Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 168
50 366
113
Az R73 új verziója beszerzése nem filléres, persze, nekem sok lenne, zsebből. Egy új típus beszerzéséhez képest, azért gondolom, lényegesen olcsóbb...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Az új sisak, meg valami elégé otromba és tuti, hogy a lopakodóképességeket nem javító szellőző a kabintető mögött:
171843.jpg

+ruha
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Nem hinném hogy Szlovákia ezt komolyan gondolja, főleg ha majd meglátja az árcédulát!

Inkább az USA nem engedné ezt a vonalat nekik. Szövetségesi elvárás, kompatibilis fegyverzet, biztonsági kockázat című hablattyal.
Egyből felütné a fejét a korrupció tótiában, és megszűnne demokratikus államberendezkedés, létrejönne a brindza-diktatúra, Putyin-szósszal.
Állandó orosz műszakiak kitelepítve NATO-tagországba, fognák is fejüket a Pentagonban.
Szóval szerintem elég esélytelen irányvonal. Felvidékre is nagy valószínűséggel Gripenek kerülnek majd, vagy még használt F-16-ba is gondolkodhatnak.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
<blockquote rel="szuvorov">Nem hinném hogy Szlovákia ezt komolyan gondolja, főleg ha majd meglátja az árcédulát!

Inkább az USA nem engedné ezt a vonalat nekik. Szövetségesi elvárás, kompatibilis fegyverzet, biztonsági kockázat című hablattyal.
Egyből felütné a fejét a korrupció tótiában, és megszűnne demokratikus államberendezkedés, létrejönne a brindza-diktatúra, Putyin-szósszal.
Állandó orosz műszakiak kitelepítve NATO-tagországba, fognák is fejüket a Pentagonban.
Szóval szerintem elég esélytelen irányvonal. Felvidékre is nagy valószínűséggel Gripenek kerülnek majd, vagy még használt F-16-ba is gondolkodhatnak.

</blockquote>

Az árcédula inkább a problémás. Azért mert R-73 helyett R-73E (R-74) lenne a fél tucat Fulcrumoknál, attól nem kéne orosz mérnököknek ott üldögélni Szliacson. Meg aztán ahogy nálunk voltak, úgy voltak eddig is Szlovákoknál. Kérdés, hogy vannak-e még???
Viszont NATO kézbe kerülne egy korszerű légiharcrakéta... Bár gondolom lenne eltérés szokás szerint az exportváltozatoknál..
Amit inkább nem értek, hogy folyik a Szlovák Gripen beszerzés előkészítése stb. (bár az államfő orosz orientáltságú), de azért nyugati helikopterek is lesznek.. Mi a fenének kell R-73E?? Sokszor a keszi gépek még R-60-al repülnek... Attól, hogy R-73 helyett a modernizált változatot használnák relevánsan nem növekedne, sem a harcképesség, sem az üzemeltetési paranéterek, és elsősorban a hadrafoghatóság. Szlovákia a vadászaival külföldi missziókra nem jár, a jelenlegi gépeikkel, ha megfelelő pótalkatrész ellátást, és repült órát biztosítanák, akkor simán egy évtizedig lehetne használni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
A szlovákok 1999-2010 kozott osszesen 32 darab R-73E rakétát vásároltak. Most is csak néhány darabot rendelnek.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 118
153
63
Miért van az boki, hogy ez nem nemzetbiztonsági adat? Nálunk azokat a személyeket is titkosítanák 30 évre, akik egy esetleges beszerzési tárgyalásról tudnak!
Vagy csak magyarosan le nyilaznák őket!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Keservesen halad a Pak-Fa protók építése. Lehet, hogy idén egyet sem sikerul átadniuk....

