Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 423
113
Szinte biztos hogy így van, ezzel a formát tesztelik ki szerintem is. A kérdés mindig az bennem, hogy nem tudnak RCS csökkentő anyagot gyártani, alkalmazni, vagy szimplán nem prioritás? Mert ezek szemre nekem fémfelületnek tűnnek 100% ban. Hogy utaljak másik vita vonalra, így legalább nem fog erről leolvadni semmi abszorbens annyag még 3 machnál sem ;). Viccet félretéve, vagy van valami a tarsolyukban, ami nem lekövetett amcsi, hanem saját új megoldás az RCS csökkentésére, esetleg a stealth felderítésére, vagy ha nem, akkor ebben már Kínától is lemaradtak de nagyon. Az idő eldönti.

Tekintve,hogy a gép nagy része nem fémből van(borítás)így értelmét vesztett a szerintemezés.Radarabszorbens bevonatokkal már 30 éve is foglalkoztak az oroszok...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 080
113
Roni

"Mivel nincs belső fegyvertere sem a szerencsétlen gépnek így nem is csoda hogy külső felfüggesztők vannak rajta"

Ezt a butaságot már megint honnan szedted??? :)
Már 20 éve sem volt gond a Szuhojnak ilyet létrehozni:
8992721.jpg


Biztos nem felejtették el a dolgot mire eljutottak a PAKFA-ig.
 
  • Tetszik
Reactions: 2ndt and arcas
M

molnibalage

Guest
Mivel nincs belső fegyvertere sem a szerencsétlen gépnek így nem is csoda hogy külső felfüggesztők vannak rajta
Lehet, hogy most még fixen van rögzívte és sosem volt kinyitva, de hogyan voltál képes ekkora marhaságot leírni? Felhívom figyelmed az orrfutó akna ajtajaira elől. Azoknak is pont úgy kell záródnia stealth szemontból, mint a fegyvertérnek.
ndc4e2kz1vszwehoeucz.jpg

És akkor még csodálkozolol hogy a betett és viccesen kommentált hírek után sokan helikopternek néznek téged...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Lehet, hogy most még fixen van rögzívte és sosem volt kinyitva,

Hát ez az! Ezek után megint jön az hogy majd azt is 2020-ra nyitják ki . Hát makett fegyver volt már betéve? + Hol a R-73 xy fegyver ajtaja? Vagy ez olyan f-35 fegyver ajtó lesz ahol csak aim-120D fegyver megyen be?
Mondjuk csak hagyján hogy fixen "Lehet" rögzítve :D de 2019-re még azokat sem tudnák hozzá integrálni ami máshol már a 4 gen típusokon megvan.

És innentől válik viccessé az egész pakfa program

És akkor még csodálkozolol

Semmin nem csodálkozok .Lásd a mostani betett mi-28 topicba hírt;) Semmit nem tettek le az asztalra de 2023-ra már sorozatba gyártott nagy sebességű helijük lesz .
Holott jó ha lesz egy megépített proto addigra.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
M

molnibalage

Guest
Hát ez az! Ezek után megint jön az hogy majd azt is 2020-ra nyitják ki . Hát makett fegyver volt már betéve? + Hol a R-73 xy fegyver ajtaja? Vagy ez olyan f-35 fegyver ajtó lesz ahol csak aim-120D fegyver megyen be?
Mondjuk csak hagyján hogy fixen "Lehet" rögzítve :D de 2019-re még azokat sem tudnák hozzá integrálni ami máshol már a 4 gen típusokon megvan.
.
A gép úgy lett megtervezve, hogy ott van neki a helye és szilárdságilag is figyelembe van vége. Pont.
Ezek után ne csodálkozz, ha a közösség egy része nettó kreténként kezel...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tekintve,hogy a gép nagy része nem fémből van(borítás)így értelmét vesztett a szerintemezés. Radarabszorbens bevonatokkal már 30 éve is foglalkoztak az oroszok...
Dima által berakott képen (#4451) tisztán látszik hogy a kabintető mögötti rész egész hosszan fém lemezelés. Bizonyára vannak a gépen kompozit elemek (aknaajtók, farokkúp, vezérsíkok) de ezeken a nagy felbontású fotókon pont nem azok látszanak....
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 181
50 487
113
Dima által berakott képen (#4451) tisztán látszik hogy a kabintető mögötti rész egész hosszan fém lemezelés. Bizonyára vannak a gépen kompozit elemek (aknaajtók, farokkúp, vezérsíkok) de ezeken a nagy felbontású fotókon pont nem azok látszanak....
Szemre nekem is úgy tűnik, hogy a fényképeken a közelieknél fémet látok. Nyilván meg nem esküszöm meg rá, de annak tűnik.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 080
113
Roni

