Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 092
50 325
113
L-39-esre van szakszolgálati engedélye. Az F-18-assal pedig vitték(kétülésessel értelem szerűen), és benne ült, ahogy a többi színész is, akik aktív pilótákat alakítottak a filmben. Pont ezért emelkedik ki a többi film közül. Nem zöld vászon és CGI, hanem amit csak lehetett, lerepülték élesben. Az F-18-asok kabinjaiban a telepített kamerákat a színészek kezelték (ki és bekapcsolás). Pontosan ugyanezért tartom filmtörténeti jelentőségű alkotásnak ezt a filmet, ahogyan a Kihívás is az lesz szerintem. Mindkettő csak akkor lehetne még komolyabb látványvilágú, ha IMAX 3D-ben készültek volna. Azonban valószínűleg sem az F-18-asok, sem a Szojuz űrhajó és az ISS fedélzetén sem voltak ehhez megfelelőek a feltételek. Plusz a Kihívásnál még annyival kiegészül az egész, hogy ott Sipenko volt az operatőr. Anton Skaplerov űrhajós a lábánál fogva húzkodta őt keresztül-kasul az állomáson, hogy a felvételek készítése közben semmit se rúgjon le a falról.
Azok a kamerák, amiket a Top Gun 2-ben használtak, képminőségben bőven hozzák már egy 70mm-es IMAX kamera szintjét.
A 3D pedig a Top Gunban nem biztos, hogy olyan sokat adott volna az élményhez. A kanyonos résznél én így is végig a karfába kapaszkodtam.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fip7

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 058
31 571
113
Jó, de ez az orosz belső ár, amit végeredményben az állam fizet saját magának.
Ez amúgy már több esetben is felmerült az orosz hadiipar meg haderőfejlesztés kapcsán, hogy a gyártó vállalatokkal szemben is annyira fillérbaszó a VM, hogy még a gyártási költség sem jön ki minden esetben abból az árból. Nem véletlenül szeretik az exportmegrendeléseket, mert a hazaiakkal szemben az előbbieken azért keresni is lehet, ami aztán a belső megrendelések veszteségeit kipótolja. Megint oda jutunk vissza, hogy az orosz az elmúlt évtizedekben olcsójánoskodva akart kötéllel billiárdozni, aztán mikor kiderült, hogy nem megy még ő volt meglepődve
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 127
113
Ez amúgy már több esetben is felmerült az orosz hadiipar meg haderőfejlesztés kapcsán, hogy a gyártó vállalatokkal szemben is annyira fillérbaszó a VM, hogy még a gyártási költség sem jön ki minden esetben abból az árból. Nem véletlenül szeretik az exportmegrendeléseket, mert a hazaiakkal szemben az előbbieken azért keresni is lehet, ami aztán a belső megrendelések veszteségeit kipótolja. Megint oda jutunk vissza, hogy az orosz az elmúlt évtizedekben olcsójánoskodva akart kötéllel billiárdozni, aztán mikor kiderült, hogy nem megy még ő volt meglepődve



Az a leg gázabb,hogy minimum 8 éve tudható volt,hogy oda kell majd baszni,ehhez képest basztak rá.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 058
31 571
113

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az elmúlt hónapokban Oroszország drámaian megnövelte a Szu-57M gyártását. A tervek szerint 2023 végére megalakul az első teljes értékű század. A jövőben a gyártás volumene elérheti akár a 30 vagy több repülőgépet is évente. Összességében 2028-ra legalább három Szu-57M légiezrednek kell megjelennie Oroszországban.
https://overclockers.ru/blog/amv212...ikalnuju-tochnost-v-ramkah-svo-na-ukraine-mwm
365477_O.jpg

su-pic905-895x505-48632.jpg

photo2019-04-0802-09-19.jpg

karta-boevyh-deystviy-na-ukraine-13-marta-2023-spetsoperatsiya-svo.jpg
3 ezred az 270 repülő lenne. Ahoz egy új gyárat is kéne építeni. 78ra van nyilvános megrendelés, és egy gyártósor évi 20 repülőre.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 137
9 256
113
Egy újabb hamvába holt terv. Hányszor modósították a darabszámot a gyártást stb. A realitás, hogy még a 4+ gen. gépeik is downgradelt állapotban képesek gyártani, pld. külföldi HUD helyett saját rosszabb minőségű stb.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 813
67 066
113
Egy újabb hamvába holt terv. Hányszor modósították a darabszámot a gyártást stb. A realitás, hogy még a 4+ gen. gépeik is downgradelt állapotban képesek gyártani, pld. külföldi HUD helyett saját rosszabb minőségű stb.
A HUD esetében csak annyit tudni idáig, hogy szemre keskenyebb a látószöge, de a minőségét ebből még nehéz meghatározni.
Hogy mást ne mondjak, egyrészt az ukrán háború idáig legsikeresebb típusa, a Szu-35Sz is a keskenyebb orosz HUD-al van szerelve, míg a francia Thales HUD-os Szu-30SzM-ek vagy a légvédelem, vagy egy-egy Tocska-U, illetve diverzáns aktus áldozatai lettek. De sok babér a szép HUD ellenére se termett nekik.
Oké, a HUD-nak ehhez nem sok köze volt, de azért az átjön, hogy itt a franciáról oroszra kiváltást távolról se tekinthetjük szignifikáns downgrade-nek.
Ez a HUD-minőség alapján belőni egy típus, mint rendszer képességeit szerintem még a kilencvenes évekből maradhatott vissza, amikor vízválasztó volt, hogy "na milyen a kabinja, van már benne képernyő?"

És ugye ott van a vadiúj F-15QA és EX, melyeket már csak egy alig akkora HUD-al szereltek, amihez képest kis túlzással még az F-15A-é is nagyobb volt.
Naná, mert ott van a sisakdisplay, ami ugye az oroszoknál még mindig nincs. Ez tény.
De mondom, a Szu-35Sz azzal a szar ruszki HUD-al ér el 300 km-ről légigyőzelmet meg lő ki Sz-300-ast, ráadásul együlésesként, egy bevetésen belül.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 127
113
Egy újabb hamvába holt terv. Hányszor modósították a darabszámot a gyártást stb. A realitás, hogy még a 4+ gen. gépeik is downgradelt állapotban képesek gyártani, pld. külföldi HUD helyett saját rosszabb minőségű stb.




Sebastian,az icbm-jeik elég pontosak,ne aggódj, Orosz alkatrészekkel is.

;)
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 127
113