Harckocsik harctéri alkalmazása

Tehát, akkor egy kvázi mock-up-on túljottotak vagy sem?
A toronyban levő berendezések közül mennyi volt meg és működött?
A helyfoglaláson túl volt bármiféle értékelhető eredménye?

Kicsit légvárakat építesz egy külső képre, ami belső műszaki tartalomról semmit sem árul el és ezt te sem tetted meg nekünk...
Nemtudom pontosan meddig jutottak,de leállitották a programot.Amennyire tudom,proto sem épült,
Amennyire tudom,komoly vizsgálatokat csináltak,és modellezték az unmanned tornyos hk harcértékét a hagyományos tornyoshoz képest,és rosszabbnak találták.
 
Nemtudom pontosan meddig jutottak,de leállitották a programot.Amennyire tudom,proto sem épült,
Amennyire tudom,komoly vizsgálatokat csináltak,és modellezték az unmanned tornyos hk harcértékét a hagyományos tornyoshoz képest,és rosszabbnak találták.
Semeddig nem jutottak.Egy terv volt az 1000-ből.Olyan mint a repülőfejlesztésben a kismillió szélcsatorna makett.Csak itt nem az Abramshoz vezető út egyik eleme hanem sima tanulmányterv.
 
Nemtudom pontosan meddig jutottak,de leállitották a programot.Amennyire tudom,proto sem épült,
Amennyire tudom,komoly vizsgálatokat csináltak,és modellezték az unmanned tornyos hk harcértékét a hagyományos tornyoshoz képest,és rosszabbnak találták.
Igen, tudjuk, és a legjobb töltőgép egy 18 éves amerikai. A helyzet az, hogy ez így nem más mint egy bizonyos vitis vitiferrum, ami ingerli a nyelvtő kétoldalának idegvégződéseit...
 
Tehát, akkor egy kvázi mock-up-on túljottotak vagy sem?
A toronyban levő berendezések közül mennyi volt meg és működött?
A helyfoglaláson túl volt bármiféle értékelhető eredménye?

Kicsit légvárakat építesz egy külső képre, ami belső műszaki tartalomról semmit sem árul el és ezt te sem tetted meg nekünk...
Semmilyen műszaki tartalom nem készült.Össze vissza beszél.Amit látsz egy egyszerű tanulmányterv a kismillióból amin dolgoztak a fejlesztők.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Tehát, akkor egy kvázi mock-up-on túljottotak vagy sem?
A toronyban levő berendezések közül mennyi volt meg és működött?
A helyfoglaláson túl volt bármiféle értékelhető eredménye?

Kicsit légvárakat építesz egy külső képre, ami belső műszaki tartalomról semmit sem árul el és ezt te sem tetted meg nekünk...
NACM%2BM1%2BTTB%2Bto%2Brestoration.jpg
TTB%2BCurrent.jpg

19. oldaltól
 
Semeddig nem jutottak.Egy terv volt az 1000-ből.Olyan mint a repülőfejlesztésben a kismillió szélcsatorna makett.Csak itt nem az Abramshoz vezető út egyik eleme hanem sima tanulmányterv.
Igen,kb olyan.De nem az Abramshoz vezető úton csinálták,hanem az Abrams továbbfejlesztésének,a következő hk generációnak egy modelkisérleteként.De nem voltak vele elégedettek.Aztán meg jött a hh vége,és az egész következő genrációs hk programot leállitották.
Lényeg,hogy az armata koncepciója egyáltalán nem új.60 éve kisérletezgetnek vele a fejlesztőmérnökök.
 
Ha hiszed ha nem volt AEASA radar,volt lopakodás,volt szuper cirkálás.Egyéb kérdés?
Szenzorfúzió?Már az is szenzorfúzió ha a radar meg az RWR összedolgozik ami nem nagy trúváj.Semmi új nincs a Raptorban.A Raptorban az új és attól Raptor,hogy egyszerre tudja azt amit tud kompromisszum nélkül ugyan úgy ahogyan a T-14.

ne haragudj de értlemezed is amit írok, vagy csak lököd a sódert?

