A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Szép és jó a sok beszerzés..egy dolog hibádzik, az hogy egy elavult logisztikai és működési rendszerbe kerülnek bele az új cuccok. Nem beszélve a mentalitásról. Átszervezéssel és hatékonyságnöveléssel kellett volna kezdeni az egészet. A régi komcsi gondolkodásmódot meg tűzzel-vassal kiverni a rendszerből. Sajnos úgy tűnik ezt nem látja át Maróth úr.

Huh? Egy interjut olvastunk?
Szo szerint emliti is, hogy micsoda feladat ezt atszervezni: :rolleyes:


"Nem kizárólag kiképzési szempontokról beszélünk ilyenkor, hanem belső strukturális változásokról, átszervezésekről. A Magyar Honvédség Parancsnoksága heroikus munkát végez a modern technikára való átállás során – ez legalább akkora feladat, mint a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program leglátványosabb oldala. Új szervezeti struktúrák, új hozzáállás, mentalitásváltás – egyszerűen új gondolkodásmódra van szükség egy ilyen eszköz esetében, mint például ahogyan a Falconnál is. Ugyanakkor a most beszerzett eszközöket hosszú távra vásároljuk, tehát beruházásokról beszélünk. Ha megfelelően használjuk, és nem kényszerülünk a hadszíntéren bevetni őket, adott esetben, az életciklus egy pontján cserélhetők lesznek. Vagyis végre szakíthatunk azzal a hagyománnyal, hogy addig hajtunk mindent, ameddig – kis túlzással – a roncstelepre kerül. A megfelelő karbantartás mellett történő, menet közbeni cserékkel a Magyar Honvédség eszközeit olyan színvonal jellemzi majd, ami mindnyájunk közös érdeke. A haderő technikai felkészültsége folyamatosan a kor legmodernebb színvonalán marad majd.

Vagyis teljes kultúraváltásra kerül sor.

Igen. A magyar katonák mérnöki szaktudása, műszaki felkészültsége ráadásul biztonságérzetet ad a politikai vezetésnek az innovatív új döntésekhez, hiszen erre olyan eszközök esetében is építkezhetünk, amelyeknél még nincs kiterjedt felhasználói tapasztalat, mint most a Lynx gyalogsági harcjárművek vagy korábban a Gripenek esetében."

Maroth az en korosztalyom, voltam mar hasonlo helyzetben tobbszor (=kivulrol jossz, atalakitani, mindenki fel stb), el sem tudom kepzelni, hogy a HM-nel mit ossze kuzdhet a fiatalabb tisztekkel egyutt az idosebbek berogzult, elavult iranyitasi meg szervezesi szokasaival... baromi turelmes faszi lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and krisss

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 365
113
Amiknek a leginkább örülnék:
Tuzerseg ill MLRS (végre valahára)

Oct-23-2017-19-41-56.gif


Vagy akár “kebabos” drón gyár, és harci drón rendszerek rendszeresítése!

452
A tűzérség és az MLRS közé nyugodtan be lehetne iktatni egy BM-GRAD rendszerű (alapú) rakétás rendszert. Egy hátránya van hogy megfelelő lég védelemmel kellene kiegészíteni főként a drónok ellen.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
G

Galthran

Guest
"Emellett tárgyalások folynak a dróniparágban is egy rendkívül komoly beruházásról, amellyel reményeink szerint bekerülhetünk majd a valódi drónfejlesztő országok közé." Na jó van ne tököljünk vegyük meg a Bayraktar-TB2-őt szőröstű bőröstűl aztán fejlesszük tovább! Pislogna mindenki itt a környéken....!

Ennyi!
ha annyira jó az a drón mi a fenéért hívják baj-raktárnak? :rolleyes::D:D
 
K

kamm

Guest
Amiknek a leginkább örülnék:
Tuzerseg ill MLRS (végre valahára)

Oct-23-2017-19-41-56.gif


Vagy akár “kebabos” drón gyár, és harci drón rendszerek rendszeresítése!

