A certifikáció kérdése....
Annak a kérdése, hogy a szalag végén kijövő termék milyen minőséget képvisel..
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A certifikáció kérdése....
A Boeinggel az a "bajom", hogy vagy végletekig specializált, és kiforrott típust gyártanak (kiépült ellátási rendszerrel), vagy most fognak átállni új platformra. Ráadásul az eddigi típusainak (Apache, Chinook) európai gyártása karbantartása megoldott a Leonardonál.Emellett a Boeingnek semmije sincs errefele, ha jol tudom, szoval meg ok esetleg felbukkanhattak, hogy hoznanak vmit errefele...?
Huh? Egy interjut olvastunk?
Szo szerint emliti is, hogy micsoda feladat ezt atszervezni:![]()
Úgy látszik, hogy még nincsen olyan fázisban az egész: https://eda.europa.eu/info-hub/publications/publication-details/pub/factsheet-results-of-first-cardAzt lehet tudni hogy melyik ország, mihez csatlakozott?
Ok, ennek ennek ellenére nem változott semmi, viszont jön a sok új technika. Hiába van kijelentve, a rendszerben lévők (akik a régi "értékeket" képviselik) maguktól nem fognak változtatni, mert még ha szeretne sem feltétlenül tudna. (lsd Szolnok, H145-ök megérkeztek mindenféle infrastrukturális fejlesztés nélkül..utólag kényszerből kezdtek lefedéseket intézni...mert előtte mit gondoltak, majd a szabad ég alatt tárolják őket?
És pont ezért (is) fontosak a nyugati képzések (kiváló példa NFTC), hogy a tudáson kívül szocializálódjanak is az emberek, változzon a mentalitás.
Ezt az 500 órás dolgot különben honnan vetted?Annak a kérdése, hogy a szalag végén kijövő termék milyen minőséget képvisel..
Sztem ez a bizonyos nyugati mentalitás már a múlté. Legalábbis nagyon nem egységes. A belexarok, nem az én feladatom, nem tudom megcsinálni, lejárt a munkaidőm szemlélet nagyon erős lett. Sokkal motiváltabbak otthon az emberek, mint Nyugaton. Ebben a legnagyobb szerepét a pénznek látom. Kint a semmit is jól megfizetik, itthon max. akkor ha keményen nyomod. Ez utóbbi nagy előrelépés, nem mindig volt így...Ok, ennek ennek ellenére nem változott semmi, viszont jön a sok új technika. Hiába van kijelentve, a rendszerben lévők (akik a régi "értékeket" képviselik) maguktól nem fognak változtatni, mert még ha szeretne sem feltétlenül tudna. (lsd Szolnok, H145-ök megérkeztek mindenféle infrastrukturális fejlesztés nélkül..utólag kényszerből kezdtek lefedéseket intézni...mert előtte mit gondoltak, majd a szabad ég alatt tárolják őket?
És pont ezért (is) fontosak a nyugati képzések (kiváló példa NFTC), hogy a tudáson kívül szocializálódjanak is az emberek, változzon a mentalitás.
sd Szolnok, H145-ök megérkeztek mindenféle infrastrukturális fejlesztés nélkül..utólag kényszerből kezdtek lefedéseket intézni...mert előtte mit gondoltak, majd a szabad ég alatt tárolják őket?
Hihetetlen, hogy az emberek nagy része azt hiszi, hogy megtervezni és megépíteni, átalakítani egy épületet csak 1-2 hónap. És el is várják. Aztán amikor megépül az ennek megfelelő minőségben, akkor mondja nekik az ember, hogy “persze mert minden tegnapra kellett”. Akkor meg megy a hüm-hüm.Ok, ennek ennek ellenére nem változott semmi, viszont jön a sok új technika. Hiába van kijelentve, a rendszerben lévők (akik a régi "értékeket" képviselik) maguktól nem fognak változtatni, mert még ha szeretne sem feltétlenül tudna. (lsd Szolnok, H145-ök megérkeztek mindenféle infrastrukturális fejlesztés nélkül..utólag kényszerből kezdtek lefedéseket intézni...mert előtte mit gondoltak, majd a szabad ég alatt tárolják őket?
És pont ezért (is) fontosak a nyugati képzések (kiváló példa NFTC), hogy a tudáson kívül szocializálódjanak is az emberek, változzon a mentalitás.
Thx, erre celoztm.Eddig igyekeztem ebből kimaradni, de ha bekövetkezne egy ilyen megszállás () szigorúan a demokrácia nevében, akkor azért lennének akik így reagálnának szerintem. A parancsnokokon is múlna a dolog persze, de azért ne már, minden megszállásuk idején megvoltak a jó kapcsolataik adott egységekkel az adott országokban. Ha nem lettek volna ilyenek, nem jött volna össze a becsicskítás sehol, már a puhatolózásnál fejlövéssel lett volna visszaküldve az érdeklődő. Szóval @tarzaan ilyentén aggodalmát a részben túlzásnak találom, de hogy keményen fognám az ilyen irányt az állományban, az tuti, ha tiszt, ha bokorugró.