Hol létezett az F22 előtt szuperszonikus repülésre képes stealth gép? sehol...az F117 nem véletlenül lett szubszonikus gép (elég csak ránézni az alakjára)
hol volt az F22 előtt olyan gép, ami harcászatilag értelmes (és nem marketing szintű) szupercirkálásra volt képes?
a raptor előtt hol létezett szenzorfúzió?...mutass rá példát...az messze nem annyi, hogy a radar meg az rwr összedolgozik...hol létezett repfedélzeti AESA radar?

az a gond, hogy még mindig nem érted, hogy a megjelenésekor az F22 koncepciójában miért hozott generációs újdonságot...

a szenzorfúzió, aesa radar meg még pár dolog olyan, hogy belerakhatod őket 4. gen gépbe...
a geometriai stealth, a belső fegyvertér meg a repülési teljesítmények viszont nem ilyenek
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
@fip7
Gratula,szép cikk
De azért kicsit hozzáfűzök.
Armatában igazábol csak az ember nélküli torony az egyedi,a többi akármelyik másik hk-ra is aplikálható.Unmanned tornyot meg sokan fejlesztettek már a 60as évektöl,de eddig senki nem rendszeresitett.okkal
Merkava ténylegesen túlélt többszörös Kornet találatot is.Tényleg jol védett felülröl is,bár az inkább a kazettás bombák kumulativ altöltetei ellen és a páncéltörő kézi és puskagránátok ellen került rá.(IDF sűrűn harcol beépitett területen,és vesztett hk-t puskagránáttol-merkavát is magyar PG-69 gránáttol példul,de jugó tipustol T55TIRANt)
LAHAT rakéta kilőhető a huzagolt L7/M68 lövegböl,meg a simacsövű 120milisböl is-változattol függően.De rendelésre válalják az integrációt az orosz 115 és 125milis,és az angol huzagolt 120milis ágyúhoz-de még senki se rendelte meg.
Pont most kezd jelentősége lennie a hk-ágyúk max lőtávolságának.Megjelentek olyan irányitott lövedékek,amivel ennek már van hatékony lehetősége.(érdekesség,de volt rá példa,hogy hk-kal közvetett tüzérségi csapásokat mértek.Koreában
793ee8f19e7dd26e9d1088866a6f6d04.jpg

Ily módon ferde rézsüt alakitottak ki,amire ráállt a hk,és 15+km távra is mértek tűzcsapást közvetett tüzérségi célzás mődszerével)
Rossz hírem van a magyar puskagránáttal kilőtt Merkava urban legenda, Akkor és ott Merkavával rendelkező egység nem volt. Egy Zelda-azt hiszem akkor már ezena néven futott az M113 veszteség volt, RPG.
 
A jordánok is kísérleteztek egy ilyesmivel, Falkon torony névvel.

Nem egészen azonos, mert a Falcon nem személyzet nélküli torony, hanem olyan, ahol a kezelőszemélyzet a toronykoszorú alatt foglal helyet. Tehát továbbra is személyzettel ellátott torony, csak a személyzet annak az alján csücsül.

Itt lehet látni az egyik búvónyílást nyitva:
falcon_turret_l2.jpg


A @Pogány által berakott M1 TTB tesztjárműben a személyzet (hasonlóan a T-14-hez) a torony előtt, egy külön "kapszulában" ül, a torony maga pedig személyzet nélküli.

89tp4p23vug21.jpg


Hááátt... talán japán F-15-ösökön??? Hírtelen nem vennék rá mérget. Lehet tévedek.

A japán Mitsubishi F-2 volt az első vadászgép AESA radarral, amely 2000-ben állt hadrendbe.
Az F-22A hivatalosan ugye 2005-ben állt hadrendbe.
 