"Semmit nem tettek le az asztalra"

Nem, tényleg soha semmit sem :D
Szerencsétlenek az se tudják mi a repülés....:oops:
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 423
113
Dima által berakott képen (#4451) tisztán látszik hogy a kabintető mögötti rész egész hosszan fém lemezelés. Bizonyára vannak a gépen kompozit elemek (aknaajtók, farokkúp, vezérsíkok) de ezeken a nagy felbontású fotókon pont nem azok látszanak....

Le van fényképezve 2 nm ti meg azzal jöttök,hogy a gép döntő része fém....
 
M

molnibalage

Guest
Dima által berakott képen (#4451) tisztán látszik hogy a kabintető mögötti rész egész hosszan fém lemezelés. Bizonyára vannak a gépen kompozit elemek (aknaajtók, farokkúp, vezérsíkok) de ezeken a nagy felbontású fotókon pont nem azok látszanak....
Amivel szerintem semmi baj nincs. A RCS modellezés során a számítógépes modellek amiket látni a neten azzal a közelítéssel élnek, hogy tömör visszaverő felület az egész gép. Ezzel jön ki -30 és -42 dBsm közötti RCS az F-22 és F-35 esetén aspektustól függően. Erre segít rá még a festék, illetve 99%, hogy a abszorbens festék a kis illesztési hibákat "maszkolják" el részben.

Önmagában kompozit és elnyelő festék vajmi keveset érnek. Egy több m2-es gép esetén mínusz 20-30%-ot érnek el...

Az F-117 tudtommal hírből sem ismerte szinte a kopozitot. Nagyrészt fémépítésű gép, elnyelő (mérgező) festéssel, ami az formája miatt volt stealth.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Le van fényképezve 2 nm ti meg azzal jöttök,hogy a gép döntő része fém....
Arról szerintem nincs vita hogy a gép teherviselő elemeinek döntő része fém.
Most a borításról van szó. Erről én azt írtam hogy van számos elem (aknaajtók, farokkúp, vezérsíkok) amik láthatóan kompozitból vannak, de - a képek tanulsága szerint - vannak olyan részek - és nem is kicsik - amik festett fém felületek.
Ez csakis az RCS szempontjából aggályos. Ahhoz hogy elérd a tényleges lopakodó szintet jelentő 0,01 alatti RCS értéket pont ilyen apróságokon múlik.
Az hogy a radarhullám milyen módon verődik vissza a gépről alapvetően a hullámhossztól függ. Az alábbi ábra a lényeg:
image.jpg

Ez azt mutatja hogy az elektromágneses hullámoknak igazából három féle szóródása lehet:
- Rayligh szóródás: amikor a tárgy mérete amiről a hullám visszaverődik jóval kisebb mint a hullámhossz ((2πr / λ) >~1);
https://en.wikipedia.org/wiki/Rayleigh_scattering
Ezt használják ki pl. a meteorológiai radarok.
- Rezonancia vagy Mie szóródás: amikor a tárgy mérete egyenlő vagy nagyobb mint a hullámhossz (~1<=(2πr / λ) <10);
- Optikai szóródás: amikor a tárgy mérete jelentősen nagyobb mint a hullámhossz (2πr / λ) >10

Egy vadászgép méretű cél esetében a cm-es / dm-es hullámhossz tartományba eső radarok a célról optikai szóródás szabályai szerint fognak visszaverődni. Ez jól szabályozható a repülőgép alakjának a megfelelő megválasztásával. Ezért néznek ki úgy a STEALTH gépek ahogy...
A lényeg hogy a hullám ne a vevő irányába verődjön vissza! Jórészt ettől STEALTH a STEALTH gép.
Ha a gép felületéből szegecsfejek állnak ki, a lemezillesztések elállnak, stb.. és ezeknek a mérete közelít a radar hullámhosszához akkor azokról a nem optikai módon fog visszaverődni a hullám.
Nem véletlenek az ilyen szabadalmak:
www.google.com/patents/US5391028

