Egyiknek sem volt köze az időjáráshoz.Nagy siker! Mint a az Ardennekben való teli német támadàs...
Igazaból az ardenneki-offenzíva a szar idő miatt érhette el azokat a sikereket amiket elért.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egyiknek sem volt köze az időjáráshoz.Nagy siker! Mint a az Ardennekben való teli német támadàs...
Nem barátom, ez olyan, mint ha lobogtatnád a szu-35-ös legújabb verzióját, és ez alapján kijelentenéd, hogy az is szu-27es tulajdonképpen, tehát a szu-27es 85-ben sokkal fejlettebb volt, mint az F-15c/Dlyan mintha paritásba állítanátok a MIG-29 9.12-t meg az F-15 C/D-t( az 1985-ös színvonalon)az alapján,hogy van radarja és besugárzásjelzője mindkettőnek.
Egy MBt attol MBT,hogy bár a tervezésnél elötérba helyeztek szempontokat,attol még az másra is használható.Attol még,hogy a ruszki hk-kat elsődlegesen áttörő rohamra tervezték,az nem jelenti azt,hogy nem lehet beásni őket védelmeben.És forditva.Nyugatiak gondosan kondicionálták a gépeiket a testfedezet taktikához,de attol még azok használhatók voltak rohamra is.(hogy az AMX30nak milyen erős páncélvédelme volt szemből,azon még mindig kamillázok).Ezt vágom.
Csak próbálom útólérni magam a hk-k tervezése ügyében. Mert hogy itt azt olvastam hogy a NATO gépek azért épültek úgy ahogy (Magas),mert hull down-ban a lehető legnagyobb gun depression-akarták elérni.
Ok.
Teorikusan:
NATO 8-10 fok süllyedés.
VSZ 5-7fok süllyedés.
Előny papíron a NATO-nál. De gondolom voltak azért olyan helyek ahol az 5 fok is elég volt egy hull-down-hoz. Tehát Szergej ott amperkodott a T-vel nem ahol premier plánba kellett volna villogni az ellenség előtt,hanem az 5fok elég volt a bujkáláshoz.
A terep parancsol a katonának. Ergo erre,mármint terepfedezet kihasználás telibe hk-t ,a kutya nem tervezett. Hanem az eszköz karakterisztikájához alakították a harcmodort.
Persze tévedhetek.
Ez igaz,de....Belorusz fronton a szovjetek folyamatos lekötő harcokat folytattak,hogy a németek erőit lekössék.Ne tudjanak onnan csapatokat átvezényelni a déli frontra.A front többi része meg egyhelyben állt.
Valahogy így. A Visztula-Odera támadó hadművelet után (és a jaltai konferencia alatt) szovjetek megálljt parancsoltak a Berlin felé támadó erőknek. Februárban és márciusban jelentős erőket csoportosítottak Magyarországra, hogy Berlin előtt be tudják venni Bécset. Tették ezt úgy, hogy nyitva állt az útjuk Berlinbe. Miután a németek bicskája beletört a tavaszi ébredésbe, a VH megindította az offenzívát és egy hónappal később be is vette a várost.
Gyakorlatilag ~2 hónappal elnyújtották a háborút, hogy jobb geopolitikai és diplomáciai helyzetben legyenek a háború végén.
Ja, és feláldoztak további ~300e embert Berlin bevételére, hisz a németek sem malmoztak februártól áprilisig, és berendezkedtek a város és környéke védelmére.
