[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 410
113
Ha egy lövèszpáncèlossal èvekig szarakodnak egy vadászgèppel meddig.
Ha ránézel a topicjára, láthatod, hogy irgalmatlan tempót diktálnak. Még úgy is, hogy a fejlesztői partner szart a fejükre, és nem utalta a megígért pénzt.
Nagy mennyiségű tesztgépet csináltak, már fegyverzeti teszteknél tartanak. Úgy néz ki, hogy az alapkonstrukció hozza az elvártat - vagy még többet is! Csak így lehet ilyen tempóban dolgozni.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 282
14 203
113
Ha ránézel a topicjára, láthatod, hogy irgalmatlan tempót diktálnak. Még úgy is, hogy a fejlesztői partner szart a fejükre, és nem utalta a megígért pénzt.
Nagy mennyiségű tesztgépet csináltak, már fegyverzeti teszteknél tartanak. Úgy néz ki, hogy az alapkonstrukció hozza az elvártat - vagy még többet is! Csak így lehet ilyen tempóban dolgozni.
Tudom ez nem igazán válasz de hiszem amit látok.

Ha akarnak valamit a piacon így kell.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 410
113
Felesleges a másfeles feltöltésnél nagyobb.
Miért lenne felesleges?
A nagy légierőknél is 1,5-es szorzót alkalmaznak, de náluk van tartalék.
Tudnak rotálni.
Nálunk meg országvédelmi okokból minimum kellene a 2x szorzó, mert gépet mindig sokkal hamarabb kapnánk NATO-n belül, minthogy ide jöjjenek értünk harcolni.
Arról nem beszélve, hogy a 1,5-es szorzó csak a normál működés fenntartásához (!) elég.
Harci helyzetben viszont minden gépnek minél többet kell repülnie. Ott nem 2 vagy 4 gépet kell készenlétben tartani 24/7-ben, hanem az összeset!
Emiatt kell külön kiképző század is!
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 813
36 011
113
Miért lenne felesleges?
A nagy légierőknél is 1,5-es szorzót alkalmaznak, de náluk van tartalék.
Tudnak rotálni.
Nálunk meg országvédelmi okokból minimum kellene a 2x szorzó, mert gépet mindig sokkal hamarabb kapnánk NATO-n belül, minthogy ide jöjjenek értünk harcolni.
Arról nem beszélve, hogy a 1,5-es szorzó csak a normál működés fenntartásához (!) elég.
Harci helyzetben viszont minden gépnek minél többet kell repülnie. Ott nem 2 vagy 4 gépet kell készenlétben tartani 24/7-ben, hanem az összeset!
Emiatt kell külön kiképző század is!
Összeset nem tudod készenlétben, bevethetően tartani, mert kb 1/3 mindig karbantartás alatt van. Tehát ezekre személyzet sem kell, mert tilos repülniük. Intenzívebb (háborús) használat mellett valszeg még sűrűbben kell karbantartani őket.
Tehát a majdani 18 gépünkből 6-ra nem kell személyzet. Marad tehát 12 gép.
Erre a 12 gépre másfélszeres személyzet az 18 fő, kétszeres 24 fő pilóta.

2021-es cikk szerint akkor 20 kiképzett Gripen pilótánk volt, szóval van elég személyzet: bőven van 1,5-ös szorzó - még néhány fő kell és akkor meg van a kétszeres arány. (A jelenlegi 12 gépes állományra bőven meg van a kétszeres pilóta arány, mivel ez 10 bevethető gépet jelent valójában - két ülésesekkel együtt is.)

A karbantartási arányról meg a pilóták számáról itt írnak bővebben:

 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 084
113
Összeset nem tudod készenlétben, bevethetően tartani, mert kb 1/3 mindig karbantartás alatt van. Tehát ezekre személyzet sem kell, mert tilos repülniük. Intenzívebb (háborús) használat mellett valszeg még sűrűbben kell karbantartani őket.
Tehát a majdani 18 gépünkből 6-ra nem kell személyzet. Marad tehát 12 gép.
Erre a 12 gépre másfélszeres személyzet az 18 fő, kétszeres 24 fő pilóta.

2021-es cikk szerint akkor 20 kiképzett Gripen pilótánk volt, szóval van elég személyzet: bőven van 1,5-ös szorzó - még néhány fő kell és akkor meg van a kétszeres arány. (A jelenlegi 12 gépes állományra bőven meg van a kétszeres pilóta arány, mivel ez 10 bevethető gépet jelent valójában - két ülésesekkel együtt is.)

