Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 845
65 537
113
Mindenhol megvárják a mentőjárművet, mert az a harckocsi ami úgy elakad, hogy magától képtelen megmozdulni az akkor is képtelen lesz magától mozogni miután kirángatták.
Amig varjatok a messiast addig tokeletes celpontok lesztek.
Ezt sem azzal mentették...
A valóság ez, nem az, hogy egy harcképes harckocsit kivonsz a harcból, hogy egy másikat cibáljon:

Arról nem is értekeztünk, hogy mekkora életbiztosítás kipattani a harckocsiból és azzal szenvedni, hogy ráakassz a mzgásképtelen harckocsira.
Eletbiztositas? Minek? Megmondtak, a magyar katona azert van hogy eletet adja a hazajaert.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 375
55 052
113
Tessék. Valahogy vontatni is tud elakadt harckocsit meg gyorsan tolatni is. Egészen elképesztő az a mit művelsz...
Bár lehet, hogy a németeknek nem szóltak, hogy ez a két tulajdonság kizárja egymást.

Itt már megint egy olyan dologgal vitatkozol amit nem mondott senki.... Nem tudom miért kell minden nap leégetni magadat :eek:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 041
113
Itt már megint egy olyan dologgal vitatkozol amit nem mondott senki.... Nem tudom miért kell minden nap leégetni magadat :eek:
Épp te égeted magad a szánalmas magyarázkodással, hogy miért olyan a T-72 hátramenete amilyen. Egész egyszerűen hülyeség arra fogni, hogy így képes másik harckocsit menteni, mert láma Leopard 2 is képes épp csak emellett gyorsan tolatni is tud.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 375
55 052
113
Épp te égeted magad a szánalmas magyarázkodással, hogy miért olyan a T-72 hátramenete amilyen.

Én csak próbálok neked némi észt adni, de szemmel láthatóan nem sikerül.... :(
De tudom, a te fejedben azért megy lassan hátra, mert nem volt más méretű fogaskerekük. LOL.

, mert láma Leopard 2 is képes épp csak emellett gyorsan tolatni is tud.

De még mindig önmagaddal vitatkozol, mert senki sem mondta, hogy más harckocsi nem képes vontatni.
A Leopárdban menetirány fordító van- ha jól emlékszem-, vagyis az 1 és 2 fokozatokat használja tolatásra is.
Csak azt nem akarod látni, hogy a 7+1-es váltót a 700 LE-s full nyomatékszegény T-64-hez tervezték először.
A Leopárd meg 1500 LE meg 4000+ nm....
Még mindig nem értem a vergődésedet az adott témán. Az oroszok úgy döntöttek, hogy a tankjaik mindig minden körülmények között, akár vontatás közben is kellő nyomatékkal kell bírjanak az elinduláshoz. Ezt egy sorállományú ügyetlenebb sofőr esetén is tudnia kell az adott technikának. Ezt nagy nyomatékot biztosító indító fokozatokkal érték el.
Ez csak azért meglepő a számodra, mert szerintem még B kategóriás kisteherautót sem vezettél soha....
Csak példának, a FIAT Ducatóval is 2-esben indulsz el normál esetben. Az első fokozat irreálisan rövidnek tűnik, egész addig amíg 3.5+ tonnára nem pakolod az autót és dombon fölfelé nem kell araszolni. Utána mindent megértesz. ;)
És még mindig egy 60 évvel ezelőtti műszaki megoldásról beszélgetünk, és kérünk rajta számon mai elvárásokat....
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 937
21 563
113
Épp te égeted magad a szánalmas magyarázkodással, hogy miért olyan a T-72 hátramenete amilyen. Egész egyszerűen hülyeség arra fogni, hogy így képes másik harckocsit menteni, mert láma Leopard 2 is képes épp csak emellett gyorsan tolatni is tud.