452

Ebbol szinte biztos vagyok, hogy (az amerikainal jobb) nemet tuzerosztaly mintajat is kovetve a lancos, nagyobb es plane europai sw-es MARS II lesz...

german-armed-forces-awards-239-million-contract-for-guided-multiple-launch-rocket-system-production.jpg


mivel mordori szomszédunk gyárt már Izraeli drónokat ezért gondolom eléggé egyértelműen leszűkülnek az opciók. Viszont helikopteripari beruházás jelenthet a DnD-hez hasonló beruházást mely főképpen a kedvező gazdasági feltételek miatt települ ide s nem elsősorban mh rendelés miatt ? (egyesek által emlegetett AR/attack heli koncepció nyugdíjazása)

Emlekszel AKK juliusi latogatasara Benkonel?
AKK komoly dronparti lett a BW miatt: https://www.dw.com/en/german-military-considers-using-armed-drones/a-53395829
nem lepodnek meg, ha nemet dronfejlesztes indulna nalunk...
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Egyébként a használt ausztrál Airbus Tigert fellehetne javítani egy erősebb motorral és egy kis páncéllal. Nem rossz az...

Mk3-as átépítés, nekünk diszkontáron, mert a kenguruknak almás az Airbus.
Az az igazság, hogy ez egy elég kézenfekvő dolog lenne. Ugyanis az Mk3-nak az a lényege, hogy az ÖSSZES Tiger azonos platformra kerüljön.
Elvileg a franciák, spanyolok, és a németek biztosan upgrade-elik a gépeiket. Az ausztráloknál ugyebár a 22 gépnek nagyjából reszeltek. Ugyanakkor azokban tényleg elég sok kirepülhető óra van.
A három alap országnak összesen 144db gépe van, amiknek az átépítése azért elég komoly meló lesz. Szerintem az lenne a legkézenfekvőbb megoldás, ha 1 helyen csinálnák az összes gépet. Nem vagyok benne biztos, hogy erre az Airbus Helicopters bármelyik gyára rendelkezik szabad kapacitásokkal. A franciáknál ugye most indult be a H160M gyártása. A németeknél orba-szájba tolják ki a 135/145-ös család gépeit, meg mellette megy a karbantartás. A spanyoloknál nincs gyáruk, de szerintem oda egy ideig nem is nagyon fognak eröltetni... :cool:
És, hogy mi lenne a gyárral az Mk3-as meló után? Hát egyrészt csinálhatná tovább a karbantartást, másrészt ha lezárul az a munka, és a románok továbbra is csak szórakoznak velük, akkor egyszerűen áthozzák a H215 típust ide.

@kamm : Az Airbust egy újabb gyárral csak azért nem zárnám ki, mert "újabb" beruházásokról beszélt Maróth. Az Audi gyárbővítése is helyileg a régi helyen, de már egy teljesen új beruházásként kezelte mindenki.
Szóval, ez is lehet egy alternatíva.

a @Harci fecske által felvetett Bell-t nem gondolnám komoly lehetőségnek, ugyanis nagyon meg lennék lepve, ha mi Viper-t, vagy Venomot vennénk. Ráadásul Európában nem is nagyon van másnál. Talán csak a cseheknél lesz valaha. Sokkal kézenfekvőbb lenne hozzájuk vinni egy ilyen központot.


Furcsa ez a Maróth interjú különben, mert Ő elsődlegesen tényleg a hadiiparhoz kapcsolódó dolgokkal foglalkozik. Ugyanakkor egy "kifejezetten komplex helikopteripari beruházásról, fejlesztésről beszélünk." Ami nekem azt sugallja, hogy nem a gyulai gyár szerű alkatrészbeszállításról lehet szó, hanem konkrétan helikopter gyártásról, és összeszerelésről.
Bár az orosz vonal is elég jól beleillene a képbe, azonban egyrészt az kizárólag civil piacra gyártana (ITM felségterület) másrészt az embargo eléggé nyögvenyelőssé tenné mind az értékesítést, mind a gyártást (alkatrészmozgás). Szóval ez bár már be volt jelentve, mégsem gondolom, hogy erre gondolt volna Maróth. Annál is inkább, mert az MH nem nagyon fog ilyen gépet venni, de az általános érdeklődés sem valami hatalmas.