Ez nagyon nem igaz.Marmint amit az arfolyamrol irsz. Ahol van is igazsagod, a kovetkezteteseid rosszak.A Forint/EUR árfolyam egyértelműen káros, mert igaz, hogy az ipar alapvetően exportorientált (mármint a jármű összeszerelés, részegységek gyártása), de azokhoz is nagyon sok külföldi alkatrészt, rendszert szerzünk be. A Forintárfolyam romlása viszont mint olajban, földgázban és egyéb foszilis erőforrásban bővelkedő országnak kurvára káros, mert ezzel megy minden (még az autógyártáshoz is energia kell) és ez begyűrűzik mindenbe amelyet termelünk, akár ipari, akár mezőgazdasági termék. Ráadásul a polgároknak kifizetett fizetések még mindig alacsonyabbak mint a folyamatos infláció. Gyakorlatilag sokkal kevesebbet ér a pénzünk, ez érezhető a napi megélhetési cikkek beszerzésekor. (Persze a fogyasztói kosárban van TV is, meg számítógép de azt nem veszünk évente).. Az orvosok béremelése is azért szemfényvesztés, mert kvázi annyit kapna emelés után, mintha nem kaptak volna árfolyamromlás után. Ha kidugom a fejem Magyarország határán túlra (különösen az Európai Unió vagyis ki kell mondani saját területre (mégha ez nem is tetszik minden turbómagyarnak) mert a Fekete Tengertől az Atlanti Óceánig terjed az Uniónk), akkor a pénzem lassan 2/3-át éri mint 2 éve.. Ez azért kurva jelentős különbség.. Ami fontos az árfolyamról. Az MNB-nek és a kormánypártnak érdeke az árfolyam ilyen szinten, sőt még alacsonyabban tartása, mert akkor több pénzt síbolhat ki az árfolyam különbözetből az alapítványaiba stb. (ja és persze pld. a gáz paici és a rezsicsökkentéses emelt ára között.).
Neked fogalmad nincs errol temarol, mar ne is haragudj. Te erted, hogy egyaltalan, hogy mirol van itt szo es az mennyi idobe kerul?
En mar dolgoztam cegek atalakitasan, ott is belekerul par evbe, mire lathato eredmenyei lesznek - megis, mi a banatot gondolsz, egy HM-meretu rendszert mennyi ideig tart uj palyara allitani?
Attol meg aztan vegkepp fogalmad nem lehet, hogy "nem valtozott semmi"...
Ezt az 500 órás dolgot különben honnan vetted?
De ha még így is lenne, te tényleg azt gondolod, hogy jobb az a rendszer, amikor az NFTC-n képzett pilótáknak évekig kell várni, hogy újra jetre üljenek, ha éppen nincs Gripen hely, annál mint amit a csehek csinálnak, hogy a legjobb ALCA pilóták kerülhetnek átképzésre.
Náluk teljesen normál az, hogy éveket lehúznak ALCA pilótaként. És nem azért, mert éppen nincs Gripen hely, hanem mert ez a normál ügymenet.
Annyi fogalmam van sajnos hogy rendszeresen tapasztalom. A logisztika, személyügy, pénzügy a 80as években jár. Igen, időbe kerül. Pont ezért kellett voltna először, arra fókuszálni és nem a vassal kezdeni.
Vannak részek amik sokat fejlődtek, de a váz sajnos 30 év alatt nem igazán.
Persze most jött a politikai döntés, de azért jó lenne a fentebb említett problémás terüleken felpörögni az eseményekkel.
Ezeknél a PESCO projekteknél van már sikeresen végrehajtott befejezett projekt? Illetve vannak mögé határidők rendelve? Anélkül nekem csak izgalmas elméleti megbeszéléseknek tűnnek, 0 gyakorlati haszonnal.Úgy látszik, hogy még nincsen olyan fázisban az egész: https://eda.europa.eu/info-hub/publications/publication-details/pub/factsheet-results-of-first-card
Ehez képest a PESCO: https://pesco.europa.eu/
Szerintem simán rá lehet rakni egy MAN/Rábára.Ez hogy áll?? A szlovák kormány adott már le rendelést, a gyártás tervezett indulása??? Olaszok?
Mi ezt saját gépre faraghatjuk, ha gondoljuk
Vagy inkább arra, hog elvileg van digitális rendszer csak használni nem tudja akinek ez lenne a munkája.Ugye nem arra gondolsz,hogy teljesen papíralapú minden és nincs egységes digitális vállalatirányítási rendszere a Honvédsegnek?
A közelieken látszik, hogy a Gripenek festése elég viseltes már. Meg a külső üzemanyagtartályoké. Mondjuk ez a matt festés átka is. De az ahol már teljesen lejött a festék (tartály orra, segédhajtómű ajtaja) elég gáz. Tudja valaki, hogy milyen gyakran felületkezelik újra a vadászgépeket?Rengeteg kép, mindenről is
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..