Rossz hírem van a magyar puskagránáttal kilőtt Merkava urban legenda, Akkor és ott Merkavával rendelkező egység nem volt. Egy Zelda-azt hiszem akkor már ezena néven futott az M113 veszteség volt, RPG.
Egerszegi,az AMP tervezője is ir róla,Janes cikkre hivatkozva.(82ben a zsidók zsákmányoltak AMP karabélyt,és az amcsikkal együtt kiértékelték)
Az eredeti Janes cikket én nem találtam meg a neten,de más puskagránátos irások is irnak róla.67ben és 73ban izraeli katonák is löttek ki puskagránáttal hk-t.(IDF ma is rendszerben tart puskagránátokat)
Szóval többen is irnak róla,hivatásos katona cikkirók is,és nemcsaka Janesra,hanem IDF jelentésre hivatkozva is-több lehet ez városi legendánál
Ugyancsak volt veszteségük városi harcban felülről (magasházrol) rájuk dobott pct kézigránáttol
73/82ben sikeresen vetették be a pct altöltetű kazettás bombákat.
Szóval a Merkava IV saját tapasztalatuk alapján felülről is elég jó védelmet kapott.De ez nem a felülről támado IPTRek ellen készült
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
ne haragudj de értlemezed is amit írok, vagy csak lököd a sódert?

Hol létezett az F22 előtt szuperszonikus repülésre képes stealth gép? sehol...az F117 nem véletlenül lett szubszonikus gép (elég csak ránézni az alakjára)
hol volt az F22 előtt olyan gép, ami harcászatilag értelmes (és nem marketing szintű) szupercirkálásra volt képes?
a raptor előtt hol létezett szenzorfúzió?...mutass rá példát...az messze nem annyi, hogy a radar meg az rwr összedolgozik...hol létezett repfedélzeti AESA radar?

az a gond, hogy még mindig nem érted, hogy a megjelenésekor az F22 koncepciójában miért hozott generációs újdonságot...

a szenzorfúzió, aesa radar meg még pár dolog olyan, hogy belerakhatod őket 4. gen gépbe...
a geometriai stealth, a belső fegyvertér meg a repülési teljesítmények viszont nem ilyenek
Olvasd már el amit írtam...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Dögöljek meg ha az F-15E-nek nem AESA radarja volt 91-ben.
Ilyen szép kijelentéseket ne tegyél, mert visszaüthet. :)

1991-ben senkinek sem volt még nem hogy vadászgépben, de akár AEW&C gépen sem AESA radarja. Még az MiG-31 és a B-2A is PESA radarral bírt csak.

Az F-15E az AN/APG-70 radarral rendelkezett '91-ben, ami az AN/APG-63 továbbfejlesztése. Nem AESA radar, de még csak nem is PESA. Csak nézz rá:

img6081.jpg


Most kezdtél el az AN/APG-70 lecserélését az F-15E-ken AN/APG-82(V)1-re, ami már tényleg AESA, ezt kapták az IAF F-15I-k és ezt kapják az F-15J-k.
 
Dögöljek meg ha az F-15E-nek nem AESA radarja volt 91-ben.
Akkor kezdheted. A 2012-es 8 (!) éves F*-15 írást esetleg elolvashattad volna. a legvége...
Senkinek nem volt AESA radarja vadászgépen. PESA is csak a MiG-31-en volt. Jenki gépen érdekes módon meg PESA soha nem volt, átugrották azt a lépcsőfokot.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Akkor kezdheted. A 2012-es 8 (!) éves F*-15 írást esetleg elolvashattad volna. a legvége...
Senkinek nem volt AESA radarja vadászgépen. PESA is csak a MiG-31-en volt. Jenki gépen érdekes módon meg PESA soha nem volt, átugrották azt a lépcsőfokot.
Bocsánat,hogy nem tanultam meg...