A Leonardo-t is kizárnám a helikopteres fronton, ugyanis ők nagyon összebútoroztak a lengyelekkel. Ha kelet-európai gyártást akarnának, annál jobb hely nem lenne nekik.
Az interjú másik részével kapcsolatban viszont nem biztos, hogy elvetném az olaszokat - azaz a drón kérdésben. Ugyanis a Leonardo most lett kész a Falco Xplorer-rel, ami egy Raeper koppintás, ugyanakkor lehetséges, hogy mondjuk első megrendelőként (még senki nem rendelt ilyet, idén januárban szállt fel először), megkaphatnánk a gyártást. A Leonardonak a bugi - szerintem - inkább a fedélzeti elektronikai és felderítő rendszerekben van. Szóval ha le is passzolná a gyártást, az berendezésekkel azért elég szépen kereshetne a dolgon.
A Leonardonak különben egy elég komplett drón portfoliója van, és egy komoly adókedvezménnyel talán rávehetők lennének az idetelepítésre.

A másik lehetőség, drón ügyben az az EuroDrone lehetne, de az annyira új még, és annyira fejlesztés alatt áll, hogy ott majd csak 2025 után várható belőle valami is. Meg az különben egy hodály. Nekünk olyanból értelmetlen is lenne akár 1 is.

A török drónokat már korábban említettem, hogy miért nem lesznek azok nálunk gyártva. Pláne úgy nem, hogy az ukránokkkal már összebútoroztak (itt most csak a gazdasági részét nézve).

Következő lehetőség: A Bell anyacége a Textron gyárt UAV-kat, azonban elsősorban csak felderítő drónokat. Bár tényleg pöpec dolgokat tudnak, de nem felfegyverezhetőek. Mondjuk ebben az esetben meglehetne a fejlesztési lehetőség is, azonban nem gondolom, hogy nálunk kezdenének sárkányt farigcsálni...

És akkor ott vannak az Izraeliek. Na ők aztán - ha megfizetjük - gyakorlatilag minden techtranszferrel együtt átadják a gyártási lehetőséget, (Pl. román gyár).
Gyakorlatilag a teljes spektrumban el tudom őket képzelni, mint licence átadót. Szerintem ők a Jolly Joker a UAV szállítók társaságában.

Ez a dón ügy egy elég nagy katyvasz, ember legyen a talpán, aki meg merné mondani mire gondolt Maróth az interjú alatt.
Míg a drónoknál a típusok, gyártók tobzódása nehezíti a totózást, addig a helikopterek esetén inkább fordítva. Kevés szereplő van, és viszonylag leosztott piacok.

NAGGGGYYON kíváncsi leszek a gyártókra és típusokra...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 102
113
Az az igazság, hogy ez egy elég kézenfekvő dolog lenne. Ugyanis az Mk3-nak az a lényege, hogy az ÖSSZES Tiger azonos platformra kerüljön.
Elvileg a franciák, spanyolok, és a németek biztosan upgrade-elik a gépeiket. Az ausztráloknál ugyebár a 22 gépnek nagyjából reszeltek. Ugyanakkor azokban tényleg elég sok kirepülhető óra van.
A három alap országnak összesen 144db gépe van, amiknek az átépítése azért elég komoly meló lesz. Szerintem az lenne a legkézenfekvőbb megoldás, ha 1 helyen csinálnák az összes gépet. Nem vagyok benne biztos, hogy erre az Airbus Helicopters bármelyik gyára rendelkezik szabad kapacitásokkal. A franciáknál ugye most indult be a H160M gyártása. A németeknél orba-szájba tolják ki a 135/145-ös család gépeit, meg mellette megy a karbantartás. A spanyoloknál nincs gyáruk, de szerintem oda egy ideig nem is nagyon fognak eröltetni... :cool:
És, hogy mi lenne a gyárral az Mk3-as meló után? Hát egyrészt csinálhatná tovább a karbantartást, másrészt ha lezárul az a munka, és a románok továbbra is csak szórakoznak velük, akkor egyszerűen áthozzák a H215 típust ide.

@kamm : Az Airbust egy újabb gyárral csak azért nem zárnám ki, mert "újabb" beruházásokról beszélt Maróth. Az Audi gyárbővítése is helyileg a régi helyen, de már egy teljesen új beruházásként kezelte mindenki.
Szóval, ez is lehet egy alternatíva.

a @Harci fecske által felvetett Bell-t nem gondolnám komoly lehetőségnek, ugyanis nagyon meg lennék lepve, ha mi Viper-t, vagy Venomot vennénk. Ráadásul Európában nem is nagyon van másnál. Talán csak a cseheknél lesz valaha. Sokkal kézenfekvőbb lenne hozzájuk vinni egy ilyen központot.