A karbantartási arányról meg a pilóták számáról itt írnak bővebben:

Ahogy a gépek se lehetnek mind harckészek egyideüleg,úgy a pilóták sem.A gépeket szervizelni,a pilótákat pihentetni kell.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Ahogy a gépek se lehetnek mind harckészek egyideüleg,úgy a pilóták sem.A gépeket szervizelni,a pilótákat pihentetni kell.
Most gonosz leszek, de az a heti kb. 1 repülés mennyire viseli meg a pilótákat? Szerintem repülnének ők többet is szívesen.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 813
36 011
113
Most gonosz leszek, de az a heti kb. 1 repülés mennyire viseli meg a pilótákat? Szerintem repülnének ők többet is szívesen.
Háborúban kicsit többet kellene repülni - ha ez sajnos bekövetkezne. Meg azért a készenlét sem malmozás: ha tudod hogy bármelyik percben ugrani kell, akkor nem igazán tudsz pihenni.
Azért ennek a 20-24 pilótának 18 Gripennnel meg 12 L-39-essel sok repidő juthat. Utóbbi ha nem is ugyanaz mint Gripen, de sok mindent lehet vele gyakorolni olcsóbban: kötelék repülést, civilgép elfogást, JTAC együttműködést (pl. merről repüljön be, milyen magasan stb.).
Szóval 100 óra Gripen meg 30 óra szimulátor mellé amit most repülnek (a fentebb berakott 2021-es cikk szerint) 30-40 óra L-39NG is bejöhet és talán a Gripen-óraszám is tovább növelhető több géppel.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 410
113
Összeset nem tudod készenlétben, bevethetően tartani, mert kb 1/3 mindig karbantartás alatt van. Tehát ezekre személyzet sem kell, mert tilos repülniük. Intenzívebb (háborús) használat mellett valszeg még sűrűbben kell karbantartani őket.
Ki ne találd már, hogy háborús helyzetben majd leállítgatjuk a gépeket 800 órás nagyszervizekre! :oops:
2021-es cikk szerint akkor 20 kiképzett Gripen pilótánk volt, szóval van elég személyzet: bőven van 1,5-ös szorzó - még néhány fő kell és akkor meg van a kétszeres arány. (A jelenlegi 12 gépes állományra bőven meg van a kétszeres pilóta arány, mivel ez 10 bevethető gépet jelent valójában - két ülésesekkel együtt is.)
Továbbra sem érted meg, hogy a 12 gép nem a mostani gépszámra lett megrendelve.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 084
113
Most gonosz leszek, de az a heti kb. 1 repülés mennyire viseli meg a pilótákat? Szerintem repülnének ők többet is szívesen.
Háborús helyzetre gondoltam.
Különben ez a majd kapunk gépeket dolog azért nem feltétlen működik.73ban az IAF abba a helyzetbe került a háború végére,hogx hiába kapott F4E gépeket,nem volt rá személyzete.Mirage pilótákat nem lehetett 1-2 hét alatt F4 pilotákká átképezni.
Továbbra sem érted meg, hogy a 12 gép nem a mostani gépszámra lett megrendelve.
Nem is,hisz EGYÁLTALÁN NEM a honvédelmi igények miatt lettek megrendelve.
Azért ennek a 20-24 pilótának 18 Gripennnel meg 12 L-39-essel sok repidő juthat. Utóbbi ha nem is ugyanaz mint Gripen, de sok mindent lehet vele gyakorolni olcsóbban: kötelék repülést, civilgép elfogást, JTAC együttműködést (pl. merről repüljön be, milyen magasan stb.).
Felejtsétek el ezt az L39 jó lesz gyakorolgatni dolgot.Inkább egy jó Gripen szimulátorban gyakoroljanak,mint az Albába.Gyakorolhatsz amennyit akarsz egy Astrával téli hegyi úton,attol még kamionnal nem fogsz tudni végigmenni rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 813
36 011
113
Felejtsétek el ezt az L39 jó lesz gyakorolgatni dolgot.Inkább egy jó Gripen szimulátorban gyakoroljanak,mint az Albába.Gyakorolhatsz amennyit akarsz egy Astrával téli hegyi úton,attol még kamionnal nem fogsz tudni végigmenni rajta.
Mert egy kötelék repülés vagy egy civil gép mellé repülés és légtérből kikísérés miben más?
SEMMIBEN!
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 084
113
Mert egy kötelék repülés vagy egy civil gép mellé repülés és légtérből kikísérés miben más?
SEMMIBEN!
Sokban.Pl mire Albával utolérsz egy utasszállitó jetet,addigra az kb Svájcba jár.
És különbözik,mert nem Gripen.Még1x.Akármeddig gyakorolhatsz egy Opel Astrával,attol még kamiont nem fogsz tudni vezetni.Ahoz,hogy rutinos kamionsoför legyél,ahoz kamiont kell sokat vezetned.És ez ugyan igy van a pilóták esetén is.Fülén folyhat ki az Alba repidő,attol még nem lesz jó Gripen harci pilóta.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 636
3 916
113
Mert egy kötelék repülés vagy egy civil gép mellé repülés és légtérből kikísérés miben más?
SEMMIBEN!
Szia,

Hiaba tanulja meg hogy hol vannak a gombok ugy, hogy csukott szemmel is megtalalja, ha teljesen mashol van:
kokpit.jpg

3_resize56.jpg

Es nyilvan mashogy kell vezetni, mas dinamikaval kell gazt adni, mashogy kell kivenni dugohuzobol, ...

