1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[Open ISV] Beszélgető

Diskurzus a(z) 'Nyílt gyalogsági támogató jármű-fejlesztési projek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. augusztus 20..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    ambasa, a lánctalp azóta nem eszi az aszfaltot amióta gumipárnákat rá lehet tenni. Tehát elég régóta.
    A BTR-50-et nem a páncélzata miat hasonlítottam az überPSZH-hoz hanem a lánctalpa miatt. Őljetek bele annyi tehnológiát amennyit akartok a kerekekbe, csak kerekek maradnak. A lánctalp minden szempontból jobb terepjáróképességet fog eredményezni kedvezőbb helykihasználás mellett.
    Ismétlem a kerekes megoldás az alacsonyabb ár. és főleg üzemeltetési költség miatt terjedt el. De ha ennyi mindent fogtok belerakni ez az előny is elvész.
     
  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Kerestem pát képet. MT-LB és BTR belülről.
    A MT-LB egy méterrel rovidebb is mint a BTR.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    BTR:
    [​IMG]
     
  3. fip7

    fip7 Well-Known Member

    GrGLy

    Az általad indított szavazás eredményét mikor tudjuk majd meg a kerekes vs. lánctalpas kérdésben?
     
  4. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @fip7

    17:00-ig lehet tölteni az űrlapot, utána estefelé összegzek.
     
  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

  6. joker

    joker Well-Known Member

    fradelma
    Wankel-t benzinesben készítettek nagysorozatú darabot, lazán hozta térfogatarányosan a kétszeres teljesítményt a hagyományos dugattyús megoldásokhoz képest. Méretben viszont akkora vagy még kisebb. Az olajat jobban ette, mit egy hagyományos, viszont kevesebb mozgó alkatrész van benne ami jó. Dízelek fejlesztésébe is belekezdtek autógyártásban, bevált sorozatgyártású béldányt viszont autókban nem tudok, persze ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen vagy hogy nincs már kész motor valamelyik autógyár polcán. Amiről viszont hallottam, hogy több pilóta nélküli gépben wankelt hasznának, talán a Predatorban is az van.
     
  7. hiryu

    hiryu New Member

    khmm...

    pár most olvastam végig IDF egy hadgyakorlatról szóló cikket. asszem. lényeg: 2006 tapasztalatait leszűrve: " az esetleges támadás során a masszív, koncentrált tűzerőé, és a nehéz járműveké lesz a fő szerep."

    csak tudnám hová mentettem el:(
     
  8. joker

    joker Well-Known Member

    majd ha kész lesz a PSZH, legalább terv szintjén, akkor tervezünk valami nehezebbet is, adamantium-páncéllal és meg sem állunk 60 tonna alatt :D
    Az IDF, kiemelném ott a D-t, miért csinál hadgyakorlatokat támadásra? Az IOF jobban találna hozzuk
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Valaki kérdezte,hogy hány kiló egy BTR kerek.Kb 150-200 darabja mindenestül.
     
  10. fradelma

    fradelma New Member

    Hogyan is tudok a 8x8 vagy inkáb 10x10-es gumikerekes D/E-re szavazni? :) 17 óra múlt...
     
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    fradelma

    Valahol a 14-15.-oldal környékén volt ehhez egy link.

    dudi

    Nem én kérdeztem, de köszi, hogy utána kérdeztél.
    Egy lánctalp egy oldalon általában 1 tonna körül van. (A futógörgők nélkül)
    Szóval a 8 gumikerék 8*200 vagyis 1600 kilogramm körül lehet.
    A lánctalp 2*1000 kg vagyis 2000 kilogramm + futógörgők.
     
  12. fradelma

    fradelma New Member

    akkor meg van
    ha ez: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AjiHkPQXfra-dGhDT0c0TGNyOUkxSWxEUW5xQnRTM3c#gid=0

    akkor meg van!

    10 db (10x10-es elrendezés) kisebb átmérőjű, "szokásos szélességü" kereket támogatnék(10x150 kg) a kis talajnyomás miatt("természetesen" D/E+"kicsit" hibrid :)
     
  13. fip7

    fip7 Well-Known Member

    fradelma

    https://docs.google.com/forms/d/1cm6P5ACTet-3q690tNRa1R9hMGqrX7Lu3BauSJPfWw0/closedform

    Ez volt az, de már nem elérhető!
     
  14. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    hát itt nálunk Angliában semmi korlátozás nincs a lánctalpasokra, mert itt minden nap vígan furikáznak a Warriorok, Scimitarok de valamelyik nap még Vikingek is rohangáltak itt föl 's alá! :D Igaz Challenger-t még csak tréleren láttam. :D
     
  15. joker

    joker Well-Known Member

    Gondolom a gumitalpat azért felteszik, hanem szétcseszné az aszfaltot. Nagymelegben meg szétnyomná.
     
  16. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    fip7, fradelma és aki esetleg még a kormányzás-mentes "kormányzás" támogatója.