Furcsa ez a Maróth interjú különben, mert Ő elsődlegesen tényleg a hadiiparhoz kapcsolódó dolgokkal foglalkozik. Ugyanakkor egy "kifejezetten komplex helikopteripari beruházásról, fejlesztésről beszélünk." Ami nekem azt sugallja, hogy nem a gyulai gyár szerű alkatrészbeszállításról lehet szó, hanem konkrétan helikopter gyártásról, és összeszerelésről.
Bár az orosz vonal is elég jól beleillene a képbe, azonban egyrészt az kizárólag civil piacra gyártana (ITM felségterület) másrészt az embargo eléggé nyögvenyelőssé tenné mind az értékesítést, mind a gyártást (alkatrészmozgás). Szóval ez bár már be volt jelentve, mégsem gondolom, hogy erre gondolt volna Maróth. Annál is inkább, mert az MH nem nagyon fog ilyen gépet venni, de az általános érdeklődés sem valami hatalmas.

A Leonardo-t is kizárnám a helikopteres fronton, ugyanis ők nagyon összebútoroztak a lengyelekkel. Ha kelet-európai gyártást akarnának, annál jobb hely nem lenne nekik.
Az interjú másik részével kapcsolatban viszont nem biztos, hogy elvetném az olaszokat - azaz a drón kérdésben. Ugyanis a Leonardo most lett kész a Falco Xplorer-rel, ami egy Raeper koppintás, ugyanakkor lehetséges, hogy mondjuk első megrendelőként (még senki nem rendelt ilyet, idén januárban szállt fel először), megkaphatnánk a gyártást. A Leonardonak a bugi - szerintem - inkább a fedélzeti elektronikai és felderítő rendszerekben van. Szóval ha le is passzolná a gyártást, az berendezésekkel azért elég szépen kereshetne a dolgon.
A Leonardonak különben egy elég komplett drón portfoliója van, és egy komoly adókedvezménnyel talán rávehetők lennének az idetelepítésre.

A másik lehetőség, drón ügyben az az EuroDrone lehetne, de az annyira új még, és annyira fejlesztés alatt áll, hogy ott majd csak 2025 után várható belőle valami is. Meg az különben egy hodály. Nekünk olyanból értelmetlen is lenne akár 1 is.

A török drónokat már korábban említettem, hogy miért nem lesznek azok nálunk gyártva. Pláne úgy nem, hogy az ukránokkkal már összebútoroztak (itt most csak a gazdasági részét nézve).

Következő lehetőség: A Bell anyacége a Textron gyárt UAV-kat, azonban elsősorban csak felderítő drónokat. Bár tényleg pöpec dolgokat tudnak, de nem felfegyverezhetőek. Mondjuk ebben az esetben meglehetne a fejlesztési lehetőség is, azonban nem gondolom, hogy nálunk kezdenének sárkányt farigcsálni...

És akkor ott vannak az Izraeliek. Na ők aztán - ha megfizetjük - gyakorlatilag minden techtranszferrel együtt átadják a gyártási lehetőséget, (Pl. román gyár).
Gyakorlatilag a teljes spektrumban el tudom őket képzelni, mint licence átadót. Szerintem ők a Jolly Joker a UAV szállítók társaságában.

Ez a dón ügy egy elég nagy katyvasz, ember legyen a talpán, aki meg merné mondani mire gondolt Maróth az interjú alatt.
Míg a drónoknál a típusok, gyártók tobzódása nehezíti a totózást, addig a helikopterek esetén inkább fordítva. Kevés szereplő van, és viszonylag leosztott piacok.

NAGGGGYYON kíváncsi leszek a gyártókra és típusokra...