Kivancsi leszek vajon mikor unjatok el ezt a baszakodast?! Neha mar rohogni sem tudok rajta annyira kezd faraszto lenni.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nekünk mikor csak T-72 volt nem sikerült ennyit foglalkozni vele. Ugyanakkor ha az argentinoknak adnál A8-at, szerintem akkor is fenntartanák ezt, joggal és okosan.
Ez azért nagyon nagy ha. Az A8 nyilván sokkal magasabb ráfordítást igényel, simán benne lehet a pakliban, hogy az üzemeltetésük annyi pénzt vinne el, ami mellett már nem tudnák kigazdálkodni a TAM életben tartását (sem).
Egy régi dokumentum, annak aki szörnyülködni akar, különösen ajánlom a negyedik oldal első táblázatát!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
754
2 030
93
Nekem az furcsa, hogy olyan űrtechnika szintű dolog lenne minden harckocsira aknaforgatót szerelni? Bármelyik MG gépgyártó legyártja, de amúgy sufniban is megoldható lenne. Rengeteg harckocsi megy tönkre az aknák miatt. Ez így érdekes.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 704
6 486
113
popcorn-popcorn-eating-popcorn.gif
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 527
13 478
113
Ez az ‘ellentábor’ jelenleg két főt számlál.

És őszintén szólva a forum nagy részét már egyáltalán nem érdekli, sőt fárasztja, hogy mit fantáziál össze rendszeresen.

Egy közepes tudású harckocsi, semmilyen különleges dolgot nem tud, jó pár tervezési hibával, mégis olyan narratívát, PR-t építenek fel köré, hogy jajj, és hányan elhiszik.

Őszintén nem is értem, hogy a Leopárd 2-es mivel vívta ki a mitikus, csodafegyver hírnevét, "der Beste der Welt", úgy, hogy nem vett részt normális háborúban, jórészt békeidős harckocsi volt ?

És a németek miért válogatják meg, hogy kinek mit adnak el, addig az Abrams-et, a Challenger-t, és a Leclerc-et meg normális háborúba szánják ? A szaúdi üzlet az védhetetlen öngól.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 041
113
Nekem az furcsa, hogy olyan űrtechnika szintű dolog lenne minden harckocsira aknaforgatót szerelni? Bármelyik MG gépgyártó legyártja, de amúgy sufniban is megoldható lenne. Rengeteg harckocsi megy tönkre az aknák miatt. Ez így érdekes.
Szétkúrja a harckocsi felfüggesztését (típustól függetlenül) nagyon hamar.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 395
113
Nekem az furcsa, hogy olyan űrtechnika szintű dolog lenne minden harckocsira aknaforgatót szerelni? Bármelyik MG gépgyártó legyártja, de amúgy sufniban is megoldható lenne. Rengeteg harckocsi megy tönkre az aknák miatt. Ez így érdekes.

Az eke súlya, elhelyezése rontja a mobilitást. Sok helyen elakad vele.
Az eke sem mindenható: sérülékeny, igazából csak puha talajban hatékony.
Sziklás, kemény talajban nem. Másik hátránya, hogy nyomsávban (lánctalp vonalában) mentesít, így nem életbiztosítás utána haladni.
Ezért minimum kettő vagy három megy egymás után, kicsit (egy lánctaplnyit) eltolva, hogy egy 4-6 m széles sávot kitoljanak.
 

Crusader

Well-Known Member
2018. november 27.
754
2 030
93
Az eke súlya, elhelyezése rontja a mobilitást. Sok helyen elakad vele.
Az eke sem mindenható: sérülékeny, igazából csak puha talajban hatékony.
Sziklás, kemény talajban nem. Másik hátránya, hogy nyomsávban (lánctalp vonalában) mentesít, így nem életbiztosítás utána haladni.
És a láncos megoldás?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 395
113
És a láncos megoldás?

A görgő sem rossz, de az orosz a KMT 6-7 ekéket preferálja.
Az is nyomsávban takarít, a korábbi orosz gépeken azt kedvelték. Az nagyon nehéz, még jobban korlátozza a mobilitást és azt nem is lehet felemelni, így úton is lassabb.