- ahogy nő a hullámhossz kezd közelíteni a tárgy jellemző méretének 1/10-éhez. Amikor ezt eléri a szóródás egyre kevésbé lesz optikai jellegű és belép a rezonancia szóródás tartományba. Látszik hogy a rezonancia maximuma ~1 nél és ~1.7 nél van. Itt a szóródás már csak csekély mértékben függ a tárgy alakjától. A hullám minden irányban visszaverődik és ebben a tartományban nem igazán lehet STEALTH gépekről beszélni.
Itt van jelentősége annak hogy a gépnek pl. van-e vezérsíkja és hogy mekkora a gép általános mérete.
Egy vadászgépek esetében jellemzően 1-2 méteres vezérsík kiváló rezonancia felület egy UHF-VHF tartományba eső radarnak (egy 1 méteres tárgy esetében a max. rezonancia 1 m ((2πr / λ)= 1) illetve 1,7 méteres ((2πr / λ)= 1.7) hullámhossznál van).
A gép általános mérete is számít. Egy 52 m-es fesztávolságú B2-nek még egy méteres hullámhosszú radar is az optikai szóródás tartományba esik.
 
M

molnibalage

Guest
Arról szerintem nincs vita hogy a gép teherviselő elemeinek döntő része fém.
Most a borításról van szó. Erről én azt írtam hogy van számos elem (aknaajtók, farokkúp, vezérsíkok) amik láthatóan kompozitból vannak, de - a képek tanulsága szerint - vannak olyan részek - és nem is kicsik - amik festett fém felületek.
Ez csakis az RCS szempontjából aggályos. Ahhoz hogy elérd a tényleges lopakodó szintet jelentő 0,01 alatti RCS értéket pont ilyen apróságokon múlik.
Az hogy a radarhullám milyen módon verődik vissza a gépről alapvetően a hullámhossztól függ. Az alábbi ábra a lényeg:
image.jpg

Ez azt mutatja hogy az elektromágneses hullámoknak igazából három féle szóródása lehet:
- Rayligh szóródás: amikor a tárgy mérete amiről a hullám visszaverődik jóval kisebb mint a hullámhossz ((2πr / λ) >~1);
https://en.wikipedia.org/wiki/Rayleigh_scattering
Ezt használják ki pl. a meteorológiai radarok.
- Rezonancia vagy Mie szóródás: amikor a tárgy mérete egyenlő vagy nagyobb mint a hullámhossz (~1<=(2πr / λ) <10);
- Optikai szóródás: amikor a tárgy mérete jelentősen nagyobb mint a hullámhossz (2πr / λ) >10

Egy vadászgép méretű cél esetében a cm-es / dm-es hullámhossz tartományba eső radarok a célról optikai szóródás szabályai szerint fognak visszaverődni. Ez jól szabályozható a repülőgép alakjának a megfelelő megválasztásával. Ezért néznek ki úgy a STEALTH gépek ahogy...
A lényeg hogy a hullám ne a vevő irányába verődjön vissza! Jórészt ettől STEALTH a STEALTH gép.
Ha a gép felületéből szegecsfejek állnak ki, a lemezillesztések elállnak, stb.. és ezeknek a mérete közelít a radar hullámhosszához akkor azokról a nem optikai módon fog visszaverődni a hullám.
Nem véletlenek az ilyen szabadalmak:
www.google.com/patents/US5391028