Ha ebbol kihuzod azokat akik jo esellyel mashol tudnak/ tudtak uzletet kotni, akkor melyik marad? Hozzank altalaban az jon, akivel mas nem tudott megegyezni vagy annyira uj, hogy meg nincs gyartohelye, referenciaja.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha ebbol kihuzod azokat akik jo esellyel mashol tudnak/ tudtak uzletet kotni, akkor melyik marad? Hozzank altalaban az jon, akivel mas nem tudott megegyezni vagy annyira uj, hogy meg nincs gyartohelye, referenciaja.
ÚÚÚ ez még csak az agyalás azon része, amikor rájöttem, hogy a szóba jöhető lehetőségek 10-edénél sem tartok. :p:D:D
Helikopter ügyben nem mernék tippelni, mert talán az Airbus opció tűnik legvalószínűbb forgatókönyvnek (pláne ha a gyárért cserébe átvennénk pár Tigert az ausztráloktól :cool:), azonban ez egy eléggé kötött forgatókönyv, és több dolognak kell klappolnia.
Az UAV-k esetén talán a Leonardo-t érzem legerősebb opciónak. Abból lehetne szép dolgokat kihozni. Pénzügyileg is! Az izraeli drónok esetében meg európai hídfőként is működhetnénk a loitering munition kapcsán. Abból meg most a "kiváló marketing" miatt elég sokat kell majd gyártani! :)
Az izraeli verzióban viszont - szerintem - nem nagyon van fejlesztési lehetőség.

Hja és még egy elég erős vonalat kihagytam a drónok kapcsán. A koreaiak is elég szépen haladtak a fejlesztéseikkel.
 
K

kamm

Guest
ÚÚÚ ez még csak az agyalás azon része, amikor rájöttem, hogy a szóba jöhető lehetőségek 10-edénél sem tartok. :p:D:D
Helikopter ügyben nem mernék tippelni, mert talán az Airbus opció tűnik legvalószínűbb forgatókönyvnek (pláne ha a gyárért cserébe átvennénk pár Tigert az ausztráloktól :cool:), azonban ez egy eléggé kötött forgatókönyv, és több dolognak kell klappolnia.

Ezt hivjak confirmation biasnak. :p
Ennek szerintem nincs koze az Airbushoz, eleg vilagosan fogalmazott Maroth, de ha szigoruan veluk kapcsolatban beszelunk fejlesztesrol, akkor csak heavy (Chinook/King Stallion) fejlesztese johet szoba, mert minden masban mar most is ugyanazt vagy jobbat ajanl az europai gyarto, mint az amerikaiak - azt viszont kotve hiszem, hogy idehoznak...

Mondom, helikopterugyben inkabb amerikaiban gondolkodj, abban i inkabb rendszergyartokban, akiknek nincs gyaruk (pl Collins, mondjuk itt fejlesztene hozza az akarmilyen VR vagy augmented extrakat, automata domborzatkoveto uj generaciojat stb.)

Az UAV-k esetén talán a Leonardo-t érzem legerősebb opciónak. Abból lehetne szép dolgokat kihozni. Pénzügyileg is! Az izraeli drónok esetében meg európai hídfőként is működhetnénk a loitering munition kapcsán. Abból meg most a "kiváló marketing" miatt elég sokat kell majd gyártani! :)
Az izraeli verzióban viszont - szerintem - nem nagyon van fejlesztési lehetőség.

Hja és még egy elég erős vonalat kihagytam a drónok kapcsán. A koreaiak is elég szépen haladtak a fejlesztéseikkel.

Avagy szimplan csak nemetekhez illoen a germanok is megcsinaljak a sajatjukat es hajlandoak idetelepiteni a fejlesztest, hogy gyorsabban menjen es olcsobb legyen. Ennek szerintem 2x eselye van, minthogy az olaszok jojjenek ide kulon a dronok miatt, mikozben ott az AW gyaruk a lengyeleknel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mondom, helikopterugyben inkabb amerikaiban gondolkodj, abban i inkabb rendszergyartokban, akiknek nincs gyaruk (pl Collins, mondjuk itt fejlesztene hozza az akarmilyen VR vagy augmented extrakat, automata domborzatkoveto uj generaciojat stb.)
Az amerikai gyártót értelmetlennek érzem.
A csehek "Kígyós" beszerzésén kívül más csak Black Hawk-ot vettek amerikait itt a környékünkön. Ok, ott a Kiowa Warrior a horvátoknál, de az most mindegy.
A Sikorsky gyára ugye a lengyeleknél van, és mivel a külföldi beszállítást megtiltotta a Trump admin., így egy európai szolgáltatói/gyártói központ itt csak vegetálna.
A Bell megrendelés kapcsán, meg már szerintem a csehek is rájöttek, hogy mekkora hülyeséget csináltak.... :cool:

A lehetséges másik Airbus gyárról:
Azt gondolom, hogy Romániában az Airbus-nak reszeltek. Egyszerűen kizárt, hogy nem idegesítették fel magukat halálosan az Airbusnál, amikor évek óta hitegetik őket további H215-ös gépek beszerzéséről, közben meg Black Hawk szervizközpontot állítanak fel náluk. Pardon?
Figyeld meg, hogy ki fog szállni az Airbus! Ha ez tényleg megvalósul (mármint a szervizközpont), akkor az csak azért lesz, mert a románok Black Hawk-ot rendelnek a további 215-ösök helyett. Na ezek után meg hova máshova vinnék át a kapacitásokat? :p:cool:
Igazság szerint @tindalos --t kellene megkérdezni, hogy mekkora esélyt adna a felvázolt agyszüleményemnek. Mert a Donauwörth-ről szóló élménybeszámolók rendre arról szólnak, hogy ott pl. irtózatos tempóban megy a helikopter gyártás, javítás, és tesztelés. Nem tudom, hogy lenne-e kapacitás a Tiger program lezavarására, annál is inkább, mivel már nem megy a Tiger gyártósora.
Nem tudom pl., hogy egy MK3-ra való át- és újjáépítéshez elegendő-e egy sima szerviz állás, vagy annál komolyabb több lépcsős szét- és összeszerelő sort kell-e kialakítani. Tippem szerint csak ez a program (144+22 gép) egy 6-8 éves elfoglaltságot adhatna egy kisebb üzemnek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Avagy szimplan csak nemetekhez illoen a germanok is megcsinaljak a sajatjukat es hajlandoak idetelepiteni a fejlesztest, hogy gyorsabban menjen es olcsobb legyen. Ennek szerintem 2x eselye van, minthogy az olaszok jojjenek ide kulon a dronok miatt, mikozben ott az AW gyaruk a lengyeleknel.
Ők most vettek Heronokat. Meg AKK simán berendel Raepereket, ha nagyon olyanja van. Ahogy a Growlerekkel/F18-asokkal sem szégyellősködött. Aztán meg majd jön az Eurodrone, meg a nEUROn. A németeknek ezt is elég lesz kifizetni.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
K

kamm

Guest
Az amerikai gyártót értelmetlennek érzem.
A csehek "Kígyós" beszerzésén kívül más csak Black Hawk-ot vettek amerikait itt a környékünkön. Ok, ott a Kiowa Warrior a horvátoknál, de az most mindegy.
A Sikorsky gyára ugye a lengyeleknél van, és mivel a külföldi beszállítást megtiltotta a Trump admin., így egy európai szolgáltatói/gyártói központ itt csak vegetálna.
A Bell megrendelés kapcsán, meg már szerintem a csehek is rájöttek, hogy mekkora hülyeséget csináltak.... :cool:

https://www.defence24.pl/wlochy-zainwestuja-w-amerykanski-pionowzlot-przyszlosci-komentarz

Ezt most csak igy itt hagyom... ;)

Emellett a Boeingnek semmije sincs errefele, ha jol tudom, szoval meg ok esetleg felbukkanhattak, hogy hoznanak vmit errefele...?

A lehetséges másik Airbus gyárról:
Azt gondolom, hogy Romániában az Airbus-nak reszeltek. Egyszerűen kizárt, hogy nem idegesítették fel magukat halálosan az Airbusnál, amikor évek óta hitegetik őket további H215-ös gépek beszerzéséről, közben meg Black Hawk szervizközpontot állítanak fel náluk. Pardon?
Figyeld meg, hogy ki fog szállni az Airbus! Ha ez tényleg megvalósul (mármint a szervizközpont), akkor az csak azért lesz, mert a románok Black Hawk-ot rendelnek a további 215-ösök helyett. Na ezek után meg hova máshova vinnék át a kapacitásokat? :p:cool:

Mondjuk ez eleg nyilvanvalo, miot az amerikaiak seggebe bujnak. A Patriot mar vilagos uzenet volt a SAMP/T-vel hazalo franciaknak szerintem...

