JDAM vagy SDB - lényeg, hogy nem kell a lézert a célon tartani, mert műholdas vezérlésűkitérő manőverek közben csapásmérő műveletek kivitelezésére
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
JDAM vagy SDB - lényeg, hogy nem kell a lézert a célon tartani, mert műholdas vezérlésűkitérő manőverek közben csapásmérő műveletek kivitelezésére
A "D" változattal gondok lesznek.+ 2 D változat viszont biztosan kéne pluszban, a jelenlegi 2 nem eleg, úgy tudom.
Mi lenne a SEAD fegyverzet? Integrálják a HARM-ot?A "D" változattal gondok lesznek.
A Svédek is szeretnék megtartani gyakorlatilag az összes D változatot mert Arexis konténerekkel felszerelve azokból lennének a SEAD gépeik.
el kell hozni kettőt dél afrikától, nekik van 9 , más megoldás nincs nagyon, ahogy mondtad a svédek fix megtartják őket, csehek fene se tudja , marad az utolsó grif használó (most még) vagy természtesen ott van az is (ha VPSZ van) hogy akkor F a D mellé , több opció nagyon úgy nincsA "D" változattal gondok lesznek.
A Svédek is szeretnék megtartani gyakorlatilag az összes D változatot mert Arexis konténerekkel felszerelve azokból lennének a SEAD gépeik.
Lehet akár az is.Mi lenne a SEAD fegyverzet? Integrálják a HARM-ot?
Az én "ötletem" Meteor ARM változata lenne - nagy a hatótáv és elektronikai szemponból talán nem lenne nagy kunszt egy passzív kereső fejet rá tenni. Mondjuk a robbanófej mérete nem tudom elég lenne-e - talán a radar antennát meg tudná rongálni...Lehet akár az is.
Már állították ki a Gripent HARM mal a szárnya alatt.
Az tuti hogy készül a SAAB saját LADM nevű zavaró / csali rakétája.
Én a magam részéről HARM helyett inkább SPEAR EW-t vagy a Spice 250-est rendszeresíteném "effektorként'
Értelme nem sok, túl drága. Egy lokátor sebessége egy repcsihez képest még egy mobil RADSHORAD-ot nézve is 0.Az én "ötletem" Meteor ARM változata lenne - nagy a hatótáv és elektronikai szemponból talán nem lenne nagy kunszt egy passzív kereső fejet rá tenni. Mondjuk a robbanófej mérete nem tudom elég lenne-e - talán a radar antennát meg tudná rongálni...
Ennek a találgatásnak semmi értelme.Na, másnak is feltűnt hogy csak egy szoftverfrissítésről szól a cikk...
Ahogy korábban már lehetett olvasni, van MS20 Block1 és Block2. Lehet hogy ez még csak egy MS20 Block2 frissítés lesz és nem az a nagy upgrade amit a svédek terveznek a saját C/D gépeiken? Lehet azt majd csak később rendeljük meg, amikor a svédek kitalálják hogyan is csinálják és amikor már az Aero is el tudja végezni az átépítést a karbantartással együtt?
Lehet hogy itt is úgy van, ahogy a román F-16-osoknál mondtátok hogy a román F-16 M6.xR szoftvere nem ugyanazt tudja mint az amerikai F-16 M6.x, hanem csak azt amit a románok kértek/kifizettek belőle? Lehet most lesz csak egyenértékű az MS20 szoftverünk a svédekével, esetleg 1-2 egyéni kéréssel kiegészítve? A sisak display, IRIS, Meteor-t eddig is tudta a svéd MS20, csak a Reccelite és a C7/C8/AMRAAM ER-hez kellene további szoftverfejlesztés. C7/C8/AMRAAM ER-t már megrendeltük, a sisakcélzót és az IRIS-T-t is meg kellene már...
Az igaz hogy a nagy sebesség a HARM esetében addig volt fontos, amíg nem volt GPS.Értelme nem sok, túl drága. Egy lokátor sebessége egy repcsihez képest még egy mobil RADSHORAD-ot nézve is 0.
Egy szubszonikus rakéta is el fogja találni.
Lásd a majdnem Szófiáig elvitorlázó HARM esetét.
Az AMRAAM-ER-nek mi köze a Gripenhez?Na, másnak is feltűnt hogy csak egy szoftverfrissítésről szól a cikk...
Ahogy korábban már lehetett olvasni, van MS20 Block1 és Block2. Lehet hogy ez még csak egy MS20 Block2 frissítés lesz és nem az a nagy upgrade amit a svédek terveznek a saját C/D gépeiken? Lehet azt majd csak később rendeljük meg, amikor a svédek kitalálják hogyan is csinálják és amikor már az Aero is el tudja végezni az átépítést a karbantartással együtt?
Lehet hogy itt is úgy van, ahogy a román F-16-osoknál mondtátok hogy a román F-16 M6.xR szoftvere nem ugyanazt tudja mint az amerikai F-16 M6.x, hanem csak azt amit a románok kértek/kifizettek belőle? Lehet most lesz csak egyenértékű az MS20 szoftverünk a svédekével, esetleg 1-2 egyéni kéréssel kiegészítve? A sisak display, IRIS, Meteor-t eddig is tudta a svéd MS20, csak a Reccelite és a C7/C8/AMRAAM ER-hez kellene további szoftverfejlesztés. C7/C8/AMRAAM ER-t már megrendeltük, a sisakcélzót és az IRIS-T-t is meg kellene már...