Ezek diesel-motorok (vagy gázturbinák). Egy dolog a fontos, a benne elégetett üzemanyag levegő keveréknek ne legyen sűrítési fázisa (a régi benzinmotorok mind benzin/ levegő elegyet sűrítettek). Egy diesel motorban a befecskendezés után az üzemanyag szinte azonnal öngyulladással gyullad meg, tehát "csupán" annyi a feladat, hogy a sűrítés végi hőmérséklet elegendő legyen az adott üzemanyag öngyulladásához. Gázturbinában a folyamatos égés miatt ez adott lehet. Dugattyús motorban ez a dieselnél valósítható meg, kissé átalakított befecskendező rendszerrel. Az adagolókat ugyanis maga az üzemanyag keni, amely kenőképesség pl. benzinnél nagyon rossz. Emiatt az adagoló kap egy motorolaj körből származó kenést. A legtöbb szénhidrogén alapú üzemanyag (gázolaj, benzin, kerozin stb.) fűtőértéke nagyjából hasonló, emiatt a teljesítmény alapvetően nem kellene hogy változzon, de az égés lefolyása (sebessége különböző) így végülis lesznek különbségek. (egyébként érdekes jelenség az, hogy a nehezebb szénláncú anyagok pl. gázolaj, kerozin, petróleum alacsonyabb öngyulladási hőmérséklettel rendelkeznek, mint a benzin, aminek viszont alacsonyabb a lobbanáspontja, vagyis jobban párolog. Emiatt a jól párolgó benzint gondolja mindenki alacsonyabb gyulladáspontúnak, pedig a maga folyadék nem meggyújtható, csak a gőzei, amiből a gázolajnál szobahőmérsékleten nagyon kevés van). Benzinmotorból mindenevőt csinálni éppen ezért lenne nagyon nehéz, mert a nehéz üzemanyagok nem hajlandóak gőzzé alakulni.Egy újabb kérdés ...
Hogyan működnek a mindenevő motorok ? Leginkább melyik motorhoz állnak közelebb működésüket tekintve ? Hogy tud működni bármilyen üzemanyaggal , és ezek bármilyen keverékével ?
Milyen így a hatásfokuk egyáltalán , élettartamuk , stb ?
SóhajA T-55 és T-62 páncélzata ugyan úgy semmit nem ért mint a Leopard páncélzata.Hiába volt 200mm+ he a páncéltörő lövedekek ezeket meg nagy távolságról is siman átütötték.
Egy szaros RPG-7V 260mm-es páncélátütéssel rendelkezett,ott lőtte át a T-62-t ahol akarta.
A Leopard 1A4-nél nagyon elegánsan átléptél a hunter killer képesség felett,de sebaj.
Azokat a dolgokat sem firtatod,hogy bizony különbseg van éjjellátó és éjjellátó közt mint ahogy ballisztikai számítógép és ballisztikai számítógép közt is.Az A4 éjjellátó képessége meg bármelyik T-64(igazából barmelyik szovjet tanké a T-80B ig) éjjellátó képességével szemben nem egy minőséget képviselt,nincs pofám leírni a számokat akkora a difi.Leírtam már,hogy a T-80U volt az első szovjet harckocsi ami megütötte az Leopard 1A4 tűzvezető rendszerének a szintjét.
Nem,mert az F-15C 1985-ben régebbi gép volt mint a a MIG-29 9.12.Az F-15C 79-ben került rendszeresitésre(akkor kezdték meg az átalakításokat A-ról).A 9.12 pedig vadonat új gépkent 83-ban állt szolgálatba.Nem barátom, ez olyan, mint ha lobogtatnád a szu-35-ös legújabb verzióját, és ez alapján kijelentenéd, hogy az is szu-27es tulajdonképpen, tehát a szu-27es 85-ben sokkal fejlettebb volt, mint az F-15c/D
Harckocsit(sem) nem a pillanat ellen terveznek.Az oroszok is látták a tendenciákat páncéltöres tekintetében,ha más nem kiindulhattak a sajat pánceltörő eszközeikből. Szerinted aki a páncélt tervezte szatyorban élt és halvány lila gőze sem volt arról,hogy mi folyik páncéltörés fronton?Meg milyen 10 evről beszelsz?Mikor jelent meg az L7-es löveg(1960 ha jól emlékszem akkor allt szolgalatba a Centurionon)?Na onnantól HEAT-tel vagy HESH-el kilőhető volt a T-62...Sóhaj
A T-55 és a T-62 is gyakorlatilag az 50-es évek terméke, amikor is hol látsz te 105-ös löveget?
90-esek ellen kellett volna megvédeni a hk-t.90 mm gun M1/M2/M3 - Wikipedia
en.wikipedia.org
Na most böngészd, látsz olyan lövedéket ami átviszi?
Ja hogy KÉSŐBB már ki lehetett lőni? Ja hogy 10 évvel később készített HK a legmodernebb lőszerrel már átüti?
Igen.
És?
tíz évvel később ugyanis T-64esek rohangásztak. Amit viszont megint nem vitte át...
....Nem,mert az F-15C 1985-ben régebbi gép volt mint a a MIG-29 9.12.Az F-15C 79-ben került rendszeresitésre(akkor kezdték meg az átalakításokat A-ról).A 9.12 pedig vadonat új gépkent 83-ban állt szolgálatba.