Nyilvanvaloan ez is, az is repulogep, tehat aki nem tud repulot vezetni, az rengeteg dolgot meg tud tanulni az L-39-esen, mielott Gripenre kerulne. Vagyis teljesen jo es hasznos dolog ezen kepezni a pilotakat, mielott rakerulnek a harci gepre - de utana mar nem sokat er. Valoszinuleg a gripen szimulator joval hasznosabb nekik.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 410
113
Szia,

Hiaba tanulja meg hogy hol vannak a gombok ugy, hogy csukott szemmel is megtalalja, ha teljesen mashol van:
kokpit.jpg

3_resize56.jpg

Es nyilvan mashogy kell vezetni, mas dinamikaval kell gazt adni, mashogy kell kivenni dugohuzobol, ...

Nyilvanvaloan ez is, az is repulogep, tehat aki nem tud repulot vezetni, az rengeteg dolgot meg tud tanulni az L-39-esen, mielott Gripenre kerulne. Vagyis teljesen jo es hasznos dolog ezen kepezni a pilotakat, mielott rakerulnek a harci gepre - de utana mar nem sokat er. Valoszinuleg a gripen szimulator joval hasznosabb nekik.
Miről szól a megkötött hadiipari együttműködés az érkező 4 gép mellé? :oops:
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
A cseh légtér miben tér a magyartól?

A KANADAI tér el a magyartól.

Tudtommal több jelenlegi Gripen pilótánk is aktív oktatói státuszban volt az NFTC-ben. Mind Texanon, mind Hawkon. Szerinted mennyi idő lesz nekik megszerezni a típusátképzést?

Megvan annak a követelménye, akár NFTC-ben oktattak, akár nem.
De mikor is voltak ők oktatói státuszban?

minimális 250-300 órás minimális képzési időt!

De ez nem sugárhajtásún!

Miért ne lenne jó a következő típushoz. Max. még pár óra gyorsabb gépen is elfér.

Amiért a Delfin meg a Fouga Magister sem volt jó egy idő után.

Megmondanád, hogy mennyi volt az eredeti terv Gripenből nálunk, meg a cseheknél?! Ehhez képest most mennyi F-35-öst rendeltek?

Ez totálisan irreleváns.

Mit gondoltál, hogyan reagálok egy ilyen komment után? o_O

Néha elfelejtem, hogy olyan emberek is írnak ide, akiknek csak annyi közük van a repüléshez, hogy ültek utasszálítón.

Az L-159 könnyű csapásmérőt ne hasonlítsuk már a L-39NG-hez waze.

Nem is hoztam föl, waze.
 
  • Hűha
Reactions: pöcshuszár

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Most gonosz leszek, de az a heti kb. 1 repülés mennyire viseli meg a pilótákat? Szerintem repülnének ők többet is szívesen.

Nem is a pilóta a szűk keresztmetszet.
Arről beszélek itt már mióta, hogy ha nincs rendelkezésre állás, akkor nincs repülés.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 410
113
A KANADAI tér el a magyartól.
Csakhát ugye a kanadai "ajtó már bezárult".
Megvan annak a követelménye, akár NFTC-ben oktattak, akár nem.
De mikor is voltak ők oktatói státuszban?
Emlékeim szerint az utolsó friss végzettünk avatóján is volt róla szó, hogy csaptak a kint lévő embereink egy kis ünnepséget.
De ez nem sugárhajtásún!
a képzés lépcsői rugalmasak. A L-39NG-t képzési rendszerrel együtt vesszük meg. Az NG átmenetet képez a Texans és a Hawk között.
A svédek, osztrákok sem használtak a képzési rendszerükben turbopropot. Náluk a lépcső a dugattyús után egybőlk a Saab 105. míg ki nem
Ez totálisan irreleváns.
Miért is? Az egy békeidős vásárlás lett volna. Egyszerűen nem volt pénz a megfelelő mennyiség megvételére.
Se Csehország, se Magyarország nem lett kisebb azóta. A geopolitikai kihívások meg csak szaporodtak. Ahogy írtam, nem véletlenül rendeltek 24db F-35-öst.
Néha elfelejtem, hogy olyan emberek is írnak ide, akiknek csak annyi közük van a repüléshez, hogy ültek utasszálítón.
Remélem, hogy ezzel nem rám céloztál! Bár elég rég volt már, de ahogy korábban írtam is, nagyon is tisztában vagyok vele, hogy milyen tapasztalatok vezethetnek egy növendék pályaelhagyásához. Az egyik ilyen az, ha nincs megfelelő mennyiségű gép, és arra kell várni napokat, hogy a következő felszállásra sor kerülhessen az oktató gépen.