- ahogy nő a hullámhossz kezd közelíteni a tárgy jellemző méretének 1/10-éhez. Amikor ezt eléri a szóródás egyre kevésbé lesz optikai jellegű és belép a rezonancia szóródás tartományba. Látszik hogy a rezonancia maximuma ~1 nél és ~1.7 nél van. Itt a szóródás már csak csekély mértékben függ a tárgy alakjától. A hullám minden irányban visszaverődik és ebben a tartományban nem igazán lehet STEALTH gépekről beszélni.
Itt van jelentősége annak hogy a gépnek pl. van-e vezérsíkja és hogy mekkora a gép általános mérete.
Egy vadászgépek esetében jellemzően 1-2 méteres vezérsík kiváló rezonancia felület egy UHF-VHF tartományba eső radarnak (egy 1 méteres tárgy esetében a max. rezonancia 1 m ((2πr / λ)= 1) illetve 1,7 méteres ((2πr / λ)= 1.7) hullámhossznál van).
A gép általános mérete is számít. Egy 52 m-es fesztávolságú B2-nek még egy méteres hullámhosszú radar is az optikai szóródás tartományba esik.
Ennél a diagramnál valahogy mindig elfelejtei mindenki az aspektusfüggőséget... A szóródás simán elkerülhet azzal, hogy úgy repülsz, hogy a radar számára a gép fő mérete ne a szóródásbe essen. Mivel minden gép eltérő méretű - vagy egyes mániákusok szerint azok iker farok vezérsíkja a gáz - lehetetlen olyan radar megépítése ami érdemben ki tudá ezt használni. Egy vadászgép másodpercek alatt megfelezi vagy duplázza a jellemző méretét a hullámhossz meg változatlan marad...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 423
113
Arról szerintem nincs vita hogy a gép teherviselő elemeinek döntő része fém.
Most a borításról van szó. Erről én azt írtam hogy van számos elem (aknaajtók, farokkúp, vezérsíkok) amik láthatóan kompozitból vannak, de - a képek tanulsága szerint - vannak olyan részek - és nem is kicsik - amik festett fém felületek.
Ez csakis az RCS szempontjából aggályos. Ahhoz hogy elérd a tényleges lopakodó szintet jelentő 0,01 alatti RCS értéket pont ilyen apróságokon múlik.
Az hogy a radarhullám milyen módon verődik vissza a gépről alapvetően a hullámhossztól függ. Az alábbi ábra a lényeg:
image.jpg

Ez azt mutatja hogy az elektromágneses hullámoknak igazából három féle szóródása lehet:
- Rayligh szóródás: amikor a tárgy mérete amiről a hullám visszaverődik jóval kisebb mint a hullámhossz ((2πr / λ) >~1);
https://en.wikipedia.org/wiki/Rayleigh_scattering
Ezt használják ki pl. a meteorológiai radarok.
- Rezonancia vagy Mie szóródás: amikor a tárgy mérete egyenlő vagy nagyobb mint a hullámhossz (~1<=(2πr / λ) <10);
- Optikai szóródás: amikor a tárgy mérete jelentősen nagyobb mint a hullámhossz (2πr / λ) >10

Egy vadászgép méretű cél esetében a cm-es / dm-es hullámhossz tartományba eső radarok a célról optikai szóródás szabályai szerint fognak visszaverődni. Ez jól szabályozható a repülőgép alakjának a megfelelő megválasztásával. Ezért néznek ki úgy a STEALTH gépek ahogy...
A lényeg hogy a hullám ne a vevő irányába verődjön vissza! Jórészt ettől STEALTH a STEALTH gép.
Ha a gép felületéből szegecsfejek állnak ki, a lemezillesztések elállnak, stb.. és ezeknek a mérete közelít a radar hullámhosszához akkor azokról a nem optikai módon fog visszaverődni a hullám.
Nem véletlenek az ilyen szabadalmak:
www.google.com/patents/US5391028

- ahogy nő a hullámhossz kezd közelíteni a tárgy jellemző méretének 1/10-éhez. Amikor ezt eléri a szóródás egyre kevésbé lesz optikai jellegű és belép a rezonancia szóródás tartományba. Látszik hogy a rezonancia maximuma ~1 nél és ~1.7 nél van. Itt a szóródás már csak csekély mértékben függ a tárgy alakjától. A hullám minden irányban visszaverődik és ebben a tartományban nem igazán lehet STEALTH gépekről beszélni.
Itt van jelentősége annak hogy a gépnek pl. van-e vezérsíkja és hogy mekkora a gép általános mérete.
Egy vadászgépek esetében jellemzően 1-2 méteres vezérsík kiváló rezonancia felület egy UHF-VHF tartományba eső radarnak (egy 1 méteres tárgy esetében a max. rezonancia 1 m ((2πr / λ)= 1) illetve 1,7 méteres ((2πr / λ)= 1.7) hullámhossznál van).
A gép általános mérete is számít. Egy 52 m-es fesztávolságú B2-nek még egy méteres hullámhosszú radar is az optikai szóródás tartományba esik.
Hová van írva,hogy nem kap a gép radarabszorbens bevonatot?
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 670
5 825
113
Azért imádom a hozzászólásokat tisztára mInt a foci. Vadászgép gyártásba 41 voltunk toppon győrben. Az is kapott pár bombát az usákoktól. Persze az oroszok tudatlanok semmi tapasztalatuk. Dehát vanez így. Ezért építenek ilyen gépeket.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 702
113
Mivel nem haladnak sehogy sem, ezért mindig azt várják, hogy itt a HTKA-n észrevegyünk, szóvá tegyünk valamit, ami eddig elkerülte a figyelmüket. Addig pl. marad a ""vas a kiálló szegecsekkel"".
Most is éppen a homlokukra csaptak, s holnap már a mai megfigyeléseink alapján újra nekidurálják magukat a feladatnak.
Szerjózsa már azon gondolkozik, hogy reggel hányas korongot tegyen a flexre, mert kéne vágni egy fegyverkamra ajtót. (Muszáj volt lehegesztenie azokat a hülye, cakkos lemezeket, mert a tervrajzon nem volt külső zsanér, belső meg eleve nem lehet, mert azt nem lehet kívülről állítani).
Szása pedig - mivel a főmérnök elvtárs közölte, hogy stealth festék nincs, nem is lesz, oldja meg! - már a netet túrta, hogy holnap mit is fog kísérletképpen a gépre ragasztani:
https://ru.aliexpress.com/item/30x1...ing-Foil-3D-Carbon-Fiber-Car/32763073979.html


