Kfir Block 60 ajánlatra-amit közben már túlhaladott az idő.A buleszoknak és az argiknak ajánlották 20milka/db áron.Persze a rendszeresitési költség nagyobb,ez csak a gép.Argi ajánlat rendszeresitve,kiképzéssel,némi fegyverzettel 360milka volt 12gépre.2014ben.Ezért a pajeszosok 30év vagy 8ezer óra repidóre vállaltak garanciát.És egy olyan harcelektronikai rendszert,amitől a Gripen C-t elfogja a sárga irigység.EL 2032 AESA radar,teljes körű (Elta EL/M 8022-besugárzás és rakéta közeledésjelzők,csaliszórók és zavarő egy rendszerben összefogva ) védelmi rendszer.Több féle REH és felderitő konténert.EW konténer még SEHD-re is használható.És ugyanazt a célzókonténert,mi nekünk is van.Plusz hálózatos hadviselési képességet biztositó Lik 16 kompatibilis hirrendszer (datalink).Mindehez integrálva az izraeli repülőgépfegyverzet szine virága.Önirányitott siklóbombák,köztük a Spice család.Derby(ER) és IR AAM rakéták.És bármely NATO szabványú fegyver integrálásának lehetősége.
A Block 60 csomagot Kolumbia rendelte meg C10 variációban,saját gépei korszerűsitésére-még a bulesz/argi ajánlat elött.
De közben új és frissitett ajánlatuk van a pajeszosoknak,a Kfir NG.Tejtermék reformkonyha módra.
Folyt köv.
Akkor,hogy rátérjünk a mára Mostani ajánlat a Kfir NG.A kolumbiaiaknak tették.30milká/db áron.(rendszeresitési költség nincs,kolumbiaiaknak ajánlották a meglévő gépek cseréjére) Ez továbbfejlesztett harcelektronikát tartalmaz,már az Elta új 2052 AESA radarját (újgenerációs,az 2084 repcsis megfelelője),és a harcrendszerek többi része is a legújabb,új kabinműszerekkel.És sárkány módositást,plusz 1000liter územanyagkapacitást-és az F414 hajtómű beépitését.
És még mindig maradt bőr a tejesrókán.Mert még lehetne fejleszteni pluszban,a hh végén a nagybetűs Világbéke kitörésével papiron maradt ACW szárnyakra való módositással.Ezt az F16XL nyomán tervezték,amerikai segédlettel a saját Kfirek és a búr Atlas Cheetah (módositott Mirage III) számára.Ez tovább nóvelné a teljesitményt és 2 törővég függesztőt biztositana.
A tejtermékek egészségesek
Van ilyen gépünk: Gripennek hívják...Fasza kis gép ez. El tudnám képzelni magyar felségjellel áthidalalónak a Tempest-ig vagy FCAS-ig.
Jelen pillanatban sokkal többet tudnak.A kolumbiai Kfirek kb a Gripen E-vel vannak harcrendszereikkel egy súlycsoportba.A Gripen C meg egyszerűen nem képes elérni a Kfir teherbirását,szimplán méretbeli okokbol.Van ilyen gépünk: Gripennek hívják...
A Kfir nem igazán tud többet min modernizált Gripenek...
Az szivócsatorna alattiakon elvileg tud,de gyakorlatban nem használják.Elvileg a Mica NG integrálásával lehetne a 4 törzsszéli tartó bvr rakétahordozóként használni (Mirage 2000 törzse ugyan az,mint a Kfiré alulrol).Derby egyszerűen nem fér el,túl hosszú.Stunner elvileg elfér,de még mindig nincs rendszeresitve Izraelben sem.Vajon a hajtómű alatt felfüggesztéseken tud légiharc rakétát hordozni?
FARC ellen használták őket.Spice és Griffon bombákkal preciziós támadásokhoz (kevésbé közismert,de az AH60 Arpiakrol bevetették már a Spike NLOSt is,10+ éve a FARC ellen).Most a venezuelai Szuholyok ellensúlyozására vannak.A Cessnakat inkább Tucanokkal lövöldözik le-olcsóbb,mint egy jettel rohangászni utánuk.Azért ott a környékben elég odaba@szós gépek ezek! Kokós Cessnát lekapkodi űberf@sza!
Ebben egyetértek viszont fele-harmad árból szűken hozza azt a színvonalt. Egyébként van egy olyan érzésem hogy a zsidok a maradék 50 db ol jó párat el fognak tudni passzolni egyes 3-ik világbeli országnak. Főleg a mostani világpolitikai helyzetben. pl a Mig-23 ok és társai lassan kimultak il kikoptak.Van ilyen gépünk: Gripennek hívják...
A Kfir nem igazán tud többet min modernizált Gripenek...
A KFIR nekünk nem lenne megoldás: egy nagyon régi, elavul, de leginkább elöregedett konstrukcióról van szó. Telepakolták mindenféle modern elektronkával, fegyverzettel, de így is talán 6-8 évig lehetne rendszereben, mire elfogynak pótalaktrészek és egyre problémásabb és drágább lenne az üzemeltetés. Már vagy 30 éve nincs gyártásban...Ebben egyetértek viszont fele-harmad árból szűken hozza azt a színvonalt. Egyébként van egy olyan érzésem hogy a zsidok a maradék 50 db ol jó párat el fognak tudni passzolni egyes 3-ik világbeli országnak. Főleg a mostani világpolitikai helyzetben. pl a Mig-23 ok és társai lassan kimultak il kikoptak.
A bolgároknak még 2014-15 környékén ajánlották fel. Felújítva és szoftveresen il radar frisitésel, il fegyverzetet is ajánlottak hozzá. Kb harmadáron jött volna ki mint egy új F-16 os.
Nos 16 db ol lett 8 db os F-16 os flottájuk amit jóval drágábban fognak tudni fent tartani. Mert a másik 8-10 db ra már nem lesz pénzük. Il kérdéses lesz a teljes értékű fegyverzet is hozzá forrás hiány miatt.
Usa lobi szépen megfurta ezt is. Tehát nem számít a harcérték sokkal inkább a manni a zsebbe. A többi mellékes........................ na ennyit erről ha lenne egy komolyabb konfliktus.
(A Grippennel a svédek úgy tudom hogy később pályáztak a Bolgár tenderre).