Tehát az F-15c öregebb gépként is sokkal kodernebb volt...
Látták isHarckocsit(sem) nem a pillanat ellen terveznek.Az oroszok is látták a tendenciákat páncéltöres tekintetében,ha más nem kiindulhattak a sajat pánceltörő eszközeikből. Szerinted aki a páncélt tervezte szatyorban élt és halvány lila gőze sem volt arról,hogy mi folyik páncéltörés fronton?Meg milyen 10 evről beszelsz?Mikor jelent meg az L7-es löveg(1960 ha jól emlékszem akkor allt szolgalatba a Centurionon)?Na onnantól HEAT-tel vagy HESH-el kilőhető volt a T-62...
Rongyosra téptem a szam,hogy a 70-es évek közepétől harckocsi elektronikaban is ugyanakkora előnyben volt a NATO egésze mint repülésben.A 70-es évek előtt meg pl az amerikaiak minimum paritásban voltak harckocsi elektronikában a szovjetekkel.....
No comment...
...
Na jó mégis.
Az F-15C/D
De úgy általában a repülésben a nyugat volt olyan előnyben, mint hk-kban a SZU.
Szóval amit te csinálsz, az olyan, mintha azt akarnád bebizonyítani, hogy nem is voltak jobbak a nyugati gépek, mert a mig 29-es 1985ben simán jobb és modernebb gép volt, mint az F-4.
Igen. Csak az ellenfele az F-15C/D
Amin meg állandóan elfog a röhögés, hogy a pontos tűzvezetés aduászt akarják állandóan előrángatni egyesek a nyugati tankoknál.
Szuper.
Az ATGM képes T-64B a '70-es években meg akkor mi is?
Ami irányított rakétával tüzel akár 4 km távolságra is?
ATGM platfrom kőkemény páncélzattal.
Amikor odafent megmutattam, hogy 37 mil szórású löveggel is kb. próba szerencse alapon lövöldöznek tökéletes tűzvezetéssel is álló célra 2000 méter táján?
Navajon miért kapott durva HEAT védelmet a Leo2? Talán ezek miatt is?
A szovjet tankok ATGM képességén me ki és hányszor lépett át? Olyan távolságból lőttek rakétával, ahova az ajnározott nyugati hk-nak semmiféle esély nem volt. Csak ez nem TOW-os jeep vagy APC platformon volt ATGM. Harckocsiban. És lehet, hogy nem vitt a hk 8-12 db-ot, mint a ATGM-es járművek, de páncékozott multifunkciós cucc volt.
Na erről ennyit...
Már megnint a hülyeséget fröcsögöd.Látták is
1964ben jött is a T-64es.
És amikor neked kedvez hírtelen játszik másik tank is?
Egyszer már föltettem valahol ezt a kérdést de akkor hátha te vagy itt valaki.
Valódi harci tapasztalat van e bárhol a csőböl indítható iptr-rel?
Itt is többször lett elemezve az Európában korlátozott lőtáv.
Konkrétan a buszon ülök és szemre 400m-nél nagyobbat itt nem látok 30perc alatt.( Kisalföld)
Szóval mekkora valós előny a rakéta lőtávja egy harckocsi ágyújához képest?
Ha és amennyiben annyira jó miért nem alkalmazzák minden hk-ban?
Ok.Menj le az útról és el fogsz látni messzebb is.
Csak ez akkora baromság, hogy ehhez képest makó lovag jeruzsálem elővárosáig jutott.Rongyosra téptem a szam,hogy a 70-es évek közepétől harckocsi elektronikaban is ugyanakkora előnyben volt a NATO egésze mint repülésben
Már megnint a hülyeséget fröcsögöd.
1964ben kérlek alásan.Számold már meg,hogy hányszor írtam le,hogy a T-64 vokt az első tank amit nem lehetett kő i az aktualis csúcs panceltörő eszközökkel.
Az tény, hogy az eredeti DM13 APDS lövedék kb. 2500m-ig átüti a T-62 testének homlokpáncélját, ám a torony sokkal ellenállóbbnak bizonyult: az átütés csak 800 méterig volt garantált, 1000 méter fölött egyszerűen lepattantak a lövedékek. De még a T-55 is ellenállóbbnak bizonyult a vártnál. Szemből nézve a torony felületének kb. 40%-a átüthető volt 2000m-ről, de a maradék 60% csak 800-1000 méterről.