Nem lehet rárakni. De nem is cél, mert a Gripenen nincs rá szükség. És nem is igazi Amraam, mert csak a fej van rajta, a rakéta egy külön történet.
Az AMRAAM-ER-nek mi köze a Gripenhez?![]()
“A capability could be delivered three to four years after contract award. This timeline includes an estimate of one year for the operational testing of the new capability.”
Ez nem MS20, az egy 5 (!) evvel korabbi csomag.Na, másnak is feltűnt hogy csak egy szoftverfrissítésről szól a cikk...
Ahogy korábban már lehetett olvasni, van MS20 Block1 és Block2. Lehet hogy ez még csak egy MS20 Block2 frissítés lesz és nem az a nagy upgrade amit a svédek terveznek a saját C/D gépeiken? Lehet azt majd csak később rendeljük meg, amikor a svédek kitalálják hogyan is csinálják és amikor már az Aero is el tudja végezni az átépítést a karbantartással együtt?
Lehet hogy itt is úgy van, ahogy a román F-16-osoknál mondtátok hogy a román F-16 M6.xR szoftvere nem ugyanazt tudja mint az amerikai F-16 M6.x, hanem csak azt amit a románok kértek/kifizettek belőle? Lehet most lesz csak egyenértékű az MS20 szoftverünk a svédekével, esetleg 1-2 egyéni kéréssel kiegészítve? A sisak display, IRIS, Meteor-t eddig is tudta a svéd MS20, csak a Reccelite és a C7/C8/AMRAAM ER-hez kellene további szoftverfejlesztés. C7/C8/AMRAAM ER-t már megrendeltük, a sisakcélzót és az IRIS-T-t is meg kellene már...
A Meteor ARM ről utoljára 10 évvel ezelőtt volt szó.Az én "ötletem" Meteor ARM változata lenne
Próbáltam rákeresni, de nincs újdonság. Pedig szerintem lehet, hogy egy szoftver frissítésnél nem kellene sokkal több: ARH fej lehethogy tudná venni a légvédelmi radarok jeleit... (lehet hogy ennél bonyolultabb persze és hardver upgrade/csere is kéne)A Meteor ARM ről utoljára 10 évvel ezelőtt volt szó.
Ha van valami frissebb híred róla az érdekes lenne, de tartok tőle hogy ez a rakéta megmaradt ötlet szinten
“A capability could be delivered three to four years after contract award. This timeline includes an estimate of one year for the operational testing of the new capability.”
Tehát ha megrendelnénk a Raytheontól, akkor onnantól 3-4 év hogy rávarrják az AMRAAM-ER-t a Gripenre.
Szerintem előbb lesz Meteorunk.
Inkább a Meteort kéne integrálni a NASAMS-be - ha már rendszeresítettük a Gripenhez!![]()
Ez ebben a formában nem egészen igaz.Az igaz hogy a nagy sebesség a HARM esetében addig volt fontos, amíg nem volt GPS.
A radar ki-bekapcsolgatással el lehetett kerülni a találatot, ezért kellett gyorsan odaérjen a rakéta, amíg van rávezető jel.
A mai HARM már GPS alapján is célba talál...
A @rudi által javasolt SPEAR EW is jó fegyvernek ígérkezik SEAD-ra - kár, hogy elég valószínűtlen, hogy nálunk rendszerbe álljon...
Ez geopolitikai vásárlás volt a részünkről.A tovább olvasod a topik belinkelt májusi részét, akkor láthatod hogy mit nyilatkozott akkor Maróth az AMRAAM-ról...
Ha minden igaz, 2023-tól van AMRAAM ER rakétánk a NASAMS-hez. Ha azt a nagy upgrade-et akarjuk a gépeinkre, amit a svédek, akkor az is kb. 2023 után lesz végrehajtható. A két gyártó simán összedolgozhat addig, mert a C7/C8-at is integrálni kell, olyan se volt még a Gripenen soha.
Nyilván egyszerűbb lenne Meteor-t venni. Lehet, hogy jobb is lenne. Csak Maróth májusban már bemondta az új AMRAAM rakéták integrációját a Gripenhez.
A politikai vezetésnek megnövekedett az igénye a missziós szerepvállalásra. Már bevállalták a baltikumi légi rendészetet 2022-re és 2025-re is. És közte még menni akarnak Izlandra is. Ez azt jelenti hogy ilyenkor a 14 gépből 4-5 kitelepül 4 hónapra külföldre. Marad itthon 9. Aminek általában a 80%-a, azaz 7 hadra fogható, 2 valamilyen kisebb karbantartáson van a hangárban, 1 pedig nagy karbantartáson a svédeknél. Így van itthon ideális esetben van 6 gépünk, amiből 2 + 2 tartalék állandóan készenléti szolgálatot ad. Azaz marad 2 gép, ezzel meg kell oldani az arra a 4 hónapra tervezett repültetését és gyakorlását az itthon maradt pilóták, amíg a többi gép misszióban van. A jelenlegi gépmennyiséggel vagy másokat védünk vagy magunkat, de a kettő együtt nem mindig megy. Közben még itthonról védjük a szlovéneket, horvátokat, szlovákokat is.Szerintem nem lesz mennyiségi bővítés:
1. Nem indokolt...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..