Persze ez nekunk nem uj, csak a szokasos par evtizedenkenti valtas a seggnyalasra epulo roman kulpolitikaban. :rolleyes: Romania, mint orszag, eppen csak elmult 150 eves, de idaig az egesz tortenelme egyik gerinctelen uzlettol a masikig szolo sztorikbol all... ha ezt a franciak nem ertettek meg eddig, hat akkor most megertik (mondjuk ugy, hogy 100 eve rossz lora tettek, amikor a romanok kedveben jartak csak azert, hogy kiiktassak a Monarchia mindenfele lehetsges utodjat.:p)
Az elmult 20-30 evben a franciakat, nemeteket, mindenkit hulyitettek, most siman leszarnak mindenkit az amcsik kedveert. Tipikus sotet roman sunyiskodas.
Az Airbusnal valoszinuleg tudjak, hogy a romanok remenytelen eset, de szaladnak a penzuk utan. Ha a nemetek mellett tovabbra is labdaba akarnak rugni, akkor fokuszaljanak Nyugat- es Kozep-Europara.
Mondjuk abban igazad van, hogy MO idealis kozpotni hely lehet az Airbusnak, de meg mindig nem ertem: megis mi a lofuttyot fejlesztenenek nalunk, amikor minden helikopteruk ki van fejlesztve?

Igazság szerint @tindalos --t kellene megkérdezni, hogy mekkora esélyt adna a felvázolt agyszüleményemnek. Mert a Donauwörth-ről szóló élménybeszámolók rendre arról szólnak, hogy ott pl. irtózatos tempóban megy a helikopter gyártás, javítás, és tesztelés. Nem tudom, hogy lenne-e kapacitás a Tiger program lezavarására, annál is inkább, mivel már nem megy a Tiger gyártósora.
Nem tudom pl., hogy egy MK3-ra való át- és újjáépítéshez elegendő-e egy sima szerviz állás, vagy annál komolyabb több lépcsős szét- és összeszerelő sort kell-e kialakítani. Tippem szerint csak ez a program (144+22 gép) egy 6-8 éves elfoglaltságot adhatna egy kisebb üzemnek.

Hat, nem tudom, abbol a szempontbol talan van erre esely, hogy aa Hindek meg elrepkednek jo darabig =- apropo, meddig is? -, raerunk kivarni az Mk3 verziot a potlasukra... de en erosen ketlem, hogy errol lenne szo.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Emellett a Boeingnek semmije sincs errefele, ha jol tudom, szoval meg ok esetleg felbukkanhattak, hogy hoznanak vmit errefele...?
A Boeinggel az a "bajom", hogy vagy végletekig specializált, és kiforrott típust gyártanak (kiépült ellátási rendszerrel), vagy most fognak átállni új platformra. Ráadásul az eddigi típusainak (Apache, Chinook) európai gyártása karbantartása megoldott a Leonardonál.
Az Ospreynak nem tudom mekkora jövője van Európában, de eddig nem nagyon kapkodtak utána.
A Future Airlift programokon szerintem a Defiant platform fog győzni, de annak európai gyártása még nagyon messze van.
A Chinooknak még lehet reneszánsza, de annak sorsa itt Európában a német tenderen fog múlni. Azt meg ugye halasztották.
Szóval nekem egyik sem tűnik olyan lehetőségnek, ami itt kopogtatna egy gyárért jövő év elején.
 

nanemaa

Member
2020. május 8.
49
62
18
Huh? Egy interjut olvastunk?
Szo szerint emliti is, hogy micsoda feladat ezt atszervezni: :rolleyes:

Ok, ennek ennek ellenére nem változott semmi, viszont jön a sok új technika. Hiába van kijelentve, a rendszerben lévők (akik a régi "értékeket" képviselik) maguktól nem fognak változtatni, mert még ha szeretne sem feltétlenül tudna. (lsd Szolnok, H145-ök megérkeztek mindenféle infrastrukturális fejlesztés nélkül..utólag kényszerből kezdtek lefedéseket intézni...mert előtte mit gondoltak, majd a szabad ég alatt tárolják őket?

És pont ezért (is) fontosak a nyugati képzések (kiváló példa NFTC), hogy a tudáson kívül szocializálódjanak is az emberek, változzon a mentalitás.