Hol azok az idok amikor havonta 12 drb Szu-27-et gyártottak havonta Komszomolszkban?! (80-as évek végén)
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
Az egész PAK-FA mintha belassult volna. Valószínű a hajtómű, lokátor, fegyverzet késése is visszahúzza őket.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 423
113
És nem feltétlen baj ez. Egész egyszerűen a PAK-FA-hoz szükséges technológia túl nagy falat az oroszoknak, miközben az USA-ban az 5. generációs F-22-es mellé megjelenő F-35-öst tulajdonképpen nevezhetjük 5+, vagy 5.5 generációsnak, már ha követjük a marketinglogikát. Azaz a T-50-esnél is előbb látni kell, hogy mire akarnak lőni.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
És nem feltétlen baj ez. Egész egyszerűen a PAK-FA-hoz szükséges technológia túl nagy falat az oroszoknak, miközben az USA-ban az 5. generációs F-22-es mellé megjelenő F-35-öst tulajdonképpen nevezhetjük 5+, vagy 5.5 generációsnak, már ha követjük a marketinglogikát. Azaz a T-50-esnél is előbb látni kell, hogy mire akarnak lőni.


Szerintem felesleges is lenne nagyon erőltetniük addig a gép gyártást, amíg az új hajtómű nincs kész (amit elvileg idén már próbapadon nyúznak és 2017-ben kezdődnek a repülési tesztjei).
És hát, az első (Y)F-22 felszállása, meg a gép rendszerbe állítása között is eltelt 15 év... X-35/F-35 dettó. A PAK-FA meg ugye 2010-ben repült először. Szóval, ha az amiknak is ennyi időbe telt, akkor reálisan az oroszoktól sem lehet elvárni, hogy gyorsabban, 5-10 év alatt készre kalapálják. A propagandadumát persze kötelezően elsütötték már párszor, különféle bűvös dátumokkal (2017, 2020, stb.), de hát azt nem is lehetett komolyan venni.
 

gigabiga

Well-Known Member
2011. március 9.
1 143
2 213
113
És nem feltétlen baj ez. Egész egyszerűen a PAK-FA-hoz szükséges technológia túl nagy falat az oroszoknak, miközben az USA-ban az 5. generációs F-22-es mellé megjelenő F-35-öst tulajdonképpen nevezhetjük 5+, vagy 5.5 generációsnak, már ha követjük a marketinglogikát. Azaz a T-50-esnél is előbb látni kell, hogy mire akarnak lőni.

Teljesen egyetértek veled.
Még annyit tennék hozzá, hogy amennyiben Oo. a Putyin által megálmodott szerepet akarja betölteni a világban, akkor kell ez a gép nekik. Sok pénz és sok meló lesz még vele.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
946
113
<i>"...miközben az USA-ban az 5. generációs F-22-es mellé megjelenő F-35-öst tulajdonképpen nevezhetjük 5+, vagy 5.5 generációsnak"</i>

:D
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
...miközben az USA-ban az 5. generációs F-22-es mellé megjelenő F-35-öst tulajdonképpen nevezhetjük 5+, vagy 5.5 generációsnak, már ha követjük a marketinglogikát...

Mit 5+?
Egyenesen 6
A Mig fejlesztése meg 7
Vicces hogy a gyártók, hogy dobálóznak a generációkkal. Mint ahogy a Szu-35 is 4 sokadik plussz meg ahogy a EF után is nyomnák a plusszokat a lap széléig.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 003
113
Ha jól emlékszem akkor a SAAB kezdte ezt a gyökérséget, a Gripen C-volt 4+. Generációs először.
(Ha nem jól emlékszem akkor nyugodtan ki lehet javítani.)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 557
113
Azért van ennek is értelme. Nézd meg, hogy elektronikailag mennyivel többet tudnak a 4+ nak hívott gépek, mint a korai 4. generációsok. Szinte megvolt a generációs ugrás a képességek, sokoldalúság terén. Erre gondolhatott AO is, az F-35 elektronikailag sokat fejlődött ahhoz képest, ami ma egy Raptorba van építve.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 003
113
arbalest

A MIG-21-et is sokat fejlesztették meg az F-4-est is mégsem ugrottak generációt.
Minden újabb 4. gen. gép simán csak 4. gen-es, csak hát el akarták őket sózni valahogyan.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
"Minden újabb 4. gen. gép simán csak 4. gen-es, csak hát el akarták őket sózni valahogyan."

Egy + jellel elég nehéz bármit elsózni ebben a kategóriában.

És gigantikus különbség van egy 1978as F-16, meg egy E/F között.