Ha lesz levedlett Marder és ha ingyen, vagy jelképes áron eladják.
Ezt hasonlítod össze azzal, hogy a meglévő harckocsikat korszerűsítik, amik eleve úgy készültek, hogy könnyebben korszerűsíthető legyen. És ezeket a harckocsikat ők gyártották, szó szerint százával. Eközben a lengyelek, csehek meg a szlovákok össze-vissza szenvednek a modernizációs programjaikkal úgy, hogy az első kettő maga gyártotta.
És mégegyszer. KF41 gyár. Ami KF41-et gyárt. Persze, át lehet állni aztán a Marderekre, csak ez olyan, mintha most Esztergomban valaki kitalálná, hogy visszavásárolják az első generációs Swifteket és csinálnak belőlük olyat, mintha új Swift lenne. Sőt, talán ennek is több értelme lenne.
Mert mi a fittyfüle fog itthon készülni a Lynxekbe? Tudjuk mi azt?
Vedd észre, külön erőfeszítésekkel szeretnél csinálni valamit másodvonalas dolgot. Eleve gyengébbet. Valamit, amiből kevés is van, és ki is lóg a sorból. Ez nem olyan, hogy van egy motorvonatunk, és beletoldunk még egy kocsit, mert majd Dunakeszi megoldja.
Itt arról van szó, hogy egy elavult típusból szeretnél egy öszvért csinálni, hogy messziről, ködben hasonlítson a modernre úgy, hogy nem tudunk közös alkatrészről. Se te, se én.
Az, hogy a Marderből kiindulva lett a KF31 és abból a KF41 az nem jelenti azt, hogy itt közös dolgok vannak. Olyan, mintha SzU-27P-kből akarnál SzU34-eseket csinálni.