Szovjet T-64 és NDK személyszállító vonat ütközése, Kelet-Németország 1988
hadizsákmánymi az a "ghanimah"?![]()
A T-64-es volt a kiindulási pont, pontosabban az , hogy az sz@r.
Kb minden. Az egy kb prototípus volt amit elkezdtek sorozatban gyártani.Az alapmodellű T-64-esnek, a 115 milisnek milyen gyermekbetegségei voltak ?
Az alapmodellű T-64-esnek, a 115 milisnek milyen gyermekbetegségei voltak ?
Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.Megbízhatatlan automata töltő, megbízhatatlan pár 10 órás üzem idejű, nehezen karban tartható motor, másodlagos rendszerek hiánya vagy nem megfelelő kiépítése (pl. kézi toronymozgatás) és a legsúlyosabb a hitvány futómű ami rendszeresen megmukkant.
Nagy vonalakban ennyi.
A T-64-hez képest a T-64A legfőbb áttervezése a futómű (torziós rudak) területén történt, amely más alvázat kívánt meg.
Ebben csak az a fura, hogy a T-72B nem volt rosszabb mint bármelyik T-64.Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
Ehhez ismerni kell a szovjet ipar furcsaságait.Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
T72B 85-ben jelent meg a T64 gyártása akkoriban futott ki.T72B-nél korábbi változatotknál erősebb páncélzatú q "kortárs"T72-es változatoknál a T64 és jobb tűzvezető rendszert kapott."Alap" T72B körübelül az utolsó szériás T64 BM,BV harckocsikkal van egy szinten ezen a téren viszont a 80-as évek közepén megjelent T80-as verziók erősebbek voltak páncélzatra.Ebben csak az a fura, hogy a T-72B nem volt rosszabb mint bármelyik T-64.
Most nem találom a forrást, de úgy emlékszem, hogy a Csehszlovákiában lévő szovjet alakulat főleg T-72 -ket kaptak elsővonalas alakulatként. (persze lehet, hogy ez csak a 80 -as évek közepén volt, és T-64A vagy T-64B -ket cseréltek le T-72B -re)Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
Én csak arra emlékszem, hogy középiskolás koromban, 81-85 között, általános volt a kisgörgős harckocsi modell, Székesfehérvár-Várpalota állomások (homlok- és oldal) kirakodóin. Ez pedig a T-64-re utal....Most nem találom a forrást, de úgy emlékszem, hogy a Csehszlovákiában lévő szovjet alakulat főleg T-72 -ket kaptak elsővonalas alakulatként. (persze lehet, hogy ez csak a 80 -as évek közepén volt, és T-64A vagy T-64B -ket cseréltek le T-72B -re)
a közhiedelemmel ellentétben a páncélelrendezés nem Harkov munkája.
Ez alatt az UVZ már egy ideje az o172vel foglalkozott, ami egy hagyományos páncélú, de már 3 fős, automata töltős projekt vala.
Ekkorra viszont kiderült, hogy a páncélelrendezés amúgy jó
Közben Leningrád se pihent, megszületett a T-80, ami viszont tényleg mindent vitt.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..