    A kerék nem véletlenül nem gömb formájú, a feladata az, hogy egy adott sík mentén biztosítsa a haladást minél kisebb ellenállással. Ez a sík a forgástengelyére merőleges. Alább skicceltem egy ábrát, amely szemléltei a két - hagyományos és kormánymű nélküli - irányítási módot működés közben:
    [​IMG]
    A fekete vonalak jelölik azokat a síkokat, amelyekről fentebb beszéltem, illetve a piros nyilak a kerékre ható eredő erők irányát. Mint láthatjátok, a kormányzott kerekek esetében ez az eredő erő párhuzamos a síkkal, ellenben a másik esetben attól eltér és minél kisebb sugárban kanyarodik a jármű annál nagyobb lesz ez az eltérés.

    Mivel a kerék "haladási síkjától" eltérő irányban ébrednek az erők, ezért a hagyományos felfüggesztést és kereket új, jóval nagyobb igénybevételekre kell méretezni (gondoljatok csak bele, egy autóba belerohannak oldalról és ekkor a kerekek haladási síkjára merőlegesen ébredő hatalmas erő miatt a kerekek, vagy az egész felfüggesztés szimplán letörik a helyéről). Azonban az új, megerősített kerék és felfüggesztés jelentős (ráadásul rugózó) többletsúlyt eredményez, amibe még elképzeléstől függően bekerül egy villanymotor is. Ekkor könnyen elképzelhető, hogy már 1-2 tonnás rugózó súlyról beszélünk, amit csillapítani kell, ami szintén megerősített - és így nehezebb - lengéscsillapítókat és rugóstagokat követel meg, illetve a nagyobb rugózó tömeg erősebb bekötési pontokat is megkövetel. Ezekkel összesen olyan többletsúlyt pakolnánk a járműbe, ami háttérbe szorítaná a kormánymű kivételével és mondjuk a D/E meghajtással elért súlycsökkentést.

    Abban igazatok van, hogy így egy helyben is meg tudna fordulni a jármű (a képen az R távolság 0), de gondoljatok bele, hogy a legelső és leghátsó kerekeken milyen erők ébrednének egy ív mentén kanyarodó kerékkel szemben. Csak képzeljétek el az egészet mondjuk homokos területen, a jármű kerekei az oldalfalukkal tolnák maguk előtt a homokot. Ugyanez történik haladás közben is annyi különbséggel, hogy az elfordulás egy külső pont körül történik (R>0). Elméletileg egy végtelen nagy R távolságra levő pont körül a jármű tudna úgy kanyarodni, hogy a kerékre ható eredő erő és a kerék hosszsíkja végtelen kicsi (~0°) szöget zárjon be és így a kerékre ne ébredjen semmi ettől eltérő erő, de a gyakorlatban ez úgy nézne ki, hogy egy csak hihetetlen nagy fordulókörben tudna a jármű úgy kanyarodni, hogy a kerekei huzamosabb ideig is kibírják (~100e km). Ettől kisebb fordulási kör esetében plusz terhelések jelentkeznének arról nem is beszélve, hogy a nagy oldalirányú mozgás miatt maga a felnin lévő gumi is nyíródna.

    Ennél jobban nem tudom elmagyarázni ezt, ha ebből nem értitek meg, hogy miért nagyon rossz ötlet a kereket olyan irányú mozgásra kényszeríteni, ami nagyon nem tartozik a "profiljába", akkor feladom.
     
  17. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    [​IMG]
    Gondolom az a fekete folt az az a lánctalp közepén
    :D :D
     
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Találtam egy érdekes képet:
    [​IMG]

    GrGLy

    Te most jól felvázoltad azt, hogy milyen amikor oldalazik egy jármű, de itt elfordulásról van szó. Amikor a kereket mechanikusan elmozdítod oldal irányban miközben a jármű egyenesen halad akkor ugyanúgy fellép ez a nyíró erő vele szemben amíg forgatod, csak nem annyi ideig.
    Amúgy létezik már ilyen rendszer az Audi elektromos R8-asát egy ilyen rendszer segíti kanyarodni a hagyományos kormánymű mellet. Mégsem szakad széjjel se a kerék, se a kocsi. Pedig ott verseny tempónál lassítják az elektromotorok az ív benső kerekeket a külsőket pedig gyorsítják!
     
  19. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ott a lényeg. SEGÍTI kanyarodni a KORMÁNYMŰ MELLETT. Tehát nem azzal kanyarodik.
     
  20. fip7

    fip7 Well-Known Member

    GrGLy

    Mégsem szakad le a gumi az Audiról, pedig a hátsó keréken is ugyanúgy van fordulatszám különbség és az a kerék nem kormányzott!

    Amúgy a szavazásnak meg lett már az eredménye?
    (csak hogy tudjuk melyik megoldáson agyaljunk ez után tovább)
     

Ezen oldal megosztása