Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
99%-ra kész az AESA radar a Pak-Fa részére jelentette be a Rostech.
p19tul3esp1hvk1so31elpmm617n01.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
<blockquote rel="boki">99%-ra kész az AESA radar a Pak-Fa részére jelentette be a Rostech.
p19tul3esp1hvk1so31elpmm617n01.jpg

Szerintük kész. Biztos lesz még azon mit reszelgetni.</blockquote>

Még 1% hiányzik, tehát nincs kész. Jelenleg is tesztelés alatt a radar, a "gyerekbetegségeket" ki kell kuszobolniuk még....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 465
84 510
113
A 99% azt jelenti,hogy gond nélkül be lehet építeni tesztelés céljából egy repülőbe ahol aztán kiderül,hogy min kell javítani.
Egyéb iránt nem a szoftveres rész amivel baj van az oroszoknál(nem emiatt nincs még AESA radarjuk)hanem a hardverrel vannak gondok és gondolom a 99% is a hardverre utal nem a szoftverre.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
Természetesen a radar mint konstrukció munkaképes, a tesztek során hozta az eredményeket, de még vannak apróbb hibák..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 465
84 510
113
Ezzel lehet,hogy meg is oldódik a kompozit anyagok nagy szériás gyártásának a problémája.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 465
84 510
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2015-09-02&ttitle=Lassan elkészül az új orosz utasszállító első példányának törzsrésze

A link lemaradt
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Sukhoi PAK FA T-50" MAKS-2015 International air show
https://www.youtube.com/watch?v=_OzwkgAN5Rs
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 130
113
Spectacular Russian T-50 Demo MAKS 2015 PAK-FA
Sukhoi PAK FA T-50" MAKS-2015 International air show

Hát ez nagyon állat volt! És végén még a földön is tolt egy kis "demót" a pilóta. Na ilyet sem láttam még!
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 585
113
Fantasztikus képek, köszi! :D A legalsón a füsttel is nagyon jól látszik, hogy a két hajtómű nem párhuzamosan van beépítve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ez a példány tényleg füstöl. Elég csúnyán. Nem így kezdte, de a 2013-as nyilvános debütálása már így ment és így is maradt. A többi PAK-FA nem füstöl. Az utolsó képen viszont egy olyan füstöt láthatunk, amire nincs gyógyszer, ez pedig a minimál fáklya kapcsolása előtti pillanat, amikor a forró lángstabilizátorokra előbb ráfecskendezik a begyújtandó tüzelőanyagot. Ez a fajta nem teljesen tökéletes égés (a forszázskamra áramlási viszonyait a maximális utánégetéshez méretezik) aztán a minimál utánégetés zónájában meg is marad. Ez kevesebb kormot tartalmaz, így gyérebb és a színe is sárgásabb.

Ebben a világrekorder a Tu-160-as, amelyik az utánégetős gépek közül a legtöbbször használja ezt a köztes módot.
A gép forszázs nélkül szinte egyátalán nem ad látható füstöt.
Az utánégetés három különféle üzemmódot jelent:

Minimál rezsim:

111151.jpg


113502.jpg


Egy köztes üzemmód:

166298.jpg


138161.jpg


És a megint csak szinte füst nélküli maximális utánégetés, ami nagyon ritka. Fotó csak mostanság, az elmúlt időszakban készült róla, Zsukovszkijban, ahol is a Tu-160M rendszereit, így talán az új szériájú NK-32-2-eseket is tesztelték:

136864.jpg


129418.jpg


127485.jpg


132799.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 019
6 154
113
@Allesmor Obranna

Mindig kíváncsian és mély érdeklődéssel olvasom az írásaidat igaz ezt sem értem :)
De csak így tovább.
Szóval akkor PAKi enginje gané vagy sem?