Most komolyan azt hiszi valaki, hogy egy katonai fejlesztés minden kísérleti fázisáról lesz nyilvános fényképes/videós beszámoló???:confused:o_O:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: csibeszke and fip7

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 933
10 630
113
Hát ez az! Ezek után megint jön az hogy majd azt is 2020-ra nyitják ki . Hát makett fegyver volt már betéve? + Hol a R-73 xy fegyver ajtaja? Vagy ez olyan f-35 fegyver ajtó lesz ahol csak aim-120D fegyver megyen be?
Mondjuk csak hagyján hogy fixen "Lehet" rögzítve :D de 2019-re még azokat sem tudnák hozzá integrálni ami máshol már a 4 gen típusokon megvan.

És innentől válik viccessé az egész pakfa program



Semmin nem csodálkozok .Lásd a mostani betett mi-28 topicba hírt;) Semmit nem tettek le az asztalra de 2023-ra már sorozatba gyártott nagy sebességű helijük lesz .
Holott jó ha lesz egy megépített proto addigra.

A logikádat követve kijelenthetjük, hogy a J-20 nem képes légi úton való üzemanyag felvételre, hiszen nem láttuk még se képen, se videón. A Su-57-et viszont igen.

Apropó Roni!
Mit szólsz a csodás hírhez, miszerint a PLAAF végre bevethetőnek nyilvánította az AN-12 (első felszállás 1957!) alapjaira tervezett Y-9 szállító gépet 2017-ben?
Jól elhúztak ezek a kínaiak, igaz? :cool:
 
T

Törölt tag 1586

Guest

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A logikádat követve kijelenthetjük, hogy a J-20 nem képes légi úton való üzemanyag felvételre, hiszen nem láttuk még se képen, se videón. A Su-57-et viszont igen.

Apropó Roni!
Mit szólsz a csodás hírhez, miszerint a PLAAF végre bevethetőnek nyilvánította az AN-12 (első felszállás 1957!) alapjaira tervezett Y-9 szállító gépet 2017-ben?
Jól elhúztak ezek a kínaiak, igaz? :cool:
Ebbe annyira azért ne follyunk bele, de a Y-9-nek kb. annyi köze van az AN-12-höz mint a C-130J-nek a C-130A-hoz.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 202
60 080
113
rudi

Ezek a képek az F-22-ről készültek:
F-22.Raptor.076.jpg


8218219850_fef9c1ff72_b.jpg


these-are-the-highlights-of-the-air-forces-annual-air-space-and-cyber-conference.jpg



6984568331_004471aad5_h.jpg


Szerintem itt is fémből készült a pilótakabin kerete. A legjobb esetben is csak rá van laminálva a fémre valami. Ezt a PAKFA esetén is meg lehet oldani amikor már nem egy prototípus gépről beszélünk majd.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 423
113
Ezt várom már én is hogy végre lássunk már valami erre utaló képeket...
Amúgy ha a csupasz - esetleg lealapozott - fémre kenik fel akkor pont sikerül elérniük az F-117-es 35 évvel ezelőtti technológiai szinvonalát.
Találtam egyébkét egy cikket surface scattering témában.
-tokyo.ac.jp/~wataru/lecture/rsgis/rsnote/cp3/cp3-4.htm
3-4-1.gif

Mert a 30-asról olyan hű de sok képet láttál mielőtt fel nem szállt a múlt héten...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and misinator