1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szállítógépek váltása a MH-nél

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - Batka által indítva @ 2013. február 17..

  1. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Biztos,hogy szuszogott a kocsi.Mert még az a 66os Rába is szuszogott,ami nem volt légrugós.Mert légfékes.Levegő nélkül a rögzitőféket nem tudja kioldani.Az összes nagykocsi légfékes.Útkimélés okán meg elég régóta kötelező a légrugó a kamionoknak.Old timer kategória,ami nem az,a közforgalmi kamionokon.Pont a katonai kocsiknál,és bányagépeknél van még mechanikus rugózás.
     
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Tesókám, egy hajtómű leemelésekor a kocsinak már régen befékezve kell állni, így nem a légféknek kell szuszogni a kamionon hanem a légrugónak.;)
     
    fedett_mókus likes this.
  3. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Öcsém,a légrugó nem szuszog.Ha hallod a hangját,ako bizony ereszt.;)De akkor sem szuszogó hangot hallasz.Hameg elszáll egy luftbag,azt egy kilométerröl meghallod.
    Szuszoghat a váltó,mert az is levegős,meg a fék.Nameg a légtartály lefúvó szelepe.
    Lehet,hogy ezentul inkább nem repülök.Egy repcsihajtóműhöz képest egy kamion légrendszere maga a primitivség.....:cool:
     
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Egész jó ez a szombat reggeli kamionos különszám :)
     
  5. blogen

    blogen Well-Known Member

    És megtaláltam, tavalyelőtti számok:

    "L’heure de vol de l’A400M est d’environ 32 000 € (hors coût d’acquisition)"
    forrás

    Azaz az A400M repült órája hozzávetőleg ugyannyi (~35 000 USD a pápai SAC), mint a C-17-é, így hiába kétésfélszer drágább hozzávetőleg a Globemaster, valójában aki A400M-et akar venni, annak jobban megérné C-17-et, mivel ugyanakkora költségért cserébe brutálisabb szállítókapacitást kap. Így értem már, hogy az öbölmenti arab országok miért vásároltak be Globemasterből! Egyszerűen nem kellett magyarázkodniuk az adófizetők előtt a méretek miatt (hülye politikus: "mekkoramá!") és az ésszerűbb döntést választották, ha már egyszer szükségük van az A400M kapacitására, de ugyanakkora költséggel megkaphatják a delux kapacitást, akkor hülyék lennének nem az utóbbit választani és ez a logika ránk is igaz!

    Könyörgöm indítsák újra a gyártósort valahol és vegyünk hármat sajátba!
     
    svajcibeka likes this.
  6. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Hihetetlen, de mégis igaz. :D Csak az az apró bibi a képeddel, hogy egy 2008 áprilisi pdf-ből származik, miközben az A400M csak közel két évvel később, 2009 decemberében hajtotta végre az első felszállását.
    No de, ilyet én is tudok a C-17-esel kapcsolatban és az már legalábbis két évvel a felszállása után készült:

    https://gao.justia.com/department-o...s-nsiad-93-288r/NSIAD-93-288R-full-report.pdf

    Dicsakbuksi, azt írja ez ittene, hogy 75000 font (34 tonna) rakománnyal fel köll tudnia szállni a 3000 láb (914 méter) hosszú pályáról.

    Ez most valami vicc akar lenni, csak én vagyok rá elég fogékony, vagy mi?
    48 tonnát nem visz el az A400M, tehát azon nincs mit vizsgálni. Meg miféle géptankolásról beszélsz?

    Nos ezt én nem tudom, mivel nem vagyok pilóta. Amit viszont tudok, hogy

    1; ez az adat az 1500 méternek a négy, azaz 4%-a.

    2; még ezt sem kell ám készpénznek venni, mivel egy olyan doksiból származik, ahol az Airbus pofátlanul hazudozik pl. a C-17-esről, mert ilyet mond: Not able to operate onto unpaved airstrips due to its jet engines which are more subject to FOD ingestion
    Miközben tucatnyi videó és dokumentum bizonyítja ennek az ellenkezőjét.
    Ergo, ez a 4% előny is maximum csak "best case scenario".
     
    fishbed and Pocok75 like this.
  7. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    És tegyük hozzá,ezeket a diagrammokat általába tengerszintre adják meg,normál légköri körülmények közé.Hogy melyik gép teljesitménye hogyan változik a magasság emelkedésével,körülmények változásával......Lehet,hogy az a tengerszinti 4% Bogotában már minusz 40%.Nem tudom,csak hasraütöttem.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Maximális terhelésen már megadtuk...
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Oké, akkor nem szuszog, hanem sóhajt a megkönnyebbüléstől mikor leemelik róla a több tonnás hajtóművet. :D
     
  10. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Az A400M még egy vadiúj gép, ilyenkor még általában magasabbak az üzemeltetési költségek, de ez várhatóan idővel csökkenni fog.

