Szovjet T-64 és NDK személyszállító vonat ütközése, Kelet-Németország 1988
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
hadizsákmánymi az a "ghanimah"?
A T-64-es volt a kiindulási pont, pontosabban az , hogy az sz@r.
Kb minden. Az egy kb prototípus volt amit elkezdtek sorozatban gyártani.Az alapmodellű T-64-esnek, a 115 milisnek milyen gyermekbetegségei voltak ?
Az alapmodellű T-64-esnek, a 115 milisnek milyen gyermekbetegségei voltak ?
Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.Megbízhatatlan automata töltő, megbízhatatlan pár 10 órás üzem idejű, nehezen karban tartható motor, másodlagos rendszerek hiánya vagy nem megfelelő kiépítése (pl. kézi toronymozgatás) és a legsúlyosabb a hitvány futómű ami rendszeresen megmukkant.
Nagy vonalakban ennyi.
A T-64-hez képest a T-64A legfőbb áttervezése a futómű (torziós rudak) területén történt, amely más alvázat kívánt meg.
Ebben csak az a fura, hogy a T-72B nem volt rosszabb mint bármelyik T-64.Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
Ehhez ismerni kell a szovjet ipar furcsaságait.Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
T72B 85-ben jelent meg a T64 gyártása akkoriban futott ki.T72B-nél korábbi változatotknál erősebb páncélzatú q "kortárs"T72-es változatoknál a T64 és jobb tűzvezető rendszert kapott."Alap" T72B körübelül az utolsó szériás T64 BM,BV harckocsikkal van egy szinten ezen a téren viszont a 80-as évek közepén megjelent T80-as verziók erősebbek voltak páncélzatra.Ebben csak az a fura, hogy a T-72B nem volt rosszabb mint bármelyik T-64.
Most nem találom a forrást, de úgy emlékszem, hogy a Csehszlovákiában lévő szovjet alakulat főleg T-72 -ket kaptak elsővonalas alakulatként. (persze lehet, hogy ez csak a 80 -as évek közepén volt, és T-64A vagy T-64B -ket cseréltek le T-72B -re)Viszont a T64A-tól kezdve egészen a gyártás befelyezéséig még a T80-assal párhuzamosan is ez a tipus volt a szovjet harckocsizó alakulatok "elit"harckocsija az "elsővonalas"alakulatoknál Exportra meg nem kapta meg senki csak a T72-est és azoknak is nagyrészt az alap vagy "butított"verziói mentek exportra.
Én csak arra emlékszem, hogy középiskolás koromban, 81-85 között, általános volt a kisgörgős harckocsi modell, Székesfehérvár-Várpalota állomások (homlok- és oldal) kirakodóin. Ez pedig a T-64-re utal....Most nem találom a forrást, de úgy emlékszem, hogy a Csehszlovákiában lévő szovjet alakulat főleg T-72 -ket kaptak elsővonalas alakulatként. (persze lehet, hogy ez csak a 80 -as évek közepén volt, és T-64A vagy T-64B -ket cseréltek le T-72B -re)
a közhiedelemmel ellentétben a páncélelrendezés nem Harkov munkája.
Ez alatt az UVZ már egy ideje az o172vel foglalkozott, ami egy hagyományos páncélú, de már 3 fős, automata töltős projekt vala.
Ekkorra viszont kiderült, hogy a páncélelrendezés amúgy jó
Közben Leningrád se pihent, megszületett a T-80, ami viszont tényleg mindent vitt.