Bocs, a rotációsrs gondolsz. Az jó, de tankra nem lehet szerelni, külön műszaki harcjármű. Hatékonysága annak a legjobb, az orosznál én még nem láttam.
Bonyolult, ezért gondolom drága.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Egy közepes tudású harckocsi, semmilyen különleges dolgot nem tud, jó pár tervezési hibával, mégis olyan narratívát, PR-t építenek fel köré, hogy jajj, és hányan elhiszik.

Őszintén nem is értem, hogy a Leopárd 2-es mivel vívta ki a mitikus, csodafegyver hírnevét, "der Beste der Welt", úgy, hogy nem vett részt normális háborúban, jórészt békeidős harckocsi volt ?

És a németek miért válogatják meg, hogy kinek mit adnak el, addig az Abrams-et, a Challenger-t, és a Leclerc-et meg normális háborúba szánják ? A szaúdi üzlet az védhetetlen öngól.

Régen te nem ezeket a tanktípusokat mondtad, hanem azt mondtad, hogy az Abrams és a T-64 az sebezhetetlen, mert "toronyhátulos", a Leo2 meg a T-72 konstrukciós hibás, mert azt csak korrupció, meg lerepül a tornyuk, meg minden.

Most, hogy lassan kipusztultak a T-64-esek az ukrán frontról, és még sok hónap hátra van, mire a Tábornok megérkezik, most a kedvenc típusaid az amcsi mellett a Chally meg a 'Lelök' és a konstrukciós hibás a Leo2 és a... Ja, csak a német a konstrukciós hibás, mert az orosz jelenleg tartja a frontot.

Nem leminősítve, csak érdeklődésből kérdezem, hogy ha 2 hónap múlva megérkezik az Abrams az ukrán frontra, akkor a T-72 lesz a jó konstrukció, az Abrams, Leo2, Chally a 'csodafegyver' túlárazva?

Én régebben sokszor figyelmeztettelek arra, hogy a törökök elfoglalták Al-Babot. És rajtad kívül még senki nem mondta azt, hogy ha két zl Leo2 elindul, azt könnyű megállítani. Pedig az egyik legnehezebb ellenfél ellen vetik be kis számban, de még nincs a napnak vége. Jutnak az ukránok, ameddig jutnak. Én megvárom, hogy befejezzék.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and zsolti

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 033
2 492
113
Az eke súlya, elhelyezése rontja a mobilitást. Sok helyen elakad vele.
Az eke sem mindenható: sérülékeny, igazából csak puha talajban hatékony.
Sziklás, kemény talajban nem. Másik hátránya, hogy nyomsávban (lánctalp vonalában) mentesít, így nem életbiztosítás utána haladni.
Ezért minimum kettő vagy három megy egymás után, kicsit (egy lánctaplnyit) eltolva, hogy egy 4-6 m széles sávot kitoljanak.
És mi a helyzet az olyan rücskös aknataposó kerékkel, amit a T-55-ön alkalmaztak?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 053
10 144
113
A Leó 2-est sokan teljesen alaptalanul agyonhypeolják, közben nem olyan nagy szám, nem jobb más ország harckocsijainál, sőt nem önálló, saját kútfőből tervezték nem egy részegységét, és ezentúl vannak súlyos tervezési hibái, mégis az orosz harckocsikat szidják, meg az Abrams-et. Ilyenkor egy idő után kialakul egy hangos ellentábor, jelen esetben jogosan.
Szerintem csak te gondolod hogy itt bárki űrtanknak gondolja a Leopard2a4-t.
Mindenki tudja hogy simán ki lehet lőni, egyes dolgokban jobb mint a korabeli szovjet T72, másokban rosszabb. A részleteket lehet reszelni, de kb úgyanaz mind a kettő.
Viszont a tök elavult, csupasz T-55/T-62 vagy a leggatyább (lásd a mieink) T72 rosszabb nála. Sőt, a Leopard1 meg sokkal rosszabb, az sok szempontból az orosz kortársainál is rosszabb. SENKI nem vitatja ezeket.