    Én csípem a C-17-est, de nem gondolom, hogy nekünk szükségünk lenne rá. Van/lenne annak a pénznek jobb helye is a hadseregen belül, amennyivel többe kerül(ne) akár még az A400M-nél is, de pláne a szerintem jóval esélyesebb J Herkinél és KC-390-esnél.

    Ebben is lehet valami, de őszintén szólva fogalmam sincs, hogy az A400M turbopropjainak teljesítménye hogy változik egy turbofanhoz képest a magasságggal.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezért kit rúgtak seggbe? Ez elég drága hibának tűnik...
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    A Lufthasát ez nem érdekelte, "bokszolják le egymás között a szállító cégek akik elcseszték, és majd jelentkezik náluk az a légitársaság is akinél ez miatt késik a gép forgalomba visszaállítása". Mert ugye kell egy másik azonos üzemidő-tartalékkal rendelkező másik hajtómű, és ha ott is áll a "polcon" akkor is késik annyit mint amennyit a fuvar elcseszett.
     
    nyugger, fishbed, vilmoci and 2 others like this.
  13. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Csakhogy ebben a formában,ahogy leirta,biztos,hogy hülyeség.
    Hány tonnás egy ilyen hajtómű?Mekkora az átmérője?Mirage hajtóműböl 2db volt fent,és beládázva se voltak nehezek.Nem emlékszem már a raksúlyra.
     
  14. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ha idővel csökken is, akkor mennyivel? Öt, tíz százalék? Most egálban vannak, technikailag ezért a C-17 abszolút nyerő lenne, ha gyártanák! Ráadásul, ha nekünk épp nem kell repidő, akkor akár hozzá is csaphatnánk a SAC-hoz! Persze nem opció, mert épp nincs gyártósor se. Csak ez jó példa arra, hogy a költségtényező mennyire a méret fölött van!
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én tudom, hogy mennyi, de jó, ha egymás mellet leírva is látja a nép!
    És a megtankolt gépek száma is kijött? :)
     
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Pontosan ennyi értelme van 2 teljesen másra méretezett gépet összegasonlítani felszállópálya igény alapján úgy, hogy az egyiket MTOW-on, a másikat meg MTOW/2-n veszed figyelembe. 48 tonnával mind a 2 gép 0 gépet fog megtankolni, nem?
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Örülök, hogy te ott voltál a Lufthansa-Techniknél mikor leemelték azt a rosszul szállított hajtóművet, akkor majd te elmondod pontosabban hogy is történt és miért kellett visszaküldeni!! :p
    A CFM-56 hmű hossza típusváltozattól függően kb. 2,5m, max átmérő kb. 155-173cm, szélesség kb. 220cm, súly 2-2,5 tonna. A Mirage hajtóműve a magasabb sebesség-kategória miatt ennél vékonyabb, karcsúbb, nincs rajta akkora átmérőjű ventilátor-fokozat. Szóval egy kamionnak meg se kottyan ezeknek a súlya, csak súlyosan mások a követelmények mint betongerenda szállításakor.
     
    vilmoci, borisz and molnibalage like this.
  18. formosa1

    formosa1 Active Member

    Könyörögj, de ne vegyünk, mert nem tudjuk kihasználni 1 kisebb gép kapacitását sem.
    Ráadásul ezek a gépek akkor is brutálisan sok pénzt visznek el, ha nem repülnek 1 centit se...!
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Emel leírta, de mindenki másnak. Szerintem senki se akarjon már okosabb lenni annál, aki ott volt.
     
  20. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Gőzöm sincs,hogy mi történt,de biztos,hogy nem az amit irtál.Ebböl a méretböl egy sima kamion 7darabot elvisz,és a raksűly kb 2/3 a megengedett raksúlynak.1 hajtóművet meg meg se érez.Mivel ha nincs légrugó,a kamion nem megy sehova,nem a kamion hibája a dolog.Lehetett rakodási hiba,csomagolási hiba,vagy kismilió egyébb,Csak úgy nem történhetett,ahogy irtad.A légrugó leggyakoribb menetközbeni hibája,hogy elszól valamelyik luftbag.De az is ritka.Ilyen kis súlynál elég a kérdéses luftbagot lebkólankolni.De repcsihajtóművet nem a szutyok fillérbaszó cégek szoktak szállitani,hanem a komolyabbak.Azok meg kiküldik a szerelőkocsit,és 1óra alatt kicserélik a luftbagot,Hajtóműveidnek ettől semmi baja nem lesz.Tapasztalatom szerint a leggyakoribb árusérülési ok a rakodási hiba,meg a csomagolási hiba.Azok pedig a feladó cég hibáiÉs semmi köze sincs a légrugó szuszogásához,ami amúgy sem szuszog.Tehát biztos,hogy nem azért,és nem úgy kültétek vissza,ahogy irtad.Vagy ha a hajtóművesek tényleg azért külték vissza,mert nem szuszogott a légrugó,ti fizettétek a ködbért.De arrol valószinű tudnál,mert a felelőst alighanem kirugták volna.Szóval lehet gunyolódni,de tott sicher,hogy hülyeséget irtál.
     

Ezen oldal megosztása