T-64

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Az alapmodellű T-64-esnek, a 115 milisnek milyen gyermekbetegségei voltak ?

Megbízhatatlan automata töltő, megbízhatatlan pár 10 órás üzem idejű, nehezen karban tartható motor, másodlagos rendszerek hiánya vagy nem megfelelő kiépítése (pl. kézi toronymozgatás) és a legsúlyosabb a hitvány futómű ami rendszeresen megmukkant.
Nagy vonalakban ennyi.
A T-64-hez képest a T-64A legfőbb áttervezése a futómű (torziós rudak) területén történt, amely más alvázat kívánt meg.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 873
5 105
113
Megbízhatatlan automata töltő, megbízhatatlan pár 10 órás üzem idejű, nehezen karban tartható motor, másodlagos rendszerek hiánya vagy nem megfelelő kiépítése (pl. kézi toronymozgatás) és a legsúlyosabb a hitvány futómű ami rendszeresen megmukkant.
Nagy vonalakban ennyi.
A T-64-hez képest a T-64A legfőbb áttervezése a futómű (torziós rudak) területén történt, amely más alvázat kívánt meg.
Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 786
75 817
113
Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
Ebben csak az a fura, hogy a T-72B nem volt rosszabb mint bármelyik T-64.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
Ehhez ismerni kell a szovjet ipar furcsaságait.
A háború, ahogy minden háború mindenhol, kipurgálta a tehetségteleneket, de ahogy fogyott a sokk élmény, úgy nőtt a politikusok befolyása az adott fejlesztéseken.
A háború után ugye leosztották a feladatokat, egy amúgy meglehetösen logikus rendszerben.
Ebben a hk szempontjából volt ugye három fejlesztő iroda.
  • Leningrád aki a forradalmi újításokat képviselte, és inkább fejlesztő, mint gyártó volt.
  • Az UVZ aminek a feladata a jó iparos munka lett. Avagy rakjuk össze a meglévő dolgokból a legjobbat.
  • És Harkov ami leginkább a hős város
Na most a 60as évekre a háború sokkja már elmúlt, maradt a politikai helyezkedés. Ez amúgy nyugatra is jellemző, de a hatásokat keleten nagyon erősítette a berendezkedés.
Így miközben az UVZ a saját dolgát csinálta, Harkov valóban összelegózott valamit, ami első blikkre jó.
A dolognak volt azonban egy szépséghibája, második rápillantásra jó szar. Viszont a politika nyomására, annak ellenére, hogy a hadsereg nem fogadta el, gyártásba vitték. Ez a T-64.
Amúgy a fő részegységekkel, így a páncéllal is, külön kutatóintézetek foglalkoztak, tehát a közhiedelemmel ellentétben a páncélelrendezés nem Harkov munkája.
Ez alatt az UVZ már egy ideje az o172vel foglalkozott, ami egy hagyományos páncélú, de már 3 fős, automata töltős projekt vala.
Ekkorra viszont kiderült, hogy a páncélelrendezés amúgy jó, így jött létre az o172m amiből a 72es lett. Ez egy olcsó, könnyen gyártható, valódi mbt volt.
Harkov közben kireszelgette a T-64t és megint politikai nyomásra ez lett az elit harckocsi, ami a modern felszereléseket kapta.
Közben Leningrád se pihent, megszületett a T-80, ami viszont tényleg mindent vitt.
Az UVZ meg kireszelgette a T-72Bt ami ténylegesen alap harckocsi volt, és nagyjából mindenben verte az aktuális T-64et. Amúgy árban is, de addigra ugye a T-64 már csak azért volt gyártásban, mert Harkovnak is kellett valami.
Így született amúgy a diesel T-80 is.
Ennek megfelelően a T-64 végig politikai döntésből volt elit hk, és nem azért, mert logikus lett volna.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 873
5 105
113
Ebben csak az a fura, hogy a T-72B nem volt rosszabb mint bármelyik T-64.
T72B 85-ben jelent meg a T64 gyártása akkoriban futott ki.T72B-nél korábbi változatotknál erősebb páncélzatú q "kortárs"T72-es változatoknál a T64 és jobb tűzvezető rendszert kapott."Alap" T72B körübelül az utolsó szériás T64 BM,BV harckocsikkal van egy szinten ezen a téren viszont a 80-as évek közepén megjelent T80-as verziók erősebbek voltak páncélzatra.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
Most nem találom a forrást, de úgy emlékszem, hogy a Csehszlovákiában lévő szovjet alakulat főleg T-72 -ket kaptak elsővonalas alakulatként. (persze lehet, hogy ez csak a 80 -as évek közepén volt, és T-64A vagy T-64B -ket cseréltek le T-72B -re)
 
K

Kopi2000

Guest
Most nem találom a forrást, de úgy emlékszem, hogy a Csehszlovákiában lévő szovjet alakulat főleg T-72 -ket kaptak elsővonalas alakulatként. (persze lehet, hogy ez csak a 80 -as évek közepén volt, és T-64A vagy T-64B -ket cseréltek le T-72B -re)
Én csak arra emlékszem, hogy középiskolás koromban, 81-85 között, általános volt a kisgörgős harckocsi modell, Székesfehérvár-Várpalota állomások (homlok- és oldal) kirakodóin. Ez pedig a T-64-re utal....
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 472
13 272
113
Objekt 430-as:

mRfQJlG.jpg


sly5xMg.jpg
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 472
13 272
113
a közhiedelemmel ellentétben a páncélelrendezés nem Harkov munkája.

Melyik intézet foglalkozott a páncélzat fejlesztésével ?

Ez alatt az UVZ már egy ideje az o172vel foglalkozott, ami egy hagyományos páncélú, de már 3 fős, automata töltős projekt vala.

Az AZ vagy MZ autotöltő volt előbb ?

Ekkorra viszont kiderült, hogy a páncélelrendezés amúgy jó

A páncélzat elrendezése eredetileg kétrétegű volt, 80 mili acél + 140 textolitból állt. Hülye kérdésként ez csak kísérleti fázis volt, vagy volt T-64-es, amelyet ezzel az elrendezéssel gyártottak le ?

6aMCIe9.jpg


Lehetett páncélzatot látatlanban tervezni, de gyorsan sikerült beszerezniük valódi, élő, eredeti M60/A1-es Patton-t, már 1961 / 62-ben, a szomszédos Iránból, és a T-64A idejére céltudatosan fejleszthettek, és módosították is a páncélzat elrendezését.

Közben Leningrád se pihent, megszületett a T-80, ami viszont tényleg mindent vitt.

A T-80-as a T-64A MZ autotöltőjét kapta.

QqMnjdu.jpg


De teljesen új alvázat kapott, és nagyon sok fejlesztési potenciált.